01-03-2010, 01:24 PM
Viimased paar aastat olen igapäeva sõite sõitnud 190d 55 kw igiliikuriga. Austusest selle auto vastu sündis kindel otsus, et ka järgmine liikur peaks olema vanema tüübi Mercedes-Benz, aga kindel soov oli, et kiirendus oleks maanteel ikka selline et möödasõit tartu mnt. ei kujutkas endast iga kord eluga riskimist. Jäi siis kaks varianti kas c klassi 250d turbo või 124 300e(d) 100kw. Soov kiskus küll c klassi poole aga lõpuks sai siiski valitud enda arvates lollikindlam kuuene kallima otsa 124.
Nüüd esimesed pikad sõidud tehtud ja mõned asjad minujaoks ikka üsna üllatavad.
1. Kütusekulu: esimene selline ligikaudne mõõtmine: 600km maanteel püsikkiruse hoidjaga pluss 50km linnas!!!!! kokku neelas see ablas loom 60l ära!!!
paberite järgi peaks jääma sinna 6,5- 7,5 liitri kanti. Ok olid mõned külmad käivitused ja mootori soendamised aga ikkagi!!! Tekib küsimus et kas midagi on viga? Soe mootor töötab sirinal ja vaikselt. Külm on samuti iseenesest vaikne ainuke häiriv hääl tundub tulevat kuskilt eest ventika mootorist, mis soojana kaob.
2. Teine küsimus: külma mootoriga pöörded veits kõiguvad. Üldse tundub et 600 pööret on kuidagi vähe, kuna külma mootoriga on salongis üsna häiriv vibra. Kas peaks lihtsalt gaasi peale keerama või peabki nii olema. Või tuleb pumpa reguleerida.
3. Küsimus: Kiirendus võiks olla ikka tunduval parem. Linna sõidus tundub et oma manuaal kastiga 55kw kutsikaga oleksin ma juba ammu kaugel. Kick down nagu üldse ei toimi korralikult. Kujutasin ette et kui lapats põhja lüüa siis ikka vahetab teise pealt esimesele aga väga uimaselt kuidagi toimetab. Rahulikul sõidul vahetab käike pea märkamatult. Kas asja põhjus võib olla üli pikas diffri ülekandes kuna käigud tõesti ülipikad. neljandaga 100km tunnis 2500 pööret ja mootori häält praktiliselt salongi ei kuule, ääretult mõnus. Aga ikkagi kui sealt sajapealt mööda sõitu hakata tegema, siis tundub, et tegelikult peaks käsitsi alla kolmandale tõmbama et mootor oma jõudu näitama saaks hakata.
Kui kellelgi Tallinnas taolise isendiga kogemust siis meelsasti näitaks ja annaks proovida! Imre juurde nagu heast paremast kohe viima ei kipuks!
Nüüd esimesed pikad sõidud tehtud ja mõned asjad minujaoks ikka üsna üllatavad.
1. Kütusekulu: esimene selline ligikaudne mõõtmine: 600km maanteel püsikkiruse hoidjaga pluss 50km linnas!!!!! kokku neelas see ablas loom 60l ära!!!
paberite järgi peaks jääma sinna 6,5- 7,5 liitri kanti. Ok olid mõned külmad käivitused ja mootori soendamised aga ikkagi!!! Tekib küsimus et kas midagi on viga? Soe mootor töötab sirinal ja vaikselt. Külm on samuti iseenesest vaikne ainuke häiriv hääl tundub tulevat kuskilt eest ventika mootorist, mis soojana kaob.
2. Teine küsimus: külma mootoriga pöörded veits kõiguvad. Üldse tundub et 600 pööret on kuidagi vähe, kuna külma mootoriga on salongis üsna häiriv vibra. Kas peaks lihtsalt gaasi peale keerama või peabki nii olema. Või tuleb pumpa reguleerida.
3. Küsimus: Kiirendus võiks olla ikka tunduval parem. Linna sõidus tundub et oma manuaal kastiga 55kw kutsikaga oleksin ma juba ammu kaugel. Kick down nagu üldse ei toimi korralikult. Kujutasin ette et kui lapats põhja lüüa siis ikka vahetab teise pealt esimesele aga väga uimaselt kuidagi toimetab. Rahulikul sõidul vahetab käike pea märkamatult. Kas asja põhjus võib olla üli pikas diffri ülekandes kuna käigud tõesti ülipikad. neljandaga 100km tunnis 2500 pööret ja mootori häält praktiliselt salongi ei kuule, ääretult mõnus. Aga ikkagi kui sealt sajapealt mööda sõitu hakata tegema, siis tundub, et tegelikult peaks käsitsi alla kolmandale tõmbama et mootor oma jõudu näitama saaks hakata.
Kui kellelgi Tallinnas taolise isendiga kogemust siis meelsasti näitaks ja annaks proovida! Imre juurde nagu heast paremast kohe viima ei kipuks!