03-02-2010, 11:58 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-02-2010, 12:00 PM ja muutjaks oli karuanton.)
estmersbenz Kirjutas:soovitaks leida nn FlexFuel-tüüpi mootor, mis on kohandatud töötamaks bioetanooliga. Mina isiklikult ei soovita sul sellise "suvalise mootori" aretusega "lambist" tegelema hakata. Etanooli vähene sisaldus (10...15%) mootoribensiinis mootori sisepindadele erilist kahju ei tee. Puhta etanooli kasutamine mootoris mõjub viimasele ikka eriti korrodeerivalt. Olen ise käinud Statoil Nynäshamn määrdeainete tehases, kus nad üritasid leida sobivaid mootoriõlisid just etanoolil töötavatele mootoritele. Pilt, mis minule avanes oli nii kohutav, et ma mäletan nende mootorite seisukorda tänaseni nagu eilset päeva. Seega arvan, et 5k sinu ambitsioonika projekti puhul ei vea kohe kuidagi ja kuhugi välja. Etanooli kasutamisest saab olema mõjutatud mootori materjalivalik, silindrimaterjalivalik, tihendid, voolikud, torud, pihustid, küünlad, klapid, filtrid jne. Sinu teadmised keemiast peaksid olema professionaalsel tasemel ja piiramatu ligipääs varuosadele ning muule projekti käigus ootamatult ilmnevale on projekti õnnestumiseks määrava tähtsusega.Tänan soovituste eest aga olles lugenud nii Rootslaste kui Brasiillaste kogemusi ei ole see pilt nii hull midagi, sellega on lihtsalt vähe tegeletud ja kes on tegelenud, nende uuringute tulemused üldiselt kuhugile peidetud. Loomulikult tuleb palju detaile vahetada ja paljudega katsetada kuid selles see mõte mul ongi leida mingi optimaalseim variant ja saada kogemusi. et positiivsete tulemuste korral ehitada G selliseks. Puhast etanooli/metanooli ei kavatse (vähemalt esialgu ) kasutada, arvan et hakkan pihta 50% sisaldusega + 50% bensiini.
5K poele projekti maksumus vaid auto mida selleks soetada, palju projekti maksumuseks võib kujuneda seda ei tea keegi.
Muide FlexFuel autode kasutegur E85 -ga sõites on halvem kui ainult E85 või etanoolile optimeeritud autodel, sest FlexFuel autod peavad ka bensiiniga sõitma, loomulikult kui keegi pole rakendanud mingit 'dünaamilist kompressioonitehnoloogiat'
Lisan veel, et olen natuke seda teed juba käinud, kunagi sai samakaga arvan, et mingi 80% -ga õidetud mõnisada km, autoks oli karbussiga Renault 25.
Pealegi niikaua kuni sellest tulu või kahju ei sünni võib seda hobiks nimetada
W463 ja W212