03-02-2010, 02:22 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-02-2010, 02:31 AM ja muutjaks oli estmersbenz.)
soovitaks leida nn FlexFuel-tüüpi mootor, mis on kohandatud töötamaks bioetanooliga. Mina isiklikult ei soovita sul sellise "suvalise mootori" aretusega "lambist" tegelema hakata. Etanooli vähene sisaldus (10...15%) mootoribensiinis mootori sisepindadele erilist kahju ei tee. Puhta etanooli kasutamine mootoris mõjub viimasele ikka eriti korrodeerivalt. Olen ise käinud Statoil Nynäshamn määrdeainete tehases, kus nad üritasid leida sobivaid mootoriõlisid just etanoolil töötavatele mootoritele. Pilt, mis minule avanes oli nii kohutav, et ma mäletan nende mootorite seisukorda tänaseni nagu eilset päeva. Seega arvan, et 5k sinu ambitsioonika projekti puhul ei vea kohe kuidagi ja kuhugi välja. Etanooli kasutamisest saab olema mõjutatud mootori materjalivalik, silindrimaterjalivalik, tihendid, voolikud, torud, pihustid, küünlad, klapid, filtrid jne. Sinu teadmised keemiast peaksid olema professionaalsel tasemel ja piiramatu ligipääs varuosadele ning muule projekti käigus ootamatult ilmnevale on projekti õnnestumiseks määrava tähtsusega.