01-02-2010, 01:42 AM
wdb240 Kirjutas:Kui te vaid teaksite miks see kruvi seal on ,siis te seda ei keeraks niisama igaks juhuks ühele või teisele poole. Kas tõesti ei ole mu jutt nii usutav. MA nüüd võtan omale 10 min aega ja räägin miks ja kus ja milleks.
Selle kruviga saab reguleerida kütuse ja õhu suhet...... Tõesti selle kruvi keeramine aitas vanadel K-JETRONIC-tel ja sellega keerati CO gaas paika. Kuna sinul on aga tegemist KE-JETRONIC-ga siis seal on vahel juba mootori aju .Seda see (E) täht tähistabki. Lõviosast meie teedel liikuvatel KE pritsetel on väljalaskes lambda andur. Sina võid ju seda kruvi keerata ja segu muuta, kuid aju keerab segu ikkagi lambda anduri järgi sinna, kuhu ta seda soovib. See kruvi on sellejaoks jäätud, et aegajalt süsteemi järgi aidata ja et aju ei peaks nii kohutavalt pingutama segu seadmisel elektrohüdraulilise dif.rõhuregulaatoriga. Nagu foorumikaaslane VÕSA juba ütles ,on see kruvi täppis häälestuseks. On aga jäänud kõrvu folkloor, et see ongi maagilise tähtsusega kruvi ja sellega saab asjad korda.. Tegelikult mõjub selle keeramine suvaliselt VALUVAIGISTINA, mille tulemusena võib olla kuidagi paremini töötav mootor,samas tanmunud küünlad, kinnipõlenud katalüsaator ja suurenenud küttekulu. Õigest kohast pool pööret vasakule või paremale ajab systeemi nii paigast ära, et isegi aju ei suuda lambda anduri pahandamise peale dif.regulaatoriga segu õigeks saada. Ühesõnaga seda kruvi keeratakse ainult siis, kui on vaja segu reguleerimise protsenti uuesti null piirkonda tagsi tuua.(komponentide vahetuse või vananemise tagajärjel). Reguleerimis protsenti näeb ainult vastava seadmega diagnoosi pistikust või milliampermeetriga diferentsiaaldõhuregulaatori ahelasse vahele ühendamisega. Et seda teha on eelduseks, et systeem on töökorras: Kütterõhk=OK, diferentsiaalrõhk=OK (mitte üle 0,4 bar), Lambda andur=OK, diferentsiaal reg =OK pritsepea=OK. jne.
Intrigeeriv teema
wdb240: olen keeranud kruvi pool pööret vasakule/paremale. EHA saab väga ilusti hakkama segu justeerimisega tagasi õigesse vahemikku. Töösooja mootoriga tuleb ECU-st vool peale +- 3mA ning oss näitab ka ilusat lambda signaali kuju.
Ajahambast kulunud pritsepeal ning mootoril võib reguleerida diferentsiaalrõhu ka 0,45 bari peale, et ühtlustada mootori tööd ning kompenseerida normaalsest kulumisest tekkinud vajakajäämisi.
wdb240 Kirjutas:Tühikäik:
Tühikäiku reguleeritakse KE pritsel siis järgmiselt. Uuematel avatakse või suletakse PWM signaaliga regulaatorit, mis siis laseb drosselklapist möödaminevat lisaõhku. Mootori aju ei jälgi MOOTORI PÖÖRLEMIST, vaid jälgid õhulugeja asendi andurit. Tühikäigul peab olema sealne pingi 0,5-0,9V. Süsteemis ei tohi olla õhu lekkeid, sest muidu läheb kusagilt mujalt lisa õhk ja see on mõõtmata õhk, mis ajab süsteemi jällegi paigast ära. Kui kõik on paigas ja õige, siis sellise õhukogusega mis väljendub ajule pingena 0.5-0.9V ongi mootoril normaalne tühikäik. Loomulikult peab tühikäigu lüliti ütlema, et praegu on vaja tegelema hakata tühikäigu hoidmisega.
Julgen väita, et KE-Jeti puhul jälgib just ECU mootori pöörlemiskiirust. TD signaal(rpm) tuleb kommutaatorist diagnostikapessa ning sealt juba ECU-sse, kus seda võrreldakse ettenähtud signaaliga(milline ta peaks olema vastavalt moto temperatuurile ja moto koormusele), võttes arvesse mootori temperatuuri ning signaali tühikäigu lülitist(kas on rakendatud või mitte) ja vastavalt sellele reguleerib ECU lisaõhukanalit tühikäiguregulaatori kaudu.
Aga jah ma soovitan ka muidu wdb240 juttu uskuda.
Kui ei tea, siis ärge näppige.