01-02-2010, 01:10 AM
Vanematel CDI mootoritel olen täheldanud huvitavat nüanssi küünaldega. Nimelt ei põle küünal läbi(mõõtes= katkestus), vaid põleb LÜHISESSE (takistust mõõtes näib küünal terve olevat). Kui tavaline eelsüüteküünal tarbib voolu käivitudes sinna 19-20A kanti siis lühisesse küüna võib võtta ligi 40A. Ettevaatust Ampermeetriga mõõtmisel. Suuremjaolt käsitestrid kannatavad max 20A. Pärast küünalde kontrollimist takistuse teel oled ilmselt kõik terveks tunnistanud, kuid nende tervete vahel paikneb ikkagi üks lühises olev küünal, mis on küünla releel kaitsesilla maha põletanud. Nii juhtubki olukord, kus küünlad kontrollitud ja kõik üle mõõdetud, kuid tuli armatuuris ikka särab. Vaja hakata releed vahetama või parandama......Ja siis põleb relee uuesti maha .
Mina soovitan küünlaid kontrollida järgmiselt: Võtad jupp juhet ja puhastad otsad isolatsioonist 1 cm puhtaks. Siis arutad ühest otsast vaskkiud laiali ja seod umbes kolm või neli kiudu uuesti omavajel kokki. Tekitad ühe peenikese juhtme selle jämeda juhtme otsa.
Ülejäänud kas lõikad maha või siis keerad tagasisuunas. Nüüd võtad eelsüüte küünla releelt küünlajuhtmete pistiku maha, ühendad oma testjuhtme pideva plussiga ja hakkad oma peenikeseks punutud juhtmeotsa sinna klemmide vastu ühendama. Kui on küünal lühises, siis põletab su testjuhtme kiud otse kohe maha. Terve küünal aga tekitab meeldiva sädeme juhtme ja klemmi vahele. Pistikus klemmi number tähistab alati silindri numbrit, mille küünalt mõõdad.
INFOKS:
MB on Kasutusel kolme tyypi küünlaid. Tavaline küünal(musta või valge kraega), keraamiline küünal (vist punase kraega) ja kiirküünal(vist kollase kraega). Võibolla olid need värvid kahel viimasel ka teisipidi,aga on kasutusel alates CDI 5 mootoritel Bosch või Delphi Piezo või Delphi magnet pihustitega.
Kiirkünlal on kütmine impulsvooluga ja kui seda ise mõõta vooluga,,,,,,,,siis saad teada, et küünal OLI terve
Mina soovitan küünlaid kontrollida järgmiselt: Võtad jupp juhet ja puhastad otsad isolatsioonist 1 cm puhtaks. Siis arutad ühest otsast vaskkiud laiali ja seod umbes kolm või neli kiudu uuesti omavajel kokki. Tekitad ühe peenikese juhtme selle jämeda juhtme otsa.
Ülejäänud kas lõikad maha või siis keerad tagasisuunas. Nüüd võtad eelsüüte küünla releelt küünlajuhtmete pistiku maha, ühendad oma testjuhtme pideva plussiga ja hakkad oma peenikeseks punutud juhtmeotsa sinna klemmide vastu ühendama. Kui on küünal lühises, siis põletab su testjuhtme kiud otse kohe maha. Terve küünal aga tekitab meeldiva sädeme juhtme ja klemmi vahele. Pistikus klemmi number tähistab alati silindri numbrit, mille küünalt mõõdad.
INFOKS:
MB on Kasutusel kolme tyypi küünlaid. Tavaline küünal(musta või valge kraega), keraamiline küünal (vist punase kraega) ja kiirküünal(vist kollase kraega). Võibolla olid need värvid kahel viimasel ka teisipidi,aga on kasutusel alates CDI 5 mootoritel Bosch või Delphi Piezo või Delphi magnet pihustitega.
Kiirkünlal on kütmine impulsvooluga ja kui seda ise mõõta vooluga,,,,,,,,siis saad teada, et küünal OLI terve