31-01-2010, 11:38 AM
wdb240 Kirjutas:Kui te vaid teaksite miks see kruvi seal on ,siis te seda ei keeraks niisama igaks juhuks ühele või teisele poole. Kas tõesti ei ole mu jutt nii usutav. MA nüüd võtan omale 10 min aega ja räägin miks ja kus ja milleks.Olen kogu sinu jutuga nõus, aga konkreetselt minul käis pritse maas. Kuna see kruvi oli kinni jäänud, siis puhastasin ta sel ajal, kui see oli lihtsustatud. Ühtlasi lihvisin ka klapid jne jne. Ning peale seda tühikäik kadus. Siis oli juu vaja kuskilt see tühikäik tagasi saada. Nii ma siis hakkasin seda katse eksitus meetodil seadistama. Tulemus jäi ikka väga hea. Pöörded ei kõikunud, mootor ei hüpanud, kütet võttis normaalselt- keskmiselt 8. Ja kirjutasin selle eelneva postituse kruvi näppimisest- lähtudes oma kogemusest selle kruviga.
Selle kruviga saab reguleerida kütuse ja õhu suhet...... Tõesti selle kruvi keeramine aitas vanadel K-JETRONIC-tel ja sellega keerati CO gaas paika. Kuna sinul on aga tegemist KE-JETRONIC-ga siis seal on vahel juba mootori aju .Seda see (E) täht tähistabki. Lõviosast meie teedel liikuvatel KE pritsetel on väljalaskes lambda andur. Sina võid ju seda kruvi keerata ja segu muuta, kuid aju keerab segu ikkagi lambda anduri järgi sinna, kuhu ta seda soovib. See kruvi on sellejaoks jäätud, et aegajalt süsteemi järgi aidata ja et aju ei peaks nii kohutavalt pingutama segu seadmisel elektrohüdraulilise dif.rõhuregulaatoriga. Nagu foorumikaaslane VÕSA juba ütles ,on see kruvi täppis häälestuseks. On aga jäänud kõrvu folkloor, et see ongi maagilise tähtsusega kruvi ja sellega saab asjad korda.. Tegelikult mõjub selle keeramine suvaliselt VALUVAIGISTINA, mille tulemusena võib olla kuidagi paremini töötav mootor,samas tanmunud küünlad, kinnipõlenud katalüsaator ja suurenenud küttekulu. Õigest kohast pool pööret vasakule või paremale ajab systeemi nii paigast ära, et isegi aju ei suuda lambda anduri pahandamise peale dif.regulaatoriga segu õigeks saada. Ühesõnaga seda kruvi keeratakse ainult siis, kui on vaja segu reguleerimise protsenti uuesti null piirkonda tagsi tuua.(komponentide vahetuse või vananemise tagajärjel). Reguleerimis protsenti näeb ainult vastava seadmega diagnoosi pistikust või milliampermeetriga diferentsiaaldõhuregulaatori ahelasse vahele ühendamisega. Et seda teha on eelduseks, et systeem on töökorras: Kütterõhk=OK, diferentsiaalrõhk=OK (mitte üle 0,4 bar), Lambda andur=OK, diferentsiaal reg =OK pritsepea=OK. jne.
Tühikäik:
Tühikäiku reguleeritakse KE pritsel siis järgmiselt. Uuematel avatakse või suletakse PWM signaaliga regulaatorit, mis siis laseb drosselklapist möödaminevat lisaõhku. Mootori aju ei jälgi MOOTORI PÖÖRLEMIST, vaid jälgid õhulugeja asendi andurit. Tühikäigul peab olema sealne pingi 0,5-0,9V. Süsteemis ei tohi olla õhu lekkeid, sest muidu läheb kusagilt mujalt lisa õhk ja see on mõõtmata õhk, mis ajab süsteemi jällegi paigast ära. Kui kõik on paigas ja õige, siis sellise õhukogusega mis väljendub ajule pingena 0.5-0.9V ongi mootoril normaalne tühikäik. Loomulikult peab tühikäigu lüliti ütlema, et praegu on vaja tegelema hakata tühikäigu hoidmisega.
Ilmselt võiks teha kunagi suvepoole väikese KE sissepritse koolituspäeva. MB meestel seda KE pritset veel tükiks ajaks tagumiku all