22-01-2010, 09:59 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-01-2010, 10:01 AM ja muutjaks oli v6sa.)
Kuna taas on talv tulnud ootamatult, siis kriban siia natuke nende, mõne jaoks müstiliste, pulkade kohta. Kes leiab siit vigu või puudu olevat, kribage julgesti juurde
Nende pulkade ülesandeks on soojendada eelpõlemiskambris olevat õhku. Kuna pihusti ja küünla hõõguv ots on ninapidi üsna koos, siis paratamatult aurustub kuumale metallile (tegelikult on seal küll metallokeraamika) sattunud kütus vähe paremini.
Küünalde kõige levinum viga on nende läbipõlemine. Selle diagnostimine on lihtne - küünla takistus on lõpmatu.
Hulka nigelam on see juhus, kui küünal on tootjapraagi või lihtsalt õnnetu juhuse tõttu lühises - voolu tarbib, kuid kuumaks ei lähe.
Ning üsna levinud on ka see viga, et küünal on lihtsalt väsinud pikast ja raskest elust - soojeneb aeglaselt või ei soojene üldse.
Tegelikult on igasugused mootoril toimuvad kontrollimised ebatäpsed ja sobivad vaid üksiku mittetoimiva pulga väljaselgitamiseks välioludes.
Korras hõõgküünal peab minema ühtlaselt punaseks umbes 10 sekundi jooksul.
Kui läheb ainult ots 4-5 mm ulatuses, siis on seda vähe. Kui küünal soojeneb hõõgumiseni kaks minutit, siis on seda vähe. Kui küünal ei soojene üldse, vaid põleb suure voolu toimel pauguga läbi, siis oli küünal lühises ja selline küünal niikuinii ei oleks töötanud ja oleks tulnud välja vahetada.
Disklaimer: Edasi lugeda vaid omal vastutusel. Mina pole süüdi, kui te oma auto või garaažikooperatiiv maha põletate, sest ei oska ohutu pingega ringi käia!!!!
Küünalde kontrollimiseks on mitmeid mooduseid (lühistamine, lambiproov takistuse mõõtmine), kuid mina pean ainsaks kindlaks, eriti kasutatud küünalde korral, järgmist viisi:
1) tassin ühe jõus aku käepärassesse kohta;
2) panen abivoolu juhtme ühe otsa aku miinusklemmile;
3) topin kahtlase küünla kinnituskeeretpidi sama juhtme teise krokodilli lõugade vahele;
4) vajutan küünla keermega klemmi tugeva ja järsu liigutusega vastu aku plussklemmi ja surun sinna vastu;
5) loen aeglaselt kaheteistkümneni.
Kui küünal on nüüd ühtlaselt punase otsaga (tegelikult on küll keerme lähedalt siiski sinine ja mitte hõõguvpunane), siis võib küünalt tarvitada.
Kui küünal on selle aja jooksul vaid soojaks läinud, siis viskan romuämbrisse.
Kui küünla jätavad minu survemeetodid külmaks, siis --"--.
Kui küünal teeb lühise ja Väga Hää Aku koosmõjul paugu, siis --"--.
Ning kui mõni sõna ülalolevast tekstist jäi arusaamatuks või küünalde mahakeeramine mootorilt tekitab küsimusi, siis jätke asi parem katki (loe Suurt Punast Teksti!!!!)
Nende pulkade ülesandeks on soojendada eelpõlemiskambris olevat õhku. Kuna pihusti ja küünla hõõguv ots on ninapidi üsna koos, siis paratamatult aurustub kuumale metallile (tegelikult on seal küll metallokeraamika) sattunud kütus vähe paremini.
Küünalde kõige levinum viga on nende läbipõlemine. Selle diagnostimine on lihtne - küünla takistus on lõpmatu.
Hulka nigelam on see juhus, kui küünal on tootjapraagi või lihtsalt õnnetu juhuse tõttu lühises - voolu tarbib, kuid kuumaks ei lähe.
Ning üsna levinud on ka see viga, et küünal on lihtsalt väsinud pikast ja raskest elust - soojeneb aeglaselt või ei soojene üldse.
Tegelikult on igasugused mootoril toimuvad kontrollimised ebatäpsed ja sobivad vaid üksiku mittetoimiva pulga väljaselgitamiseks välioludes.
Korras hõõgküünal peab minema ühtlaselt punaseks umbes 10 sekundi jooksul.
Kui läheb ainult ots 4-5 mm ulatuses, siis on seda vähe. Kui küünal soojeneb hõõgumiseni kaks minutit, siis on seda vähe. Kui küünal ei soojene üldse, vaid põleb suure voolu toimel pauguga läbi, siis oli küünal lühises ja selline küünal niikuinii ei oleks töötanud ja oleks tulnud välja vahetada.
Disklaimer: Edasi lugeda vaid omal vastutusel. Mina pole süüdi, kui te oma auto või garaažikooperatiiv maha põletate, sest ei oska ohutu pingega ringi käia!!!!
Küünalde kontrollimiseks on mitmeid mooduseid (lühistamine, lambiproov takistuse mõõtmine), kuid mina pean ainsaks kindlaks, eriti kasutatud küünalde korral, järgmist viisi:
1) tassin ühe jõus aku käepärassesse kohta;
2) panen abivoolu juhtme ühe otsa aku miinusklemmile;
3) topin kahtlase küünla kinnituskeeretpidi sama juhtme teise krokodilli lõugade vahele;
4) vajutan küünla keermega klemmi tugeva ja järsu liigutusega vastu aku plussklemmi ja surun sinna vastu;
5) loen aeglaselt kaheteistkümneni.
Kui küünal on nüüd ühtlaselt punase otsaga (tegelikult on küll keerme lähedalt siiski sinine ja mitte hõõguvpunane), siis võib küünalt tarvitada.
Kui küünal on selle aja jooksul vaid soojaks läinud, siis viskan romuämbrisse.
Kui küünla jätavad minu survemeetodid külmaks, siis --"--.
Kui küünal teeb lühise ja Väga Hää Aku koosmõjul paugu, siis --"--.
Ning kui mõni sõna ülalolevast tekstist jäi arusaamatuks või küünalde mahakeeramine mootorilt tekitab küsimusi, siis jätke asi parem katki (loe Suurt Punast Teksti!!!!)