15-01-2010, 11:47 PM
Kirjutaks ka enda kogemustest MB Vitoga 2005 aasta ja 109 mudel (6 kohta, 65kw jne), läbisõit u 160kkm, ostetud uuena Silberist. Igatahes jubedamini lagunevat autot pole meie peres varem olnud. Kõiki vahetatud juppe ei jõua üles lugedagi. Üritan meelde tuletada mingis järjekorras, väiksemad asjad kindlasti pole meeles. Vahetatud on:tagavedrud 2 korda, kardaan 2 korda, salongi soojendus mootor, käigukangi kulissi vist ka 2 korda ja käigukangi trosside süsteemi ka samuti 2 korda. Sidurit ka vahetatud korra. Igast erinevaid elektroonika vidinaid päris kõvasti, meelde on jäänud soojendusega peeglid (need läksid garantii alla), liugukse rullikuid on vahetatud. Elektroonika on ka paar korda üles ütlenud, näiteks auto ei tunnista enam võtit, või kui võtme süütelukust välja võtad, siis auto arvab, et võti on ikka veel lukuaugus (roolilukk ei lähe peale, raadio ei jää vait jne, ja uksed ka puldist lukku ei lähe). Siis elektriaknad lähevad vahepeal segaseks, ilusa -20 kraadise ilmaga enam aken lihtsalt ei jää üles seisma, vaid jookseb üles jõudes uuesti alla. Sillaremontidest ei hakka rääkimagi, iga 15-25 tuhande järel tuleb esisillas jälle detaile vahetada. jne jne. Hinnad ka esinduses "mõistlikud": kuna numbritulede pirnipesad roostetasid läbi ja esindus teatas, et neid eraldi ei toodeta enam ja vana mudel jnejne siis tuli terve see tagumine liist uus osta, hind oli vist mingi 3-4 tuhande vahele.
Mis veel häirib on see, et mootor on oma väikeste kilovattide arvu kohta väga janune ja miinus kraadidega seda autot linnas sõites soojaks ei saa. Silberist öeldi, et oleks pidanud lisasoojenduse ostma (nad oleks võinud seda siis müües juba mainda).
Kere roostetab juba päris korralikult (avariid pole teinud) taga luuk on ka parajalt oranz, juhi lävepakult tuli värv vist juba peale esimest 40tuhandet km maha. Juhi iste ka räbal juba (vaadates sm Tihhonivi S klassi juhiistet peale 500kkm läbimist, siis Vito juhi iste oleks nagu 3 miljonit sõitnud).
Mugavuse kohapealt ei oska midagi ette heita MB-le, võrreldes Transiti või Ducato vms samaklassi autoga siis on ta teistest kõvasti mugavam. Kõrval istuja iste võiks olla reguleeritav (no meil see 2ne variant, et kokku 6 kohta, selle tellimine oli suur viga, sest keegi seal ei istu ja kõrvalistujal on ebamugav).
Aga asja kõige ebameeldivam pool on minujaoks Tartu esinduse suhtumine klienti. Kõik on seal nii härrad koos ja klenti keegi ei teeninda. Näide: Sai kokkulepitud aeg auto teenindusse viimiseks ja õigel ajal kohal oldud, aga salongis pole ühtegi inimest, kes auto vastu võtaks, seisad nagu lollakas leti ääres. Mõni "tähtis" mees kõnnib mööda ja vaatab ülbe pilguga otsa ja kõnnib edasi. Kokku sai seistud mingi 20 min enne kui auto üle sai antud. Peale selle esinduse mehaanikud ka vist veidi "otud". Pm osused piirduvad autole juhtme külge panemises ja uue jupi külge kruvimises. Ülejäänud asju ei kontrollita (vist). Tehakse ära ainult need tööd, mis sa neile ette loed. Meenub juhus, kui peale teeninduses käiku oli ikka kuulda, et tagasillas midagi kolksub, sai korra pilt auto alla visatud ja tagumine amort ripub lihtsalt auto all (ei tea, kuidas selline asi saab teeninduses märkamatta jääda, kui asjatundja auto all tegutseb?) . Neid näiteid on veel ja seda ainult 1 auto hooldamise käigus tekkinud kogemuste põhjal. Tuttavatel on veel neid näiteid olnud, üks mees isegi andis oma GL Mercedes-Benz esindusse tagasi ja läks ostis LandCruiser V8 samal päeval. Ja jutt põhiliselt Tartu esinduse kohapealt. Teistes esindustes pole küll autot hooldamas käinud, aga ameti tõttu suhtlesin vahepeal nendegagi tihedalt ja seal sellist suhtumist pole olnud (ei Viljandis, Ülemistes, Järvel ega ka Maardus, igalpool ollakse viisakad ja lugupidavad).
Selline pikk jutt tuli kokku. Eks palju asju olen ära ka unustanud, mis katki on läinud. Varuosade pikk tarneaeg on ka probleemiks, kuna autot on vaja ikka kasutada, mitte teeninduses hoida.
Ainuke asi on juhi ergonoomika, mis on super. Kõik asjad seal kus peavad ja väga mugav on sõita. Ülejäänud asjadega on kahjuks kehv mulje jäänud.
Mis veel häirib on see, et mootor on oma väikeste kilovattide arvu kohta väga janune ja miinus kraadidega seda autot linnas sõites soojaks ei saa. Silberist öeldi, et oleks pidanud lisasoojenduse ostma (nad oleks võinud seda siis müües juba mainda).
Kere roostetab juba päris korralikult (avariid pole teinud) taga luuk on ka parajalt oranz, juhi lävepakult tuli värv vist juba peale esimest 40tuhandet km maha. Juhi iste ka räbal juba (vaadates sm Tihhonivi S klassi juhiistet peale 500kkm läbimist, siis Vito juhi iste oleks nagu 3 miljonit sõitnud).
Mugavuse kohapealt ei oska midagi ette heita MB-le, võrreldes Transiti või Ducato vms samaklassi autoga siis on ta teistest kõvasti mugavam. Kõrval istuja iste võiks olla reguleeritav (no meil see 2ne variant, et kokku 6 kohta, selle tellimine oli suur viga, sest keegi seal ei istu ja kõrvalistujal on ebamugav).
Aga asja kõige ebameeldivam pool on minujaoks Tartu esinduse suhtumine klienti. Kõik on seal nii härrad koos ja klenti keegi ei teeninda. Näide: Sai kokkulepitud aeg auto teenindusse viimiseks ja õigel ajal kohal oldud, aga salongis pole ühtegi inimest, kes auto vastu võtaks, seisad nagu lollakas leti ääres. Mõni "tähtis" mees kõnnib mööda ja vaatab ülbe pilguga otsa ja kõnnib edasi. Kokku sai seistud mingi 20 min enne kui auto üle sai antud. Peale selle esinduse mehaanikud ka vist veidi "otud". Pm osused piirduvad autole juhtme külge panemises ja uue jupi külge kruvimises. Ülejäänud asju ei kontrollita (vist). Tehakse ära ainult need tööd, mis sa neile ette loed. Meenub juhus, kui peale teeninduses käiku oli ikka kuulda, et tagasillas midagi kolksub, sai korra pilt auto alla visatud ja tagumine amort ripub lihtsalt auto all (ei tea, kuidas selline asi saab teeninduses märkamatta jääda, kui asjatundja auto all tegutseb?) . Neid näiteid on veel ja seda ainult 1 auto hooldamise käigus tekkinud kogemuste põhjal. Tuttavatel on veel neid näiteid olnud, üks mees isegi andis oma GL Mercedes-Benz esindusse tagasi ja läks ostis LandCruiser V8 samal päeval. Ja jutt põhiliselt Tartu esinduse kohapealt. Teistes esindustes pole küll autot hooldamas käinud, aga ameti tõttu suhtlesin vahepeal nendegagi tihedalt ja seal sellist suhtumist pole olnud (ei Viljandis, Ülemistes, Järvel ega ka Maardus, igalpool ollakse viisakad ja lugupidavad).
Selline pikk jutt tuli kokku. Eks palju asju olen ära ka unustanud, mis katki on läinud. Varuosade pikk tarneaeg on ka probleemiks, kuna autot on vaja ikka kasutada, mitte teeninduses hoida.
Ainuke asi on juhi ergonoomika, mis on super. Kõik asjad seal kus peavad ja väga mugav on sõita. Ülejäänud asjadega on kahjuks kehv mulje jäänud.