02-01-2010, 09:49 AM
Äge ajage segi vedrude survel konstantselt läbi libisevat ja hüdroõli surve abil kokkusurutavat LSD-d. Heh, lahe sõnastus sai.
Vedrudega on küll lollikindlam, kuid tahtes kurvide läbimisel mingitki mugavust (ja juhitavuse stabiilsust), peab paratamatult lubama mingil määral läbilibisemist. Mida jäigemad vedrud, seda vähem läbilibisemist. Seda parem veovõime. Kuid samas kaotab kurvisõidumugavus ja sajaprotsendilise luku korral (küsimus on ju vaid piisavalt jäikade vedrude surumises lukku) on manööverdamine asfaldil üsna komplitseeritud ja MB puhul ilmselt lõpeb veovõlli purunemisega.
Selles mõttes on hüdrovedekliku survega lülitatav hõõrddiferentsiaalilukk parem - idee poolest on lukustumise ulatust võimalik üsna sujuvalt (ja pidevalt) muuta Põllutehnikal seda kasutatakse, kuid mitte eriti laialt - asfaldil pööramine pole nende masside ja tugevusvarude puhul priobleemiks ja nii ongi lihtsam panna esisilda näiteks püsiva 75% hõõrdlukk ja tagasilda lülitatav. Kas hõõrdketastega või puhas nuutlukk, on juba valmistaja valik. Kusjuures odavam ja töökindlam nuutlukk on hõõrdkettaid välja tõrjumas...
Mis puudutab Hentsi lahendust, siis see on meie miljoni sõitnud diffritele üsna sobiv kiirabi. Kas kulumisest ja satelliitidele langeva teljesuunalise koormuse kasvust tingitud lisakoormusest tulenevalt läheb peaülekanne laiali 120 või 250 tuhande pärast, pole suurt vahet. Ning kes tahab tagatud töökindlust, siis tuleb rohkem raha välja käia - ASD on võimalik paigaldada igale MB-le, kuid see ei maksa enam 1500.-.
Ära ei tohi unustada ka seda, et igasugune suutlikuse tõstmine ilma komponente vahetamata käib töökindluse ja kasutusea arvelt - tasuta lõunaid pole olemas.
Kas soovitad sellises difris kasutada LSD õli? Või jääb tavaline?
Vedrudega on küll lollikindlam, kuid tahtes kurvide läbimisel mingitki mugavust (ja juhitavuse stabiilsust), peab paratamatult lubama mingil määral läbilibisemist. Mida jäigemad vedrud, seda vähem läbilibisemist. Seda parem veovõime. Kuid samas kaotab kurvisõidumugavus ja sajaprotsendilise luku korral (küsimus on ju vaid piisavalt jäikade vedrude surumises lukku) on manööverdamine asfaldil üsna komplitseeritud ja MB puhul ilmselt lõpeb veovõlli purunemisega.
Selles mõttes on hüdrovedekliku survega lülitatav hõõrddiferentsiaalilukk parem - idee poolest on lukustumise ulatust võimalik üsna sujuvalt (ja pidevalt) muuta Põllutehnikal seda kasutatakse, kuid mitte eriti laialt - asfaldil pööramine pole nende masside ja tugevusvarude puhul priobleemiks ja nii ongi lihtsam panna esisilda näiteks püsiva 75% hõõrdlukk ja tagasilda lülitatav. Kas hõõrdketastega või puhas nuutlukk, on juba valmistaja valik. Kusjuures odavam ja töökindlam nuutlukk on hõõrdkettaid välja tõrjumas...
Mis puudutab Hentsi lahendust, siis see on meie miljoni sõitnud diffritele üsna sobiv kiirabi. Kas kulumisest ja satelliitidele langeva teljesuunalise koormuse kasvust tingitud lisakoormusest tulenevalt läheb peaülekanne laiali 120 või 250 tuhande pärast, pole suurt vahet. Ning kes tahab tagatud töökindlust, siis tuleb rohkem raha välja käia - ASD on võimalik paigaldada igale MB-le, kuid see ei maksa enam 1500.-.
Ära ei tohi unustada ka seda, et igasugune suutlikuse tõstmine ilma komponente vahetamata käib töökindluse ja kasutusea arvelt - tasuta lõunaid pole olemas.
Kas soovitad sellises difris kasutada LSD õli? Või jääb tavaline?