17-12-2009, 12:07 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-01-2010, 12:02 AM ja muutjaks oli ReinGSM.)
v6sa Kirjutas:Mind huvitaks, kaua selline asi kesta võiks...
Olen ühe aku niimoodi hapestanud ja see kooles küll kahe kuuga. Aga kihlveo kaotasin. Mina arvasin, et ei saa akust niimoodi enam käivitajat. Aga paariks kuuks täitsa sai...
Muide, Soome ajakiri KoneViesti tegi katse ühe sulfateerunud traktoriakuga. Valasid vana sodi välja, loputasid destveega mitu korda ja seejärel täitsid-laadisid uuesti. Tulemus oli.... ümmargune null. Kolmandal tsüklil oli mahtuvus taas olematu.
Olen ka selliseid katseid teinud usna kasutuskõlbmatute akudega, võib küll paremaks asja saada, kuid ei tohi selliselt remonditud akut tühjaks lasta ja seisma jätta, siis kooleb täitsa ära ja hiljem laadides voolu pidama ei hakka.
Toon näiteks 3 sellist katset:
1. 74Ah aku varem suutis lahja mootoriga auto vaevaliselt käima ajada otse laadijast võetuna. Peale happe vahetust suutis käivitada diisel Fordi ja 1.6 mootoriga halvasti käivituva bensukast auto starterit mitu proovimist vooluga varustada. Seisis paar kuud ilma laadimata ja surnud ta oligi. Enam voolu kinni ei suuda hoida.
2. 55Ah aku mis ainult laadijast võetuna suutis väiksema motoga kergelt käivituvaid autosid käima saada. Happe vahetus > tulemus sama. Läks seistes lühikese ajaga 4 voldini ja enam voolu ei pea. Ei saanud asja
3. 68Ah aku suutis vastu pidada paar keskmiselt pikka käivitust. Ehk siis halvas seisus töötav aku. Happe vahetus> tulemus paranes. Oli kasutuses mõned kuud (eelmine talv) , töötas kenasti. Külma ei kartnud. Seismine>laip>laadimine>ikka laip.
Mercedes-Benz varuosad, remont, hooldus, diagnostika, tarkvara uuendused, SCN kodeeringud jne
LESVEN OÜ Suur-Sõjamäe 30F Tallinn
www.lesven.ee
LESVEN OÜ Suur-Sõjamäe 30F Tallinn
www.lesven.ee