14-12-2009, 10:31 AM
Ärge ajage segi tavalist töötlemata (OK, filtreeritud, kuid see ei muuda õli põlemisomadusi) õli ja esterdatud diislikütust. Need on erinevad asjad...
Tavaline külmpressitud õli muutub filtrite jaoks liiga paksuks nii +10 juures. Sõltub natuke filtrist ja õlist. Enamus puhtale õliküttele ümbertegemise komplektesisaldavad soojusvahetit, et tõsta õli temperatuur enne filtrit +60 kraadi peale. Jah, saab ka ilma selleta, kuid siis tekib hulk agasid...
Biodiislikütuse (selle standardikohase, siis) alumine kasutustemperatuur on -10. Nii ütleb standard ja sellist ka tehakse. See protsess sisaldab esterdamist ning saadud vedeliku korduvat pesemist-kuivatamist. Saadud vedelik on üsna tavalise diislikütuse olemisega, lihtsalt lõhnab ja määrib paremini...
Puhta töötlemata õliga võib igasuguseid huvitavaid asju juhtuda.Tihendid ja voolikud "sulavad", pumbad "kuluvad" (tegelikult küll pestakse sadestised lahti ja loomulikust kulumisest tekkinud lõtkud pääsevad maksvusele), paagist pestakse sodi lahti ja see ummistab filtrid (mitte "must" kütus, vaid ikka paagis-torustiks olev jura). Kui õli on filtreerimata ehk lihtsalt must, siis see opn juba kasutaja lollus. Samamoodi ummistab rokasest kanistrist või lahtisest anumast tangitud saastunud kütus
Tavaline külmpressitud õli muutub filtrite jaoks liiga paksuks nii +10 juures. Sõltub natuke filtrist ja õlist. Enamus puhtale õliküttele ümbertegemise komplektesisaldavad soojusvahetit, et tõsta õli temperatuur enne filtrit +60 kraadi peale. Jah, saab ka ilma selleta, kuid siis tekib hulk agasid...
Biodiislikütuse (selle standardikohase, siis) alumine kasutustemperatuur on -10. Nii ütleb standard ja sellist ka tehakse. See protsess sisaldab esterdamist ning saadud vedeliku korduvat pesemist-kuivatamist. Saadud vedelik on üsna tavalise diislikütuse olemisega, lihtsalt lõhnab ja määrib paremini...
Puhta töötlemata õliga võib igasuguseid huvitavaid asju juhtuda.Tihendid ja voolikud "sulavad", pumbad "kuluvad" (tegelikult küll pestakse sadestised lahti ja loomulikust kulumisest tekkinud lõtkud pääsevad maksvusele), paagist pestakse sodi lahti ja see ummistab filtrid (mitte "must" kütus, vaid ikka paagis-torustiks olev jura). Kui õli on filtreerimata ehk lihtsalt must, siis see opn juba kasutaja lollus. Samamoodi ummistab rokasest kanistrist või lahtisest anumast tangitud saastunud kütus