06-12-2009, 06:51 PM
Mina pean juba teist Vitot järjest ja tegelikult ei saa kurta väga millegi üle!!! Mõlemad on olnud akende ja kõikide võimalike, ehk 9 istmega 112CDI (2.2 90kW) mudelid. Esimene oli 1999 aasta (juba faceliftiga) ja praegune 2003, ehk vana mudeli viimane. Mõlemad autod terve oma elu Eestis elanud, kuid mitte algusest alates minu käes olnud. Järgnev jutt ongi W638 kerest, ehk nö vanast Vitost.
Kasutusmugavus on väga hea - autosse on lihtne siseneda ja sealt väljuda, iste on kõrgel - tagab hea vaatevälja ning istumisasend on mugav. Saadaval ka rooli kõrguse-kauguse reguleerimisega mudelid - saab asendi väga täpselt enda järgi paika. 112CDI tõmbab väga hästi ja kulutab vähe kütust - keskmiselt 8,5 liitrit sajale. Pagasiruum on istmetegagi piisav, hea näide omast käest võtta, kui istmete taha mahtus 9 inimese 4 päeva pagas ja ratastool! Väga lihtne on istmeid ka jao kaupa eemaldada (kuigi nad on rasked, seega jõudu peab olema). Istmete seljatoed saab keerata lauaks/käetoeks - ka mugav omadus pikematel sõitudel.
Esimesel, jah, pidin tegema plokikaaneremondi, kuna eelmine omanik ei olnud vaevunud pihustiseibe vahetama. Teadupärast peab seda iga 60 000 km tagant tegema - töö on lihtne ja odav ( ca 2000.- kõik kokku), kui õigel ajal teha. Kui viimase vindini lasta minna, siis... no, mul läks 25K. Oleks saanud odavamalt, kui oleks eBayst uue plokikaane tellinud.
Teisel olen vahetanud veepumba (ca 5K koos tööga), seibid, ühe eelsoojendusküünla. Samuti ka kõik pidurikettad ning klotsid (läbisõitu arvestades ok), esivedrud (need küll läksid oma vea tõttu pooleks - liig kiirelt sõitsin üle teepealsest suurest ebatasasusest. Korra olen täitnud konditsioneeri, sellega seoses eemaldati ka lekkekoht ning enda mugavuse huvides lisasin püsikiirushoidja - autol on valmidus olemas, vaja lisada ainult kang ning programmeerida. Praegu ei tööta lisasoojendi, kuid see, et auto selleta soojaks ei lähe, ei ole küll õige jutt.
Veermikuosad kuluvad nagu igal teisel autol! See, et neid Vitode algusaastatel kõigil Eestis palju kulus, oli tingitud selgesti autode ülekoormamisest - 1,5 tonni kaupa kuulub ikkagi Sprinteri kaalukategooriasse... Ja veel - veermiku jaoks palun kasutada ikkagi originaal- või kvaliteetseid b-varuosi. Ilmselgelt on tegemist veidi suurema ja raskema autoga ja odavad asjad selle all lihtsalt ei kesta (ja ei kesta kuskil mujal ka).
Elektriga EI OLE ka mingeid üleliigseid kalasid.
Põhiprobleemiks on rooste! Seda jagub parajalt, kuid õigeaegne roostetõrje aitab - soovitus leida võimalikult roostevaba auto.
Kokkuvõtvalt - see auto vajab õigeaegset ja täpset hooldust, et kesta. Kui kõik on tehtud, siis ei ole ka probleeme. Minu hõbedase õige läbisõit on nüüdseks u 425 000 km ja ei oska kurta millegi üle, seda juttu kinnitab ka tehnikamaailma artikkel - auto on oma mainest tegelikult parem. Lõpetuseks - enne facelifti toodetud autodest (08/1996 - 02/1999) soovitaks siiski eemale hoida, eriti manuaalkastiga isenditest, sest käiguhoovastik ei kannata mingisugust kriitikat neil.
Ja veel, v6sa, Vitosid tehakse Hispaanias!!!
Kasutusmugavus on väga hea - autosse on lihtne siseneda ja sealt väljuda, iste on kõrgel - tagab hea vaatevälja ning istumisasend on mugav. Saadaval ka rooli kõrguse-kauguse reguleerimisega mudelid - saab asendi väga täpselt enda järgi paika. 112CDI tõmbab väga hästi ja kulutab vähe kütust - keskmiselt 8,5 liitrit sajale. Pagasiruum on istmetegagi piisav, hea näide omast käest võtta, kui istmete taha mahtus 9 inimese 4 päeva pagas ja ratastool! Väga lihtne on istmeid ka jao kaupa eemaldada (kuigi nad on rasked, seega jõudu peab olema). Istmete seljatoed saab keerata lauaks/käetoeks - ka mugav omadus pikematel sõitudel.
Esimesel, jah, pidin tegema plokikaaneremondi, kuna eelmine omanik ei olnud vaevunud pihustiseibe vahetama. Teadupärast peab seda iga 60 000 km tagant tegema - töö on lihtne ja odav ( ca 2000.- kõik kokku), kui õigel ajal teha. Kui viimase vindini lasta minna, siis... no, mul läks 25K. Oleks saanud odavamalt, kui oleks eBayst uue plokikaane tellinud.
Teisel olen vahetanud veepumba (ca 5K koos tööga), seibid, ühe eelsoojendusküünla. Samuti ka kõik pidurikettad ning klotsid (läbisõitu arvestades ok), esivedrud (need küll läksid oma vea tõttu pooleks - liig kiirelt sõitsin üle teepealsest suurest ebatasasusest. Korra olen täitnud konditsioneeri, sellega seoses eemaldati ka lekkekoht ning enda mugavuse huvides lisasin püsikiirushoidja - autol on valmidus olemas, vaja lisada ainult kang ning programmeerida. Praegu ei tööta lisasoojendi, kuid see, et auto selleta soojaks ei lähe, ei ole küll õige jutt.
Veermikuosad kuluvad nagu igal teisel autol! See, et neid Vitode algusaastatel kõigil Eestis palju kulus, oli tingitud selgesti autode ülekoormamisest - 1,5 tonni kaupa kuulub ikkagi Sprinteri kaalukategooriasse... Ja veel - veermiku jaoks palun kasutada ikkagi originaal- või kvaliteetseid b-varuosi. Ilmselgelt on tegemist veidi suurema ja raskema autoga ja odavad asjad selle all lihtsalt ei kesta (ja ei kesta kuskil mujal ka).
Elektriga EI OLE ka mingeid üleliigseid kalasid.
Põhiprobleemiks on rooste! Seda jagub parajalt, kuid õigeaegne roostetõrje aitab - soovitus leida võimalikult roostevaba auto.
Kokkuvõtvalt - see auto vajab õigeaegset ja täpset hooldust, et kesta. Kui kõik on tehtud, siis ei ole ka probleeme. Minu hõbedase õige läbisõit on nüüdseks u 425 000 km ja ei oska kurta millegi üle, seda juttu kinnitab ka tehnikamaailma artikkel - auto on oma mainest tegelikult parem. Lõpetuseks - enne facelifti toodetud autodest (08/1996 - 02/1999) soovitaks siiski eemale hoida, eriti manuaalkastiga isenditest, sest käiguhoovastik ei kannata mingisugust kriitikat neil.
Ja veel, v6sa, Vitosid tehakse Hispaanias!!!