05-12-2009, 10:18 AM
Kui tühikäigul laeb ja hiljem ei jaksa, siis vaevalt genekas siin süüdi on. Aga seda muidugi välistada ei saa.
Kas auto on 124/201 kerega bensumootoriga isend?
Genekas õhkjahutusega, laadimisvoolu juhe käib läbi pistiku ja mitte mutri all? Kas autol on palju elektrit söövaid või isepaigaldatud lisasid?
Nagu ma varem juba kirjutasin ühte teise teemasse: elektr(oon)i(ka)s imesid ei juhtu, on vaid kehvad kontaktid.
Hakka aga mööda ahelat minema: aku klemmid, kaasa arvatud akult minev plussi ots toiteahelasse, edasi geneka pistik, siis geneka mass, siis mootori ja kere vaheline mass.
Iseenesest on seda geneka massi puudumist lihtne katsetada - paned käivitusjuhtme generaatori kere ja aku miinusklemmi vahele ja kui nüüd laadimine tekib, on jama generaatori ja aku vahelise massiühendusega.
Muidugi võib genekas olla läbi üks diood, mähises lühiskeerde, kontaktrõngad nii kulunud, et ka uued harjad ei anna korralikult kontakti ja koormuse tõustes ei suuda genekas pinget hoida...
Kas auto on 124/201 kerega bensumootoriga isend?
Genekas õhkjahutusega, laadimisvoolu juhe käib läbi pistiku ja mitte mutri all? Kas autol on palju elektrit söövaid või isepaigaldatud lisasid?
Nagu ma varem juba kirjutasin ühte teise teemasse: elektr(oon)i(ka)s imesid ei juhtu, on vaid kehvad kontaktid.
Hakka aga mööda ahelat minema: aku klemmid, kaasa arvatud akult minev plussi ots toiteahelasse, edasi geneka pistik, siis geneka mass, siis mootori ja kere vaheline mass.
Iseenesest on seda geneka massi puudumist lihtne katsetada - paned käivitusjuhtme generaatori kere ja aku miinusklemmi vahele ja kui nüüd laadimine tekib, on jama generaatori ja aku vahelise massiühendusega.
Muidugi võib genekas olla läbi üks diood, mähises lühiskeerde, kontaktrõngad nii kulunud, et ka uued harjad ei anna korralikult kontakti ja koormuse tõustes ei suuda genekas pinget hoida...