20-11-2009, 12:07 AM
kaspar Kirjutas:Kui starteraku käiata tühjaks, siis kaotab ta koheselt 20-30% oma mahtuvusest. Voldid ei määra aku korrasolekut mahutavus määrab.Tegelikult kaotab 10-20% üks tühjenemine. Pinge näitab aku laetust ja õigesti testides ka korrasolekut. Samuti võib kasutada hüdromeetrit.
Korras aku pinge on 12,6V. Õige testimine näeks välja sedasi, et laed aku täis, lased seista vähemalt 12h, siis koormad akud 10A umbes 5 minutit, lased seista 2h ja siis mõõdad pinget.
100% - 12,65V
75% - 12,45V
50% - 12,24V
25% - 12,06V
0% - 11,89V
kaspar Kirjutas:Võin öelda täiesti nii ,et rääkisin akukeskuses inimestega juttu ja omast kogemusest. Oman 1998a w202 millel oli siis kas 95 või 98a tehase originaal Varta aku mis KESTIS 10,5 aastat. Ärge nüüd hakkake kisama ,et ei ole võimalik. On küll ja seda sellepärast ,et tegu pole starter akuga tavalise happe akuga.Täitsa usun, tegu oli ilmselt Varta AGM akuga? AGM aku omab nii starteraku kui ka geelaku häid omadusi. AGM aku on parim aku mida hetkel sõidukitele paigaldatakse. Kõigil auto nime väärivatel autodel on tehasest juba AGM aku paigaldatud, sest happeaku ei suuda toita kõiki tarbijaid piisavalt ja pärast ka kiirelt voolu vastu võtta. Lisaks sellele on AGM akudel vähemalt 10% väiksem isetühjenemine ühes kuus!
kaspar Kirjutas:Tähtis ,et akui ei ole seisnud kaua laos ka vananedes kaotab aku mahutavust.JUST! Ilma laadimiseta seismine mõjub akule väga halvasti, aku hakkab sulfateeruma. (Sama toimub ka tühjaks laskmisel, aint kordades hullemini) Kindlasti ei tohiks osta tavalist Sb/Sb (standard aku mis on tootmises ca 100a, vist enam ei müüdagi eestis) või Sb/Ca (kaasaegne aku millele saab vett lisada) akut mille valmistamise kuupäev on vanem kui 3 kuud, Ca/Ca ("hooldevaba") akut mis on üle 6 kuud vana, või AGM(Ca/Ca)/Geelakut(Ca/Ca) mis üle aasta vana. VÄGA TIHTI on poodides akud seisnud tunduvalt kauem, sellest ka väga lühikesed kasutusajad, aga õnneks korvab need garantii.
Valmistamise aega tähistatakse tähe ja numbriga, aga see on erinevatel tootjatel erinev. Exide'l on nii:
A-M vahele jääb i - A on jaanuar, M on detsember
number 0 tähendab 2000 ja nr 5 aastat 2005 jne.
kaspar Kirjutas:võin öelda ,et no name aku 110A maksab keskelt läbi 1400eek ja Bosch silver (kõige kangem s6 peaks olema) 105A kuskil 2400-2600eek. Mõlemad kestavad korralikult hooldades 2aastat.Kõige kangem Bosch S6 on AGM aku ja maksab 3900kr. See kestab kindlasti kauem kui 2a (Sinu puhul lausa 10,5a! ), kui just auto laadimine pole korrast ära või siis mõni "tumba" autoomanik ei hakka seda mingi "CTAPT" tüüpi laadijaga laadima.
Korralik laadija mis akusid ei riku maksab suurusjärgus 5000kr. CTAPT tüüpi laadijaga tohib laadida AINULT Sb/Sb, Sb/Ca ja Ca/Ca tüüpi akusid ehk neid kõige odavamaid ja algelisemaid "starterakusid".
P.S. Kõige suurem aku vaenlane on temperatuur üle +25 kraadi!! Palju õnne lada ja riisikate omanikud. Nad peaks kindlasti valima Sb/Sb või Sb/Ca aku, et aeg-ajalt vett lisada.
Pets77 Kirjutas:Endale ostsin just Exide Premium 100ah ja k.vool 900a(1220.-eeku)Kusjuures mulle jäi ka see aku silma, ühe AGM aku hinna eest saab 3 sellist Exide'i... Garantii aja kestab ilmselt ära, seega vähemalt 6a hooleta.
Pidi olema tavalisest +30prossa tugevam k.vool.