22-10-2009, 10:22 AM
liiv Kirjutas:olen seda kastijama ja õliteemat pidevalt jälginud kuid ikkagi tekkib küsimus,kas on ikkagi õige panna see 7G kastiõli 96a. 7226... le.See oleks nagu sama,et mootor on 250 000 sõitnud poolsüntiga ja nüüd paned 0W-sisse.Näiteks ühel pandi 7223...mingi parem õli ja 10 000 ga
oli kast laiali.
http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=9465
Õige on panna head asja. MB ütleb, et 10 klass ei ole enam hea ja seda on KEELATUD panna. 12 jäi seistmesele lahjaks kuid on lubatud ka viiesele panna - paraku ei liigu seda kraami eriti. 14 sobib mõlemate (loe NÕUTUD seitsmese puhul, soovitatav viiese puhul).
See et 722.3.. parema õliga (ei saa aru mis õliga) laiali läks ei ole kindlasti mitte uue õli viga vaid pigem vana solgi jätkuprotsess.
Kui iga 60 000 km järel ka 10 klassi õli paned ei tohiks midagi juhtuda ning võib eeldada et kast on eluaegne. 14 kass talub rohkem temperatuuri lihtsalt ning ka hõõrdekarakteristikud peaksid sutsu teised olema. Võibolla ka tihendite sõbralikkus, mis näiteks 722.6 kasti pistiku puhul probleemne on.
Analoogne on mootori õlidega - 90ndate aastate pillidele soovitati suhteliselt kesist A1/B1 õli ja seetõttu ei kestnud ka mootorid üle 250-300 tuhande. Kui sama mootori puhul kasutada ainult A3/B4/B5 saab oluliselt pikema eluea.