Postitused: 108
Teemad: 9
Liitus: Jul 2008
Maine:
0
23-03-2009, 08:01 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-03-2009, 10:11 PM ja muutjaks oli suusabaas.)
Nii, tekkinud paras ports küsimusi seoses w123-dega.
Mul oli autol peal 77' karbussiga mootor(200)(edasipidi "sinine"), asendasin selle nädal tagasi w124 91' (230 E) vastu. Mootori võtsin w123 82' pealt, kuna eelmine omanik oli selle juba sinna istutanud.(edaspidi "roheline")
1) Kas tõesti ei leidu siin foorumis inimest, kes oleks kunagi endal asendanud karpaga mootori sissepritse vastu? Isegi kui kellegi vanaema vend seda tegi, siis ootan, et kirja pandaks igasugused mõtted.
2) Harutasin neid juhtmeid ja ei suutnud kuskilt leida seda nn aju, mis peaks olema w124 mootoriga kaasas. Kus asub muidu 82 aasta w123-l see pritse aju(kuna võtsin selle mootori selle 82 aasta kolme pealt, siis vb eelmine omanik ei vahetanudki ajusid)
3) 230 E-l on paagiväline pump, sinisel seevastu on pump paagis sees.
Kas ma pean nüüd paagid ka ringi tõstma? Kuna mulle öeldi, et torud tuleks ringi tõsta, siis peaks ju seal paagi pool need torud teise kohta jooksma ja sinise omad ei sobi? Kas paagisisene pump annab vajaliku surve selle sissepritse süsteemi jaoks?
4) Kas kellegil on mulle anda igaksjuhuks 200 karpa elektriskeemi, juhtmetest, mis jooksevad armatuuri. Loodan, et ei võta omanikul tükki küljest.
Soov oleks nüüd enne suve masin ikka liikuma saada, loodan, et mersuklubi soovib ikka ühte korras kolme tänaval sõitmas, mitte kuskil garaazis skeeme ootamas.
Kuna endal puudub kogemus sissepritsega mootori vahetamisega karpa vastu, siis loodan abile. Lisaks mainin, et siia teemasse võivad kõik ettepanekuid teha.
Postitused: 2,279
Teemad: 32
Liitus: Apr 2007
Maine:
7
Küsin otse - missugune kogemus sul auto elektriga üldse on (kas oskad skeeme lugeda või aitab keegi sind selles projektis)? Kui palju tead KE sissepritsest, tema tööpõmimõttest? Mida ise auto juures remontida oskad?
Lihtsalt siis saab mingi parem pildi asjast.
Postitused: 108
Teemad: 9
Liitus: Jul 2008
Maine:
0
Skeemidel aitab mind üks mees, kes vähe rohkem kursis elektriga ja ütles, et saab hakkama. Lihtsalt ta ei ole spetsialiseerunud mersudele.
Endal puuduvad absoluutselt kogemused KE pritsungiga. Niiet ootan kõike mis vähegi oluline sissepritse kohta.
See vastu karpadega on kogemus küllaltki suur- omanud kahte mosset ja neli korda olen mossel mootorit vahetanud. Lisaks sai üks IZ 412 täiesti ära taastatud.
Mercedes-Benz puhul oli esimene mootori vahetus nüüd paar nädalat tagasi.
Enda Mercedes-Benz juures oskan kõik ära teha, mis ei puuduta juhtmeid ja elektrit
Mootorile kap-remont teha või sidurivahetus ei valmista mulle probleemi.
Tõesti, mul ei ole kogemusi nagu mõnel siinsel foorumi kasutajal, kuna ise alles abiturient. Niiet kogenud remondimehed, andke tuld!
Postitused: 505
Teemad: 30
Liitus: Nov 2005
Maine:
0
Noh, nende pumpadega on minuteada see teema, et karpamootoril pole paagis mingit pumpa- pump on mootoriploki küljes ja on mehaaniline. Suurematel mootoritel vähemasti oli nii, ma arvan, et väiksematel ka.
Ehk siis vaata oma juba ümberehitatud auto pealt seda. Tõenäoliselt on valutuim kogu kupatus ringi tõsta, k.a. torud.
Postitused: 2,279
Teemad: 32
Liitus: Apr 2007
Maine:
7
24-03-2009, 12:10 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 24-03-2009, 12:13 AM ja muutjaks oli R129.)
No siis on sul juba hea algus tehtud kui mutrivõti endal käes seisab Ega neid mehaanikuid siin foorumis palju pole, elektrikuid diagnostikuid veelgi vähem (mõni leidub siiski).
Kui võimalik siis tõsta kogu süsteem ringi. Võib ju midagi aretada nende torude ja pumpadega, aga ainuke väärtus mis sa sellest saad ongi see aretamine.
Milleks sulle karpa mootori juhtmestikku vaja läheb? Aramtuuri sa ju ei muuda. Kõik muu jääb samaks (soojendus, tuled, kojamehed jne). Mootoriajule, süütepoolile, pumbale vaja releed juhtmed valmis teha muud polegi (no neid juhtmeid muidugi on üksjagu ).
See dokument mis ma sulle saatsin, seal on KE põhimõte sees olemas (isegi aju OTSAD ja pistikud on ära toodud). Kui selle ilusti ära õpid oled selle kohapealt targem kui enamus meist. Alla 90nda aasta pillide skeeme ja tööpõhimõtteid mul pole. Võin näiteks 2,3 102 mootoriga kutsika skeeme sulle saata (ühest teises programmist) ja ka kogu süsteemi tööpõhimõtet, võibolla on seal mõni nüanss võrreldes nende pdf dokumentidega juures mis sa mult varem said, aga ega see sul autot veel käima pane.
Karpa kohta võid veel uurida www.turboclub.ee foorumist. Kui ma mäletan, siis seal vist on kodanikke, kes LADALE ja Gofile pritset peale aretanud.
Postitused: 108
Teemad: 9
Liitus: Jul 2008
Maine:
0
Tsiteerin Imret: "Kuuel on paagi vahetus tõsine nuss"
Siit küsimus, kas kolmel on ka, või saab lihtsalt hakkama? Ehk mingi nipp seal, kuidas kätte saada, ei tahaks nagu terve päev mingi paagi kallal ka ajusid ragistada, vaja võimalikult palju päevas valmis jõuda
Kahjuks autot pole läheduses, autoligi saan alles healjuhul nädalavahetuseks, sellepärast soovin kogu info ennem siit kokku korjata, kui auto alla sukeldun
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
25-03-2009, 10:01 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 25-03-2009, 10:02 AM ja muutjaks oli v6sa.)
K-Jetil pole üldse mingit aju. KE-Jetil on seda vaid pritserõhu peenhäälestuseks. Ilma ajuta töötab, nagu K-Jet. Ehk Sinu paigaldatud mootor peab ilma ajuta ka töötama. Küll kehvemini, kuid töötama. Ilmselt piisavalt, et saada mootor tööle ja kontrollida asenduse toimimist.
See ongi Mercedes-Benz sissepritsemootori võlu: võtad kogu paketi ja tõstad ringi. Seejärel annad voolu peale külmkäivituse temperatuuriandurile (OK, seal on tegelikult sees veidi rohkem, kui vaid andur) ja süütekommutaatorile ning starterile ja peakski töötama. Eeldusel, et bensiin ikka vajaliku rõhuga (jämedalt 5+ bar, täpsemalt saab raamatust vaadata) mootorini jõuab. Ei mingit ajukirurgiat...
Karburaatormootoriga autol pole paagis mingit pumpa. Pump on ikka mootori küljes. Seega pole mõtet paaki küll lammutada. Võtad pritsega masinalt kogu pumbanduse (ka juhtmestiku!) ja poogid selle teisele kõhu alla. Peaks nagu töötama. Voolikte teemat juba puudutati, need peaks kriitiliselt üle vaatama. 5+ bar on küll vähe, kuid siiski päris tuntav rõhk...
On täiesti võimalik, et eelmine asendus on tehtud petsialitsi poolt ja KE-Jetist on saanud sujuvalt K-Jet. Kas moootor käivitus ühtmoodi hästi nii soojalt kui külmalt? Kas soojenedes töötas tõrgeteta? Kas külmalt koormust talus hästi (ei puterdanud kiirendades)?
Postitused: 108
Teemad: 9
Liitus: Jul 2008
Maine:
0
v6sa Kirjutas:On täiesti võimalik, et eelmine asendus on tehtud petsialitsi poolt ja KE-Jetist on saanud sujuvalt K-Jet. Kas moootor käivitus ühtmoodi hästi nii soojalt kui külmalt? Kas soojenedes töötas tõrgeteta? Kas külmalt koormust talus hästi (ei puterdanud kiirendades)?
Käivitus poolest pöördest, kuigi oli nädal aega seisnud ja küünlad olid süsimustad. Siis sai silndrite surved ära mõõdetud, kõik olid 13 bari ümber.
Panin teised küünlad peale ja siis avastasin, et üks süütejuhe on pmst pooleks ja sellest tuli ka puterdus. Kuigi arvestades ühe juhtme poolikust, töötas mootor peaaegu sujuvalt, gaasi andes mõtles ainult hetke ja kõik toimis. Soojaks ei jõudnudki ajada mootorit.
Aga kui ma nüüd seda aju ei leia, kas on kuidagi võimalik see masin korralikult tööle saada ilma ajuta. Ja kuidas ma saan kindlaks teha, kas pritse on KE-Jet või K-Jet?
Postitused: 2,279
Teemad: 32
Liitus: Apr 2007
Maine:
7
Ütle ausalt, kas sa lugesid KORRALIKULT ja PÕHJALIKULT need dokumendid läbi mis ma sulle andsin. Tee endale asi üksipulgi selgeks kuidas KE töötab. Siis saab sind foorumis veidike aidata.
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Teoreetiliselt peab KE-Jet töötama ilma ajuta. Mitte nii hästi, mitte nii võimekalt ja veidi kõrgema kütusekuluga. Praktikas...ei tea, oma kogemus veel (õnneks) puudub.
KE-Jeti juhtseadet võib küll ajuks nimetada, kuid mingit erilist intelligentsi seal pole. Kütusekogust reguleerib endiselt mehaaniline õhukulumõõtja. "Aju" ülesandeks on seda kütusekogust veidi ühes või teises suunas muuta, kui olud seda nõuavad (mootorpidurdusel kinni keerata, täisgaasil lisakütust anda, külmal mootoril lisakütust anda, timmida tühikäigu lisaõhku lambda järgi jne.)
Postitused: 108
Teemad: 9
Liitus: Jul 2008
Maine:
0
Loetud jah, tuleb tunnistada, et elektri värk on ikka kuradi keeruline. Tööpõhimõte selge, nagu v6sa juba mainis siis teoorias peaks ilma ka saama. Pigem lootsin siit leida juba õlistes tunkedes tüübi, kes pannud KE-Jet-i ilma ajuta tööle ja ta masin töötab endiselt.
Eks nädalavahetusel sõidan garaazi juurde ja hakkan tegutsema, kindlasti tekib seal veel mõni küsimus...
Postitused: 108
Teemad: 9
Liitus: Jul 2008
Maine:
0
Uurisin nüüd neid skeeme eriti põhjalikult, mis R129 andis. Mulle tundub, et see mootor, mis ma peale tõstsin ei ole sama,nagu skeemil näidatud M102. Kuna eelmine omanik ei vasta kõnedele ja e-postile, siis kuidas ma saaksin kindlaks teha, kas mul on w124 või w123 230E mootor?
Mootoril peaks ju kuskil numbrid kirjas olema?
Postitused: 932
Teemad: 20
Liitus: Sep 2006
Maine:
9
Plokil peaks number ilusti olema...algab siis 124 või 123. Asetema peaks ta eest vaadates vasakpoolsel küljel.
Postitused: 3,997
Teemad: 199
Liitus: Dec 2005
Maine:
16
Targem on ikka mootorikoodi vaadata. Minuteada mootoritel on omad koodid ja keredel omad.
Postitused: 3,894
Teemad: 80
Liitus: Nov 2005
Maine:
8
124 pealt leiab küll detaile mille kood alga 123.... ja vist isegi 126....
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Postitused: 639
Teemad: 8
Liitus: Feb 2006
Maine:
15
Uue s-klassi(W221) küljest leiab ka 124 algusega detaile.See ei tähenda et tal 124 mootor peal on :-D Mootor kood on 14 kohaline ja sisse löödud mitte välja valatud. Kindalsti ei hakka mootori kood sul 123 või 124 algusega. Sellist mootorit pole kunagi tehtud. Sul on seal alguseks 102 või 115.Kuna aga sul on see mootor tõenäoliselt pärit 124 pealt, siis on tegemist ikkagi 102 mootoriga. Täispikka mootori numbrit on aga ikkagi vaja, sest siis saab tuvastrada täpselt,mis mootor on ja millise 124 pealt see tulnud.
Postitused: 108
Teemad: 9
Liitus: Jul 2008
Maine:
0
Laur Kirjutas:124 pealt leiab küll detaile mille kood alga 123.... ja vist isegi 126....
Millise detaili pealt ma leian siis selle numbri, mille järgi ma saan kindlaks teha, kas tegu kolme või nelja mootoriga?
Mehed, ärge häbenege ja postitage siia teemasse arukaid ning julgeid vastuseid!
Postitused: 932
Teemad: 20
Liitus: Sep 2006
Maine:
9
wdb240 Kirjutas:Uue s-klassi(W221) küljest leiab ka 124 algusega detaile.See ei tähenda et tal 124 mootor peal on :-D Mootor kood on 14 kohaline ja sisse löödud mitte välja valatud. Kindalsti ei hakka mootori kood sul 123 või 124 algusega. Sellist mootorit pole kunagi tehtud. Sul on seal alguseks 102 või 115.Kuna aga sul on see mootor tõenäoliselt pärit 124 pealt, siis on tegemist ikkagi 102 mootoriga. Täispikka mootori numbrit on aga ikkagi vaja, sest siis saab tuvastrada täpselt,mis mootor on ja millise 124 pealt see tulnud.
Oops, my bad
Aga ma hakkan üüd mõtlema, et tegelikult on mootori kood tavaliselt vägagi silmapaistev, eriti sellise mootori puhul. Asetseb ju ta Blokil.
Postitused: 639
Teemad: 8
Liitus: Feb 2006
Maine:
15
Mootori ploki pealt ikka. See on A ja O mootori juures :-) ....KE ja K jetrooniku eristad selle järgi ära, et KE omab pritsepea küljepeal(SEE PEA MILLEST TULEVAD PIHUSTITE TORUD VÄLJA) musta plastmassist karbikest, millel on kaks ümmargust klemmi ,ühelt küljel t välja ulatumas. Kui seda musta karpi ei ole seal, siis on tegemist K-jetiga. K-jetil on ka olemas ajud. Tühikäigu reguleerimis aju.(näeb välja küll rohkem suure relee moodi) ja kui on Lambda anduriga versioon siis on ka Lambda anduri signaali arvestav aju(samuti suure relee moodi karp) .Soovitan sul pöialt hoida, et sul ikka KE-jet. oleks,sest K-jet. on ikka kuramuse kehva asi. Sest need systeemid on vanemad kui LEIB ja saad seal kindlasti uusi pritse osi peale osta.
Postitused: 108
Teemad: 9
Liitus: Jul 2008
Maine:
0
Kas siit pildilt peaks olema näha seda musta karpi?
|