Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Küsimus SL klassi pehme katuse kohta.
#1
Vaja oleks siis see pehme katus eemaldada auto küljest kuna pehmekatuse klaasid lähevad vahetusse.ja nii parem neid vahetada kui ta maas on.uurisin nats täna aga mina küll esimese hooga pihta ei saand kust seda alustada tuleb oluline polegi et ta üksi pulgi oleks lahti arutatud pea asi et küljest saaks ära ta kasvõi koos raamiga siis laua peal teda parem taastada .Äkki juhtub kellegil midagi olema või mönd õpetust olema kuda seda teha ei taha päris julmalt kallale minna .üks rääkis et pidi suht lihtsalt tulema .aga noh neid jutu mehi ennemgi nähtud.

Ette tänades Siim Ruzits.
Mercedeste haige.Keeran oma hõbenoole rooli.
Vasta
#2
Khmkhmm R klass, siim R klassil ple pehmet katust :bigsmile:
PS! Lammutust võiks alustada sinu autost siis on pärast minu autol lihtsam võtta :biggergrin: Materjali said kätte või kaotas vennas vahepeal ära?
Vasta
#3
oki,oki Confusedhocked:eile suht väsinud ja panin veits valesti õieti siis SL klassi pehme katus.Materjal venna käes ja istub tal autos.Rolleyes
Mercedeste haige.Keeran oma hõbenoole rooli.
Vasta
#4
Mul on nii WIS kui ka wordis (piltide näol) juhend olemas - kuid kui sa seda näed - vaevalt sa seda ette tahad võtta Smile Mina ostan endale uue katuse - saad tunduvalt korralikum jne 900 € on esimene+tagumine+sisekatus (mis muidugi tähendab katuse vahetamis - 16 tundi MB info järgi oli vist).
Sa pead kõigepealt vana katuse liimist lahti kiskuma - siis ta loomulikult võib venida selliste "ebaloomulike" tegevuste peale. Edasi on vaja normaalseid aknaid. Ja kui need kuidagimoodi vihmaja veekindlalt sinna ette kompunnid siis tuleb vana katus ka uuesti peale panna. Tõesti ei oska arvatagi kui normaalne see asi välja kukub - äkki õnnestub siis on bro kuid pigem oleksin ettevaatlikum.
Aegapidi olen infot katuse kohta netist kogunud ja jõudsin järeldusele, et see on parim variant.
Panen siis copy paste sulle:
Mercedese R129 seeria pehme katus koosneb niiöelda kolmest osast – metallstruktuur, esimene ja tagumine presendi osa. Tagumise osa küljes on kolm paksust kilest akent, mille originaaltootjaks on suur kontsern Gurit (www.gurit.com). Kilematerjali paksus on 1,5 mm külgedel asetsevatel pisematel ning 1,2 mm keskmisel suurel aknal. Presentmaterjalina kasutatakse brändi „Sonnenland standard“ (SL mudelid enne 1994 a) ning „Sonnenland Plus“ (1994 ja hiljem) mille tootjaks on suurettevõte Haartz Corporation www.haartz.com.

Enamus paljusõitnud R129 mudelitel on probleeme pahme katusega. Põhiliseks kirstunaelaks on klieakende mõranemine ja üldine tuhmumine.
Paljudel üle 10 a vanustel SL-idel on kileaknad kas täiesti katki või mõralised. On välja pakutud võimalusi erinevate sulatusmeetodeid, kus peenike pragu on võimalik söövitava/sulatava aine toimel kokku „õmmelda“ kuid pikemas perspektiivis aitab ainult uus katus.
Vanematel mudelitel esineb ka probleeme katuse veepidamisega. Tihtipele on põhjuseks väljaveninud õmblused ning ka mehaanilised kahjustused. Siinkohal tasuks proovida erinevaid hooldusvaheneid – vaata katuse hooldus.

Kui siiski selgub et katus vajab uuendamist tasuks kaaluda altenatiive väga kallile originaalkatusele MB esindusest. Maailmas leidub hulga firmasid kes järelturu jaoks R129 mudelitele katuseid teevad. Nagu kvaliteetki kõiguvad nende hinnadki.
Uue katuse soetamisel tuleks tähelepanu pöörata asjaolule, et vahetusse läheks kogu katus mitte ainult üks (kas tagumine või esimene osa). Mitmeid aastaid päikese, tuule ja vihma ning tolmu käes viibinud materjal on oma värvuselt kindlasti teine kui pakendis saabuv uus detail. Esialgu „kergelt“ paistev kokkuhoid võib tulevikus visuaalse õuduse tekitada.
Igal inimesel on oma otsustusõigus toote valikul. Siiski soovitan katuse ostmisel pöörata tähelepanu esialgu tunduvatele pisidetailidele, mis hiljem õivad siiski oluliseks argumendiks saada. Pange tähele kileakende materjali paksust. Paljud tootajd kasutavad kas õhemat Wopawin või siis USAs toodetud BUV (Polyen Corp) poolt toodetud materjal vms analoogset kilet. Väär on arvata, et näiteks isegi 1 mm paksune kile on piisav – EI OLE. Seda mitmel põhjusel. Pehme mitteoriginaal materjal muutub päikese käes seistes lodevaks ja haruldane ei ole pilt kus mootorpaadi küljeakedega analooggset materjali kasutades on SL-i kileaknad sõna otseses mõttes kortsus. Kui omanik on selle nõus ära kannatama siis järgmine probleem ilmeb suurtel kiirustel sõites – nimelt kipub pehme kile tuule käes laperada. Tõsi seda oluliselt kiirema sõidu kui 100 km/h juures. Kuid rehvi ja tuulemüra on erinevatel hinnagutel siiski täiesti tuntav (ka väikestel kiirustel) võrreldes originaaltoote kasutamisega. Samuti võib probleeme tekkida alarmseadmega, sest valve all oleva auto kilest aknad kipuvad suure tuulega ruumianduri häiret tekitama. Lisaks sellele on kõiksugu mitte originaal WOPAWIN materjal kriimustustele hoopis vastuvõtlikum.
Valikut tehas jägida ka seda kuidas on kilematerjal presendi külge kinnitatud. Originaal on kasutatud õmblust, samuti on õmblust kasutatud ka katuse äärte puhul.
Kui teile üritatakse müüa toodet kus kile ja presendi omavaheliseks ühenduseks on muid meetodeid kasutatud, siis suhtuge antud pakkumisse ettevaatlikkusega.
Enne ostu sooritamist küsige ka müüjalt üle kas ostuga saab ka kahe katusepaneeli vahel paikneva kummiliistu ning tihendusnööri kaasa ning kas on võimalik osta terastrosse mis on presentmaterjali all peidus? Võib juhtuda, et vanal katusel vajavad nad lihtsalt uuendamist.
Järgmine valikukriteerium peaks olema presentmaterjal. Orginaalis kasutatud Sonnenland Standard ja Plus erinevad teineteisest vähevõtu.
Standard on pisut õhem ja tema sisepind (salongi poolne) on pleegitatud; Plus on seevastu paksem ja algupärase tumedat musta värvi pinnaga. Siiski on nad mõlemad väga hea valik ning ka kõrvuti olles on neil raske vahet teha. Kasutatakse ka vaal GERMAN CANVAS materjali kuid selle kohta puuduv lähem informatsioon.
Olgu mainitud, et Mercedes toodab R129 seerjale katuseid ise. Vanematele mudelitele kasutatakse siiski juba ka alltöövõttu. Kui teil on soov ainult kileaknad välja vahetada, siis teadke, et ükski teadaolev suurematest katusetootjatest WOPAWIN kilematerjali eraldi ei müü. Siiski on teada R129 omanikke kes on ainult kileaknaid vahetanud kui mitteoriginaal materjali ja problemaatilise kinnituse tõttu presendile (soovitav kasutada läbiõmblemist) ei ole see soovitav lähemine.


Järgnev informatsioon võid olla vanaenud ning see on kogutud erinevatest mercedese teemalistest foorumitest ning samuti minu enda järelepärimistega.

KHM www.cabrio.de
KHM teeb Mercedese mudelite 107 ja 124 katuseid ning Mercedes kasutab neid originaaltootena. 129 seerja katuseid toodab Mercedes veel ise. KHM firma sõnul ei erine nende katused Mercedese originaaltootest muus kui, et kileakendel puudub Mercedese logo. Nende sõnu võib usaldada, sest härra Klaus Mayer firmast KHM ja Saksamaa SL-129 CLUB tehnika direktor töötasid koos R129 katusete väljatöötamisel Mercedese tootearenduses.
Nende toodetel kasutatakse Sonnenland PLUS ja STANDARD (firma HAARTZ) materjali (samas pakutakse ka muu kangast) ning akendeks WOPAWIN kilet mille paksus ühtib originaaltootega. Samuti on kattematerjali muster samasugune kui originaaltootel, kileaknad on läbi õmmeldud ning samuti on õmmeldud ja kahekordsed katuse servad – ühesõnaga nagu originaaliski. Lisaks pakuvad nad ka kummiriba, kummiliistu ning terastrosse kui neid peaks vaja minema katuse uuendamisel.

ARESMA http://www.aresma.de
Aresma kasutab akende materjalina õige paksusega WOPAWIN kilet mis originaaliski kuid tekstiilmaterjal on teine ning nad toodavad seda ise. Klieaknad on siiski ka neil läbi õmmeldud

Prestige Auto http://www.prestigeautotrim.com
Kasutavad Sonnenland materjali. Kileaknad on sulatatud mitte õmmeldud ning ei ole õige vaid 1 mm paksusega, mille tootjanime nad ei avalda.

GAHH www.gahh.com
Kasutavad Sonnenland materjali. Klieaknad on õmmeldud kuid mitte originaalmaterjalist WOPAWIN vaid arvatavasti Ultralitest. Plusspunkte antud firmale toob võimalus osta nende käest kogu auto salongikattematerjal mille värvikoodid ühtivad originaaltootega.

Eurotop www.europtop.de
Firma sõnul on klieaknad samamoodi tugevast materjalist nagu originaaliski, kuid selline vastus ei sisesta just ülemäära palju enesekindlust. Vähemalt reklaamivad nad, et kasutavad samasuguseid materjale nagu Mercedes ise kuid kahtlus on, et see on ainult reklaamitrikk.

CarHood Warehouse - fitters only
Antud firma ei tooda katuseid ise vaid paigaldavad USAs toodetud valmis komponente – arvatavasti firmalt Gahh. Aknad ei ole Wopawin materjalist ning nende paksus on keskel 1,0 mm ning küljeakendel 1,5 mm. Katusematerjal pidi seevastu väga heal tasemel olema.

Hooldus
Katuse kasutamisel tuleks jälgida, et kokkupanemisel oleksid kileakende pinnad tolmust võimalikult puhtad (nii seest kui väljast). Sest teineteise vastu hõõrdudes toimub nende automaatne matistamine nii või naa, kuid tolmu olemasolu kiirendab seda protsessi tunduvalt. Pragude tekkimisel on põhisüüdlaseks ühtlaselt kulgev aeg ja valedes kasutustingimused. Näiteks ei ole soovitav suure külmaga katust avada ja sulgeda.
Raske öelda kas katuse tihe sulgemine ning avamine või pikka aega ühes positsioonis hoidmine tuleb rohkem kasuks või kahjuks.
Igatahes on selge, et katust tuleks spetsiaalsete vahenditega hooldada, et vältida tolmu ja mustuse kogunemist ning imbumist kattematerjalisse.
Loomulikult tohib katust pesta kuid ei ole soovitav kasutada väga tugevaid pesuaineid mida sealt pärast oleks raske kätte saada. Kuna riidest katus peab ka vihma taluma tuleks seda aeg-ajalt spetsiaalse hooldusvahendiga immutada.
Selleks läheb vaja järgmisi vahendeid:
2 purki impregneervahendid Mercedese tootekoodiga A001 986 3171
Respiraator
Ühjekordsed kaitsekindad
Käärid
Kleeplinti
Umbes 4x5 m suurust kaitsekile või – paberit
Umber 1x2 m suurust kaitsekile või – paberit
Pehme kalts
käsihari
hea imavusega nahkrätik
ja palju vett

Töö kestab umbes kaks tundi.

Kõigepealt puhastage katus väga põhjalikult tolmust ja igasugu prahist, kasutades vett ja pehmet rätikut. Seni kuni katus täielikult kuivanud on valmista kaitsesabloonid ette. Selleks lõike paberist või kilest akende suurused tükid. Tehnke need äärtest umbes poole sentimeeri võrra väiksemad, et teip saaks kileakende peale kinnitada.
Kui katus on kuivanud alusta auto „sissepakkimist“. Selleks ava katus poolde ulatusse ja lõika suur kile kaheks. Edasi oma mõistust kasutades kata auto nii esimene kui tagumine osa kui ka esi- ning küljeklaasid kilega ja sulge katus. Vihje – kasuta akende sulgemiseks võtme puldi peal olevat lukustusnuppu. Seejärel kleebi kaitsesabloonid oma kohale ning äärista kleeplindiga ka katuse esiosa ja küljeklaaside juures olevad kummitihendid. Auto peaks umbes selline välja nägema.
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
Vasta
#5
Ega enam põhjalikumat vastust poleks vist võimalik anda, 5 punkti!
Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Vasta
#6
Mul ikka väga vedas oma 129 katusega,klaasid on täitsa klaarid ja riie nagu uus.107le ostsin German Canvasest katuse...esmapilgul tundub nagu OK
Vasta
#7
Kusjuures mainimata jäi võimalus katus koos kontruktsiooniga ära võtta - seda on Silberis ka praktiseeritud - nii et kui saad enda jaoks piisavalt hea kile ning kinnitamisvõimaluse, siis lase käia.
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
Vasta
#8
Seda tegelt silmas pidasingi et võiks kogu krempliga maha käia mul pole oluline et riie eraldi tuleb.sest riie mul ju nagu uus aga kaks väikest klaasi viga saanud.lihtsalt et parem ligi pääseda oleks ja auto tagumik ette ei jääks oleks seda maas parem teha.äkki oskad selle kohta mingeid juhtnööre anda.
Mercedeste haige.Keeran oma hõbenoole rooli.
Vasta
#9
Nädalavahetusel saan võibolla WISist mingid koopajoonised sulle.
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Pioneer SPH-T20BT nutiaudio vs originaal 2008 G-klassi audio nostromo 3 1,366 24-09-2021, 11:42 AM
Viimane postitus: nostromo
  Küsimus Mercedes-Benz elektrimootorite kohta Forsteriana 1 900 02-09-2021, 06:50 PM
Viimane postitus: Randar
  Comand APS NTG2 küsimus ilves1 0 758 29-01-2021, 11:10 PM
Viimane postitus: ilves1
  MB S320 155 kw mootor, keegi selle mootori kohta oskab midagi öelda. comoon 2 2,734 06-08-2018, 07:31 PM
Viimane postitus: .Alar.
  Küsimus W124 sportline roolikarbi kohta audiophile 4 4,772 06-10-2017, 11:23 AM
Viimane postitus: audiophile
  EGR küsimus! offfl1ne 1 3,025 12-09-2014, 10:50 AM
Viimane postitus: Laur
  MB e230 90 a. käigukasti küsimus! Mercedeze230 5 6,233 30-06-2014, 12:15 PM
Viimane postitus: Sm. Västrik
  Küsimus OM617 kohta lal 10 9,184 15-10-2013, 11:18 AM
Viimane postitus: v6sa
  W123 istmete küsimus urbaan 4 5,063 28-08-2013, 05:21 PM
Viimane postitus: urbaan
  K: Andmed internetist diiselmootori eelsoojenduse kohta 190hans 3 4,204 15-12-2012, 08:44 PM
Viimane postitus: janek126



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne