Postitused: 1
Teemad: 1
Liitus: Oct 2007
Maine:
0
Tere
Kas keegi teadjam inimene oskab öelda, mis auto on Mercedes 600? Vist niisugune tähis ongi autol - lihtsalt Mercedes 600 ja ilma mingite tähtedeta.
Postitused: 5,237
Teemad: 150
Liitus: Nov 2005
Maine:
20
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_600
Ülimalt stiilne asi, ostan endale ka kui suureks saan. :cool_rsvd:
Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Postitused: 2,279
Teemad: 32
Liitus: Apr 2007
Maine:
7
Võite kallale tulla kui jama jutu puhun, aga mingi taoline isend liikus ka Tallinnas suvel. Võibolla ajan praegu Maybachi ja A klassi sassi, aga no oli täpselt selline kõrge katusega ja üli ristkülik pill. Eemalt nägin lihtsalt.
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
Postitused: 375
Teemad: 25
Liitus: Apr 2006
Maine:
0
R129 Kirjutas:Võite kallale tulla kui jama jutu puhun, aga mingi taoline isend liikus ka Tallinnas suvel. Võibolla ajan praegu Maybachi ja A klassi sassi, aga no oli täpselt selline kõrge katusega ja üli ristkülik pill. Eemalt nägin lihtsalt.
Ära muretse, keegi ei tule kallale, sest mina olen tunnistajaks, et selline masin liikus Tallinnasi suvel ka ) . Oli au ükskord õhtul terve Tammsaare tee sellel masinal järgi sõita...täpselt selline ja väga väga korralik auto oli.
Postitused: 55
Teemad: 10
Liitus: Nov 2005
Maine:
0
See Tallinna oma seisis mingi hetk tõnismäel seal naftakunnide hoovis. talvel kindlasti kusagil soojas pesas...
Nii, et ka nähtud.
:)
Postitused: 321
Teemad: 35
Liitus: Jan 2007
Maine:
0
Skorpion Kirjutas:Tere
Kas keegi teadjam inimene oskab öelda, mis auto on Mercedes 600? Vist niisugune tähis ongi autol - lihtsalt Mercedes 600 ja ilma mingite tähtedeta.
http://www.m-100.cc/
See on ka üks väga hea leht, kus on kirjutatud kõigi M100 plokki kasutanud autode kohta, k.a minu lemmiku, W116 450SEL 6.9 kohta
Aga 600 ehk Grösser oli minu arvates hoopis Maybachi järglane, mitte W112. Olgem ausad, W112 on nagu väike auto W100 kõrval :lol:
W112 oli ikkagi S-klass, W100 midagi palju enamat - täitsa eraldi mudel minu teada.
Maybachide tootmine lõppes sõja tõttu 1940. a, kuid viimased mudelid tulid paar aastat pärast seda. Pärast sõja lõppu oli tekkinud tühi koht, mille Mercedes-Benz täitis Grösseriga, mis ületas S-klasse mäekõrguselt nii mugavuses, pikkuses ja erilisuses. Kasutatud materjalid olid kallimad, istmed teistsugused jne.
Lõoke, sa ju tahtsid oma pere autod maha müüa ja endale sellise tuua.
Kus ta siis on ? :biggrin:
1993 Ford Scorpio Stufenheck 2.0i Topas
Postitused: 375
Teemad: 25
Liitus: Apr 2006
Maine:
0
s klass bullmannid olid ka siis
Postitused: 142
Teemad: 4
Liitus: Jan 2008
Maine:
5
Mida ütleb selle auto kohta tark raamat?“ Mercedes-Benz 600“ (W100) oli „Daimler-Benzi“ tehase superesindusauto, mida toodeti ajavahemikul september 1964 – juuni 1981. (Viimased 3 autot müüdi 1982.a. Saudi-Araabiasse, kuid need olid siiski 1981.a. toodetud.) Kokku toodeti neid autosid 18 aasta jooksul 2677 tk., mis teeb sellest mudelist pealesõjajärgse „Daimler-Benzi“ toodangu kõige väiksema aastatootmisega ja ühe haruldasema auto. Mudelivalikus paiknes „Mercedes-Benz 600“ ülalpool tänapäevast S-klassi. „Mercedes-Benz 600“ eelkäija oli „Mercedes-Benz 770“ (e. „Grosser“, W150), mida tehti alla 88 eksemplari aastatel 1938-1943. (Mõistagi oli MB770 Hitleril, Göringil, endisel Saksa keisril Wilhelm II-l ( http://fotogalerie.automuseum-stuttgart....s.238.html), Jaapani keisril ( http://fotogalerie.automuseum-stuttgart....35.html)jt.) Toodetud autode koguarvust 2677 oli normaalteljevahega autosid 2190, 4-ukselisi pullman-limusiine 304tk., pulman-landaulette 59tk. ja 6-ukselisi pullman-limusiine 124 tk. Autot oli võimalik tellida klaasvaheseinaga, mis eraldas sõitjateruumi juhist. Enamus normaalteljevahega autodest tehti ilma klaasvaheseinata, kuid pullmanid olid kõik klaasvaheseinaga, v.a. 3 eksemplari, mis tehti ilma. (Klaasvaheseinaga autos jääb sõidumugavusi juhile võrdlemisi vähe, kuna istet ei saa taha peaaegu üldse liigutada.) „Mercedes-Benz 600“ järglaseks sai 1997.a. Tokyo autonäitusel esmaesitletud „Maybach“.
„Mercedes-Benz 600“ projekteerimine hakkas ametlikult 4. juulil 1955, kui „Daimler-Benzi“ peainsener Fritz Nallinger sai ülesandeks konstrueerida maailma parim „reisi- ja esindusauto“ – järglane „Merceces-Benz 770“-le“. „Daimler-Benz“ oli saanud üle sõjajärgsetest raskustest ja raha oli küllalt. „Mercedes-Benz 600“ projekteerimisel oli oluline uusimate insenertehniliste lahenduste kasutamine. Auto omahind oli täiesti teisejärguline. Seetõttu teenis „Daimler-Benz“, auto ülikõrgele hinnale vaatamata, iga müüdud „Mercedes-Benz 600“ pealt kahjumit. „Mercedes-Benz 600“ oli võimalik tellida lõputu lisavarustuse kombinatsioonide ja erisoovide loeteluga, mis mõistagi suurendasid auto hinda veelgi. Alates aastast 1976, polnud „Mercedes-Benz 600“ enam amelikult „Daimler-Benzi“ diilerite hinnakirjas ja igale tellijale tehti tehase poolt erihinnapakkumine. Vaatamata sellele, et 1981.a. oli „Mercedes-Benz 600“ hind kasvanud sama suureks kui 23 „Volkswagen Golfi“ oma kokku, teenis tehas ikka iga auto pealt kahjumit. Autod valmistati suures osas käsitsi ja mitte ainsatki detaili neist autodest polnud võimalik asendada mõne teise „Daimler-Benzi“ tootega. Ühte autot tehti 3 kuud, v.a. landaulette, mille valmistamiseks kulus 6 kuud. (Ainus muu mudeliga vahetatav detail oli MB600 mootor, mille tehase hilisem peainsener pani omaalgatuslikult ja juhatusega kooskõlastamata 1970.a. S-klassi eelkäija MB300SEL sisse. Ootamatult sai MB300SEL 6,3-st nõutud mudel, mida müüdi üle 7000 tk.)
Neid autosid ostsid äriliidrid, filmitähed, riigipead ja kuningaperekonnad. Igal enesest lugupidaval diktaatoril oli garaažis vähemalt 1 „Mercedes-Benz 600“. Tuntud omanike hulka kuulusid näiteks Paavast Paul VI, Paavst Johannes Paulus II, Kuninganna Elizabeth II, Brunei sultan, Rootsi kuningas (eelmine), Jaapani keiser Hirohito, Tai kuningas, Tonga kuningas, Pärsia šahhil Reza Pahlavil oli neid 12 (osa Pärsia välismaa saatkondades, http://www.autodrome-cannes.com/mercedes...assade.htm), Maroko kuningakojal on neid 15 (Marokos on tänaseni seadusega keelatud kellelgi peale kuningakoja omada MB600 W100), Monaco prints Rainier, Jordaania kuningas, Hosni Mubarak (Egiptuse riigipea), Hammal Abdel Naser (Saudi-Araabia riigipea), Mao-Dzé-Dong ostis korraga 6 tk., Saddam Hussein, Josip Broz Titol oli soomustatud „Mercedes-Benz 600“ Pullman, Francisco Franco, Leonid Iljitš Brežnevil oli 3 tk., neist üks soomustatud, Nicolae Ceaucescul oli 6-ukseline landaulet, Bokassa I (Kesk-Aafrika riigipea), Sese Seko Mobutu (Zaire’i riigipea) ostis nii mitu, et neist 6tk. jätkus tema suvilasse Kivu järve ääres, Samuel Kanyon Doe’l (Libeeria riigipea) oli 3 tk., Moammar Gaddafil oli 12 tk., Anastasio Somoza Debayle (Nicaragua riigipea), Robert Mugabe (Zimbabwe riigipea), Kim Jong Il (Põhja-Korea riigipea) ostis 14 tk. (P.Korea valitsus kasutab neid siiani), Pierre Richard, Mireille Mathieu, Maria Callas, Roy Orbison, Sean Connery, Peter Fonda, John Lennon, George Harrison, Elvis Presley, Udo Jürgens, Bill Cosby, Jay Kay, Coco Chanel, Jack Nicholson, Rowan Atkinson, Herbert von Karajan, Max Grundig, Barron Hilton, Aristoteles Onassis, Samsung Electronics Corp. jt.
Huvitaval kombel ei olnud Saksa valitsusel ühtegi „Mercedes-Benz 600“, vaid neid rentis valitsus vajaduse korral „Daimler-Benzi“ tehaselt, mis hoidis riiklike sündmuste puhuks alati tosin „Mercedes-Benz 600“ valmis. Tänaseni kasutab Saksamaa valitsus eriti tähtsate külaliste puhul tehasele kuuluvat soomustatud ja kõrge laega „Mercedes-Benz 600“ ( http://fotogalerie.automuseum-stuttgart....0.240.html). Ka paljud teised riigid kasutavad ametlikel puhkudel siiani „Mercedes-Benz 600“. Isegi Aleksandr Lukašenka sõidab sõjaväeparaadidel „Mercedes-Benz 600“ pullman landauletiga oma armee eest läbi ja tervitab sellest sõdureid.
Rooma paavstile tehti eritellimusel pullman landaulett, millel on pikendatud tagumised uksed ja taga salongis ainult üks iste. Sellel istmel sai paavst ennast ühe nupulevajutusega hüdrauliliselt autos üles tõsta ja rahvast tervitada ( http://www.pbase.com/markushuck/image/3815789).
„Mercedes-Benz 600“ oli omal ajal absoluutne tehnikaime. Autol oli peal „Daimler-Benzi“ ajaloo esimene V8 mootor mahuga 6,3l, automaatkäigukast, võimendiga ketaspidurid (esiratastel 2 suportit), õhkvedrustus, konditsioneer (pullman limusiinidel 2 tk.) ja kõikvõimalikud muud mugavused nagu tänapäeva autodel. Kõige eksootilisem omapära on „Mercedes-Benz 600“ juures asjaolu, et kõik mugavussüsteemid toimivad hüdraulikaga, mitte elektriliselt: aknad, kesklukk, katuseluuk, klaasvahesein, istmed, ventilatsiooniklapid jms. Nende autode hooldus ja remont on keeruline. Eriti kapriisne on hüdraulikasüsteem. Salongis oli 48 tk. koosnev puitdekoor. Valida oli 4 erineva haruldase puiduliigi vahel (s.h. tänaseks väljasurnud madagaskari eebenipuu) ja loendamatu hulga naha ja vaibavärvikombinatsioonide vahel. Mõistagi oli autos „Sony“ televiisor, kristallkarahvinidega baar, isejaamuleidev „Becker Mexico“ kaugjuhtimispuldiga raadio jm. luksused.
1980.a. ehitas „Daimler-Benz“ „Mercedes-Benz 600“ järglase prototüübi W100 FL, millele pandi MB450 6,9 W116 mootor ja käigukast, kuid tehase juhatus otsustas autot siiski mitte tootma hakata, kuna arvati, et sellele pole piisavalt klientuuri. Järglase sai „Mercedes-Benz 600“ omale peale 20-aastast pausi 2001.a., kui tuli müügile „Maybach“.
Huvilistele siin veel veidi lugemist internetis: http://www.asianauto.com/classiccar.php?op=view&id=17.
Hulk häid fotosid on Pärsia šahhi Reza Pahlava USA saatkonna autost aadressil: http://www.autodrome-cannes.com/mercedes...assade.htm
Mõned sellised autod on isegi müügis. Näiteks siin: http://www.autosalon-singen.de/verkauf-M...cedes-Benz
Postitused: 777
Teemad: 39
Liitus: Nov 2005
Maine:
6
Uku Kirjutas:Skorpion Kirjutas:Tere
Kas keegi teadjam inimene oskab öelda, mis auto on Mercedes 600? Vist niisugune tähis ongi autol - lihtsalt Mercedes 600 ja ilma mingite tähtedeta.
http://www.m-100.cc/
See on ka üks väga hea leht, kus on kirjutatud kõigi M100 plokki kasutanud autode kohta, k.a minu lemmiku, W116 450SEL 6.9 kohta
Aga 600 ehk Grösser oli minu arvates hoopis Maybachi järglane, mitte W112. Olgem ausad, W112 on nagu väike auto W100 kõrval :lol:
W112 oli ikkagi S-klass, W100 midagi palju enamat - täitsa eraldi mudel minu teada.
Maybachide tootmine lõppes sõja tõttu 1940. a, kuid viimased mudelid tulid paar aastat pärast seda. Pärast sõja lõppu oli tekkinud tühi koht, mille Mercedes-Benz täitis Grösseriga, mis ületas S-klasse mäekõrguselt nii mugavuses, pikkuses ja erilisuses. Kasutatud materjalid olid kallimad, istmed teistsugused jne.
Lõoke, sa ju tahtsid oma pere autod maha müüa ja endale sellise tuua.
Kus ta siis on ? :biggrin:
Mina küll sellist juttu pole ajanud(vähemalt kainena küll mitte).Äkki sa ajad mind Kuldariga või kellegi teisega segamini.
Auto on küürakas,ise kah mitte eriti sirge seljaga ja sõbral nimeks Quasimodo.
Postitused: 5,237
Teemad: 150
Liitus: Nov 2005
Maine:
20
Kuldar kõlaks küll reaalselt, see hakkab selle mudeli peale jalalt-jalale keksima nagu väike poisike :-)
Minu jaoks oli tõsine üllatus, et 1981 aastani seda autot lausa toodeti.
Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Postitused: 218
Teemad: 54
Liitus: Dec 2005
Maine:
0
kumb siis grosser on kas 600 või 770???
Postitused: 848
Teemad: 40
Liitus: Nov 2005
Maine:
4
Mõlemad on, üks vanem, kui teine.
Postitused: 13
Teemad: 5
Liitus: May 2007
Maine:
0
Üks imeilus 600 on Tallinna peal tõesti liikumas. Linnas temas mööda sõites silm puhkas ja oma SLCs tundsin tol hetkel nagu Passatis Sügisel sattusin Järve Silberautos jutule. Sama 600 oli käinud seal karburaatorit reguleerimas. Pidi olema sellises seisus, "nagu oleks äsja voodist virgund". Nagu tuttuus. Mehed olid vaadanud ja arvanud, et ju on millalgi Soomes (toodud väidetavalt sealt) restaureeritud. Väga hea ja põhjalik töö. Umbes, et veel täna on astmeplekid kaitsekile peal (või oli tal mingi kaitsemääre).
Postitused: 3,997
Teemad: 199
Liitus: Dec 2005
Maine:
16
Sai kah kunagi mobile.de ´st vaadatud neid 600`seid, päris muhe masin ja esmapilgust võis öelda, et see on unistuste Mercedes-Benz.
Hinnad on väga varieeruvad. Siin ühel lingil olev masin maksis päris piraka summa.
Kas keegi teab kelle oma see Eesti 600 on?
Postitused: 321
Teemad: 35
Liitus: Jan 2007
Maine:
0
Lõoke Kirjutas:Uku Kirjutas:Skorpion Kirjutas:Tere
Kas keegi teadjam inimene oskab öelda, mis auto on Mercedes 600? Vist niisugune tähis ongi autol - lihtsalt Mercedes 600 ja ilma mingite tähtedeta.
http://www.m-100.cc/
See on ka üks väga hea leht, kus on kirjutatud kõigi M100 plokki kasutanud autode kohta, k.a minu lemmiku, W116 450SEL 6.9 kohta
Aga 600 ehk Grösser oli minu arvates hoopis Maybachi järglane, mitte W112. Olgem ausad, W112 on nagu väike auto W100 kõrval :lol:
W112 oli ikkagi S-klass, W100 midagi palju enamat - täitsa eraldi mudel minu teada.
Maybachide tootmine lõppes sõja tõttu 1940. a, kuid viimased mudelid tulid paar aastat pärast seda. Pärast sõja lõppu oli tekkinud tühi koht, mille Mercedes-Benz täitis Grösseriga, mis ületas S-klasse mäekõrguselt nii mugavuses, pikkuses ja erilisuses. Kasutatud materjalid olid kallimad, istmed teistsugused jne.
Lõoke, sa ju tahtsid oma pere autod maha müüa ja endale sellise tuua.
Kus ta siis on ? :biggrin:
Mina küll sellist juttu pole ajanud(vähemalt kainena küll mitte).Äkki sa ajad mind Kuldariga või kellegi teisega segamini.
Krt, just seda ma tegingi illy:
1993 Ford Scorpio Stufenheck 2.0i Topas
Postitused: 142
Teemad: 4
Liitus: Jan 2008
Maine:
5
Uku Kirjutas:Skorpion Kirjutas:Tere
Kas keegi teadjam inimene oskab öelda, mis auto on Mercedes 600? Vist niisugune tähis ongi autol - lihtsalt Mercedes 600 ja ilma mingite tähtedeta.
http://www.m-100.cc/
See on ka üks väga hea leht, kus on kirjutatud kõigi M100 plokki kasutanud autode kohta, k.a minu lemmiku, W116 450SEL 6.9 kohta
Aga 600 ehk Grösser oli minu arvates hoopis Maybachi järglane, mitte W112. Olgem ausad, W112 on nagu väike auto W100 kõrval :lol:
W112 oli ikkagi S-klass, W100 midagi palju enamat - täitsa eraldi mudel minu teada.
Maybachide tootmine lõppes sõja tõttu 1940. a, kuid viimased mudelid tulid paar aastat pärast seda. Pärast sõja lõppu oli tekkinud tühi koht, mille Mercedes-Benz täitis Grösseriga, mis ületas S-klasse mäekõrguselt nii mugavuses, pikkuses ja erilisuses. Kasutatud materjalid olid kallimad, istmed teistsugused jne.
Lõoke, sa ju tahtsid oma pere autod maha müüa ja endale sellise tuua.
Kus ta siis on ? :biggrin:
„Mercedes-Benz 600“ otsene eelkäija oli sisult 30-ndate aastate „Mercedes-Benz 770“. Lõplikult ühinesid „Daimler-Benz“ ja „Maybach“ alles 1960.a. ja siis kadus ka käibelt „Maybachi“ nimi. Samas tuleb nõustuda, et võib-olla vormilt oli MB600 sarnasem „Maybachi“ sõjaeelsetele ja –aegstele mudelitele SW38, SW42 ja „Zeppelin“. Paraku olid „Maybachi“ autod enne sõda otsesed konkurendid „Mercedesele“ – umbes nagu tänapäeval Audi ja BMW. „Maybach“ oli tegelikult algselt üksnes mootorite tootja tsepeliinidele, lennukitele ja veduritele. Kõik algas sellest, kui „Daimler-Benzi“ asutajad alatul kombel ühe endi seast – Wilhelm Maybachi – firmast minema ajasid. Siis asutas geniaalne insener Wilhelm Maybach oma firma ja hakkas tootma mootoreid. Tema poeg Karl Maybach ei saanud elu lõpuni oma perekonna häbist üle ja kättemaksuks „Daimler-Benzil“ hakkas kuisu pärast tootma konkureerivaid „Maybachi“ autosid. Need olid, „Mercedes-Benzidega“ võrreldes, tükk maad eksklusiivsemad. Kõik „Maybachid“ valmistati eritellimusel ja absoluutne enamus said kere sõltumatute keretootjate juures. Seepärast on raske leida kahte omaaegset „Maybachi“, mille kere kasvõi väliselt identne oleks.
Kui „Daimler-Benz“ 1997.a. Tokyo autonäitusel „Mercedes-Benz 600“ järglast eksponeeris, siis olid sellel peal „Mercedes-Benzi“ embleemid. Algselt oligi plaanis see auto tuua „Mercedes-Benzi“ nime all turule. Üheks põhituruks uuele mudelile pidi saama USA ja sealsed edasimüüjad arvasid, et vaja on eksklusiivsemat kaubamärki kui „Mercedes-Benz“. Siis muudetigi viimasel hetkel kaubamärgk „Maybachiks“, mille õigused „Daimler-Benz“ omandas „Maybachi“ perekonnalt nende viimase 24% aktsiate ostuga 1960.a. Nii, et kui poleks olnud USA diilereid, oleks tänapäeva „Maybach“ ilmselt müügil mingi „Mercedes-Benzi“ nimetuse all – nagu tema eelkäija „Mercedes-Benz 600“.
Postitused: 142
Teemad: 4
Liitus: Jan 2008
Maine:
5
11-01-2008, 02:14 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-04-2012, 06:32 PM ja muutjaks oli Riho-Peeter S..)
sgsdgs
Postitused: 375
Teemad: 25
Liitus: Apr 2006
Maine:
0
see auto oli välismaa numbriga aga sõitis suvel vähemalt eestis ringi.
Postitused: 142
Teemad: 4
Liitus: Jan 2008
Maine:
5
28-08-2008, 06:15 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 17-08-2011, 04:41 PM ja muutjaks oli Riho-Peeter S..)
MB600
Postitused: 505
Teemad: 30
Liitus: Nov 2005
Maine:
0
hmhh, kummaline, et jutuks tuli, kuid eile õhtul kella kaheksa ajal tuli üks mulle Treppojal vastu
Must ja võõramaiste musta taustaga numbritega.
|