Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
mõned algaja küsimused
#1
tervist siitfoorumlastele.

täna tekkis juurde uus MB omanik, auto aastast 88, W124 300D Kombi.
kuna enne pole diislit olnud ja mb-d ka mitte, siis paar esialgset küsimõtet panen siia kirja.

esmalt ootaks soovitusi diisliremonditöökodade asjus Tartus. eelmise omaniku väitel võtvat kõrgsurvepump kuskilt õhku (niipalju kui saksa keelest aru sain). käima läheb ja sõidab ka, aga vaja oleks üle vaadata. kus?

teisalt jäi esmapilgul mulje, et paganama madal on auto. kuna sageli kalal - jahil käin, tekkis mõte et kas miskite vedrude vms kaadervärkidega natuke tõsta ei saaks seda automobiili. et asfaldilt maha keerates mitte otsekohe kinni jääda. (eraldi jahiautot hankida rahakott hetkel ei luba...). kellelgi asjakohaseid kogemusi on jagada?
lisaks veel, et auto alla vaadates jäi esmalt silma miski pehmem matt mootori all. mistarvis see on? miski karterikaitse või muu imeasi?

ja mida veel peaksin silmas pidama? olen kuulnud linnalegendi et mersudel on selle imekojamehe juures mingi koht, mida tuleb iga paari aasta takka määrida. Kui ei määri, läheb rikki. Uus jubin maksab ca 6000 vms. Kui seda võlli määrid, siis kestvat sajandeid. mida sest arvata?
Vasta
#2
Kojamehe pilte, sealt näha kus mida määria
http://www.gdtm.ru/Filtrwindtemp/filterair.htm
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#3
uute vedrudega peaks asi ikka paremaks minema... Kohta kus saaks tartus kontrollida, Diiselkatel on selline firma kes tegeleb diisel mootoritega. Mingisuguse diagnostika sealt saab.
Vasta
#4
Kombi ehk universaal jah, siis tere tulemast kaubalifti omanike hulka. Kas mitte Kattel-Diisel polnud, ka on Otepääl selline koht nagu Otepää autoremont OÜ (kuulnud vastakaid arvamusi aga nad on pumpadega tegelenud juba hallist ajast ehk midagi nagu peaksid jagama). Huvitav, et nii madal siis, enda oma on küll paras "maastur", samas nivood toimetavad eeskujulikult ja esivedrud said ka just vahetatud (samuti puksimajandus). Eks see matt on täiendav mürasummutus. Kojamehe liigendeid (kolbi) on jah mõistlik määrida, samuti katuseluugi siine-hoopis usinamalt hakkavad tööle. Kui Otepää remondikoha leida vaja võin ka juhatada. Kui peaksid hakkama tagasilda remontima siis arvesta asjaoluga, et osa juppe on võrreldes sedaaniga erinevad (rattalaagrid, stabika kondid, sisemised õõtsapuksid-reeglina üritatakse Sulle pähe määrida sedaani jubinaid, omad kogemused olemas, seega ettevaatust)
Vasta
#5
tänud. nüüd aga veel paar küsimust. - misasjad need "nivood, mis toimetavad eeskujulikult" on?
millega määrida katuseluugi siine?
mis vedeliku anumad on pagasiruumis paremal pool polstri taga?
endine omanik väitis, et autol on Höhenverstellbares Lenkrad ehk minu arusaamist mööda peaks olema rooli asend muudetav. kuidas see käib?
otepää remondikoha juhatust ka, palun.

ette tänades.
s.h.


scrat Kirjutas:...samas nivood toimetavad eeskujulikult ja esivedrud said ka just vahetatud (samuti puksimajandus). Eks see matt on täiendav mürasummutus. Kojamehe liigendeid (kolbi) on jah mõistlik määrida, samuti katuseluugi siine-hoopis usinamalt hakkavad tööle. Kui Otepää remondikoha leida vaja võin ka juhatada.
Vasta
#6
Taga on enamikel MB S124 universaalidel nivooamordid, mis õlisurvel kergitavad auto tagumikku kõrgemax kui autole raskema koorma peale paned. Paremal pool polstri taga peax olema tagumise klaasipesuri vedeliku anum. Endal mul rooli kõrgus muudetav pole, seega päris täpselt ei tea kuidas see käib, kuid eeldatavasti peax kuskil rooli juures olema mingi kang mille abil saab rooli kõrgust reguleerida, las seda kommenteerivad need, kel on reguleeritav rool.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
#7
Werewolf rääkis kõik ära. Määrimiseks kasuta relvaõli (näiteks CRC Gun Care), mul võttis see vedelik kinnise ukseluku lahti nagu naksti (pluss bensiiniga puhastamist). Reguleeritavat rooli pole, seda ei oska kommenteerida. Kui nüüd Otepääle tartu poolt sisse sõidad, siis keerad foorist (ainuke otepääl) alla elva peale. Sõidad ca 2 km jälgides teeäärseid silte, kui näed pöörangut ja sinna viitavat silti UPM-Kymmene Otepää AS siis sõida sinnapoole, veel 400 meetrit ja vasakut kätt ENNE vineeritehast (UPM-Kymmene siis) on sihuke kõrgete garaašidega kompleks, seal siis vennikesed toimetavad.
Vasta
#8
Ma pole küll selle mootori kartert näinud, aga enda oma silma ette manades võin kalal- ja jahilkäigujutu peale kohe soovitada, et sebi omale korralik pansser põhja turvama. Parim oleks muidugi originaal raskest rauast jurakas, aga võibolla käib mõni moodsam tummisem plast kah (juttude järgi olevat sama head).
Vedrude kohta tean sellist soovitust, et parimad on jälle 'Originalteile' kirjaga sini-valge lipikuga varustatud spiraalid. On küll pea kaks korda kallimad kui muud. Ja arvesta ka seda, et vedru ja kere vahel olevaid kummipatju on nelja eri paksust. Annab lisa mänguruumi.
Rooli kohapealt oskan niipalju kommentaarida, kui auto kasutusõpetusest leian- nimelt peaks hästivarustatud isenditel see elektri jõul edasi-tagasi liikuma, selleks on lüliti roolisambal all-vasakul. Mehaanilise reguleerimise kohta pole sõnagi.
Vasta
#9
tänud. nüüd jälle uued küsimused -
kust saada tagaluugi tihendit? näib, et tagaklaasi veepritsurit kasutades hakkab sisse tilkuma.
teiseks, kas omal jõul on mõeldav spidoka valgustuse äraparandamine või peab elektrikku otsima? või on ikkagi miski salanupp, mida ma veel leidnud pole ja mis selle valguse sisse lülitab?
misjaoks on see imelik kang juhiistme vasakul küljel ja kõrvalistuja istme paremal ees nurgas? esialgu arvasin, narrike, et sellega saab tagaluuki avada Smile - on see istme kõrguse reguleerimiseks?
Vasta
#10
Tihendi osas vaata Ladu24.ee või Autoosad.ee või ehk lammarid. Mis valgustusse puutub siis peaks seda saama reguleerida ühest nupust spido(odo)meetri alaosas, ei mäleta kummaga just aga proovimise asi, proovi niisama keerata ja allavajutatuna keerata (ei viitsi ka proovima minna), samas kui on pirnid läbi ei olevat ka selle vahetus mingi raketiteadus. Istemete sisekülgedel on edasi-tagasi liigutamise kang, teine on jah istme kõrguse reguleerimiseks. Samas ka mul on küsimus teadjatele kui salongi kallale läksime. Mis imelik kaabel (jämedas plastkõris) jookseb kundepoolse istme alt keskonsooli ja lõpeb ümmarguse emase pistikuga milles hästi palju kontakte-ehk mingisugune autotelefon. Samas on autol ka eraldi antenn, peale raadio oma.
Vasta
#11
nii. ei olnud mitte tagaluugi tihend vigane, vaid hoopis pesuvee voolik katki... parandasin ära.

ent - soovitusi spidoka valgustuse osas, palun: üritasin paneeli välja koukida, aga seesinane väga ei tahtnud tulla. naatukene ainult väljus oma positsioonist, taha sai juba piiluda... näis et miskid juhtmed takistavad teda edasi liikumast. lükkasin siis tagasi. ent seepeale otsustas eelsüüteküünla indikaatorlamp et aitab indikeerimisest küll. kes oskaks juhatada, kuidas ma selle paneeli ikka sedasi kätte saaks et vajalikud lambikesed ära vahetada? või ikkagi peaks minema asjatundja - elektriku jutule?! endal pole sest suuremat tüli, aga proua ei taha ilmselt nõnda sõita...
Vasta
#12
Spidotrossi lasid järgi? Põrandavaip kaku ülesse ja näed roolisambajuurest jooksvat trossi, lase see paarist klambrist lahti.
Turbo
Vasta
#13
no muidugi ei lasnud. õhtul proovin värske tarkusega varustatuna uuesti.
Vasta
#14
sammal.habe Kirjutas:no muidugi ei lasnud. õhtul proovin värske tarkusega varustatuna uuesti.

Soovitaks peotäie neidsamused pirne kah juba võta indikaatorite jaoks, kui välja saad siis saad kõik ära vahetada, et uuesti seda kiskumis jama poleks.
Turbo
Vasta
#15
sammal.habe Kirjutas:teiseks, kas omal jõul on mõeldav spidoka valgustuse äraparandamine või peab elektrikku otsima? või on ikkagi miski salanupp, mida ma veel leidnud pole ja mis selle valguse sisse lülitab?

Spidoka valgustus toimib samast nupust, kus odomeetrit nullid. Saab seda sealt vastavalt heledamaks või tumedamaks kruttida. Kui pirnid korras, siis võivad selle nupu kontaktid väsinud olla. Endal teinekord läbisõitu nullides kustub ka valgus ära ning peab tükk aega kruttima seda enne, kui valgus tagasi tuleb.
Vasta
#16
selge. paistab siiski et see odokanupuvärk ei tööta üldse. mis pirne ma poest küsin, on neil mõni markeering?
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  124 3.0Diisel küsimused NoPowerNoFun 13 8,551 26-08-2013, 06:14 PM
Viimane postitus: NoPowerNoFun



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne