Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
s124 Amordi trall
#1
Tere!

Soetasin 2024 veebruaris s124 3.0. Kohale minnes tundus kõik tore ja lahe ja eks tänu kogemuse puudumise/emotsioonile ei osanud kohe kõiki vigu kaardistada.
Sõitsin siis masinaga Valgast-Jõhvi, kõik tundus tore ja vahva, aga perse oli masinal jube jäik. Kuna masinal ei olnud Üv-d siis otsustasin, et käin üv-l kah ära (eelmine omanik ütles, et raudpolt, et saab naksti läbi). Minu üllatuseks ei saanudki läbi ja Üv onu veel soovitas auto kõrval asutusse viia (vanametalli kokkuost). Üv-l räägiti, et tagasild tahab ära kukkuda ja mõni pisiviga oli veel. Mõtlesin, et mis siin ikka, võtame selle tagasilla siis ette. Läks veidi aega ning lõpuks oligi perse kokku keevitatud ning silla kõik jupid ära vahetatud. Käisin proovimas ja ikka ei olnud asi õige. Viisin siis lõpuks auto targema juurde ja seal tuli välja, et autol on Nivoo amordid ja need on ilusti kenasti tühjad. Peale lähemat inspekteerimist tuli välja, et autol on puudu kah pump, mis peaks siis regullima neid amorte. Mehaanik rääkis, et uus mootor on pärit kurvasilmselt Mersult ja sellele ei anna seda pumpa kuhugi panna kah. Panime autole sedaani õõtsad, amordid ja vedrud, asi läks vähe paremaks, aga ei ole veel see mis ta olema peaks.
Oskate te mind ehk valgustada, et mida oleks mõistlik edasi teha? 
Uuesti see Nivoo süsteem ülesse ehitada?
Leida sobivad amordid ja vedrud?'
Kuulata Üv onu?

NB! Olen lugenud siit ja sealt, aga sobivat vastust ma veel leidnud ei ole
Vasta
#2
Nivoosüsteemi kordategemine võimaldab kasutada universaali sihtotstarbeliselt. Universaali vedrud on mõeldud töötama koos nivoosüsteemi amortidega (mis on sisuliselt ühepoolse toimega hüdrosilindrid).

Neid amorte liigub kasutatuna. Põhimõtteliselt on samad tükid:
https://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=6379

Uuemad mersud on juba topeltpumbaga: üks pump roolivõimendi, teine samas kestas ja sama võlli otsas nivoosüsteemi tarbeks. Selle kinnitused peaks "punnsilma mootoril" kenasti olemas olema. Kui hästi läheb, on äkki õige pumpki küljes. Tee pumba küljelt pilti, vaatame.

Mina teeks korda ja vahetaks ülevaatuspunkti. 124 on sedapalju hea auto tänaste autolaadsete toodete kõrval.
Vasta
#3
(08-09-2024, 07:39 AM)v6sa Kirjutas: Nivoosüsteemi kordategemine võimaldab kasutada universaali sihtotstarbeliselt. Universaali vedrud on mõeldud töötama koos nivoosüsteemi amortidega (mis on sisuliselt ühepoolse toimega hüdrosilindrid).

Neid amorte liigub kasutatuna. Põhimõtteliselt on samad tükid:
https://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=6379

Uuemad mersud on juba topeltpumbaga: üks pump roolivõimendi, teine samas kestas ja sama võlli otsas nivoosüsteemi tarbeks. Selle kinnitused peaks "punnsilma mootoril" kenasti olemas olema. Kui hästi läheb, on äkki õige pumpki küljes. Tee pumba küljelt pilti, vaatame.

Mina teeks korda ja vahetaks ülevaatuspunkti. 124 on sedapalju hea auto tänaste autolaadsete toodete kõrval.


Tegin mõne klõpsu. https://www.dropbox.com/scl/fo/5zx61p67v...eexze&dl=0
Teine pump peaks olema ümar ja mootori ees?
Vasta
#4
Sul on juba tandempump. Näikse olevat ka ühendatud. Kas paagis vedelikku on ja kas tagasivoolust mootori töötamisel õli tuleb?

Kas torustik põhja all läheb kõrgusregulaatorini või on kuskilt vahepealt juba kokku ühendatud

Ümar metallpump on vanematel mootoritel.
Vasta
#5
(08-09-2024, 02:18 PM)v6sa Kirjutas: Sul on juba tandempump. Näikse olevat ka ühendatud. Kas paagis vedelikku on ja kas tagasivoolust mootori töötamisel õli tuleb?

Kas torustik põhja all läheb kõrgusregulaatorini või on kuskilt vahepealt juba kokku ühendatud

Ümar metallpump on vanematel mootoritel.

Ladna. 

Paak on tühi. Voolikud on alles ja ripuvad taga. Ettepoole ma pole vaadanud, et kas on kuskil kokku pandud.
Vasta
#6
Huvitav, et pump veel toimib, kui üks pool kuivalt pöörleb.

Nivoopoole võiks panna pumbast otse paaki tagasi jooksma, kuniks plaanid selguvad. Siis vähemalt ei jookse pump kinni ühel hetkel.

Pumbast minev toru peaks lõppema regulaatoris, millest lähevad torud rõhupaakidesse (parem ja vasak eraldi) ja sealt amortidesse. Regulaatori varras peab olema ühendatud stabilisaatorivardaga. 

Kas autol on ka ASD? See käib sama õli pealt.
Vasta
#7
(08-09-2024, 03:13 PM)v6sa Kirjutas: Huvitav, et pump veel toimib, kui üks pool kuivalt pöörleb.

Nivoopoole võiks panna pumbast otse paaki tagasi jooksma, kuniks plaanid selguvad. Siis vähemalt ei jookse pump kinni ühel hetkel.

Pumbast minev toru peaks lõppema regulaatoris, millest lähevad torud rõhupaakidesse (parem ja vasak eraldi) ja sealt amortidesse. Regulaatori varras peab olema ühendatud stabilisaatorivardaga. 


ASD-d ei ole. No selge sott, vaatan mis seal all täpsemalt toimub
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  S124 dexter 0 191 16-03-2024, 01:33 PM
Viimane postitus: dexter
  s124 termostaat ja ventilaatori sidur vasak 2 844 19-11-2021, 10:34 PM
Viimane postitus: vasak
  1996 S124 E250 DIESEL tagakojamees töötab pidevalt nostromo 2 1,656 25-08-2020, 04:43 PM
Viimane postitus: nostromo
  O: S124 Tagasilla ratta fantsi. K6rvalt 0 1,441 12-07-2020, 07:06 PM
Viimane postitus: K6rvalt
  S124 300D õli probleem K6rvalt 6 3,714 18-10-2019, 07:49 AM
Viimane postitus: K6rvalt
  s124 generaatori viga Poisike 2 2,167 24-07-2019, 11:14 PM
Viimane postitus: kaupo51
  S124 salongi tuled jäävad põlema Poisike 3 2,589 05-10-2018, 11:13 PM
Viimane postitus: Poisike
  S124 2.5 diisel 83kW uus aku kuni ca 100€ nostromo 5 3,844 03-07-2018, 02:39 PM
Viimane postitus: 124STD
  S124 kesklukk nils_ 4 3,161 14-06-2018, 02:51 PM
Viimane postitus: arturmalcik
  S124 1987 3.0D tagumised amordid Gerthsemm 29 14,505 25-04-2018, 12:52 PM
Viimane postitus: Heinar



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne