Postitused: 28
Teemad: 10
Liitus: Aug 2017
Maine:
0
Tere,
Kas oskate soovitada kes oskab ABC süsteemi kontrollida, vigu defekteerida, remontida?
Autoks on SL500 R230
Postitused: 2,407
Teemad: 122
Liitus: Nov 2005
Maine:
12
Tegu on tänase päevani piisavalt keerulise süsteemiga nn keskpärase remondibutiigi jaoks.
Konkreetselt spetsialiseerunud spetsi Sa ei leia, selle teenuse jaoks on see turg ka liiga väike.
ABC ei ole ka piisavalt arvutiga loetav, arvuti ja veakoodid annavad pigem juhised/suunitlused kätte.
Mina julgen väita, et kogemustega omanikest õlinäpud on pädevamad, kui keskmise väärtusega remondikoht.
Minu soovitus, teadmata, mis on teemapüstitaja enda tehniline taip, ise asjasse süüvida, Googeldada või pidada avalikult nõu/dialoogi.
Hea DIY ülevaate loomine enesele võiks alata siit: https://mercedes-abc-drive-carefully.blogspot.com/?m=0
Ja mõned mõttekohad.
1) Esmalt vaadata, mis surve teeb. Kui vedelik/filter vahetamata, võib surve olla vabalt 50-60 ATM'i.
See on pumba kiire surm. Tühikäigul peaks surve olema ligimale 200 ATM'i, et "elundkond üldse korras oleks".
2) Lekked on suhteliselt OK, kahjuks. Väge vähe on isendeid, millelkõik amordid kuivad on. Ka 50-60 km LS pillid.
Kerge leke ei mõjuta süsteemi toimimist. Amordi väsimus väljendub vedeliku kaos pigem, mitte süsteemi toimivuses.
3) Pump. Eluiga 80-130 k km. Saab lihtsalt otsa. Tuleb võtta OEM pump, Poola jms on küll 4x odavam aga müra ei lase elada.
4) Sõidu ajal on toimivuse A ja O süsteemid rõhupaagid. Neid on 3 tk, üks on pumbaringis (Kui see kutu, teeb tühikäigul pöörast häält), üks esisillale, üks tagasillale.
Kui mõnel viimasel kahel membraan läbi ja gaasid väljas, on töö rikutud. Vastu/rõhku õigel ajal pole ja süsteem läheks hetkeks häiresse. Saab esile kutsuda siis, kui auto null asendist hetkel kõrgemale saada. (Suurema hooga lamavast mendist või rauteerööbast üle lasta), eluterve pump taastab mõne sekundi jooksul selle kompensatsiooni.
Samuti mittetoimiva rõhupaagi puhul ei saa vedeliku taset õigeks. Saab õigeks kas töötava või mittetöötava mootori vedeliku näidu, mõlemat ei saa.
5) Seismise ajal on A ja O solenoidid/klapid. Pump rõhku ei tooda ja kui klappide membraanid läbi, siis need ei hoia seisva auto koormusest tulevat vedelikurõhku kinni ning lekivad paisupaaki tagasi.
Tulem on see, et auto vajub lääbakile. Kui OEM veljed all ja rool otse, kerekahjustusi ei teki. Kui "neegrivelg" all, võib uued kerejooned saada kergelt.
Siin aitab ainult klapiblokkide membraanide vahetus. Nii esisilla kui tagasilla kohta on üks klapiplokk (ABC body valve).
6) Elektroonika on seal pigem lihtne. On rõhuandur (mis ajab süsteemi kohe lolliks) ja nivooandurid amortidel. Amortidel on ka sisesed asendiandurid lisaks õõtsadel olevatele auto kõrgusanduritele.
Kui süsteem enesele elementaarselt selgeks teha, on tegu tegelt üsna lihtsa ja loogilise süsteemiga. Ei tasuta unustada, et see töötati siiski F1 jaoks välja omal ajal, ehk eelarve ei olnud argumendiks, see kehtib ka täna. Surnud raibet elustada on kulukas lõbu!
Ja PS Satriga on kõik väärtused kenasti vaadeldavad ja kui väheke kogemust on, saab numbritest üsna lihtsalt pildi kokku endale panna.
Ehk oli Sulle ja ehk ka mõnele tulevasele põlvele abiks mu mõttekäik.
PS Mul on olnud au omada mõnda erineva generatsiooni MB-d ABC-ga ja eelnev on puhas elukogemus, teenuseid ei paku.
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Postitused: 28
Teemad: 10
Liitus: Aug 2017
Maine:
0
(21-02-2024, 07:22 PM)Rolz Kirjutas: Tegu on tänase päevani piisavalt keerulise süsteemiga nn keskpärase remondibutiigi jaoks.
Konkreetselt spetsialiseerunud spetsi Sa ei leia, selle teenuse jaoks on see turg ka liiga väike.
ABC ei ole ka piisavalt arvutiga loetav, arvuti ja veakoodid annavad pigem juhised/suunitlused kätte.
Mina julgen väita, et kogemustega omanikest õlinäpud on pädevamad, kui keskmise väärtusega remondikoht.
Minu soovitus, teadmata, mis on teemapüstitaja enda tehniline taip, ise asjasse süüvida, Googeldada või pidada avalikult nõu/dialoogi.
Hea DIY ülevaate loomine enesele võiks alata siit: https://mercedes-abc-drive-carefully.blogspot.com/?m=0
Ja mõned mõttekohad.
1) Esmalt vaadata, mis surve teeb. Kui vedelik/filter vahetamata, võib surve olla vabalt 50-60 ATM'i.
See on pumba kiire surm. Tühikäigul peaks surve olema ligimale 200 ATM'i, et "elundkond üldse korras oleks".
2) Lekked on suhteliselt OK, kahjuks. Väge vähe on isendeid, millelkõik amordid kuivad on. Ka 50-60 km LS pillid.
Kerge leke ei mõjuta süsteemi toimimist. Amordi väsimus väljendub vedeliku kaos pigem, mitte süsteemi toimivuses.
3) Pump. Eluiga 80-130 k km. Saab lihtsalt otsa. Tuleb võtta OEM pump, Poola jms on küll 4x odavam aga müra ei lase elada.
4) Sõidu ajal on toimivuse A ja O süsteemid rõhupaagid. Neid on 3 tk, üks on pumbaringis (Kui see kutu, teeb tühikäigul pöörast häält), üks esisillale, üks tagasillale.
Kui mõnel viimasel kahel membraan läbi ja gaasid väljas, on töö rikutud. Vastu/rõhku õigel ajal pole ja süsteem läheks hetkeks häiresse. Saab esile kutsuda siis, kui auto null asendist hetkel kõrgemale saada. (Suurema hooga lamavast mendist või rauteerööbast üle lasta), eluterve pump taastab mõne sekundi jooksul selle kompensatsiooni.
Samuti mittetoimiva rõhupaagi puhul ei saa vedeliku taset õigeks. Saab õigeks kas töötava või mittetöötava mootori vedeliku näidu, mõlemat ei saa.
5) Seismise ajal on A ja O solenoidid/klapid. Pump rõhku ei tooda ja kui klappide membraanid läbi, siis need ei hoia seisva auto koormusest tulevat vedelikurõhku kinni ning lekivad paisupaaki tagasi.
Tulem on see, et auto vajub lääbakile. Kui OEM veljed all ja rool otse, kerekahjustusi ei teki. Kui "neegrivelg" all, võib uued kerejooned saada kergelt.
Siin aitab ainult klapiblokkide membraanide vahetus. Nii esisilla kui tagasilla kohta on üks klapiplokk (ABC body valve).
6) Elektroonika on seal pigem lihtne. On rõhuandur (mis ajab süsteemi kohe lolliks) ja nivooandurid amortidel. Amortidel on ka sisesed asendiandurid lisaks õõtsadel olevatele auto kõrgusanduritele.
Kui süsteem enesele elementaarselt selgeks teha, on tegu tegelt üsna lihtsa ja loogilise süsteemiga. Ei tasuta unustada, et see töötati siiski F1 jaoks välja omal ajal, ehk eelarve ei olnud argumendiks, see kehtib ka täna. Surnud raibet elustada on kulukas lõbu!
Ja PS Satriga on kõik väärtused kenasti vaadeldavad ja kui väheke kogemust on, saab numbritest üsna lihtsalt pildi kokku endale panna.
Ehk oli Sulle ja ehk ka mõnele tulevasele põlvele abiks mu mõttekäik.
PS Mul on olnud au omada mõnda erineva generatsiooni MB-d ABC-ga ja eelnev on puhas elukogemus, teenuseid ei paku.
Tere,
Tänud põhjaliku info eest!
Õli ja filter on värskelt vahetatud, samuti on kõik amordid 100% kuivad. On kaks probleemi, seistes vajub ca 24 tunniga üks esinurk maha. Ilmselt siis klapiploki viga? Teine probleem oli leke ABC õli paagist (läbi õlivarda ava). Selle lekke tagajärjel vajus kogu auto täiesti maha. Peale käivitamist kerkis üles tagasi ja enam leket ei esinenud, samas on paagis tase kõvasti üle normi (vaatamata sellele, et osa õli paagist garaaži põrandale lekkis). Mis võiks sellise lekke põhjus olla? Kas mõni akumulaator? Kui on akumulaator, siis miks see leke ei kordu?
Taivo
Postitused: 212
Teemad: 7
Liitus: May 2016
Maine:
1
Mina arvaks, et on kaks erinevat probleemi:
1) Lekkiv klapiplokk, selle tõttu vajub nurk maha.
2) Purunenud membraaniga survepaak/paagid, selle tõttu on täidetud õli kogus üle normi.
Postitused: 2,407
Teemad: 122
Liitus: Nov 2005
Maine:
12
(28-02-2024, 03:59 PM)Marksus Kirjutas: Mina arvaks, et on kaks erinevat probleemi:
1) Lekkiv klapiplokk, selle tõttu vajub nurk maha.
2) Purunenud membraaniga survepaak/paagid, selle tõttu on täidetud õli kogus üle normi.
Olen 101% nõus selle väitega!
1) Kui esineb seistes kuiv/ilma lekketa vajumine, on emma-kumma sillapaari solenoidide membraantihendid läbi ei ja jaksa seisva auto koormust taluda ja "lödistavad" rõhu maha.
2) Kui mõne paagi (Kui läheb pumbaringi oma, siis hakkab uluma pump, nagu mõni odav Hiina/Poola taastataud pump, lõpuks läheb see urin tühikäigul mootorist valjemaks) kummimembraan on lõhkenud ja gaasid (250 BAR+) välja pannud, siis saab ABC vedelik kinnisesse gaaside keskkonda, s.t. ABC vedeliku "mahub autosse rohkem".
Reeglina aetakse vedeliku tase normi töötava mootoriga (töötava mootoriga näitab varras alumist otsa/väiksemat taset). Kuna auto "mahutavus" on suurenenud akupaakide arvelt,
siis seisma jättes kolib vedelik tagasi paisupaaki. Sinna ei ole see kogu aga mõeldud ette ära mahtuma. Virutab korgi minema ja ajutab kapoti alt üle.
PS Sama asi juhtub ka see hetk, kui see rõhupaak puruneb - meeletu rõhu all olevad gaasid leiavad tee paisupaaki ja virutab korgi pealt minama, see juhtub alati sõites.
Kui see juhtunud on, et üks hetk on kork kerkinud ja kapotialune "ujutataud", võib üsna kindel olla, et rõhupaagi membraan purunes ja gaasid panid leekima.
PS II Osadel juhtudel on paisupaagi korgi tuulutus kas kuivanud või pragunenud. Selle kummist varga korgi all on imepeenike tuulutuskanal, mis rõhu korral tõstab varrast korra seal sees, et avada väljapääs. Kui see kork läbi on, siis võib ka vedelikku lekkida, kuigi kogu süsteem korras. See kork maksis Vehos enne Exceli ajastut ca 6 EUR, see tasuks nii või naa ära vahetada.
PS III Kui rõhuaku on läbi, ei saagi ABC vedeliku taset õigeks. Korrektseks saab ainult kas töötava mootoriga madala taseme (nn "soe mootor" või seisva auto varda kõrgema taseme (nn "külm") otsa. Lihtsalt purunenud kambri tõttu tekib töötava mootori režiimile vedelikumahtu juurde.
PS IV Kui amordiliini (kas siis ees või taga) emb-kumb rõhuaku on surnud, hakkab sõites ABC malfunction ette viskama. Seda just siis, kui vedrustus aktiivselt tööle sundida selliselt, kus auto on vaja "alla tuua", mitte "üles viia". Ehk hooga üle raudteerööbaste või mõne lamava "politseiniku". See hetk, kui viskab auto nn õhku, jääb süsteem sillas kuivale ainult pumba armust. Viga taastub kohe, kui siledale teele tagasi jõuda.
Omast kogemusest ütlen veel seda, et ABC toimivuse üks suurim komponent ongi rõhupaak. Seal teeb aeg oma töö, mitte niiväga LS. Kes autost hoolib ja tahab, et auto pakuks täna pruugituna sama head vedrustust, nagu insener on ette näinud, tasub rõhupaagid välja vahetada. Vedrustus läheb kõvasti "asjalikumaks".
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Rolz kirjeldab väga õigesti hüdropneumosüsteemi töötamist. Üks märk, et rõhuaku hakkab gaasi kaotama, on vedeliku taseme aeglane vähenemine olukorras, kus leket ei ole. Kõik on kuiv, aga süsteem küsib iga N nädala järel 150 g juurde. Väga tuttav teema universaalimeestele
Postitused: 28
Teemad: 10
Liitus: Aug 2017
Maine:
0
Tere,
Tänan kaasa mõtlemast!
Õlivarda (kork) vahetasin peale seda leket juba ära, see oli täiesti pragunenud ja ilmselt oli see tuulutus ka kinni. Peale varda vahetust pole leket enam olnud, aga samas pole ka autoga sõitnud, panin vaid mõneks minutiks käima, kõrgus taastus ja peale seda pole vajunud (välja arvatud see üks õnnetu esiratas) ega ka läbi paisupaagi lekkinud. Hind oli vähe kerkinud, hetkel maksis juba 18 eur , mis muidugi kõiki muid hindu ümberringi vaadates ei tundunud üle mõistuse kallis.
Kas ma saan õigesti aru, et erinevaid akupaake on kokku selle auto all 5tk? 2 tk sildade juures, 1tk tagasivoolul, 1 tk auto keskel (pulsation) ja 1tk pumba juures?
Et siis mõistlik oleks kõik 5tk korraga ära vahetada? Sildade paagid leidsin sellise tootja nagu CORTECO omad, hind 128.-eur. Googeldades võis leida infot, et see tootja on ka OEM toote valmistaja. Ehk siis võiks ok kvaliteet olla äkki?
Vasaku esiratta vajumise korral oleks vaja vahetada y1 või y2 plokk (alloleval lingil)? Või kas nende plokkide klappe saab ka üksikult vahetada? Vajumise põhjustb vist klapp, siis poleks vaja ju tervet plokki vahetada?
https://mercedes-abc-drive-carefully.blo...rt-of.html
Postitused: 2,407
Teemad: 122
Liitus: Nov 2005
Maine:
12
Rõhupaake (Pressure tank) on 3 tk.
I on pumbaliini peal, R230 on pumbaliini oma juhipoolse esitiiva all, logari eemaldades üsna hea ligipääs ja väga kergesti vahetatav. Ratas alt ja logar minema, mina tegin ilma tõstukita seda.
II on tagasillale, R230 on juhipoolse tagumise koopa juhipoolses kereõõnsuses. Seal mugavam kui tõstuk on.
III on esisillale, asub juhipoolses koopas ja esistange vahel. Seal ilma tõstukita lähed hulluks. Altpoolt vaja põhjakatted ka ära võtta, et ligi pääseb sinna.
Sellest unustasin tööhoos pilti teha.
Mina olen julgend ainult OEM paake kasutada. Omal Googeldasin ka seda Cortego't läbi ja lähki aga ma ei saanud kindlust, kaugeltki seda kindlust, et OEM tootja on. Kust see info?
Solenoidide (elektromagnet) klappidega ei juhtu midagi reeglina, simmerlingid/tihendid annavad järgi.
Remondikomplektid on müügil, võtad klapimooduli maha autolt, laua peal saad solenoidid lahti ja kõik O-rõngad ära vahetada.
Youtube on videosid täis.
AGA, mis on A ja O kogu tööprotsessi juures ABC-ga, on PUHTUS! Üks liivatera valesse kohta ja jama majas. See eeldab piinliku puhtust, survepesu abiks kui logarid maas ja hiljem brakecleaneri tünnid jnje.
Võsa - mis on SLS surve? Kas seal mitte pole olulisemalt väiksemad rõhud, kui ABC puhul.
ABC puhul mina ei tea, et gaas nn jupiti lekkida saaks membraanist. Seal on 250 ATM min vasturõhk ja kui see membraan läheb, siis selle surve juures käib see tühjaks kohe (nytrogene) gaasist.
On tegelasi, kellel on need purunenud kummimembraani tükid auto süsteemi peale "jalutama läinud", seal pole muud teha, kui KOGU süsteem välja vahetada.
Miks ma viitsin ka sellest kirjutada - ABC on tegelt loogiline ja väga lahe, kui tegelt üsna lihtsalt hallatav süsteem tänaseks.
Tandempump on hinnaline endiselt, amordid ka (žarniire saab täna vahetada eraldi), muu on tegelt ünsa OK kulureaga.
Ja no sõita, krt, kes korra saanud tunde kätte on, ei taha seda uimast õhku enam kogeda, just rasketel/suurtel autodel.
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Postitused: 28
Teemad: 10
Liitus: Aug 2017
Maine:
0
"amordid ka (žarniire saab täna vahetada eraldi)"
Tere,
Kas oleks jagada mingit linki kust saab esiamortidele sarniire eraldi tellida? Pole ise suutnud leida.
Postitused: 2,407
Teemad: 122
Liitus: Nov 2005
Maine:
12
Ebay.de
Saksakeelsena pead otsima, täna pakkujaid mitu.
Hinnajärk on ca 100 EUR/tk
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Postitused: 6
Teemad: 2
Liitus: Nov 2023
Maine:
0
(06-03-2024, 01:44 PM)Rolz Kirjutas: Ebay.de
Saksakeelsena pead otsima, täna pakkujaid mitu.
Hinnajärk on ca 100 EUR/tk
Tere Rolz,
Alguses tahaksin tänada sisuka info eest sain ise ka nüüd targemaks selle vedrustusega seoses.
Mul endal CL500 2000a oma ning mõtlesin, et küsin siin ära, äkki oled kokkupuutunud sellise juhtumiga ka.
Mul on tagumine parem pool natuke vajunud, kuid mitte drastiliselt. Kui tõsta auto, siis ta just kui ikka on taga paremal natuke all pool.
Kas tegu võib olla selle accumulator-iga? (Ma nüüd natuke segaduses, et kas see on sama asi nagu sa eelnevalt mainisid pressure tank või ei?)
Üldiselt on jah, mul probleem sellega, et kui sõita läbi suurema augu või lamava politseiniku, siis ta korraks viskab selle errori ette ja siis kaob ära.
Terv,
Daniel
Postitused: 2,407
Teemad: 122
Liitus: Nov 2005
Maine:
12
Tänan tänamise ja märkamise eest!
Sellele asjale ongi keeruline nimetust anda. Minu silmis on eestikeelsena õige nimetus: paisupaak. Aga võimalik, et mu san.tehniline vaist ka liiga tugev.
Pressure tank / accumulator tank / pulser/pulsatiion damper (viimane küll korrektne mõiste sellele "paagile" mis on pumbaliinil, surve ühtlustamiseks) - mõisteid on palju tegelt.
Kui seistes, töötava mootoriga, on kõrgus vale kuskilt nurgast eraldi, siis on reeglina "info viga". Kas on varras vale pikkusega/kinni mädanenud (õõtsast läheb varras kõrguse sensorisse), või amordi sisene kõrgusnivoo rikkis, või emma-kumma väärtus vale (Saab ja vajab kalibreerimist). Kõik väärtused on reaalajas Stariga (Universaalsetes diagnostikaseadmetes kahtlen) näha.
Kui sõites Sinu kirjeldatud olukorras viskab errori, siis on 99% mõni rõhuaku läbi. Kas siis esimene või tagumine. Kui pumba liini oma oleks kutu, uriseks tühikäigul.
Ja nagu olen korduvalt öelnud, kui mõni rõhuaku on kutu, siis ei saa ABC vedeliku taset õigeks.
Sinu puhul ilmselt mitu viga autol korraga pigem.
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Rõhuakuna tunneb seda ka põllumajandustehnika. Kuigi ega paisupaak ka vale ole
Postitused: 6
Teemad: 2
Liitus: Nov 2023
Maine:
0
Eks mul suvel ongi plaan vahetada eesmised ja tagumised "rõhupaagid" ja neid vast oleks mõtekam kõik korraga teha vms.
Kas Auteli seade peaks ka hakkama saama nende veakoodide tuvastamisega ja kalibreerimisega või ikka peaks esinduse minema, et teha see kogu protseduur Stariga?
Postitused: 28
Teemad: 10
Liitus: Aug 2017
Maine:
0
"Mul on tagumine parem pool natuke vajunud, kuid mitte drastiliselt"
Mu SL-il tekkis sama probleem peale sillajuppide vahetust. Praktiliselt kogu esisild läks uueks. Peale seda üks esinurk natuke madalam. Lesvenist uurisin, nad pidid kalibreerima. Viin mingi hetk sinna eks siis paistab, kas piisab kalibreerimisest või on sillaremondi käigus mõni nivoo andur vms viga saanud.
Šarniirid esiamortidele sain ka Saksast, hind 55.- eur tk, täpselelt ei tea kas sobivad, täna läheb paigalduseks siis paistab .
Taivo
|