Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
M113 V8 5.0L teeb misfire
#1
Tere!

Sai vahetud M113 5.0 W164 mootoril kõik küünlad, süütepoolid ja küünlajuhtmed uute vastu korraga.. auto ütleb ikka cylinder 8 misfire nagu vanade juppidega.
Misfire juhtub ainult kolmandalt neljandale käigule vahetades @ 6000rpm täisgaasiga. Peale auto välja lülitamist ja uuesti käima panemist kõik toimib ilusti kuni jälle täisgaasil 3>4 käiguvahetuseni. Mootorituli kaob ise ära mõne käivutuse möödudes. Pistikud ja küünlajuhtmed on kenasti kinni.

Kas kellelgi on ideid või kogemusi, mida järgmiseks vaadata?
Vasta
#2
Mootori ja käigukasti padi? Mingeid juhtmestiku hõõrdumise märke ei ole?

Küünal on sama nägu, nagu naabrid? Tühikäik on ühtlane nii soojalt kui külmalt?
Vasta
#3
Päris eksootilised pakkumised need mootori ja kasti padjad, ei tulnudki selle peale neid kontrollida. Eile garaazist öösel tulles olid endal ka mõtted suht otsas.
Eks täna katsun juhtmed üle vaadata korra teise pilguga ja nalja viluks ehk ka süütepoolid ja küünlad ümber tõsta. Kes neid B-osi teab.

Tühikäigu pöörded on ideaalsed, ei kõigu ja auto ei värise.

Õhukopsiku kinnitused on nagu on, äkki on õhulugejaga mingi pisike vahe sees ja ei istu 100% ilusti peal. Mõtlesin veel, et see misfire juhtub tegelikult enne käiguvahetust koormusel. Niiöelda käiguvahetus on 6200rpm ja kuskil seal 6000rpm kandis juhtub. Koormus on taga ja hoiab päris pikalt neid lõpupöördeid.

Tõe huvides:
Läbisõit 317K (õige, Eestist uuena ostetud masin).
Sööb jahutusvedelikku ja õli. ~1L mõlemit per 1000km. Ise olen üsna värske omanik, sõitnud ca 6000km.
6. silindri üks küünal oli õline, kõik teised olid lihtsalt paarkendtuhat vanad.

Kas keegi oskab öelda, millised küünlad M113 jaoks parimad on? Kevadel ootab teisel autol sama töö.
Vasta
#4
Süütepooli mõnele muule silindrile ei ole tõstnud prooviks?
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#5
Nonii.... Ma pakun et siin see kala peitubki. Niipalju kui mina uurisin, siis öeldi küünlajuhtmete kohta niipalju, et kui töötavad, siis ära vaheta ja kui vahetad, siis ainult originaalide vastu. Mina ise vahetasin ainult küünlad ja töötab väga hästi. Õli sööb ka nii nagu vaja. Mootoripadjad on sellel kuidagi kummaliselt kallid. Vähemalt 251 kere peal.
Selle mootoril soovitatakse vahetada küünlaid iga 60k km järel. Muidu pidi olema oht, et jäävad kinni ja kahjustavad keeret.
Vasta
#6
Ja küünlad ka OEM. Seal neid hulgi.
Igast "ässad" küünlad ajavad selle mootori lolliks.
Sellel suurimaid õli "söömise" põhjusi on kambrikaane tihendid ja väntvõlli simmer.
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#7
(25-01-2024, 06:42 PM)Rolz Kirjutas: Ja küünlad ka OEM. Seal neid hulgi.
Igast "ässad" küünlad ajavad selle mootori lolliks.
Sellel suurimaid õli "söömise" põhjusi on kambrikaane tihendid ja väntvõlli simmer.

Mina originaale ei pannud, aga uurisin pikalt enne kui valiku tegin. Kui mälu ei peta, siis said mingid beru küünlad. 
Mul sööb õli ikka seespidiselt ja sõltub vajutamisest. Liiter 3-4 tuhande peale umbes. 0w-30 sööb väheb mingil põhjusel.
Vasta
#8
1 liiter jahutusvedelikku 1000 km peale on paganama palju. Kas on kuskil mingi leke? Ega see 1 liiter õli 1000 km peale ka just vähe ei ole.
Vasta
#9
Tõstsin süütepoolid ümber ( 7&8 ning 3&4 omavahel), viga ikka cylinder 8 nagu ennegi seega viga ei ole süütepoolis võib esmapilgul arvata PS! Poolid on tutikad pakendist eile (Hella).
Neljanda tõstsin ka ümber sest kogu saaga algas mul cyl 4, kuid sinna panin uue pooli eelmine nädal ja siis kolis viga cyl 8 peale et arvata võinuks et viga on poolides. Ning tõe huvides, lisaks 8. silindrile viskas täna uuesti cyl 4 misfire. Nii uute, kui ka vanade küünlajuhtmete & küünalde & poolidega on samad vead.
Ehk siis tulemüüripoolsed silindrid mõlemalt poolt.

Küünlaid ja küünlajuhtmeid ei tõstnud. Kontrollisin et oleksid kenasti pesas. Nende ümbertõstmine oleks järmine samm aga nagu öeldud sai.. kõik on tutikas ja pakendist. 

Töö käigus avastasin, et õhutorud on kergelt mõrased. Eks vahetan need ka uute vastu aga kahtlen et viga nendes saab olla, see ju kõik enne õhulugejat (ja -filtrit) ning mõjutab ainult õhu temperatuuri? Või eksin?

Küllap jahutusvedelik kaob plokikaanetihendi kaudu, aga see mind hetkel ei häiri, tulevikumuusika. Koha pealt äraminnes on valge pahvakas taga, sõites ei tossa. Nagu profid ütlevad - 1L/1000 pole mingi kadu, 5L päevas teeb murelikuks. Aga katsuks jääda misfire juurde siin teemas, ehk on tulevikus ka kellelgi kasu. Autole restardi tegemine = misfire kadunud ei saa süüdistada kaanetihendit. Probleem tekib ainult kolmanda käiguga st koormusel.
Vasta
#10
Pidurivõimendi vaakum võetakse sel ju sisselaskest. Millise silindri juurest?

Kas VIII silindri küünla iselaatori värvus on teistest heledam ka?
Vasta
#11
Ma enda poolt loen selle teema lõppenuks - vahetasin neid poole omavahel palju jaksasin, lõpuks panin silindritele 4 ja 8 ehk tulemüüripoolsetele vanad originaalpoolid vanade originaalsüütejuhtmetega ning misfire kadunud. Niiet juhtmed olgu Bosch, mitte mingi 3x odavam "sarnane". Igaks juhuks olgu öeldud, et MB koodiga originaaljuhtmed kannavad Boschi logo.
Vasta
#12
Mõtlesin uuendada teemat, et sõitsin kahe aastaga ca 20k aastas ehk ca 350 000km kellale LPG najal ning nüüd tuli Misfire in zylinder 7. Noh kõik lihtne - uued boschi küünlad ja juhtmed ja süütepool ja valmis ju - läbikäidud tee?

Uute juppidega sai sõita ca 30 meetrit (esimese gaasivajutseni?) kuniks hakkas huvitava lõhnaga valget tossu sumpast tulema. No tore - juu siis plokikaanetihend? Olgu öeldud et jahutusvedelikku enne lekkis 90% siiski radikast ja paisupaagist, võibolla õrnalt sumpast sest talvel oli valge pahvakas ikka korralik - aga äkki oli see hoopis klapisääretihenditest? Vahet pole.

Igastahes esimesena sai lahti võetud kõrvalistuja poolne plokikaas ja cylinder 3 ehk vastas-silinder seitsmendale oli selline ja juba see tõmbas masti maha:
Lisaks olid mõlema poole kaanetihendid juba veidi ära söödud (3. ja 4. ning 7. ja 8. silindrite vahelt).

[Pilt: zyl3.jpg]

Korra käis ka mõtteist läbi, et fikseeriks keti (muide kett oli väga ilus aga tallad kulunud @350k)  ja keeraks mootorit, et näha kui pikalt mõra silindrisse allapoole läheb aga hoopis sai maha võetud juhipoolne plokikaas ning üsna kohe oli suht suva sellest, kui pikalt see läheb, sest "misfire" on arvutimeeste keeles selline viga:

[Pilt: zyl7.jpg]

Mingit tükki kuskil polnud, ilmselt ajaga ära põlenud. Klapid ja kolb olid viisakad. Selles mõttes on M113 ikkagi väga hea mootor, et viimased 20k km sai ta ainult põhjagaasi tunda ja eks kõige (lpg + õlikulu + raske jalg) kombinatsioonina see "misfire" tekkis. PS! Auto sõitis ise, lihtsalt puterdas nagu süütepool oleks läbi + sumpast lõhnaga valge toss.

Õnneks on mul vanast ajast üks M113 garaazinurgas vedelemas loodetavasti väiksema läbisõiduga plokiga ja saab sealt alumise otsa õhtuti nokitsedes ära vahetada äkki ca 50 tunniga? Juhendeid ei loe ja järjest avastad õlle kõrvale mis järgmiseks Icon_razz . Mingi meeldiv tegu mootorivahetus kindlalt pole W164 peal - mõistlik on sillatala koos käigukasti ja mootoriga põrandale jätta ja kere üles tõsta, logarite, katete eemaldus jne. Töökojal kuluks ilmselt vaid paar-kolm+ päeva mootoriploki vahetuseks, ei oska öelda ja sellise rondi puhul ei ole ma väga vaimustatud tundide kinni maksmisest. Kuna enamus tööd on poltide keeramine (neid on maru palju lihtsalt), siis enda tõstuki olemasolul ei ole see töö maailmalõpp, aga midagi meeldivat esmapilgul ka mitte. Kui mõistlik üldse W164 puhul ükstas puha mille remont on - jäägu igaühe enda otsustada.


Teemaga algusega seostuvalt leebemas variandis, siis paar nädalat enne seda juhtumit panin suveautole (ka M113) Boschi 16 uut küünalt, 16 õigetes pikkustes boschi küünlajuhet ja 8 boschi süütepooli kuna paar tk olid vigased ning veidike puterdas ja olin juba ühe kaupa neid vahetanud ning usun nüüd, et nii pehmelt käis see mootor ilmselt viimati tehasest välja tulles uuena. Ma usun et kui mootor oleks auto aiste vahel sirgelt, mitte ettepoole kaldu - saaks kahe-eurose mündi panna püsti mootorile Icon_razz.

Esimese omaniku õudusunenägu - (eel)viimase omaniku lõbu:
[Pilt: kyte.jpg]


Panen siia ka ühe lingi mis silma jäi ja võib isemõõtjaid aidata:
https://charm.li/Mercedes%20Benz/2006/S%...inder%207/
Vasta
#13
Kurb pilt, aga mitte ootamatu.

Kas Sul oli taipu küünlad silindrite kaupa säilitada? Kas rikutud silindrite küünalde isolaatorid olid elusate silindrite omadest heledamad ka? Ei oleks esimene mootor, millel ühe silindri lahjem segu selle ära hukkab. Tekib kergesti, kui pihusti hakkab ummistumaSad

Kas plokikaante põlemiskambritest ka pilti saaks?

Seda kuidagi töötavast mootorist välja ei diagnosti kaSad

Ainult küünalde isolaatorite hele värvus ja hullemal juhul purunemahakanud elektroodid vihjavad... No ja lahti võtmine.
Vasta
#14
Kaameraga piilumine oleks lihtsalt sama teadmiseni viinud.
Vasta
#15
Jah, kaamera olemasolul võiks järgmine kord silindrisse piiluda, kui kaameraga küünlapesani mahub, aga kellel nii lihtsa vea puhul selline asi ikka meeles on, eriti kui varem on süütepool seda viga põhjustanud.


V6sa'le vastuseks, et kahjuks olen 7. silindri küünlad juba ära visanud. Küll aga saan näidata kolmanda (mõraga silinder) ja esimese silindri (pole kunagi misfire öelnud) küünlaid võrdluseks:

Sõrmede arv pildil = silindri number.

[Pilt: kyyndlad-3vs1.jpg]

Põlemiskambrist võib pildi saada hiljem, kui väljalaske kolde olen küljest võtnud, teatavasti pole neid plokikaante eemaldamiseks vaja eemaldada "niisama".
Plokikaas kolmanda silindri juurest:
[Pilt: zyl3.jpg]

Kõrvalistuja poolne plokikaas - 4. silinder millega teema alguses misfire probleem oli, on näiteks väljalaskeklapp tumedam, kui 1-3:
[Pilt: zyl4.jpg]

Siin ka kaheksas ja seitsmes näha, seitsmendal uued küünlad. Seitsmenda silndri väljalaskeklapp on oluliselt õlisem kui kõigil teistel silindritel:
[Pilt: zyl7ja8.jpg]

Kaanetihend 7. ja 8. sil. vahelt ära söönud end:
[Pilt: zyl7.jpg]

Postiivse noodi pealt lõpetades, siis kui mootor õli sööb ja õlil on head pesuomadused, on klaver pealtnäha ilus ja puhas:
[Pilt: d-minuklaver.jpg]
Sest doonoril, millel ilmselt vähem kilometraaži on, on õli vahetatud 15+x väiksema välbaga (1L per 1000 km vs 15000 km):
[Pilt: doonorklaver.jpg]


Edit 09.04:

Nüüd sai sild koos mootori ja kastiga maha, parem nähtavus ja ligipääs - ilmnes veel, et ka silindrites nr 5 ja 6 oli mõra. Mitte nii hull kui kolmandas aga siiski mõra. Kolmanda sil. mõra üleval pildil läheb edasi kokku ca 5-7cm kui mootorit sai keeratud.
Vasta
#16
Piltide järgi rämedalt lahjat segu ei olnud.

Ju sai selle mootori kilometraaž siis täis. Igavesed need ei ole. Eriti siis, kui "pähe anda"  Ninja

Aga autod ju tehaksegi sõitmiseks.
Vasta
#17
Krt, M113 on ilmselt üks kõige lollikindlamaid MB mootoreid üldse.
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Väljalaskekollektorite katmine, kas keegi teeb? Blue Chip 0 1,795 04-04-2015, 03:36 PM
Viimane postitus: Blue Chip
  Kes teeb Tallinnas žarniire määritavateks Rolz 4 4,770 27-03-2006, 10:43 PM
Viimane postitus: Rolz



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne