Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
642 lämbub?
#1
HEAD UUT AASTAT!
Aga mure siis tekkinud "üleöö":
Sai ostetud sellise pajaga isend, sõitis hästi ja kõik lill. Seisis paar päeva ja lill närtsis ära. Käivitub ja tühikäigul nurrub aga koormuse all hakkab puterdama, sinakashallilt suitsema, lagisema ja kurat teab veel mida tegema. Koormuseta ja meelitades käib umbes 2500 rpm ni puhtalt, koormusega ja järsult vajutades vähem. Filtrid korras, turbo aktuaator ja õhuklapp toimivad, veakoode ei ole, pihustite korrektuuride graafik ilus, lati rõhk ära ei kuku, sisselaske rõhk tõuseb umbes 1,2 bar ni (absoluutrõhk), väljalase vaba. Sai proovitud ka lahtise karteri tuulutusega, muutusteta, samuti lahtise õhuvõtuga ("cooleri" ja õhuklapi vahelt). Karteri tuulutuse membraan oli tükkideks, uus veel paika panemata aga see ei saa jutkui mõjutada?
Ise nagu tehnikas päris lammas ei ole aga nüüd on mõistus otsas ja tahaks määgida.
PS: DPF ja pöörisklapid on ellimineeritud.
Ehk on kellelgi midagi sarnast juhtunud, netist ei leidnud midagi huvitavat.
PS: Tegemist Jeebuga aga mootor ja kast MB, aju Boschilt, õnneks diagnostikaga päris korralikult loetav.
Ette tänades,
Selline see vaese mehe elu on- vein on vana, juust on hallitanud ja autol pole katust.
Vasta
#2
Vänt ja nukad püsivad sünkroonis kenasti?

Pöörlemist loetakse korrektselt?

Ega juhuslikult enne närtsimist keevitust tehtud või abivooluga mängitud?
Vasta
#3
ECU peaks nukkade ja vända asendite muutumise peale solvuma? Keevitust ega "täkku" ei ole saanud. Igasugused faasinihked peaksid ka tühikäigu ja esimese reageerimise ära rikkuma, samuti käivitumise- nendega kõik OK.
Mingi idee on, et karterist puhus tuulutuse membraani tükid turbosse ja sealt vahejahutisse ja ummistas selle kärge. Kõlab ebaloogiliselt? Kuradi-kuradi külm on, et seda teooriat kontrollima hakata. Ja ega see membraan nii suur ka ei olnud.
Selline see vaese mehe elu on- vein on vana, juust on hallitanud ja autol pole katust.
Vasta
#4
(02-01-2024, 10:42 PM)totu Kirjutas: ECU peaks nukkade ja vända asendite muutumise peale solvuma? ...

Elu on näidanud, et väikese võbeluse peale mitte tingimata.

Küsin kinnituseks üle: see 1,2 bar sisselaskerõhku on just absoluutrõhk (ehk ülelaaderõhku on vaid 0,2 bar)? Siis siit tasub viga otsida küll, sest ootuspärane näit on nii 1,5 bar ÜLErõhku (ehk 2,5 bar absoluutrõhku). Ühest membraanist ei peaks jätkuma vahejahuti kärje ummistamiseks, aga sealt membraani alt tulnud õlilögast võiks tõhusalt lisa tulla...

Ma ei tea, kui hästi on konkreetsel jeebulisel vahejahuti kättesaadav, aga lõdviku lahtilaskmisel peaks üsna kenasti näha olema, kui kõrgel pilss loksub.
Vasta
#5
Absoluuti ikka, aju töötab absoluudi peal ja diagnostika näeb asju läbi aju. Kusjuures väljalaske rõhk samas piirkonnas, huvitav, mis nende rõhkude normaalne suhe võiks olla? 1,5 suhtelist annab max koormusel, tühijooksul kindlasti palju vähem aga kui palju.... Igasugusteks uuringuteks peab jahuti kätte saama, tundub tehtav aga hetkel kliimakriis takistab, isegi tuulutuse klappi ei taha vahetada (vanasse sai mingi ajutine membraan sisse tehtud ja võiks esialgu toimetada).
Selline see vaese mehe elu on- vein on vana, juust on hallitanud ja autol pole katust.
Vasta
#6
Kas võib olla, et EGR klapp kiilus kinni, lahtisesse asendisse? Tühikäigul see permanentselt avatud ja mootor tiksus tunnikese tühikäigul, enne jama tekkimist. Teoreetiliselt peaks sellist käitumist põhjustama- lämmatab väljalaskegaasidega mootori ära, kütus põleb osaliselt jne.
Selline see vaese mehe elu on- vein on vana, juust on hallitanud ja autol pole katust.
Vasta
#7
Pillun siia elementarse küsimuse, aga kas kütus on piisavalt "talvine"?
Vasta
#8
See aasta on üldse mingi jama selle kütuse värgiga. Väga paljud tuttavad, kellel dislad, räägivad, et -17 ja normaalselt tööle ei lähe. Mul endal 3 autot lähevad hommikuti praeguste külmadega mitte kõige paremini käima kuigi varasematel aastatel pole probleeme olnud isegi -30-ga.
Kõlab nagu vandenõuteooria, aga nii on.
Vasta
#9
Tänud, kütus OK, EGR klapp korras, vahejahuti ei ole umbes. - 20C käivitub "poolest pöördest". Aga jama on alles, sõites on 2000 rpm lagi, sedagi meelitamisega. Selleks korraks mõtted otsas.
Selline see vaese mehe elu on- vein on vana, juust on hallitanud ja autol pole katust.
Vasta
#10
Miks te seda kütust süüdistate, kui autol puudub ülelaaderõhk?

Turbol labad ikka on alles? Pöörleb vabalt? Geomeetria liikumisel turbos tiivakesed ka liiguvad?

Töötava mootoriga summutiotsa kinni surudes väljalaskerõhk ikka tõuseb?
Vasta
#11
Labad terved, lõtk väike, regulaator liigub (tiivakestele ei pääse ligi). Föön reaalselt puhub ja vilistab, e. käitub normaalselt. Summutajat ei ole proovinud kinni toppida aga rõhuandur peaks enne turbot olema? St. turbo tekitab ise vasturõhu? Ja jällegi, jama tekkis seistes või tühikäigul tiksudes. Nädalavahetusel proovin sõidu ajal parameetrid salvestada, saab asja rahulikult analüüsida.
Selline see vaese mehe elu on- vein on vana, juust on hallitanud ja autol pole katust.
Vasta
#12
Ma ei oska praegu muud pakkuda, kui ummistunud või tuksis tahmafiltri rõhuandurit. Sellest ka pakkumine, et reaalaja näitu jälgides püüda summutit kinni toppida. Näit peab muutuma loogiliselt.

Kui sisselaskerõhk puudub ja turbo iseenesest toimib, saab selle põhjuseks olema ummistunud sisselase või ummistunud väljalase. Sisselase on Sinu sõnul puhasja käib läbi. Anduri näidu jägi käib ka väljalase läbi. Kas tegelikult käib, tuleb veenduda. Näiteks minu pakutud viisil või mõnel teisel.
Vasta
#13
Vaata mitte töötava mootoriga väljalaske gaaside rõhuanduri näitu. Võimalik, et näitab 5 bari Smile
Mitte segiajade DPFi rõhuerinevuse näiduga!
Andur ise asub egri kõrval, mootori peal.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#14
Tänud kaasa mõtlemast, tundub üsna pretsedenditu lugu olema.
Väljalaske ühendasin, prooviks, turbo tagant lahti, pilt ei muutunud. Üks esimestest mõtetest oli, et jäeti DPF alles ja läks umbe.
Üks huvitav teooria on veel genereerunud: Koormuse tõustes tõstetaks lati rõhku ja mingist piirist ülespoole hakkab mingit pihustit "läbi pressima", aju tunneb ära detonatsiooni ja piirab mootori ära. Kõlab loogiliselt? See selgitaks ka ilget haisu, vedel kütus põlemiskambris tekitab just sellise tomu. Aga kuidas kontrollida? Peaks pimedaid hakkama pihustitele vahele panema?
Selline see vaese mehe elu on- vein on vana, juust on hallitanud ja autol pole katust.
Vasta
#15
Pihustite IMA koode ei ole kirjutanud? Kui need kõik nt. AAAAAAA - seda on mitte originaal arvutitega juhtunud. Siis käitub ka enam-vähem nii.

Juba mainitud exhaust back pressure sensor, võib probleem olla, on ka turbo ise liiga kõrget vasturõhku tekitanud.
MB W202 C250 TD 1997 > MB W210 E220 CDI 2001 > MB W211 E220 CDI 2007 > MB S204 C200 CDI 2013 > MB S205 C220 d 4Matic 2016
K1 SUZUKI GSX-R 750 2001 > KAWASAKI Z900 2020

Vasta
#16
(05-01-2024, 07:16 PM)laf1247 Kirjutas: Pihustite IMA koode ei ole kirjutanud? Kui need kõik nt. AAAAAAA - seda on mitte originaal arvutitega juhtunud. Siis käitub ka enam-vähem nii.

Juba mainitud exhaust back pressure sensor, võib probleem olla, on ka turbo ise liiga kõrget vasturõhku tekitanud.

Kusjuures olingi IMA koodid ära nullinud, halb on see, et õigete koodide salvestamine ei andnud mingit efekti, e. jälle alguses. Rõhuandurid tunduvad adekvatsed olevat, liikumised sünkroonis. Tundub, et esimesena kukub ära rpm, seejärel ka sisse/välja rõhud, lati rõhk pigem rpm sünkroonis.
Selline see vaese mehe elu on- vein on vana, juust on hallitanud ja autol pole katust.
Vasta
#17

.pdf   WH 3,0L CRD 5AT MJ08.pdf (Suurus: 45.2 KB / Tõmbamised: 9)

Lisan siia selle, äkki on abiks.
MB W202 C250 TD 1997 > MB W210 E220 CDI 2001 > MB W211 E220 CDI 2007 > MB S204 C200 CDI 2013 > MB S205 C220 d 4Matic 2016
K1 SUZUKI GSX-R 750 2001 > KAWASAKI Z900 2020

Vasta
#18
Suured tänud. Sai parameetreid võrreldud ja anomaaliaid ei leidnud. Asendustegevusena vahetasin, enne valmis ostetud, aku ja hakkasin järjekordseid katseid tegema kui.... käib nagu siidi. Mingi paarikümne kilomeetrise ringiga ei teinud ühtegi vale pauku ja ei kirjutanud ühtegi veakoodi juurde. Ilmselt oli uute IMA koodide rakendumiseks taaskäivitamist vaja (vaadata ei julgenud, kas on alles) vaja. Uskumatu et selline "peehäälestus" asja nii pekki keerab. Asja moraal võiks olla:
1. Loll on olla loll!
2. Ära sega asja töötamast (korras asi ei vaja remonti)!
Selline see vaese mehe elu on- vein on vana, juust on hallitanud ja autol pole katust.
Vasta
#19
Väga hea teema ja julge mees, et oma apsu sedasi lahti kirjutasid. Siit on palju õppida!
Vasta
#20
Teemast välja aga väga nõme on, kui kudetakse muret, kõik mõtlevad ja aitavad kuidas oskavad ja siis teema kustutatakse, kui lahendus käes. Aga eks moodne maailmavaade ongi "Maalilm loodigi (või kujunes) selleks, et MINUL oleks hea elada".
Elementaarne viisakus on tulemust ka teistega (sh. kaasamõtlejatega) jagada.
Selline see vaese mehe elu on- vein on vana, juust on hallitanud ja autol pole katust.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  642 koodiga V6 mootorite erinevus. herki 1 1,924 24-10-2018, 07:41 PM
Viimane postitus: Heinar
  OM 642 joonised arcar 4 4,240 01-10-2016, 02:43 PM
Viimane postitus: arcar



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne