Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
W124 "duo valve" (puhub sooja)
#1
Tervist, selline küsimus, et kas keegi oskab seletada kuidas ilma kliimata versioonil see duo valve funktsioneerima peaks?

[Pilt: image-2023-07-31-183639323.png]
                  "duo valve"

Mul puhub auto lambist vahepeal täiesti tulikuuma (vahepeal puhub ilusti külma), isegi kui rullikud on külma peale sätestatud, rullikute liigutamine ei muuda midagi - ühel rullikul on ka see "stopper" nö katki ehk saab üle selle viimase külma punkti veidi keerata seda, teisel töötab ilusti.

Proovisin multimeetriga testida juhet, mis läheb duo valve sisse ja auto käivitumisel/süüte sissekeeramisel annab välja voolu, kuid kohe kui paisupaagi all olev pump (või mis iganes see on) käima hakkab siis kukub vool 0-i ja rullikuid näppides ei muutu - ainukene viis kuidas voolu sisse tagasi saada on siis kui süüde välja võtta ja tagasi sisse panna, siis annab sinna lülitisse ilusti voolu sisse jälle ja kohe kui see pump tegutsema hakkab kukub 0-i.

[Pilt: image-2023-07-31-183655127.png]
             (eelmainitud pump)

Suvel oleks tore kui ei puhuks lambist sooja jalgadele või näkku (vendid sulgedes ülevalt hakkab alt välja puhuma vahepeal, siis saab normaalse sauna jalgadele kui väljas soe ja auto puhub ka heast peast sooja veel) - nii, et äkki kellelgi on soovitusi milles probleem olla võib - tänud ette ära!
[1991 Mercedes-Benz 250D - W124]
Mercedes-Benz Club Estonia
♛ Classically Distinguished, Forever Enthusiastic ♛
Vasta
#2
"Uuendus"

Vaatasin ka salongis olevat temperatuurisensorit (katuseluugi nupu kõrval olevat) ja ühendasin pealmise lüliti lahti, 5V voolu jooksis ilusti sisse sinna ja sensor ise tundus puhas (pole kindel kuidas sensori enda tööd kontrollida, kui kellelgi on soovitusi andke teada).

[Pilt: image-2023-07-31-194347565.png]

Võimalik siis ehk, et see pump on vigane(?), pole kindel mis viisi ma järjest asju välistama peaksin, nagu ma praegu saan aru siis...

Salongi temperatuurisensor määrab ära salongis oleva temperatuuri ning kui:
  • Minu soovitud number rullikul on suurem kui salongi temperatuur siis läheb sisse lisaringlus salongiradikal (küte);
  • Minu soovitud number rullikul on väiksem kui salongi temperatuur siis ei käivitu lisaringus ja puhub külma;

Arvestades, et see pump hakkab mul kohe rullikuid näppides häälitsema siis eeldan, et pump ise või siis rullikud (terve see paneel)?

Edit (21:37): 

Puhastasin salongi temperatuuri sensori ilusti ära ja tundub, et pump on ka koostööd hakanud tegema (ei tea kas enne siis liiga kärsitult vaatasime voolu, kuna sõbraga mõõtsime või kas siis tõesti oli salongi temp. sensor nii must), kuid nüüdseks on kindlaks siis tehtud, et temperatuuri sensor saab voolu peale ja tundub töötavat kuna kui keerad sooja põhja siis hakkab pump tööle ja vool "duo valve"-dest kaob, kui keerad külma peale siis pump töötab veel ~5s ja "duo valve"-dele tuleb vool tagasi peale ja pump lõpetab töö.

Ehk siis tõmban nädalavahetusel need valve-d lahti (rebuild kiti veel ostma ei hakka, ainult üks aeromotorsis saadaval, eeldan, et originaalil on parem kvaliteet) ja siis saab täpsemalt veenduda solenoidide töös, loodan sellele, et on lihtsalt mustad ja ei pea hakkama uut varuosa otsima.
[1991 Mercedes-Benz 250D - W124]
Mercedes-Benz Club Estonia
♛ Classically Distinguished, Forever Enthusiastic ♛
Vasta
#3
Temperatuuriandurist imetakse õhku läbi - õhu"pump" (pigem ventilaator) on kindalaeka taga. See kipub kinni jääma.

Soojenduse klappe juhitakse pulsilaiuse modulatsiooni põhimõttel. Ehk need on vooluta olekus lahti ja voolu antakse peale jaokaupa, kui liiga soojaks läheb, tõmmates klappe soovitud temperatuuri saamiseks piisavaks ajaks kinni. Multimeetriga seda hästi ei näe, aga tavaline hõõglamp näitab kenasti ära.

Enamasti on anomaaliate põhjuseks murdnud jooted kliimapaneeli trükkplaadil. Aga solenoidide kinnijäämine süsteemikogunenud sodi tõttu pole ka mitte tundmatu teema.
Vasta
#4
(01-08-2023, 09:03 AM)v6sa Kirjutas: Temperatuuriandurist imetakse õhku läbi - õhu"pump" (pigem ventilaator) on kindalaeka taga. See kipub kinni jääma.

Soojenduse klappe juhitakse pulsilaiuse modulatsiooni põhimõttel. Ehk need on vooluta olekus lahti ja voolu antakse peale jaokaupa, kui liiga soojaks läheb, tõmmates klappe soovitud temperatuuri saamiseks piisavaks ajaks kinni. Multimeetriga seda hästi ei näe, aga tavaline hõõglamp näitab kenasti ära.

Enamasti on anomaaliate põhjuseks murdnud jooted kliimapaneeli trükkplaadil. Aga solenoidide kinnijäämine süsteemikogunenud sodi tõttu pole ka mitte tundmatu teema.

Tänud info eest, ma nüüd võtsin ennast kokku ja hakkasin tegelema sellega, võtsin kindalaeka laiali ja leidsin ka selle ventilaatori.

Nagu ma aru saan siis see ventilaator seal peaks õhku imema kui süüde sees on - mul ta seda ei teinud.

Lahendus teistele hädalistele tulevikus  Eusa_angel

Kui teil auto puhub ainult kas tulikuuma praktiliselt või jääkülma (vahepealset väga ei eksisteeri või siis kõigub) siis on tõenäoline, et teil kas see duo valve on kinni kiilunud ja/või (mis on tõenäolisem) on teil "aspirator blower" (teise nimetusega sampler motor) läbi minemas - tootekoodiga: 000 830 19 08.

Seda saab kergesti testida nii, et lõikate/rebite väikse tüki paberit ja asetate selle katuseluugi nupu kõrval olevasse avasse, see paberijupp peaks sinna lääma (kuna funktsioneeriv puhur tõmbab õhku sisse sealt), kui paber kukub alla siis see imur ilmselgelt ei tööta ja peate oma sampler motori üle vaatama, loodetavasti on kellelegi kasu sellest tulevikust.

Pildil näha ka millest jutt on, sinna topite siis lapikuti paberi jupi - mina igatahes hakkan nädalavahetusel seda duo valvet laamendama & vaatan äkki leian endale selle sampler motori ka kusaltki hea hinnaga.

[Pilt: image-2024-03-22-171056379.png] [Pilt: image-2024-03-22-172257952.png]
[1991 Mercedes-Benz 250D - W124]
Mercedes-Benz Club Estonia
♛ Classically Distinguished, Forever Enthusiastic ♛
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  w124 süüteluku vahetus kraabus 2 477 18-04-2024, 06:21 PM
Viimane postitus: kraabus
  Kuidas eemaldada w124 esiukse aknatõstuki mootorit kui klaas ei liigu? kraabus 2 318 02-04-2024, 07:27 PM
Viimane postitus: kraabus
Photo W124 1989_alu velg v. terasvelg? squirrel9 4 495 29-02-2024, 10:30 AM
Viimane postitus: squirrel9
  w124 om606 käigukast/sidur eenupeenu 3 573 26-02-2024, 02:03 PM
Viimane postitus: eenupeenu
  W211, taha puhub ainult kuuma Harri96 10 6,613 30-06-2023, 10:55 AM
Viimane postitus: jaanus74
  Mure W124 pööretega spy4 21 8,957 19-03-2023, 11:28 PM
Viimane postitus: v6sa
  w124 karbikatete tüüblid IndrekJ 3 556 22-12-2022, 05:22 PM
Viimane postitus: stihl
  Ei puhu sooja salongi Olyamed 1 621 17-12-2022, 01:13 PM
Viimane postitus: vreps
  w211 e270cdi ei puhu sooja margojmi 10 1,151 04-12-2022, 10:25 PM
Viimane postitus: margojmi
  W124 3.0d mootori mure. M1X 4 910 29-11-2022, 09:33 PM
Viimane postitus: M1X



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne