Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
W203 C 220 CDI (203.706)sports coupe aka põdra junn - JaaJaa
#1
Niisiis, uus siin ja mõttes oli tegemised üles kirjutada, kellegil ehk tulevikus kasu neist.

Autoks on Eesti mõistes vanake W203
Mark: C220 cdi
Väljalaskeaasta: 2001
Läbisõit: 430 tuhat ja midagi, täpsemalt ei mäleta ega huvita. Km lisandub kogu aeg, tööpäeviti umbes 140
Mootor: Om611.962
Muud tehn. andmed: 105Kw
Värvus: hõbedane
Lisavarustus: Püsikiiruse hoidja, piduri assistent ja veojõukontroll
Muud: 6 käiguline manuaal kast
Win: WDB2037061A126781


Ostetud sai kui Corollale keris ette pool miljonit. Algne hind jäi tublisti üle võimaluste 2750 küsiti, eelarve oli 2000
Tegelikult oleks soovinud pisikest kaubikut aga suurem osa selle hinnaklassiga olid suht hooratud, seega tui leppida millegi muuga.
Müüale ütlesin otse ja suht külmalt milline on tähtede seis, loomulikult vajus ta näost ära, saanud minu poolt nii julma kohtlemise osaliseks. Küsimuse peale, et kaas jääksid omadega plussi, vastas pettunud ilmel- ei. 
Pakkusin Gorilla kauba peale, saad mida saad ja see on sinu. Lõime käed. Ise olin sündmuste kuluga rahul, kuna sain kohe vanast autost lahti.

Koju sõites vaagisin ostu üle ja tõdesin, et talve peaks välja venitama, kevadel ilmselt hakkab kolisema jne ( Suve lõpus, eelmine aasta st 2021 ) 
Nii ta läks. See aasta olen saanud kõik neetud vardakesed ära vahetada. Siit ka näpunäide teistele- esisilla 4 sarniirist kolm olid küpsed + roolivarda otsad. Kusjuures on tähelepanu väärne, et käega liigutades tundus kõik ok olevat. Vahe on selles et uusi pead sa jõuga liigutama ja see ongi reha mille otsa lihtne astuda. 

Teine õppetund oli tagumise sillaga. 
Tagumised rattad jäid märgatavalt viltu, peale jubinate paigaldust. Asja vaagides jõudsin järelduseni, et lõplik pingutamine tuleb teha masin tungi pealt alla lastuna, kuna teistpidi tehes pitsitatakse kummi puksid teatud asendisse ja see omakorda mõjutab päris palju.

Kolmas õppetund.
Esisilla jooksu sättimine.
Olgu nüüd mainitud et loomulikult oleks saanud lihtsamini, viies auto töökotta.
Jah, esimene keda proovisin ära rääkida oli Vianor kodulinnas. Keeldusid, kuna Mercedes-Benz on olemuselt liiga keeruline ja kliendid on kordvalt tulnud tagasi.
Tegid ettepaneku, et lähen margi hooldusesse, mis oleks siis Veho olnud siin pool lahte. Mõte ilus aga lahtioleku ajad kahjuks töötutele
No tõesti ei viitsi võtta päeva vabaks.

Läksin siis ise tegemise teed ja tee oli pikk ning konarlik. Ühtlasi selgus et kui rooli asendiga panna üle 12,5 kraadi mööda, käseb auto sind remonditöökotta. Täpsemalt lakkab BAS töötamast. Pika harjutamise järel oli tulemiks 1281mm mõlema ratta sisepoolelt mõõdetuna ning täpsus peab olema 1mm. ( kasutasin laser mõõdikut ) Juba 3mm annab ennast tunda ja rool ei ole nö vaba. 

Vahepeal sai tellitud uued esituled. Ka siin oli tagasilööke. Nimelt Tavaline C ja sports coupe on näo poolest natuke erinevad. St et esimesed tuled ei sobi kokku. Esimesed läksid postiga tagasi ja õigeid lubati 3 kuu pärast jõuludeks. Jõulud tulid ilusad!

Vahepeal tuli näpu harjutusena pandud pihustite seibid. ( üks mullitas kergelt kuumana aga samas musta nõge ei olnud ühelgi. )
Iga 60 000 järel vaja vahetada.

Vahepeale jäävad õlivahetused ja muud pisemad asjad, mida nüüd hetkel ei viitsi hakata kirjutama.
Vasta
#2
Photo 
Paar pilti
https://mega.nz/file/BMJXmSpK#rS2NqmPrPe...NUt7btuYII
https://mega.nz/file/VcxlBB7a#nHqcPxIthn...JzOSOVcFF0

Järgnevalt läks vana raadio vahetusse ja asemele 2Din Pioneer
https://www.pioneer-car.eu/fi/en/products/sph-da360dab
Ning madalate jaoks eraldi karp https://www.biltema.fi/autoilu---mp/auto...2000043331
Millele pole siiani õiget kohta suutnud leida. Vedeleb juhi pingi taga. 

Et rooli nupud saada toimivaks, tuli vasakpoolsed esmalt üle joota.
Selle järel seadsin sammud Autostudio nimelise paiga poole ja sealt Connects 2 jubinad, et saaks rooli pealt heli kontrollida
https://www.autostudio.fi/fi/product/con...CTSMC006.2

Kusjuures raadiot pole siiani saanud mõistlikult toimima. Kellegil ehk mõtteid,milles võiks asi olla?
Keskluku juhtblokk on vahetatud. Sama junni taga ( Mis tagumisele klaasile liimitud ) peaks olema ka raadio antenn ja selle võimendi.
Veho röövis kogu kupatusest 450 ja toda nuhtlust ei saa mujalt kui margi esindusest. Vähemalt hakkas kesklukk toimima nii nagu peab.

Vahepeal sai tublisti tallatud ja peale kallatud, ei midagi erilist. Mõned hooldused umbes 10 000 pealt ( 15 000 peaks õige olema )
Ja auto hakkas vaikselt paremaks muutuma. Oli ilmselt pikalt seisnud ega palju kasutust saanud. 
Ühtlasi tuli esimese hooldusega tõdetud, et auto kaupmees oli ikka eriskummaline inimene. Mootori õhufilter puudus täielikult. Samuti imestasin kunagi tema arvamust, mille järgi oleks olnud 5käiguline kast...
Jääb müstikaks, kas ta tõesti oli peast loll ja sõge või mängis seda. Olevat olnud 30 aastat alal. Igatahes, ma ei taha teda küll enam näha.
Vasta
#3
Nüüd siis lähemaks tänapäeva. Ja põnevamaks läheb! Rolleyes

Kuldariga ( kes on ehtne Mercedes-Benz pervo ) jutustades, tuli ilmsiks, et Om611, Om112 ja Om113 on mitmeski osas sarnased.
Asi sai veel kinnitust, Soome foorumit sirvides. ( https://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=27045 Katsun hiljem siia midagi ära tõlkida )
Sisuliselt on Mercedes-Benz teinud mootorid nii et "paneme ühe silindri juurde" ja natuke muid kulinaid ning asi ok.
Teisi sõnu- suurema mootori wärgid võivad vabasti sobida väiksemale jne.

Garret gt1852vnt.
200-220,originaal, väljalaske poole suurus ~40mm.
Tõestatult saab kätte 180hp.

Garret gt2256vnt.
270,originaal, väljalaske poole suurus ~44mm.
Läheb neljasilindrilise mootori külge, ilma probleemideta, eeldades et on sama kere mudel (C-E). ( Selle seaksin kaheldavaks, mulle tuli turbo E270'st ja olemuselt vana kurvasilmne. Mõlemad vaakumiga juhitavad. )

Garret gt2359vnt.
320,originaal, väljalaske poole suurus~47mm.
Läheb E klassi mudelitele ilmselt ilma probleemideta .
C- klassile peab väljalaske kollektori nurka muutma.

Garret gt2559vnt.
3,0 amg originaal, väljalaske poole suurus~48mm. (ilmselt suurim mida saab)
Vahe gt23, on väljalaske poolel. Kompressori poole tiivad on samad.
Käib C-klassi väljalaske poolelt ilmselt otse. Kompressori poolelt peab kaane vahetama E- klassist (gt23).
E- klassis tehtav kollektori muudatus. ( Mis täpsemalt? )
Peaks jätkuma kuni 280hp võimsuseni.

Tõlgitud Soome Mercedes-Benz foorumist - https://www.mersuforum.net/forum/viewtop...25#p227725


Jubinate saadavusega oli mul lihtne. ( Võib kasutada lammutusi, odavam kui uus ) Teadsin tuttaval olevat üks E270 jupitamiseks ja osad olid kõne kaugusel. Lahti pidi muidugi ise kruvima. Maksma ei pidanud midagi.
Kaasa läksid turbo ja kõrgsurve pump. 

Siin kohal juhiks tähelepanu genekale,mille jahutustoru on vaja eemaldad, et saaks kollektorist ühe poldi lahti. Tasub natuke varuda jahutusvedeliku valmis ja koht on selline kuhu pea võimatu midagi alla sättida. Mööda niriseb igal juhul. Ma torkasin jahutuse toru teistpidi genekasse, keerates otsa, et ei oleks 2 aukku kust niriseb

Uut, suuremat paigaldades peab esmalt plokki mineva alumise õlitoru laskma lõdvaks, sättima kohale ja siis kinni.
Nurk näikse olevat natuke teine ja ei soostunud päris kohe minema.
Muus osas läks kõik üks ühele, ei mingit nikerdamist, voolikud/ torud on sama suurusega.
Sama asi kõrgsurve pumbaga. Kõik klapib. Ainuke on turbo järgne pütt, mis liigub umbes 1cm võrra välja poole kuna E270 turbo on natuke suurem. See tasub kindlasti lasta mõlemast klambrist vabaks, vana välja võttes.

Kogu asja peale läks laupäev, hommiku 08:30 kuni millalgi peale 16:00 läksin koju. Sh üks kiire lõuna, mõned katsetused ja isegi mitte väga palju vandumist.

Mis nüüd muutus on-
Junn ei suitse enam kiirendades.
Külm käivitus on kiirem.
Madalatel pööretel linnas on parem vääne, st pöörete vahemik, kus isegi turbot ei kasutata on suht ok
Üldine reageerimine vajutades on muutunud sujuvamaks.
Turbo kell käib suht alandlikult gaasi pedaaliga samas rütmis.
Kütusekulu on natuke tõusnud, samas kompuuter näitab imepisikesi numbreid, olgugi et paagi seier väidab vastupidist. ( 3,7-4,2 vahemik ja sinna kanti )

Hiljem lisatud- Kütuse kulutus on hoopis langenud. Esimene veerand paagist, läks ilmselt selle tõttu kiiremini, et oli ju vaja tallata ja katsetada. 4,2-4,7 vahemik on tavaline. On nähtud väiksemaid ja suuremaid numbreid. Mõjutajaid muidugi mitmeid, kui on endal kiire või hoopis on aega. Või näiteks lume pudrus sõitmine, mis võtab natuke rohkem kütust.
Vasta
#4
Ilmselt jätkub asi nüüd pausiga. Vaja mõtteid koguda.

Hõbedane junn liigub nauditava kergusega ja kui vaja paneb nii mõnegi kaasliikleja nutma või kiruma. ( Valik on nende  Eusa_dance )

Kui tahaks võimsust juurde, oleks vaja teha-
Pihustid
Programmeerida uuesti
Panna sprinteri hooratas ja sidur, sest originaal kooslus lendaks suht kiiresti laiali
Olgu mainitud et 270 ja 220 sidur on natuke tugevam võrreldes 200'ga

Algupärased pihustid ja süsteem suudab ise kuni 20% ulatuses anda minekut juurde.
Vasta
#5
Kena ja emotsionaalne kirjeldusSmile Edukat mersumaailma avastamist ja muretuid kilomeetreid.

KSP ei saa mõjutada mootori tööd seni, kuni töörõhk on piisav. Küll võis originaalne pump olla sedapalju kulunud, et rõhku lihtsalt ei piisanud suurema ettande korral, millest ka suitsemine (=ebatäielik pihustamine  madala rõhu tõttu) räägib. Samas vahet ju ei ole - kui sai parem, läks asja ette.

Pihustitega sama asi - 400+ tuhat tähendab, et otsad on üksjagu elu näinud. Korralikud teevad põlemise tüki paremaks.

Mis raadio juures halvasti on?
Vasta
#6
Tänud!
Tõsi, KSP toidab raili ja rail pihusteid, mis jääb üle, saadetakse tagasi.
2 pihustit ei ole vähemalt algupärased, midagi on seal tehtud enne mind. Jah, pump võis olla kulunud aga põhiline asi miks võtsin ette oli turbo ise. Vanaga vajutades tuli korralik must pilv taha. Samas läks küll kuni 1,5bar'ini välja. Suuremaga olen 1,4bar saanud kõige rohkem ja nüüd ilma tossutamiseta.


Tõele aua andes- on juba kolmas Mercedes-Benz. Eelmised olid W124, 200D ja 2001 aasta vito. Igiliikurist on ainult häid mälestusi, kaubikust mitte nii palju. Praegune on õigupoolest esimene auto, millega sõitmist naudin.

Raadio signaal jääb nõrgaks. Antenn on vahetatud, kaitsmed on taga ok. Juhtmed lähevad nii nagu peab. Üks analoogi jaoks ja pisike fakra digitaal raadiole. Pioneeril on mõlemad olemas. Kahtlustan et kusagil on veel mingi jubin, mis sööb signaali ära aga ei tea kust otsida.  Originaal raadio oli Becker 10. Ja kui sain auto, oli keskluku moodul suht küpse. ( Liimitud tagumisele klaasile ja peaks ühtlasi olema antenni võimendi ) Ka oli kaitsmeks pandud 30A mis võis midagi muud saata looja karja.
Vasta
#7
Antenn pole Sul vahetatud, antennid on sisseehitatud tagaklaasi.
Mälu ehk petab, kuid kas tagaklaasil polnud mitte kaks erinevat antennivõimendit?
Lisaks tavaline viga järelturu makki paigaldades on see, et originaalmakist tulev ahel 15 ei tule uue makiga enam võimendini, millest ka olematu raadiosignaal.
Vasta
#8
Antenn on vahetatud ja varuosa ostetud maaletoojalt. ( Veho ) 
Välja näeb selline
 https://cdn.izap24.ru/images/prodacts/so...206489.jpg 
ja liimitakse tagumisele klaasile, ülapaneeli ( plastiku ) taha. Sama asi võimendab ka keskluku signaali.
http://benz.ehost.tj/203/webetm/webetm/2...cator.html Kood A2/72

StarFinder http://benz.ehost.tj/

Täpsustad ehk ahelat 15? Kas originaal raadio annab antenni võimendile mingi signaali?
Vasta
#9
(01-11-2022, 06:48 PM)JaaJaa Kirjutas: Antenn on vahetatud ja varuosa ostetud maaletoojalt. ( Veho ) 
Välja näeb selline
 https://cdn.izap24.ru/images/prodacts/so...206489.jpg 
ja liimitakse tagumisele klaasile, ülapaneeli ( plastiku ) taha. Sama asi võimendab ka keskluku signaali.

Liimitakse antennivõimendid. Antennid on tagaklaasi sees.
Nii vanal tundub, et võimendi lülitus tuleb R-SAMist, vähemalt 2004- nii veel näitab(ei leia skeemi algusotsa omadele), uuematel "äratab" raadio.
Mõõda, kas võimendi saab toite kätte.
Originaalmakiga levi korras?
Vasta
#10
Toide tuleb, selles ei ole kahtlustki. On testitud. Pagasnikus, vasakul olevad kaitsmed on terved. Vana raadio on ammu minema visatud, kahjuks ei taipanud ennem proovida.
Praeguse kooslusega saab isegi parema tulemuse, kui võtta juhtmed tagumise luugi juures lahti ja pista sõrm sinna, võimendab paremini signaali enda mahtuvuse arvelt. See tähendab et koksiaal juhtmed raadiost võimendini on korras.

Hiljem lisatud- hakkasin endas kahtlema. Mõõdan homme toite poole üle.
Mäletamist mööda oli 2004 ja sealt edasi mingid uunedused. Mis täpsemalt annab võimendile signaal? Milline Pin?
Teine variant on Connects 2 jubin, kus erinevaid ühendamise võimalusi, juhul kui tõesti raadio annab äratuse signaali.
Vasta
#11
Kas ma lugesin esimest postitust õigesti- sa tegi esisilla reguleerimise ära kodus, kasutades selleks koduseid (ehitusplatsil kasutatavaid) vahendeid (lasermõõdik)? Tegevus toimub vist Soomes?
Vasta
#12
Tere

Tegin olude sunnil kunagi ise ka samuti W203 esisilla regulli ise garaazis. Mul olid veel iidsemad lahendusedSmileSmile        Pärast Söitis ilusti otse. Ei söönd rehvi, ega rool polnud ka viltu. Aga no eks see seline ühekorde önn oli. Rohkem ei viitsi praktiseerida.
Mercedeste haige.Keeran oma hõbenoole rooli.
Vasta
#13
Lugesid õieti.
Tõsi, enam ei viitsiks. Isegi kui kogu protsess on sööbinud meeli ülendavate mälestustega ajju, võis omajagu õnne olla juhusel.
Vasta
#14
(01-11-2022, 01:39 PM)JaaJaa Kirjutas: ...
Läksin siis ise tegemise teed ja tee oli pikk ning konarlik. Ühtlasi selgus et kui rooli asendiga panna üle 12,5 kraadi mööda, käseb auto sind remonditöökotta. Täpsemalt lakkab BAS töötamast. Pika harjutamise järel oli tulemiks 1281mm mõlema ratta sisepoolelt mõõdetuna ning täpsus peab olema 1mm. ( kasutasin laser mõõdikut ) Juba 3mm annab ennast tunda ja rool ei ole nö vaba. 
...

Vaadates numbrit, siis tegu tundub olema kokkujooksuga? Seda saab kodus panna küll. Külgkalde saab ka kodus paika keerata, kui on veeretamist võimaldav kanal, tõstuk (või ropult viitsimist).

Pikikallet kodugaraažis paika panna.... Eusa_think
Vasta
#15
Jah, pikikalle oleks ainuke kaela murdev töö ja suht võimatu teha koduste vahenditega.
Viiamsed päevad hoopis vaakumiga maadlenud... turbo lakkas töötamast.

EGR juures oli pisike leke ja turbot juhtiv solenoid näikse olevat küpse. Voolikut lahti võttes on hetkeks susinat kuulda. Tähendab vaakum tuleb. Ka turbo ise on ok, otse ühendades tõmbab hoovastiku alla ja suudab hoida. Tähendab vaakum ei kao sealt kusagile. Üle jääb ainult solenoid ise või selle juhtimine.
Kummaline et auto ei hädalda. Mitte mingit veakoodi kusagil. Toimib nö vabalt hingavana.
Map andur oli süüline. 

Raadio on hetkel jäänud tahaplaanile.
Mercedes-Benz C-Class (W203; 2000-2007) fuses and relays
https://fuse-box.info/mercedes-benz/merc...-and-relay

Becker 10 pin's
https://www.tehnomagazin.com/Auto-radio-...nector.htm

Nii palju olen nüüd kodust tööd teinud, et põhilised andmed on olemas. Vaja veel kontrollida. Loomulikult pole jõudnud.
Aga võimendi äratuse signaal näikse olevat võimalik. Täpsemalt pistik A ja klemm 5

Lahendus: 
Jah, A5 peab paikka.
Pioneeril on selle juhtimiseks sinine-valge juhe, millel üldjuhul märge, Remote control.  
Jäi mul teatud põhjustel lahti, kuna panin väikese aktiiv kõlari juurde ja võtsin sealt äratuse signaali.
Originaal antenn ja võimendi on sellegi poolest suht mannetu.
Vasta
#16
Natuke teooriat.

Pumbaga näikse olevat vedanud. ( E270'st ) Nimelt netis kaevates, selgus et tava olukorras ei peaks süsteem üldsegi lubama sellist vahetust, kuna raili survet valvatakse mõlemat pidi. Täpsemalt min ja max väärtus. Kui asi läheb piiridest välja, tuleb käsk mootori seiskamiseks. 
Mul teeb vahest tühikäigul, kohapealt minnes nii et "jätab korraks vahele" aga jääb käima. St. miski ei ole ecule surve kohalt meelt mööda aga hetkel kui see otsustab mootori ära tappa, langeb ühtlasi raili surve ning jääb ikkagi käima. 
Asi on nüüd kas pumbas endas, mis sobiva piiri peale kulunud või raili surve andurites. 
Parandan:
Asi on hoopis pihustites, kuna need on harjunud käima teatud piirini ja teatud kohas kulunud rohkem. Sisemine nõel võib suurema kütuse püüdega jääda hetkeks kinni ja sestap tuleb käsk, tapa mootor.


Turbo
Näikse hästi toimivat, linnasõidul, teatud tingimustel ( Kolmanda käiguga ) ärkab isegi juba 1000 pöördest ja laeb 0,2- 0,3 bar rõhku.
Viimane lõpp käib meeletult kiiresti, tähendab-  seier lausa hüppab 1bar ja edasi. 
Auto näikse ise piiravat mingil moel rõhku, sest vahepeal teeb mingi jõnksu 1,2 peal ja siis läheb uuesti ülesse. Ajaliselt on kõik siiski meeletult kiire ja minekus seda ei tunne.

Mõttes oleks Map sensor bleedingut proovida aga enne peab vahejahuti ära vahetama. 
Originaal lendab 2Bar'iga ( või enne seda ) laiali, vahejahuti otsadesse pressitud plastikud annavad järgi.

Pihustid
Om 611 ja Om612 on mitmeski asjas sarnased, võib ütelda et teisele on pandud üks silinder juurde + muud asjad.
Täpsemat infot on aga suht keeruline ja segav leida. Suuremalt osalt just segav. 
Mõlema mootori pihustid on muide samad. ( C220 ja E270 ) See selgitab ka, miks C220 pihustites on 20% varu, kuna need käivad ühtlasi suuremasse mootorisse. ( 2.7 ) 
Erinevad on 200 ja 320. Pihustid mõõtmetelt teistsugused ja erineva kujuga.

Mis aga 220 ja 270 sobivad on AMG 3.0
Ja siin olen taas suurelt osalt teadmatuses. 
Soomlased istutasid need ilma probleemideta autosse aga rohkem mitte mingit infot. 
Om number A6120700287  Või Bosch 0445110151 ja 0445110152
------------------------------------------------------------------------------------------
Parandused/ täiendamised
AMG C30 On tehtud tegelikult 270 mootorist, see selgitab ka pihustite sarnasuse. 
Süsteemi surve on sama, 1350 bar
Erinevused tulevad pihusti korpusest ja otsadest. Korpus on tehtud 1600 survele ja otsad 7 või 9 augulised. 
Ehk siis pihusti suudab anda rohkem kütust läbi ja töötada kõrgema süsteemi survega. 
Soomlased väidavad et ainult pihustite vahetusega tuleb märgatav vahe. Küll aga käib kaasas soovitus, muuta kütuse kaardid auto mälust, et saavutada "see parim" tulemus. 
-------------------------------------------------------------------------------------------
Mis nüüd enda tegemisi puudutab siis plaan on järgmine:
Pihustid lähevad tegemisse. Alles selle järel on mõtet proovida softi muuta, kuna vanad võivad olla teab- millised.

Vahejahuti tuleb teine. Softi muutustega saab ühtlasi tõsta turbo rõhku ning originaal ei pruugi vastu pidada.

Algupärased pihustid peaks võimaldama kuni 20% rohkem ja esialgu ei hakka muud tegema, kuna käigukast, sidur jms annaks otsad.

Tuleb paus.
----------------------------------------------------------------------------------------------

Pihusti info A6110701787
  • MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W210) (Valmistusvuosi 07.1999 - 03.2002, 116 - 170 HV, Diesel)

  • MERCEDES-BENZ E-sarja T-modell (S210) (Valmistusvuosi 05.1999 - 03.2003, 136 - 170 HV, Diesel)

  • MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W203) (Valmistusvuosi 05.2000 - 02.2007, 102 - 170 HV, Diesel)

  • MERCEDES-BENZ C-sarja Sportcoupe (CL203) (Valmistusvuosi 03.2001 - 01.2004, 136 - 143 HV, Diesel) <<<< Minu auto

  • MERCEDES-BENZ C-sarja T-modell (S203) (Valmistusvuosi 03.2001 - 08.2007, 116 - 170 HV, Diesel)

  • MERCEDES-BENZ CLK Coupe (C209) (Valmistusvuosi 10.2002 - 05.2009, 163 - 170 HV, Diesel)

  • MERCEDES-BENZ E-sarja Flatbed Kuorma-auto / Alusta (VF210) (Valmistusvuosi 07.1999 - 12.2002, 143 - 170 HV, Diesel)
Nagu näha on sama pihusti ka 170 HV mootorites
Vasta
#17
Xentryst mõne sõnaga.
Oli täpsemalt PassThru ja C4. Just nimelt oli. Läks uninstalliks ja kogu muusika.

Põhimõte-
Absoluutne enamus mida netist võib leida on ilma võtme generaatorita. ( Peab olema proge sees )  Hullemal juhul nii ära käkitud et läheb tõsist programmeerimise oskust vaja või selle ala inimest. Noh, ma trehvasin väidetavalt selle ala inimese otsa. Ta ei olnud seda. Ta ei saanud asja isegi käima, läbi minu desktopi.
Aga mis sa ikka nutad, kui läksid ise libedale teele.  Rolleyes Eusa_clap Olgu siis teistele hoiatuseks vähemalt.

Sisuliselt käib asi nii-
Saad ime odavalt või tasuta Xentry, kulutad aega unzip ja installimise peale ( 18,5Gb ) ning ConfiAssist ütleb sulle, et süsteemist puudub aktiveerimise võti ( Longkey ) 
Siin tuleb mängu see sama tüüp, kellelt said Stari kohta infot või süsteemi. Loomulikult on ta valmis sulle selle võtme müüma, mis tegelikult oleks pidanud kogu kupatusega kaasas olema. 

Muud vidinad küll õnneks toimivad. Vedimo, StarFinder, HaynesPro Wis/ASRA, EPC jne. 
Soovitan olla ettevaatlik nende "Liiga heade pakkumistega".

End of story.
Vasta
#18
Kustutasin vahepealse postituse tahtlikult, kuna see oli liiga ennatlik.
Nüüd on rohkem kilomeetreid läbitud ja info adekvaatsem.

Loomulikult muutus paremaks. 


Pihustid: A6110710787
Ostetud PP Market https://ppmarket.fi/ kaudu Soomes. ( Suur osade valik ) Hinnad on mõistlikumad kui autodoc'is või mõnes muus sama laadses.
Õigupoolest, Veho on absoluutselt viimane koht kuhu raha kinkida. 

Pihustite ostmisel soovitan jälgida vanade tagastamisega seonduvat ja tasub enne ostmist välja uurida-
Kas pandi hind on juba lisatud hinnale või ei.
Kas pandi maks lisatakse siis kui vanu ei tagastata.
Kuidas tagastatakse pandiraha ja mis aja jooksul? ( Näiteks autodoc hoiab summat kinni )

Mõned kaupmehed trikitavad sellega ja näitavad tegeliku hinda väiksemana.
( PP Market küsib pandiraha ainult siis kui vanu ei tagastata, aeg on mõistlik- 1 kuu )


Vahepeal:
Kardaani tugilaager vahetatud.

Kõik legendaarsed ulgumised näikse just selle sõlmega seonduvat. Tagumine ülekanne on küll ausalt viimane, mida kahtlustada.
Ulgus muide juba ostes aga korraks ja sõltuvalt temperatuurist. Ma ei pööranud sellele siis väga tähelepanu, kuna oli korraks tekkiv ja kaduv. 
Nii 50 000 - 60 000km hiljem hakkas asi selgemaks muutuma ja talvel külmaga on häält rohkem kuulda.

Läks vahetusse. Motonetist ostetud varuosa, ei viitsinud eraldi hakata laagerit vahetama.
Tavotti tasub juurde panna, uued on olematu määrdega ja hakkab kohe laulma. 
Kardaani nuudid märkisin kärniga. ( on kõva materjal ja odavam kärn ei jäta mingeid jälgi )
Sama kummileevenditega. Tasub kohad ära märkida.

Muus osas, kardaani ristis oli pisikene kulumine tunda, kui proovisin käega liigutada. Just selle nö tööraadiuse/pinna ( kuidas seda nüüd seletadagi... ) kohal mis kõige rohkem vatti saab. Samas pikki suunas ei midagi, oleks ilmselt ka juba tunda sõidu ajal. Hinnanguliselt 50 000-100 000 veel eluiga?  Icon_rolleyes


Nüüd siis kurvem pool.
Seoses töökoha vahetusega, vahetan ühtlasi ka auto kaubiku vastu. ( Hiace )
Seega võib projekti ja teema lugeda lõppenuks. Elu teeb omad muudatused ja vaja nendega kaasas käija.

Tegemata jäi- 
Cooleri vahetus ja softi muudatus. Esimene on isegi valmis ostetud kõige muu juurde kuuluvaga. Pole jõudnud paigaldada.
Auto käib muidu kenasti ja surub kella järgi kuni 1,5bar ilusti välja. Möödasõidud ja kiirendamine on rahuldava aga mitte hea. Unibrow
Vasta
#19
Auto jääb!
Vahepeal sai käidud spetsialisti juures ja kaasa läks E320 turbo plus huvitavaid mõtteid ja infot. 
See on ühtlasi ka suurim, mis mahub ilma mingite muutusteta, lihtsalt bolt on. Ei ole midagi erilist vaja teha ega ümber keevitada. 
hoovastik läheb ilmselt praeguse oma ( E270 ja esialgu sama seadistusega )

Hinnaks ütles alguses 150 aga kui leidsime ühise keele ja üksteise mõistmise, andis kui kaaskannatajale 50ga. 
Muljeid- 
https://mega.nz/file/tEIwyaqR#gYIQRDGyJ4...Aroq5ON_LA
https://mega.nz/file/QQJX2LqT#T3XlMzeQGB...1nAgsYfAuA
https://mega.nz/file/9MQiSQxD#QVqY2j1Ho9...VCBJYHeNxs
https://mega.nz/file/ZUYUiLaQ#ZUm5upFOoE...3q4oRa_zsQ

kuidas siia pilte lisada?
Vasta
#20
Aega on kulunud, kilomeetreid... raha, tagumised amordid plus vedrud. Viimased kaks ei vääri rohkem kirjutamist. 



Spetsialistiga oli mõttevahetus.
Sümptomid-
Õhtuti töölt tulles/ kuumade ilmadega läheb turbo rõhk 5 käiguga möödasõite tehes 1,5-1,6 Bar. Aga olen saanud korraks ka 1,8 Rolleyes
Hommikuti, kui on jahedam õhk siis vahemikus 1,2- 1,4Bar
( Varasemad numbrid, mis siin üles märgitud, pärinevad talve ja kevade ajalt. Jahedam õhk on teatavasti tihedam. )

Spetsialist vangutas pead ja tõdes, et mingit softi muutust sul küll pole vaja. Keegi eelmistest omanikest on juba ära teinud.
Nimelt- Om 611 tehase seadetes ei peaks minema üle 1,2 Bar'i ja tüüpiline on sinna kusagile 0,8-1.0 kantti.
Sama olevat Om612 seadistus. ( Sealt edasi pommitasin juba muude asjadega ja Om613 jäi küsimata)

Ka näikse olevat mõned read lollusi ära kustutatud. E270 kõrgsurvepumba istutamine peaks panema auto kohe hädaldama. Teisisõnu mootori tuli, mida pole veel näinud põlemas. Sama ka siis kui turbost peaks voolikud lahti lendama. ( On juhtunud ) Mingi kaitsesüsteem aga on jäetud alles. Vigase MAP anduriga piiras ennast 3000 pöördeni. 

Kokkuvõtvalt arvas spetsialist, et kütusekaart on pandud MAP andurit järgima ja selle najal keedetakse mootorile sobiv supp.
Kui palju- vastus oli ebalev aga arvas, et pihustid on piiriks. Kinnitamata teooria kohaselt 125kw maksimum. ( Vaata pihustite postitust ) Softi piiludes saaks ilmselt paremini aimu.
Noh, see 105kw on seal vähemalt olemas.  Eusa_dance

Ka tuli kaasa hoiatus, 6 käigulise manuaal kasti kohta. 400Nm on viimane piir kui sidur vastu peab. 
( Siduriga on valiku variante, sama mootorit kasutati Sprinter kaubikutel. )
Üle ei tasu minna. Samas jällegi 5G tronic, sõltuvalt mudelist, peab isegi 1000Nm vastu. ( Kasti softi muutus käib käsi-käes mootori omaga ) 
S320 turbo on pandud riiulile seisma. Mõtted on kahetised, tahaks- tahaks aga mis tast kasu kui muud asjad ei pea vastu ja muutus oleks ilmselt suht vaevu märgatav. Pigem teen vahejahutiga seonduva ümber ja tihedaks.

Jah, vahejahuti on ikka veel vana. Spetsialist soovitas võtta ette, kuna algupärane on nüüd tõsiselt piiri peal. Ühtlasi tuli soovitus kontrollida väljalaske survet või panna mõõdik jälgimiseks, et ei läheks asi liiga käest ära. 
Põhimõte- Mõõtmine alati kollektorist, enne turbot.
Põhjused- Et mootor ei hakkaks vägisi gaase välja suruma või kui katalüsaator/summuti on umbes, näeks need ohu märgid ennetavalt ära. ( 8-9Bar olevat tema kogemuste järgi laiali lendamise eelduseks. )
Järgi annab enamjaolt plokikaane tihend. Niisiis, üks töö nimekirjas lisaks.

Muud asjad-
Rooste, oi rooste. Peab enne talve ette võtma ja kobrutavad paigad ära tegema. Ilmselt alates augustikuust on rohkem aega. 
Poola lammutustes näikse olevat kere detaile lademetes ja mõistliku hinnaga. Juhi uks on alt äärest kõige hullem ja plaanis teha kiire swap.
Muud kohad saab veel nühkides ära päästa. Läbivat roostet pole. 
Näide https://ovoko.fi/haku?man_id=2&cmc=936&c...s=1&page=1

Pioneeri juhtme needus sai lõpuks lahenduse. Carlink CP2A äratas moblas oleva Android auto süsteemi ja enam pole vaja eraldi juhet taha toppida. Ühendab automaatselt. https://www.mytrendyphone.fi/shop/carlin...jcEALw_wcB

Tuleb paus.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  S 400 CDI Lang, 2001, W220 - Sm. Västrik Sm. Västrik 32 5,754 24-04-2024, 11:59 AM
Viimane postitus: Sman
  Mercedes-Benz E270 CDI, 2001, s210 - kodutu kodutu 6 1,291 27-03-2023, 11:32 AM
Viimane postitus: kodutu
  MB E280 CDI 2006 S211 Tuska12 0 2,868 25-04-2020, 12:56 AM
Viimane postitus: Tuska12
  Mercedes-Benz Vito, W638 110 CDI. martk martk 10 8,268 13-01-2020, 11:05 PM
Viimane postitus: martk
  Mercedes-Benz C220 CDI, 2005, w203 - m2giorav m2giorav 32 36,961 15-05-2019, 09:32 PM
Viimane postitus: m2giorav
  MB E280T CDI, 2005 W211 rivo rivo211 9 6,212 29-01-2019, 08:23 PM
Viimane postitus: Black66
  Mercedes-Benz C220 CDI, 2004, W203 - Kirill.D Kirill.D 64 68,211 31-12-2017, 04:33 PM
Viimane postitus: Kirill.D
  MB GLK 220 CDI 4 MATIC Eric 1 4,154 24-12-2017, 10:13 PM
Viimane postitus: aialipp
  MB E320 Coupe, 1993, .Alar. .Alar. 202 166,025 26-11-2017, 12:57 AM
Viimane postitus: nostromo
  W164, ML 320 CDI, 2006 - vender vender 5 8,127 27-10-2017, 01:10 PM
Viimane postitus: vender



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne