Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
W210 E55 AMG 1998 keskhüdraulikaõli/roolivõimuõli
#1
Tere

Küsimus seoses hüdraulika/roolivõimuõliga. Mis vedelikku tuleb paaki valada, kui masinal on varustuses 214: ADAPTIVE DAMPING SYSTEM (ADS) WITH SKYHOOK? Käigukangi kõrval paremal pool asetseb nupp, mis muudab vedrustust jäigemaks. Samuti on pagasnikus varuratta lähedal mõlemal pool õhupaagid (joonisel nr 47). Endale teadaolevalt tagasild kõrgust ei reguleeri. Olen üritanud otsida välismaa foorumitest ning pole veel selget vastust saanud. Kas vedelik peab vastama MB 344.0 või MB 343.0 standardile? Tegemist on sedaankerega.

[Pilt: mb_reservoir.JPG]
Vasta
#2
(09-03-2021, 11:39 AM)JK-E55 Kirjutas: Tere

Küsimus seoses hüdraulika/roolivõimuõliga. Mis vedelikku tuleb paaki valada, kui masinal on varustuses 214: ADAPTIVE DAMPING SYSTEM (ADS) WITH SKYHOOK? Käigukangi kõrval paremal pool asetseb nupp, mis muudab vedrustust jäigemaks. Samuti on pagasnikus varuratta lähedal mõlemal pool õhupaagid (joonisel nr 47). Endale teadaolevalt tagasild kõrgust ei reguleeri. Olen üritanud otsida välismaa foorumitest ning pole veel selget vastust saanud. Kas vedelik peab vastama MB 344.0 või MB 343.0 standardile? Tegemist on sedaankerega.

[Pilt: mb_reservoir.JPG]

https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/343.0_en.html
https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/344.0_en.html
Ads süsteemile viitab selle lingi järgi  pigem 343. Teisel lingil on mainitud, et 344 on w210  roolivõimu ja vedrustuse ühise reservuaariga  tandempumbale, kui on tegemist automaatse kõrguse hoidjaga. Ads kohta pole miskit kommenteeritud. 
Kas sinu autol on ads reservuaar eraldi või on roolivõimuga ühine?
Vasta
#3
Hei Teet01,

Ma uurisin eile ise ka seda teemat pikalt ja jõudsin järeldusele, et osadel on roolivõimuvedeliku reservuaar roolivõimu peal, selline väike must kopsik, minul selline puudub ning on hoopis vasakul klaasipesuvedelikupaagi kõrval selline suurem anum, mis viitaks sellele roolivõimu ja vedrustuse ühisele reservuaari tandempumbale. Korgi pealt leidsin siis enda üllatuseks varuosakoodi mis viitas hoopis vedelikule mitte korgile endale ja kui selle sisse lõin, sain vastuseks 344.0 vedeliku.

[Pilt: hydraulika-paak.jpg]

Eraldi ADS reservuaari pole leidnud. Kas keegi oskaks W210 kohapealt veel kinnitada, et kas üldiselt on see suurem keskhüdraulikapaak universaalidel ja sedaanidel on neid harvemini ja kas üldiselt on roolivõimu enda küljes roolivõimuvedeliku anum? Teadaolevalt USA-sse ADS-iga E55-tesid ei müüdud ja kui netiavarustest nende kapotialuseid pilte vaadata, siis neil seda keskhüdraulikapaaki seal ei ole.

[Pilt: e55-amg-25.jpg]
Vasta
#4
Monopump pealoleva paagiga kadus aegade hämarusse eelmisel sajandil. Ehk säärane õlipaak koos tandempumbaga uuematel asjadel ongi kusagil tuletaguses rajoonis. Maht sõltub vajaminevast õlikogusest.

Sobiva õli suhtes sõna ei võta, targemad soovitavad. Nivoosüsteemi käib igasugune hüdrovedelik, soovitavalt ZH-M, mis peaks oelma MB 343.00:
https://www.ladu24.ee/kemikaalid/mitmesu...id-zh-m-1l
Vasta
#5
Kui õlipaagi korgile on märgitud 344 siis tulebki seda kasutada ja toimiva asja puhul pole vaja muuga pead vaevata. Muidugi tean hulgim juhuseid kus kirjaoskamatu nn. spetsialist on iseenese tarkusest lisanud midagi muud ja tulemuseks on olnud igasuguste tihendite ja salnikute vahetus või eriti hea õnne puhul ka agregaadi remont.
numerus stultorum, infinitus est
Vasta
#6
(10-03-2021, 12:57 PM)vreps Kirjutas: Kui õlipaagi korgile on märgitud 344 siis tulebki seda kasutada ja toimiva asja puhul pole vaja muuga pead vaevata. Muidugi tean hulgim juhuseid kus kirjaoskamatu nn. spetsialist on iseenese tarkusest lisanud midagi muud ja tulemuseks on olnud igasuguste tihendite ja salnikute vahetus või eriti hea õnne puhul ka agregaadi remont.

Olen nõus, ma alles eile avastasin, et korgi peal oli kirjas vedeliku varuosakood, seega lähtun sellest.
Vasta
#7
Hea, et korgi peal kleeps alles, siis on sellele küsimusele vettpidav vastus olemas.
Sportlikust huvist uuriks, et kas on sõiduomadustelt suur erinevus, kui jäigem seadistus valida?
Vasta
#8
(10-03-2021, 08:36 PM)Teet01 Kirjutas: Hea, et korgi peal kleeps alles, siis on sellele küsimusele vettpidav vastus olemas.
Sportlikust huvist uuriks, et kas on sõiduomadustelt suur erinevus, kui jäigem seadistus valida?

Vahe on tõesti tuntav - kiiremates kurvides ja heal siledal teel on kindlasti mõnusam sõita - auklikul teel ei taha sisse lülitada, kuna hakkab põrutama. Nt sõbral on 6-seeria BMW-l Bilstein B8 Nürburgring Edition vms, mis on väga jäigad, et nii jäigaks selle ADS-i sisse lülitamisel siiski ei lähe (kuigi äge oleks). Mis puutub tavaseadesse (nupust välja lülitatud), siis teadaolevalt Avantgardel on niikuinii jäigem vedrustus, kuid see maanteel sõitmise "paadi" tunne on ikka. Kahjuks ma pole Elegance ega Classic mudelitega sõitnud, seega nende vedrustus võib maanteel ja ka linnas veel kõvasti mugavam olla, aga tõenäoliselt kurvides kere kaldub küljele rohkem. 

Tellisin siis Aeromotorsist FEBI Bilstein 21648 MB 344.0 vedeliku ära, samuti ka filtri (14) ja tihendid (17 ja 11) Avaruosadest - hetkel on vedelik väga mustunud.
[Pilt: 159245375_889327595244387_21661083671523...e=6070AD40]
Vasta
#9
omades 2te e50amg siis vanemal on tandempump(96a)ads ja skyhoogiga, uuemal(97a) tavavedrustus ja musta roolivõimu paagiga, hiljuti tegelesin 1 e55amg (98a) millel oli ka tavaline roolivõimi paak. Võta nüüd kinni.

.
Vasta
#10
344.0 läks sisse. Sai anuma filter ka ära vahetatud, mis oli aastast 99. Leidsin ka ühe eelmise omaniku arve ja seal oli ka 344.0 märgitud, niiet sai vast õige küll :-). Võib teema lukku panna.

Mainin veel juurde, et auto alla vaadates märkasin ka vedrustuse kõrguse regulaatorit nagu universaalidel (esimeses postituses mainisin, et kõrgust reguleerida ei saa), et see oli ka huvitav leid, sest tagaots on olnud natuke kõrgemal kui eest ja see on mind häirinud. Millalgi saab siis ära proovitud, et kas saab kõrgust reguleerida.
Vasta
#11
(04-05-2021, 09:00 AM)JK-E55 Kirjutas: Mainin veel juurde, et auto alla vaadates märkasin ka vedrustuse kõrguse regulaatorit nagu universaalidel (esimeses postituses mainisin, et kõrgust reguleerida ei saa), et see oli ka huvitav leid, sest tagaots on olnud natuke kõrgemal kui eest ja see on mind häirinud. 

Esimesega mängides liiguvad ainult tuled ülesse ja alla. Mul oli ka tagumik rohkem kikkis kui eest, enne paunade vahetust oli isegi ebameeldivalt palju kikkis.ise arvan, et esimesed amordid on väsinud mu pillil ikkagi 25aastat ja raske V8 ninas.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  W210 raadio juhtmete teadmatus r2lfian 0 125 24-09-2024, 12:30 AM
Viimane postitus: r2lfian
  W210 E270CDI 2000a. turbo ja sellega seonduv Uuki 0 373 21-10-2022, 10:36 PM
Viimane postitus: Uuki
  W210 722.6 5G-TRONIC käigukasti variandid dinowalk 2 834 01-05-2022, 05:52 PM
Viimane postitus: dinowalk
  W210 Naviga Becker Comandi vastu roodla 0 536 13-03-2022, 11:59 PM
Viimane postitus: roodla
  elektriga juhtus , w210 veixmbs 4 1,033 17-02-2022, 09:48 PM
Viimane postitus: veixmbs
  W210 220d EPC vigane käivitus valdis6 1 755 16-12-2021, 10:31 AM
Viimane postitus: v6sa
  K: W210 kütuse pump + pilt siimsl1 14 15,022 10-12-2021, 10:05 PM
Viimane postitus: v6sa
  W210 320CDI TOSSAB veixmbs 7 1,197 19-11-2021, 09:58 PM
Viimane postitus: veixmbs
  w210 2001 aasta kõlarid Alan87 1 1,980 03-11-2021, 08:23 PM
Viimane postitus: MAV
  w210 cd mängija veixmbs 0 636 03-11-2021, 03:57 PM
Viimane postitus: veixmbs



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne