Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Müüdud MB Viano w639 Long 2010a 3.0cdi Ignar
#1
Tere,
Lisandus meie perre teine Mercedes ja sedapuhku buss. Bussi ostu alustasin VW sortimendist, kuid kiirelt sai selgeks, et kui buss siis Viano.
2.1l langes valikust kiirelt välja eesmärgiks sai 3.0 ja 2008 ning üles.
Sai tehtud hinnapakkumisi kõikidele huvi pakkuvatele Vianodele, selle bussi omanik võttis päeva mõtlemiseks ja vastas jaatavalt. Kohapeal auto ülevaadatud, natuke veel hinda tingitud, ost-müük e-teenindus vormistatud, ning sõit võis alata kodu poole.
Tegu siis 2010a masinaga, pikka kerega mis 2018 suvi Taanist toodud, viimased pool aastat sõitis omanik Bolti, kuid ei tasunud ära.
Lisadest on peal: webasto timeriga, 2x istmesoojendused, 4x el-aknad, püsikas, vihmasensor, konks, 2 tsooniline kliima, taga õhkvedrustus, el-küljeuks, android multimeedia mis teeb roolilt koostööd, parkimisandurid ees ja taga ja muud vist polegi.
Neljapäeval läheb hooldusesse, esisild tahab tähelepanu ja eelmise omaniku väitel üks tagumine amort läbi, sõites tunda ei anna. Eks tõstukil selgub mis vahetust vajab. Hiina OBD junniga kiired ülevaade andis veakoodi P2138 ehk TPS anduri viga, kustutada ei lasknud ja nn galibreerimine ei aidanud, mingeid anomaaliaid samas pole esinenud.
Salongist on laud puudu, kui kellegil üle või teab kust saab võib märku anda.
[Pilt: 55568-IMG_3350.jpg]
[Pilt: 32869-IMG_3355.jpg]
[Pilt: 82366-IMG_3356.jpg]
[Pilt: 88329-IMG_3352.jpg]
[Pilt: 26255-IMG_3353.jpg]

Vasta
#2
Täna lakkas töötamast tagumine uks, elektriliselt enam ei avane ega sulgu, homme tõstukile läheb saab kaevuda probleemi.
Plaan on vahetada rool uuema tüübi vastu, otsingud käivad.
Vasta
#3
Remondis käidud. Polnudki olukord nii halb kui olin valmistunud. Ees läksid vahetusse kettad, klotsid ja kolvid. Parempoolse püstakuga on midagi valesti, suporti raam käib vastu ketast, hetkel sai raami natuke rellakaga nuheldud, kuid kiiremas korras läheb püstak vahetusse. Diffri 2suurt puksi läksid vahetuse. Roolivõimu ja mootoriõli ning kõik filtrid mis autol küljes.
Amordid tundusid korras olema, kuigi eelmine omanik väitis parema tagumise läbi olevat.
Ukse probleemiga täna tegeleda ei jõudnud, lähipäevil lubas paremat ilma siis poodab laiali.
Suurem plaan ja ettevõtmine on paigaldada lisa heliisolatsiooni ja pigimatti, maanteel ikka kohiseb julmalt.
Vasta
#4
Jälle tõstukil käidud, ning seekord läks vahetusse esimene rumm mille supordi kõrvad olid mingil müstilisel kombel kõverad. Lasin ikkagi tagumised amordid ka uued panna sest vanadel olid ülemised puksid suht otsas juba. Amortideks Twr toodang.
Küljeuksega olen niipalju selgemaks saanud, et kui kaitse korraks eemaldada siis jälle töötab päeva, vahest kauem. Kuskilt neti avarustest jäi silma sama viga kellegil ja aitas mooduli vahetus.
Enne vahetust tahaks lasta Stariga üle vaadata ja kinnitust saada veale.
Vasta
#5
Hommikuti panin tähele, et kodu juures esimese foori tagant startides külma mootoriga libiseb kast kahtlaselt palju esimese käiguga, järgmine foor alati normaalne.
Kahtlustasin, et osa õli on kastist lahkunud, ajasin kanalile ja üks kastist radikase minev liide oli märg, tilgad küljes. Pingutasin üle ja läksin kasti tohtri juurde, varras sisse-välja ja mida polnud oli õli. 1,5l peale ja tase normis.
Hommikul paistab kas muutus midagi.
Järgmiseks nädalaks sai õlivahetus ka broneeritud, kes teab kas ja millal vahetatud on.
Eelmine nädal sai kaks pikemat sõitu tehtud, Riiga ja Tallinna. Keskmine kulu maanteel 8,4 koos kolme reisijaga.
Auto annab jätkuvalt P2138 veakoodi, pedaali andur või throttlebody viga.
Arvutiga vaadates näitab throttle body 90,85% ning ei muutu.
Mõtlesin, et võtan maha ja puhastan algatuseks ära, kuid niisama lihtne polegi, selleks peab natuke nina lammutama ja radikad eest tõstma.
Mootor seisma jättes jääb throttle body veel mõneks ajaks plõksuma, eelnevatel diislitel pole seda täheldanud.
Peab leidma aja ja proovida puhastada, sama peaks ka egr klappiga tegema.
Vasta
#6
Mida Sa selle Throttle Body all silmas pead? Diislitel pole enam ammu sisselaskes mingeid liblikaid...
Vasta
#7
(01-06-2020, 09:39 PM)v6sa Kirjutas: Mida Sa selle Throttle Body all silmas pead? Diislitel pole enam ammu sisselaskes mingeid liblikaid...


Pigem ikka kunagi ei olnud ja juba väga pikka aega on, nii 20 aastat.
MB W202 C250 TD 1997 > MB W210 E220 CDI 2001 > MB W211 E220 CDI 2007 > MB S204 C200 CDI 2013 > MB S205 C220 d 4Matic 2016
K1 SUZUKI GSX-R 750 2001 > KAWASAKI Z900 2020

Vasta
#8
V6sa sul täiesti õigus, ajan tuult põllul taga. Throttle body kui sellist pole. See mis mootori seisma jäädes klõpsima jääb on nn suretusklapp.
Järelikult on viga pedaalis või pedaali ja ecu vahelises ühenduses, sest pedaali asendi ja aju nähtava asendi vahel on igas asendis 10-15% erinevus. Ilmselt see peaks olema võrdne?
(01-06-2020, 09:39 PM)v6sa Kirjutas: Mida Sa selle Throttle Body all silmas pead? Diislitel pole enam ammu sisselaskes mingeid liblikaid...

Vasta
#9
Throttle body on ikka olemas, läbi selle käib kogu mootorisse minev õhk. Sellega reguleeritakse osaliselt mootori võimsust.

H.
Vasta
#10
(02-06-2020, 10:15 AM)Holari Kirjutas: Throttle body on ikka olemas, läbi selle käib kogu mootorisse minev õhk. Sellega reguleeritakse osaliselt mootori võimsust.
...

Ei pea paika. CDI mootoril reguleeritakse mootori võimsust ainult sissepritsitava kütuse hulgaga, nagu kõigil diiselmootoritel. Drosselklappi/gaasiklappi ei tohi segi ajada nüüdisaja mootoritel jääkarude sulamise ja õrnhingede nürinemise aeglustamiseks laiemas pööretevahemikus tõhusat õhusegunemist ja rõhulainete täpsemat juhtimist võimaldavate täiendavate õhukanalite sulgeklappidega. Kui need klapid avatud asendisse fikseerida, kaotame lihtsalt mootori hingamises madalatel pööretel, mis väljendub vibratsioonis ja veidi aeglasemas sisselaskerõhu tõusus. Kusjuures ma ei ole üldse kindel, et konkreetsel autol neid klappe üldse on: kuskiltmaalt saadi aru, et nende toodav kasu ei ole väärt keberniiti.

Päris laialt on levinud valearvamus, et EGR segur on diiselmootori Throttle body, mis on vale. Seal ei ole mingit sisselaskeõhu liikumist mõjutavat klappi, küll siseneb sinna jällegi eelmainit jääkarudele vajalik (ja mootorile hukatuslik) heitgaas mootori osakoormustel.

Mis aga puudutab liblikaid sisselaskes, siis kunagi olid ajad, kus Simmsi vaakumjuhitavat kõrgesurvepumpa tõepoolest juhiti sisselaskevaakumit muutes. Ka Mercedesel on sääraseid mootoreid olnud.

Gaasipedaali asend pole oluline senikaua, kuni anduril on olemas asendid 0 ja MAX - mootori töö käib anduri näidu alusel. Ning kuniks autole saab selgeks teha nii tühikäigu kui põhjagaasi,ei ole füüsilise pedaali asendil muud tähtsust, kui juhi mugavus. Näit peab muutuma sujuvalt ja ei tohi olla sees "tagasihüppeid". sest selel anduri alusel üritab auto aru saada, mida temalt oodatakse...
Vasta
#11
Aga mis jupp see siis on?
https://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Merce...2717561329

Suvaline pilt netist ja kehtib OM651 kohta, aga olude sunnil olen seda juppi vahetanud ja oma käega katsunud. Kogu omandatud info kohaselt on tegemist throttle body, ehk trossel klapiga, millega reguleeritakse õhku voolu mootorisse, mis omakorda on otseselt seotud mootori võimsusega. Kindlasti omab võimsuses ka kütuse kogus, mida reguleeritakse samuti pedaali anduritelt saadud info põhjal. Pedaali andureid on enamasti või alati 2tk.

Parandage mind, kui eksin. Aga kahtlustan, et ei eksi.

H.
Vasta
#12
Tänapäeva diislitel kasutatakse drosselklappi egr-i töö täpsemaks reguleerimiseks (üldiselt erg klapi avamine ja drosseli sulgemine käib koos), lisaks mootori suretamine.

SWIRL- ehk pooltes sisselaske kanalites olevad "liblikad" on "olulised" õhuvoolavuse ja kütusesegu paremaks moodustumiseks põlemiskambris, NOx heitmede vähendamiseks.

"segusiiber" on olemas OM611-613 OM646 OM642 OM651 OM654

MB W202 C250 TD 1997 > MB W210 E220 CDI 2001 > MB W211 E220 CDI 2007 > MB S204 C200 CDI 2013 > MB S205 C220 d 4Matic 2016
K1 SUZUKI GSX-R 750 2001 > KAWASAKI Z900 2020

Vasta
#13
Kae, saastenormidega trikitamiseks on mootori kägistamisega juba nii kaugele mindud... Halb ja kulukas üllatus omanikule. Tunnistan auku oma teadmistes.

Ja säärane wirbel võib täiesti vabalt enne suremist hakata pinisema või klõpsuma või lihtsalt maha põleda.
Vasta
#14
Tänan selle informatiivse arutelu eest, siis ma ikkagi alustasin õigest otsast, nüüd vaja nina eest võtta, et sellele junnile ligi pääseks.
Kõik mis puudutab mootori remonti või selle komponente on bussi puhul palju keerulisem, üle poole mootorist peidus armatuuri all ja radiaator ahistab eest.
Hea uudis on see, et õli lisamine käigukastile kaotas külmalt libisemise.
Vasta
#15
Ostmisest peale kliima külma ei puhunud ja kuna ilm õues lausa nõuab jahedat tuba siis sai eile voolikud sappa pistetud.
Ise ma olin 100% kindel, et ilmselt remondita ei pääse ja kuskilt toru ära kõdunenud.
Süsteem oli täiesti tühi, masin ühtegi leket ei tuvastanud, uus gaas sisse ja toimib.
Mis põhjusel ta tühi oli, ei teagi, kaua gaas sees püsib näitab aeg, hetkel aga naudime jahedat tubaSmile
Kuna taga on ka radikas siis süsteemi läks miskit 800+g ainet.
Vasta
#16
Mis puudutab küljeust - kas seal ei või olla nn talutavate koormuste piirmäära teema? A la nagu on uuematel akende juhtimisega.
Vanadusega liigutamise koormusvajadus suureneb ja läheb üle tehase seatud piirmäära ja on häda käes.
Ennekõike tuleb siine puhastada määrida/tihendeid puhastada jne aga seejärel mooduli tarkvara uuendada, uuendused lubavad taluda suuremat koormust.
Minu mõttekäik on akende teooriast lähtuv, kuid soovitan uurida.
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#17
Välistada ei saa midagi, ometi olen siine määrinud ja jälginud kui uks toimib, avaneb ja sulgub sujuvalt, silmaga ei tuvasta takerdumist.
Hetkel on ültse toiminud tõrgeteta viimased nädalad.
Olen ostust saati maadelnud kolinaga esisillas, keegi midagi ei leia. Täna lähenesin ise põhjalikumalt asjale ja tundub, et leidsin põhjuse, rooliristis on kolks, lõtku pole aga mingis asendis teeb kolksu.
Vahetab ära ja siis selgub tõde, kas uurimine jätkub või asi korras.
Vasta
#18
Bussiga sai tehtud 2 nädalane tööreis Ungarise, kogu reisi pikkuseks uksest ukseni 3969km.
Reis kulges probleemideta ja keskmiseks kütusekuluks tuli 9,2l/100km. Mis iseenesest on väga hea tulemus, kui arvestada Slovakki ja Lõuna-Poola mägist maastiku, ning bussi lasti, 3 reisijat + ca400kg lasti, tagasitulles ilmselt suuremgi, odavat veini ei saanud ripakile jätta????
Kokkuvõteks peab tõdema, et 3.0cdi ja atm kast on ideaalne kooslus bussile mugavaks reisiks, tõusud mägedes ning möödasõidud maanteel täislastis pole probleem.
130 ja suuremal kiirusel annab kardaan endast juba märku, kerese tuleb tume kumin ja vibra.
Veljed said enne reisi sirgestatud+uued rehvid, seega need saab välistada.
Septembris tuleb tüv ära käia, enne seda tahab käsipidur tähelepanu, hetkel efektiivsus null, pedaal lihtsalt lähen põrandase, ehk tahab lihtsalt peale keerata, või siis klotsid surnud.
Vasta
#19
Täna sai tehnoülevaatusel käidud ja nüüd kaks aastat jälle hooletu.
Käsipidur tahtis lihtsalt peale keerata ja asi korras.
Järgmine kiireloomuline asi on Webasto remont, käisin spetsialisti juures, arvutiga saab ligi ja vigu ei näita, kuid käima ei saa.
Tüüpveaks pidi olema kas ventikas kinni või aju kutu, kuid enne ei tea kui laual pulkadeks.
Vasta
#20
Buss müüdud, plaan uuem soetada.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB R320 4Matic, Long ,2006 MBR320 25 9,590 30-11-2023, 11:21 PM
Viimane postitus: MBR320
  MB Gl 350 x166 2014, ignar ignar 50 8,249 10-05-2023, 11:00 PM
Viimane postitus: ignar
  Müüdud MB Cls 63 AMG Shooting Brake, 2014, X218 - Ignar ignar 77 47,689 07-11-2021, 11:12 AM
Viimane postitus: ignar
  MB W212 E200CDI 2010a Eric 16 10,933 23-08-2018, 02:11 PM
Viimane postitus: kriipc
  Mercedes-Benz 190E 2.3-16v Cosworth, 1985, w201 - MÜÜDUD Trollzan 7 11,022 01-11-2017, 12:53 PM
Viimane postitus: Trollzan
  MB 190E 2,3-16 , 1985 , W201 Müüdud. renkss 55 52,509 06-09-2017, 03:49 PM
Viimane postitus: hents99
  Lukku, müüdud rraivo 6 7,637 25-12-2016, 11:23 PM
Viimane postitus: Rolz
  Mercedes-Benz 190E,1990,W201- G2rry- MÜÜDUD! G2rry 46 44,503 06-07-2014, 11:01 AM
Viimane postitus: G2rry
  MB W203 C32 AMG 2003a - T.P. - auto müüdud T.P. 8 8,877 13-05-2013, 10:43 AM
Viimane postitus: T.P.
  MÜÜDUD, LUKKU: Mercedes-Benz E300 diesel 100kW, W124 - eastpak eastpak 29 31,810 26-04-2011, 08:22 PM
Viimane postitus: eastpak



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne