Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MB S 500, 2001, W220 - Magnus
#1
Mark: Mercedes-Benz S 500
Väljalaskeaasta: 2001
Läbisõit: 249 000 km
Võimsus: 225 kW - 302 hp
Mootori valem: 5.0 V8
Pikkus: 5038 mm
Täismass: 2380 kg
Värvus: tumesinine
Turva- ja ohutusvarustus: roolivõimendi, kesklukustus puldiga, ABS pidurid, turvapadi, signalisatsioon, immobilisaator, stabiilsuskontroll, pidurdusjõukontroll, veojõukontroll, lisapidurituli, vihmasensor, turvavööde eelpingutid esiistmetel
Mugavusvarustus: kliimaautomaatik, elektrilised akende tõstukid, elektrilised välispeeglid, püsikiiruse hoidja, peeglid päikesesirmides, uste sisevalgustus
Sisustus: nahkpolster, elektriliselt reguleeritavad istmed (mäludega), istmed reguleeritava kõrgusega, istmesoojendused, taskud esiistmete seljatugedes, tagaistme seljatugi allaklapitav, nahkkattega rool, multifunktsionaalne rool, reguleeritav roolisammas (kõrgus ja sügavus, elektriliselt), nahkkattega käigukanginupp, nahkkattega käsipidurikang, käetugi ees (laekaga), käetugi taga (laekaga), topsihoidjad, iluliistud salongis, jalamatid, pagasiruumi matt
Audio, video, kommunikatsioon: Stereo (CD), BOSE kõlarid, ekraan (COMMAND), navigatsiooniseade, autokompuuter
Rehvid ja veljed: valuveljed (16), tagavararatas
Tuled: xenon, esitulede pesurid, udutuled, valgustuspakett, tulede korrektor
Muu varustus: hooldusraamat, välistemperatuuri näidik, esiklaasi soojendus, tagaklaasi soojendus

Muud: eksterjöör passis küll tumesinine aga üsna mustale lähedase tooniga.
Lisaks: interjöör heleda (valge-beež-hall) sisuga. Auto jõudnud Maarjamaale Itaaliast.
Esialgsed vead: järgmise korralise tehnoülevaatuse tarvis tuleks parandada järgnevad vead (mõned neist ei takista ülevaatuse läbimist):

* piduritorustik kohati liiga roostes
* vasak numbrituli ei põle
* tagasilla puksid peab vahetama
* heitgaasitorustiku ühendusmuhvid võiks vahetada
* taga parempoolne aknatõstuk ei liiguta aknaklaasi
* tagumised suunatuled on liiga valged
* vasak sisemine rooliliigend lõtkuga

Edasised plaanid: ülal esitatud vead parandada/remontida esmalt ning esimesse stangesse leida puuduv parempoolne iluliist.

Minu üle-eelmine hõbetäht aastast 1975 ehk kurvasilmne W115 leidis selles foorumis kajastamist:
http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?t...#pid235639

Teine auto on käesoleva S klassi eelkäija W140 aastast 1993:
http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=47514

[Pilt: 26013685747_5154138e40_b.jpg]

[Pilt: 26013691947_52f68e750a_b.jpg]

[Pilt: 39076033280_679283e30d_b.jpg]

[Pilt: 39076040930_a615c4227a_b.jpg]

[Pilt: 39076054630_77e2c13a0c_b.jpg]

[Pilt: 40843972352_1040e05a4c_b.jpg]

Linnahalli kaunite kaarte all
[Pilt: 39076093910_153f5e2845_b.jpg]

[Pilt: 40885641161_76ba29e766_b.jpg]

Kaunis hele-valge-beež hall sisemus on tahavaatepeegli alumisse osasse paigutatud valgustite poolt läidetult eriti kena
[Pilt: 39076019570_3340873f41_b.jpg]

[Pilt: 26145723237_cb719afbbb_b.jpg]

[Pilt: 40123066105_b0824024b0_b.jpg]

Lugemist nii mitmeski keeles
[Pilt: 27145260608_08c7305303_b.jpg]
Vasta
#2
Tere,

Kas sa ise kerid neid autosid ostes 249000 km peale? Teine auto järjest juba sellise läbisõiduga?

Edu,
Herki
Vasta
#3
Võib kahtlustada, et tegemist pole mitte endiste soliidses eas kirikuõpetajate ega ka mitte arstide autodega, kes vastavalt ainult pühapäeviti kirikus käisid või vastavalt südant lõikasid. Tundub, et meil moes müüa käesoleval hetkel autosid, mille hodomeetril ilutseb soliidne veerand miljonit või teekond kuule kilomeetreid. Minu mälestuste põhjal W115-l hodomeeter lausa seises: need viiekohalised numbrid olid ilmselt nõnda palju tiire teinud, et plastikust hammakad juba väsisid Rolleyes

(29-03-2018, 10:18 AM)herki Kirjutas: Tere,

Kas sa ise kerid neid autosid ostes 249000 km peale? Teine auto järjest juba sellise läbisõiduga?

Edu,
Herki

Vasta
#4
Mercedes-Benz jõudis vaevu nädala jagu käesoleva aasta veebruari alguses minu käes olla, kui sõber tormas appi autot keset lumetormi puhastama. Kapotil ilutsev klassikaline sihik murdus küljest (tõenäoliselt oli superliimiga sinna kinnitatud ja ostmisel ei püüdnud ma tõesti märki väänata). Uue odava märgi kinnitus oli nii nõrk, et tuli kasutusele võtta vana kest ning surve ja tõmbevedrusid sinna stopper-seibiga kinni haakida. Kokku sai viimaks üks terviklik väänatav märk:

[Pilt: 41369787750_456a5d79b3_b.jpg]

Sageli müüakse autosid üsna kehvas seisus akudega ja nii ka seekord: aku tühjenes maja ees nõnda ära, et kesklukk ei funktsioneerinud. Metallist võtmega sai küll tuppa aga pagasnikus asuvale akule ligi ei pääsenud, kuna selgus, et võti käib lukus tühjalt ringi. Õnneks saab avamiseks vajalikku turgutavat särtsu anda ka kundepoolse jalaruumi sügavuses paiknevatelt klemmidelt vaipu-katteid-mutreid eemaldades -- luuk kargab tulemusena elektrilülitist lahti ning saab juba edasi tegutseda...

[Pilt: 41369790290_579f60786b_b.jpg]
Vasta
#5
Tagumised suunatuled osutusid tehnokontrollis liiga valgeks. Katte eemaldamisel oli näha ka põhjus: kooruv värv pirnidel.

[Pilt: 45526868171_ec191f7b39_o.jpg]

Seevastu vasaku numbritule mittepõlemise põhjus peitus kehvas ühenduses:

[Pilt: 44801572444_95efaa7ddf_o.jpg]

Hoopis rohkem muret tekitasid olukorrad, kui auto hakkas äkiliselt välja surema nii sõidul kui kohapealt. Puksiiri polnud ühelgi korral tarvis tellida, sest ca 15 minuti ooteaja järel oli võimalik masin taas käivitada.

Diagnostika tegin koduses garaažis Carsoft 7.4 multiplekseriga.

Veakood seletusega näitas, oma aja on selgelt ära jõudnud elada väntvõlli asendiandur.

[Pilt: 31654501808_0ca63dd594_o.jpg]

Enne uue anduri soetamist mõõtsin ka vana anduri takistused temperatuuri tõstmisel ning kinnitust sai vahetamisvajadus. Vanade Mersude pealt tulnuna oli andurit fikseeriv erilise kujuga TORX tõeliseks üllatuseks.

[Pilt: 44801492624_f70502def3_o.jpg]

Huvi pakkus ka õli tase käigukastis. Varrast nii moodsal autol enam kaasas pole (markeering "MB workshop only"), tuli eraldi tellida. Ühtlasi vajas sisestusaugu korgil fikseeriv punane plomm purustamist ja hilisemat vahetamist.

[Pilt: 45476362022_510f69c552_o.jpg]

Temperatuuril 80 kraadi oli õli oma maksimaalsel lubatud tasemel.
Vasta
#6
Mercedese 5käiguliste kastide 722.6 tüüpviga: lekkiv elektripistik, mille juhtmeid mööda õli "üles asub ronima" ja lõpuks aju uputab. Vahetamist vajas ka päevi näinud elektroonika -- konduktorplaat -- ja kui siis koos õli ja filtriga kastis.

[Pilt: 31072490737_377e6133e0_o.jpg]

Õnneks kasti selleks tööks maha vaja võtta pole

[Pilt: 31072492067_f94de2dcf4_o.jpg]

Asjade puhtus ja õige järjekord on kõrgeima prioriteediga

[Pilt: 31072493817_301103a2da_o.jpg]

Mõned kuud garaažis seisnuna tuvastas pardakompuuter kundepoolse peegli vea ja kuigi LEDid korpuses vilkusid, siis mitte täie eredusega ning ka mitte kõik segmendid -- aitas lahti võtmine

[Pilt: 31072495517_4824a49197_o.jpg]

Kiuslikut piduritulelülitit lahti võtta pole mõtet, parem panna juba uus

[Pilt: 45099903995_bffb4b9ff2_o.jpg]
Vasta
#7
Käiguvahetus ei toiminud, näidikud ei kuvanud ka enam sees olevat käiku. Kodune Carsoft 7.4 diagnostika näitas viga elektroonilises kulissis. Milleeniumiaegse kurvasilmse S-i puhul ei tähenda see lihtlabast vahetust vaid nõuab kodeerimist ning kasutatud osa ei pidavat saama lihtsal viisil ümber kodeerida. Esinduse pakkumine oli üsna krõbe. Tellisin suure lombi tagant 2001. a S500-lt pärinevad ECU ~ aju, EZS ~ elektroonilise süüteluku ja kulissi ~ käiguvalitsa ühe komplektina samalt masinalt.

[Pilt: 31326657247_61fe02ff4d_o.jpg]

Vahetustegevust jagus parajalt...

[Pilt: 45541988814_3b8bc250fc_o.jpg]

Suure lombi taga on sagedused erinevad ning võti läks ümbertegemisele, kuna töötas meie regioonis lubamatute 315 MHz sagedustel, samas kui auto vastuvõtjad 433 MHz peal. Ära kulus ka moodsama korpusega varuvõtme valmistamise soov.

Seevastu tuttavate MB Star-iga tuli välja lülitada auto meeleheitlik igatsus jänkide side marker lamp-ide järele esistanges ning paar muud kaasuvat anomaaliat nagu näiteks hodomeetri näit "------". Nimelt alates juulist 2001 (just siis minu masin koosteliinilt tuli) üllatas Mercedes uuendusega, kus üldläbisõitu hoitakse nii traditsioonilises spidomeetriblokis kui täiendavalt süütelukus. Aga just süütelukk asendusse läks ja kui need numbrid teatud väikestes piirides ei kattu, kuvataksegi kriipsud.

Auto seises mul mõned kuud ning vana aku oli omadega läbi, lausa lekkis. Uus aku kulus ära.

[Pilt: 31326657077_74e8c4a6ec_o.jpg]
Vasta
#8
Esistange puuduv parempoolne kate koos kroomliistuga tühja augu täiteks

[Pilt: 45917329455_00dd20e026_b_d.jpg]

Kahin esisillas pidurdamisel tingis klotside vahetamise vajaduse, lisaks kulumisandurid

[Pilt: 46832092171_1d128a77e5_b_d.jpg]

Suur mootor nõuab rutiinse õlivahetuse käigus üsna ohtralt määret

[Pilt: 46106822734_3ac9977472_b_d.jpg]
Vasta
#9
Mõistmatul põhjusel mõranes üle-öö tagumise parema pakett-akna seesmine klaas. Ainumõeldavaks kujunes ukse lahti võtmine seest ja asendamine kasutatud klaasiga:

[Pilt: 32134281777_4b3f394855_b.jpg]

Väljalülituva ABSi/ESP põhjus seisnes diagnostika järgi vigases kiirusanduris ning pilk tuli taas suunata taha ja paremale:

[Pilt: 33200958948_2896d980a2_b.jpg]
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  S 400 CDI Lang, 2001, W220 - Sm. Västrik Sm. Västrik 32 5,754 24-04-2024, 11:59 AM
Viimane postitus: Sman
  Mercedes-Benz E270 CDI, 2001, s210 - kodutu kodutu 6 1,291 27-03-2023, 11:32 AM
Viimane postitus: kodutu
  MB S 350, 2006, W221 - Magnus djmaq 17 13,347 19-10-2021, 11:22 PM
Viimane postitus: djmaq
  MB S 500/550 L, 2005, W221 djmaq 8 5,235 24-08-2020, 07:54 PM
Viimane postitus: djmaq
  MB W220 S600L 2001 KristoR 73 37,790 19-08-2020, 11:29 AM
Viimane postitus: KristoR
  MB S 280, 1993, w140 - Magnus djmaq 12 15,988 25-03-2020, 03:08 PM
Viimane postitus: djmaq
  MB SLK 230 KOMPRESSOR, 1997, R170 - Magnus djmaq 7 6,147 21-03-2020, 04:48 AM
Viimane postitus: djmaq
  MB S400CDI, 2001, W220- Lenox Lenox 2 2,902 28-05-2019, 11:01 PM
Viimane postitus: Lenox
  Mercedes-Benz 500 SE, 1981, w126 LagediRix 0 2,366 12-05-2019, 01:06 AM
Viimane postitus: LagediRix
  M: MB w210 E270 Avantgarde 500€ chrome 4 3,794 14-02-2019, 11:39 PM
Viimane postitus: arturmalcik



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne