Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
C216 akude laadimine + klaaside algsätete taastamine
#1
Kuni ca 2 nädalat seistes on veel köik ok kuid ca 3-4 nädalaga ei avane enam auto puldist vaid peab köva vötmega teatud trikki kasutades avama, seni on veel süütest önneks käivitunud. Auto ärkaks nagu tasapisi talveunest-nt kell sätib ennast öigeks 4-5 min pärast jne.

Samuti tagaluuk ei avane/sulgu elektriliselt vaid alles pärast teatud aja söitmist.

Auto seisab ca +16C maa-aluses parklas kus puuduvad el. pistikud. Ehk laadimiseks peaks aku auto küljest eemaldama.

Mötlesin esialgu proovida peamise e kapotialuse akuga. Kas selle eemaldamisel/tagasiühendamisel peaks midagi erilist jälgima vöi tavaline klemmid maha/klemmid peale?

Tagumise väiksema aku (mis toidab lisaseadmeid kuid suurema aku tühjenedes käivitab ka vajadusel mootori?) eemaldamisega vist veidi keerulisem-peab tagumise salongikatte eemaldama jne.

Youtubest väga ei leidnud midagi esmapilgul.
Vasta
#2
Kapoti all olev aku on mõeldud ainult käivitamiseks, eranditult, isegi kesklukule ei jagata sealt voolu vajadusel.
Kapoti all on väike aku.
Suurem/suur aku on pardaaku või siis nn "mugavus asjade aku".
Laadimisel on prioriteet väiksel akul, seejärel hakatakse laadima tagumist akut.
Kui tagumisel akul on kriitiline tühjus, siis saad reeglina kirja "Electronic consumers offline" ehk akut säästetakse teatud pingeni.
Kui auto Sul seisab 3-4 nädalat, siis on see normaalne, et tagumine aku tühjaks vajub ja kesklukk on käega avatav.
Ja kui see 3-4 nädalat läbi on, ning teed lühikesi linnatiire, siis ei saagi see aku täis.

Lae esmalt tagumine aku täis.
Selle eemaldamine on lihtsamast lihtsam, (kui külmikut pole) tagumine pagasi vertikaalne polster eemalda käega tõmmates.
Tuli vist kunde poolt esmalt lahti, käsi vahele ja keera ta nn pagassi risti.
Seejärel paljastub aku.
Seal on originaalis 70A/760Ah/E39 AGM aku. Kalmber külje pealt, seega ruumi ka 100Ah jaoks.
Muidugi halba ei tee ka uus aku, eks seal on tehase oma.

“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#3
Kapoti alt saab laadida: https://www.benzworld.org/forums/w221-s-...stion.html
Või panna otse akule ühendus laadimiseks: https://www.motonet.ee/et/toode/455529/C...he-12-V-M6
Müüakse ka aku seisukorra indikaatoriga laadimisotsikut.
Jääb ära aku eemaldamine ja vähe mugavam hobiautot kasutada.
Vasta
#4
Ära seda väikemehe esimest linki tõsiselt võta.
Seal pildil on ühe akuga W221 siiski.
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#5
216 saab pagassist katteid näppimata tagumist comfort systems akut edukalt kapotialt laadida. Kapotialuse aku ja kõrvalistujapoolse kapotihinge piirkonnas on selleks tarbeks üks pikem nn pulk (plastikkatte all). Pilti praegu ei ole, aga onu_siim kunagi õpetas mind. Peaks olema leitav too teema siitsamast foorumist kusagilt.

E: Kui akud on täis laetud, siis 3-4 nädalat seismist on minul talvel see piir, kus autot käivitades kõik on veel nö elus. Talvel siiski olen lisalaadinud ca korra kuus igaks juhuks. Suvel polegi probleemi olnud.

E2: VW Phaetonil oli üks nipp puhuks kui comfort systems aku nii tühi, et masin enam nö pilti ette ei võta ning seetõttu ka käivitada ei lase. Tuli keerata võti hetkeks süüde sees asendisse (punased tuled põlevad, kuid starterit ei anna), siis kohe tagasi täitsa nulli ning kohe uuesti süüde sisse, nüüd juba koos starteriga. Selline liigutus nö sildas akud ära ja käivitusaku voolu anti ka armatuuris nö pildi ette saamiseks. Kusagil armatuuri- või kapoti all käis kuuldav klõps ka alati toda võtmega liigutust tehes. Ma ei tea, kas Mercedes-Benz puhul sama asi toimib, pole ise proovinud.
Vasta
#6
(28-08-2018, 09:12 PM)nostromo Kirjutas: Kuni ca 2 nädalat seistes on veel köik ok kuid ca 3-4 nädalaga ei avane enam auto puldist vaid peab köva vötmega teatud trikki kasutades avama, seni on veel süütest önneks käivitunud. Auto ärkaks nagu tasapisi talveunest-nt kell sätib ennast öigeks 4-5 min pärast jne.
...

Mis on täiesti normaalne mittekasutatava elektriauto puhul.Eusa_whistle

Sul on valida, kas organiseerid täiendava laadimise või kasutatud autot sihtotstarbeliseltNinja Praegune taktika viib akude vääramatu riknemiseni. Mis jällegi elavdab majanduskasvuEusa_angel
Vasta
#7
Tanud. Olin vahepeal haige. Laen siis esmalt tagumise suurema aku ja seejarel kapotialuse vaiksema kaivitusaku. Auto garaazhis kus voolupistikuid kahjuks pole seega tuleb tuppa laadima viia. Muidu oleks loomulikult lihtne kapotialt molemat korraga laadida neid eemaldamata. Kui eemaldada tagumine aku kas siis klemmid labi esimese aku ikka pinge all et igaks juhuks isoleeriga kinni? Esmalt yhendada lahti + ja - ning tagasiyhendades - ja +? Mis on kapotialuse aku moodud ja sinna vist mootmetelt suuremat ei anna panna?
Vasta
#8
Tahad 200ah panna või? Eespool ju kirjutet, et suurem mahub ka ja et need akud omavahel ühenduses pole.
Vasta
#9
Näiteks W140 on tehasepoolne õpetus lisaaku paigaldamiseks, sel samad probleemid.
Kas C216-el menüüs miskit seadistada ei anna, et jaguks kauemaks särtsu?
Vasta
#10
Või panna massikatkestus lüliti, kui see aku nagunii koguaeg tühjeneb.
Vasta
#11
Mul üks MTZ oma üle sobiks väga hästi kahe 6 poldiga pagassiSmileSmileSmile

Fakt on see, et auto peaks nagu toimima originaal seades ka ilma probleemideta. Kui need akud on sul probleem. Siis pane nad uued. Ja kui ikka jamad jätkuvad, siis on abi auto regulaarsest kasutusest või vahetada mõne lihtsama koelise masina vastu.
Mercedeste haige.Keeran oma hõbenoole rooli.
Vasta
#12
Jah loomulikult uued akud kui vanad ei peaks parast laadimist ellu arkama. Elus tuleb igasugu asju ette-nt olin 3 nad haige. C216 pidi pikemal seismisel 7 etapis voolutarbimist piirama, magama pidi 50-55ma tarbimisega.

Juhul kui uued akud siis pagasiruumi Bosch S5 A13 353x190x175 95Ah 850A AGM ja kapotialla siis ka vastav vaiksem S5 seeria saan tana-homme auto juurde.

Kes saab garantiiga Bosch S5 seeriat poehinnast soodsamalt pakkuda andke teada.
Vasta
#13
Varta=Bosch, neil ei ole reaalselt mingit vahet ja tulevad sama liini pealt.
Vasta
#14
Selge, eks vaatan siis Varta seeria ka üle.
Vasta
#15
Varta on lihtsalt odavam, seepärast ma mainisin seda.
Vasta
#16
Exide AMG on ka hea aku.
Siin 160 eurot: https://www.akumaailm.eu/et/c/agm-akud
Siin 152 eurot: http://akuladu.ee/e-pood/autoakud-81/aut...etail.html

Teine asi, kas ikka on uut akut vaja. Pikalt seismine mõjub aga seda AGM akut ära ei tapa.
Mul autol oli vahepeal audiosüsteemiga probleemid, pinge madal, käima ei saa. Siis starter mis imes viimase vere ka välja. Probleemid lahendatud ja toimib. Julgelt uuele talvele vastu.
Vasta
#17
Jep AGM akut pidi vist 20h laadima kuna viimased 5% tulevad aeglaselt. Järgmine nädal saan vist siiski lähemalt uurida.

EDIT! Sain tagumise aku laadima panna-esialgu vaid 15 tunniks mis 7A CTEK laadijaga sai 75% täis. Järgmine nädal saan lõpuni laadida.

Oligi kusjuures originaal MB märkidega Varta AGM keskmine 273mm pikk nagu Rolz pakkus. Poltidel polnud lahtikeeramismärke seega vist 11 aastat vana. Nagu ka esimene mis veidi väiksem.

Seega oleks vist mõistlik siiski uus ja suurem 353mm aku osta-kusjuures Varta ja Boschi AGM-id sama hinnaga 172€.

Sõbra BMW-l kestis or. aku 14 aastat kuid ta sõidab ka igapäevaselt.
Vasta
#18
Tagumine aku nüüdseks laetud (paistis esmapilgul üsna elujöus olema seega ei hakanud vahetama) ja köik toimib v.a. esi- ja tagaklaas jäävad veidi avatud asendisse pärast ukse avamist ehk ei lähe automaatselt tagasi nagu kupeedel tavaks.

Kuidas öpetada uuesti sulgema?

Kapotialust väiksemat akut pole laadinud-peaks vist seda ka laadima? Vöib samamoodi eemaldada nagu tagumise?
Vasta
#19
(19-10-2018, 08:47 AM)nostromo Kirjutas: ...
Kuidas öpetada uuesti sulgema?
...

https://mbworld.org/forums/cl-class-w216...n-2-a.html
Vasta
#20
Tnx.

Kopin igaks juhuks siia ka juhul kui mõnel veel vaja:

you must rest each side window if:
1/ a front side window cannot be closed automatically.
2/ a side window opens again slightly after being closed manually.

1/ close all the doors.
2/ turn the smartkey to position 1 or 2 in the ignition lock.
3/ pull the corresponding switch on the door control panel until the side window is completely closed.
4/ hold the switch for an additional second.

if the side window opens again slightly,
1/ immediately pull the corresponding switch on the door control panel until the side window is completely closed.
2/ hold the switch for an additional second.
3/ if the corresponding side window remians closed after the button has been released, the side window has been reset correctly. if this is not the case, repeat the steps above again.

Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  W124 kupee nahkistme taastamine Pealik 6 5,230 19-09-2019, 08:30 PM
Viimane postitus: Pealik
  R231 aku laadimine Indrekno 0 2,522 20-08-2019, 07:28 PM
Viimane postitus: Indrekno
  C216 "kleepuvad" nupud nostromo 4 4,116 29-05-2019, 04:54 PM
Viimane postitus: nostromo
  C216 automaadi panemine neutraali peale ja pikemalt sõitmine ülestõstetud asendis? nostromo 4 4,033 14-01-2019, 05:22 PM
Viimane postitus: nostromo
  C216 pukseerimise konks ak75 2 3,441 01-08-2018, 10:56 AM
Viimane postitus: ak75
  2007 C216 CL500 tagumine parem ABC-amort õline varuosakood:2213206413 nostromo 2 3,895 03-07-2018, 11:39 AM
Viimane postitus: nostromo
  C216 esitule pirnide vahetamine ak75 5 5,493 22-05-2018, 06:03 PM
Viimane postitus: Rolz
  C216 tagasilla pukside vahetamine ak75 5 5,294 17-05-2018, 04:36 PM
Viimane postitus: ak75
  C216 2007 CL500 akude eemaldamine ja laadimine? nostromo 5 5,263 11-05-2018, 11:13 PM
Viimane postitus: ak75
  C216 Lävepaku valgustusega iluliistu hingeelu ak75 0 2,403 05-05-2018, 08:30 PM
Viimane postitus: ak75



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne