Postitused: 918
Teemad: 30
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
Et kõik ausalt ära rääkida, sai lugu alguse sellest, et uurisin parjasti kokkupandavaid elektrirattaid, mida oleks mugav autos endaga kaasa võtta, kui leidsin video eestlaste välja mõeldud Stigo http://stigobike.com/ kohta. Kuigi tegemist on ligi paar tuhat eurot maksva riistapuuga, pole stabiilsus siiski minu arvates tippklassist. See ratas on väga hästi läbi mõeldud, aga siiski ei tekitanud suurt vaimustust. Üks testijatest oli juhuslikult aga Glen Pilvre, kes oli saabunud testimisele oma üherattalise elektrisõidukiga ...
Netist edasi uurides leidsin, et üherattalised teevad kohati ka tavajalgratastele nii kiiruse kui läbitavuse kui ka ligipääsu osas silmad ette ja huvi üha kasvas ... Leidisin, et sel alal tegutseb ka täiesti hulle tegelasi (loomulikult põhjanaabrite hulgas). https://www.youtube.com/watch?v=c-CplR8G...ture=share
Ja mis peamine, selline sõiduk auto pagasiruumis ei võta pea üldse ruumi. 124-l mahub neid rattakoobaste juurde lausa mõlemale poole üks. Sõidad autoga näiteks linna või pargi äärde või ... ja sõit hoopis eksootilisema liiklusvahendiga saab alata (võiks ju ka kodust alustada, aga sirget teed mööda on igav). Ummikud võid unustada Liikumiskiirus on parem kui ühistranspordil. Liiklusseaduse järgi pole tegemist täna aga üldse sõidukiga, vaid jalakäija abivahendiga (nagu näiteks rulluisud), st kehtivad jalakäijate reeglid ja teoorias võiks sellega isegi baarist koju sõita
Järgmiseks hankisin endale harjutamiseks Ühe lihtsa, aga äärmiselt hea ja töökindla sõiduki. https://www.wheelgo.com/product/ips132-white/ Kuigi odavamad üksrattad maksvad 200-300 euri, siis ma absoluutselt ei soovita midagi taolist hankida, sest nendega sõitmine pole mingi rõõm. Enne sõidu selgeks saamist võib olla sellest odavast asjast ammu kopp ees.
Jasonilt saabus ca 600 euro eest IPS 132 Londonist alla nädalaga ja harjutamine võis alata ... mis lõppes ka ühe (ootamatu) tugevama maandumisega asfaldil, mille järel hankisin ka rulluisutajate kaitsevarustuse Mõne nädalaga õnnestus sõita juba igal pool, nii on-road kui ka off-road. Jala enam eriti ei viitsinud kuskil käia. Läbisõit minu 90 kg juures on sel rattal ca 20 km ühe laadimisega. On teada, et näiteks üks minu raskune mees sõitis sellega Inglismaal läbi ca 6000 km, vahetades selle aja jooksul vaid rehvi. Kuna IPS-i maksimumkiirus on aga "vaid" ca 17-18 km/h, siis võite isegi arvata, et süües kasvas isu
Uurides turgu, siis nagu rahvatarkuski ütleb, on õige sõiduk siiski ainult V8 ja V8 peale umbes 1-kuulist ootamist ka täna mulle postimehe poolt saabus. See on tõeline kaunitar, minu maitse järgi ilusaim, mida täna üldse toodetakse. Kõik kellad-viled on küljes ja sõiduomadused on igati muljet avaldavad. Maksimumkiirus on 30 km/h ja läbisõit ühe laadimisega juba üle 40 km normaaltingimustes. Nagu järgmisest reklaamvideost näha, on Mercedes igati sobilik sõiduk ka V8 kaasa võtmiseks, nii et kaks kallimat korraga kaasas https://www.youtube.com/watch?v=SJpQA2I8P-g
Ps on olemas ka veel (palju) kiiremaid sõidukeid ja ootan postist isegi veel ühte sportversiooni. Samas on kindel see, et 40km/h+ kiirustel on sõit krossikiivri ja tsiklimehe kaitsevarustuseta enesetapukatse.
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Kae, milliseid hobisid viljeldakse.
Kas enne lõpeb üksratta jaks või sõitjal ramm seista?
Kas kanamuna mõõdus kivi saadab kukerpalli või jaksab sellest üle veereda?
Postitused: 918
Teemad: 30
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
(04-10-2017, 09:49 PM)v6sa Kirjutas: Kae, milliseid hobisid viljeldakse.
Kas enne lõpeb üksratta jaks või sõitjal ramm seista?
Kas kanamuna mõõdus kivi saadab kukerpalli või jaksab sellest üle veereda? Hea aku korral väsib pigem sõitja ära
Kanamuna mõõdus üksik kivi pole üldse probleem. Kehvaks läheb, kui tee ainult kanamuna suurustest kividest koosneb
See sõiduriist on üllatavalt stabiilne vägagi ebatasastel pindadel.
Postitused: 723
Teemad: 60
Liitus: Mar 2010
Maine:
3
Kas sul nüüd 14 või 16" rattaga?
Kurjajuur
Postitused: 918
Teemad: 30
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
(04-10-2017, 10:25 PM)Randar Kirjutas: Kas sul nüüd 14 või 16" rattaga?
Nii IPS kui V8 on 16-tollised. Pikamaasõitudeks on väidetavalt 18-tolline veelgi mugavam (aga manööverdusvõimelt ilmselt 16-tolline optimaalne). 18-tollistel kasutatakse ka juba akupakke, millega võib järjest 100-150 km läbi sõita.
Postitused: 918
Teemad: 30
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
Lisan veel seda, et tegemist pole lihtsalt hobiga, vaid väga mugava igapäevase liikumisvahendiga, millega käia tööl, poes, ajada asju, viia eemale konteinerisse prügi välja jne jne Või siis sõita n laevaga aega veetma üle lahe Helsingisse ja võtta transpordivahend ise kaasa.
Arvestades, et V8-l on vabalt võimalik keskmine kiirus vahemikus 15-25 km/h, siis see liikumisviis on jalakäija omast kordades kiirem ning peab olema treenitud jalgrattur hea rattaga, et üherattalisega võrdselt liikuda. Eesti (ka meie jaoks järsud) olematud tõusud-langused on sellele sõidukile kerge ülesanne. Eesti miinuseks on sügisel-kevadel vihmad (kerge vihm pole ühelegi liikurile probleem, küll aga keskmine/tugev pikaajaline sadu). Samuti pole Eesti talv parim aeg selle sõiduki kasutamiseks (kuigi ka lumega sõitmine pole võimatu), madalad temperatuurid vähendavad ka läbisõitu.
Siin veel üks lühike V8 võimalusi tuvustav video https://www.youtube.com/watch?v=akyhgKZsGjY
Siin 2016.a ühe võistluse võitja trikid Inmotioni veidi väiksema 14-tollise V5F+ mudeliga https://www.youtube.com/watch?v=GCmMCraBDdM
Ja siin näide valusast maandumisest kiirusel üle 40 km/h, seda siis Gotwayga. Sõitjal oli seljas tsiklimehe kaitsevarustus ja kiiver. "Maandumine" algab 3 min ja 50 sekundi juures https://www.youtube.com/watch?v=O0HMy8g0...be&t=3m48s
Postitused: 918
Teemad: 30
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
Postitused: 918
Teemad: 30
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
2 nädalat ja Eesti kehvas suusailmas 200 km. Tuleb märkida, et üks poolakas on Krakowis ühe teise mudeliga 3,5 kuuga läbinud 2500 km, nii et tegemist on igati tõsiseltvõetava transpordivahendiga. Küll jääks minu sõiduki 480Wh aku nii suurte läbisõitude puhul väikseks.
Seni jagub vaid kiidusõnu. Ülisujuv, jalgu ei väsita, V8 mootor veab igast asendist (V8 ongi mootori nimetus). "Kütust" võtab nagu iga sõiduk - kui ikka vastutuulega ca 10 kraadi temperatuuri juures ca 90 kg mees täis pööretega 25+ km/h sõidab, siis 15 km välja ei vea. Samas allatuult võib tänaste ilmadega asfaldil ühe laadimisega ka 25+ km sõita. Kui paneks "rooli" poole kergema poisi, siis läbisõidud kasvaks hüppeliselt.
Postitused: 918
Teemad: 30
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
20-10-2017, 10:51 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 20-10-2017, 10:54 PM ja muutjaks oli Priit.)
Täna sai "Ferrari" V8 omale äkilise iseloomuga sõidukaaslase, mille võib tinglikult AMG-ks nimetada
-Värvus must matt
-1,2kW vs 800W nominaalvõimsus (AMG vs V8)
-Max kiirus 35 km/h vs 30 km/h
-Aku 680Wh vs 480 Wh
-Automaatsed sõidutuled/tagatuled, mis lülituvad ümber vastavalt sõidusuuna muutumisele
-Tagatuli toimetab pidurdades piduritulena
-Sisse-ehitatud bluetooth kõlarid telefonist muusika laskmiseks
Aitäh Aliexpressi töökale kollektiivile
Postitused: 3,640
Teemad: 412
Liitus: Nov 2005
Maine:
19
Selle viimase aliekspressi linki on jagada*?
" The Best Or Nothing" Mercedes-Benz
Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Postitused: 918
Teemad: 30
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
21-10-2017, 08:34 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 21-10-2017, 11:34 PM ja muutjaks oli Priit.)
(21-10-2017, 01:39 PM)indrek Kirjutas: Selle viimase aliekspressi linki on jagada*?
Tellisin septembri alguses, peale seda tekkis mingi probleem tehase ja Hiina edasimüüjate vahel ja kadus Ali-st müügist ära.
Võrreldes V8-ga on miinus mass (13,5 kg V8 vs ca 17 kg KS16S ja 840Wh akuga kaalub veel rohkem). V8-l on veel üks eriti hea lisa, mida KS-l pole - tõstesangal on nupp, mis lülitab mootori välja (n trepist käies). V8 on samuti väga kvaliteetne masin - Inglise edasimüüjal ca 250-st ühega oli garantiijuhtum. Kui V8 aku suurem oleks, eelistaks ilmselt V8-t.
Postitused: 918
Teemad: 30
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
Postitused: 918
Teemad: 30
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
Vastuseks Taavile üksratta maastikuvõimekusest panen video lingi (vt alates 1 min) e kõik on kinni pigem sõitja oskustes
https://youtu.be/pLO7MzhdnM0?t=1m
Postitused: 918
Teemad: 30
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
01-11-2017, 05:12 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 05-11-2017, 06:58 PM ja muutjaks oli Priit.)
Järjest "segasemad" sõidukid tulevad turule - Gotway Tesla (ratas 16'')
https://youtu.be/dvYHO5PyCDI?t=13s
*Võimsus 1900W e ligi 2 kW
*Maksimumkiirus ca 50 km/h (ratas lülitab end ise välja 66 km/h saavutamisel)
*Aku 1020 Wh e ca 100 kg mees sõidab ühe laadimisega reaalselt 70+ km
*Hind Hiinast ostes ca 1250 eurot (postitatakse ostja jaoks tollivabalt ilmselt läbi Hollandi)
EDIT: Tundub, et Gotway pole õppinud varasematest vigadest ning ka Teslaga jätkuvad vanad probleemid. Lisaks, kuigi Gotway on CE sertifitseeritud, puuduvad siseriiklikud CCC serdid, mis on pehmelt öeldes üllatav. Pikemat lugemist (inglise keeles) Poola diileri kodulehelt https://www.electricunicycles.eu/alarmin...sla-c__314
Samal ajal n Inmotion ja KingSong omavad veel peale CCC ja CE muidki serte ja neist kahest tundub Inmotion jätkuvalt kvaliteetseim.
KingSongil on prototüübina katsetuses vähemalt sama jõhker "elukas" KS 18L ("saleda kerega 18'' rattaga sõiduk), mis varsti ka müügile tuleb. https://www.youtube.com/watch?v=FkpxFp5IeC4
Postitused: 448
Teemad: 28
Liitus: Dec 2006
Maine:
0
Mõned aastad tagasi astus minuga koos kontori uksest välja üks viisakas ülikonnas härrasmees ning vedas analoogset aparaati käe otsas. Pakkis selle tänaval lahti, astus peale ja vuras minema...
See tundus kuidagi nii lahedalt sürr ning tekitas endalgi isu proovida.
Paraku on see senimaani veel ainult fantaasiaks jäänud ning seda teemat lugedes tekib jälle kihk asi ära proovida.
Jõuluvanale vast kirjutama veel ei hakka, aga äkki kevadel tuleks luurele ja vaataks, mis ta endast kujutab.
Postitused: 918
Teemad: 30
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
Kui 11.11 lund maas pole, võtan Varbolasse kaasa
Postitused: 918
Teemad: 30
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
Täna on V8-ga test tehtud ja 480 Wh-st jätkus umbes 10 kraadi juures tugeva tuulega (üle poole tee vastutuult) kahekümneks kilomeetriks, akut jäi järele 20%. Akut pole mõtet näiteks 5% peale sõita, sest see kurnab akut tugevalt.
Kokku on läbisõit selle rattaga 300 km ja hetkel ainsad uuendused, mida sooviks, on suurem aku ja heliga piirkiiruse ületamise hoiatus.
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(03-11-2017, 06:55 PM)Priit Kirjutas: Kui 11.11 lund maas pole, võtan Varbolasse kaasa
Kas sellega lumes driftida ka saama?
Postitused: 2,407
Teemad: 122
Liitus: Nov 2005
Maine:
12
Kas see allub ka kiiruspiirangule?
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
LS järgi tasakaaluliikur kuni 20 km/h, aga...
... seaduses on tasakaaluliikur "...ühe inimese vedamiseks mõeldud elektri jõul liikuv isetasakaalustuv kaherattaline üheteljeline sõiduk".
Seega vaidlemise koht, kas peab 20 jälgima - üherattaline ju.
|