Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
4Matic - rehvi teema, erinev mõõt ees/taga
#1
Tervitus!

Tekkis selline küsimus, et kas ja mis probleeme toob kaasa see, kui 255/35/R19 (originaalis ees) rehv panna ka taha? Originaalis on taga 285/30/R19.

Keeruline leida naastrehvi mulle sobivate pakkujate käest, mis oleks mõõduga 285/30/R19. Minu puhul on autoks on 4matic cls 2014 - kindlasti on see teema ka teiste 4matic omanike puhul läbi käinud. Asi selles, et ees on tolli võrra kitsam rehv, kui taga. Kui diameeter jääb rehvi puhul ees ja taga täpselt samaks aga taga on laiem velg, siis kas võib ESP jms hakata vigurdama?

Tänud vastajatele!
Vasta
#2
(18-10-2017, 09:28 AM)voodoo Kirjutas: ...
Kui diameeter jääb rehvi puhul ees ja taga täpselt samaks aga taga on laiem velg, siis kas võib ESP jms hakata vigurdama?

ESP (ja üldse kogu auto) ei tea rehvi laiusest mitte midagi. Kui diameeter klapib (õigemini, kui esimene ja tagumine ratas teevad sama aja vältel samapalju ringe) on auto arvates kõik korras.
Vasta
#3
Arvutuslikult pole ju 255/35R19 ja 285/30R19 kah täpselt sama läbimõõduga, mingi % erinevust ju on.
Ju siis laseb süsteem läbi ka selle juhtumi, kui tagavelg sipsa laiem on. (ja rehvi läbimõõt sellevõrra esimesest erinev)

Ma arvan küll, et tuld!
Pealegi, talvel, mida kitsam rehv, seda parem. WRC-s topitaks sinna 175/55R19 piik alla, kui sihuke olemas oleks....Eusa_clap
Vasta
#4
(18-10-2017, 09:55 AM)stihl Kirjutas: Arvutuslikult pole ju 255/35R19 ja 285/30R19 kah täpselt sama läbimõõduga, mingi % erinevust ju on.
Ju siis laseb süsteem läbi ka selle juhtumi, kui tagavelg sipsa laiem on. (ja rehvi läbimõõt sellevõrra esimesest erinev)
...

Nii on.

Sest samamoodi seedib ESP ju ära ka järsemal pööramisel erinema hakkava pöörlemissageduse muutumise.

Samuti ei arvanud punnsilm midagi olukorrast, kus autol olid all 225/55R16 pastlad ja üksik 205/60R16 varuratas all oli. Meil siin legaalsetel (ja suts üle) kiirustel igatahes ESP ega ABS asjast midagi ei arvanud. Küll arvas ESP pahaks selle, kuivaruratta allapaneku põhjuseks olev tagarehv tühejnema hakkas - enne tagumikuga tunnetamist viskas püsikiiruse maha ja süütas kolmnurga. No eks rehv oli tühi ka.Icon_rolleyes
Vasta
#5
255/35R19 diameeter on 661.1 mm, 285/30R19 diameeter on 653.6 mm. Diameetri erinevus 7,5 mm, ehk plaanitav mõõt on u 1.1% suurema läbimõõduga.
Vasta
#6
Minul 211'l oli ees 245/35/19 ja taga 285/30/19(ratta diameeter identne, 654mm), kuna ei raatsinud 19 tollistega kiirendusele minna, siis nokkisin 16" talvekatest(kui mälu ei peta olid 205/55/16 võisid olla ka 215 laiad) need niigi olematud naelad välja ja panin ainult taha alla. Nii kaua, kuni rehvis oli normaalne rõhk(2,7-2,8) nii kaua töötasid ka püsikas ja ESP/ABS normaalselt, kui aga sai rehvirõhk langetatud 2,2 peale hakkas kiirusel üle 80 püsikat välja loopima, ESP/ABS viga sisse ei tulnud. Aga neliveolise puhul on see, et rehvimõõt peaks olema identne, mitte ABS/ESP pärast, vaid hoopis vahekasti tervise huvides, kuna see teeb muidu meeletut tööd ja siduriga isendite sidur saab kõvasti vatti. Samas, kui tehasemõõt juba selliste vahedega on, siis ju on OK.
Vasta
#7
Ma just mõtlengi seda, et hetkel ei anna esi ja tagaratas diameetriks sama tulemust. Et, kas tehases on seadistatud see auto nii, et esi- ja tagarataste mõõdu vahega on arvestatud? Kui ma nüüd vahetan rehvid sama mõõtu ja tagavelg on laiem, siis kas see vahe, mis omakorda tekib, võib olla piisav, et vahekasti piinata või ESP-s probleeme tekitada? Teist ma ei usu, esimest ei oska pakkuda Tongue

Teooria on see, et 285/30/R19 diameeter on 25,7 inchja 255/35/R19 diameeter on 26 inch. Loogika ütleb, et kui 8,5 tollise velje diameeter koos 255/35/R19 rehviga on ka suurem, kui 9,5 tollise velje peal. Ehk siis selles mõttes peaks asi olema okei? Peaks jääma sama suurusjärgu vahe, kui varemgi.
Vasta
#8
(18-10-2017, 11:05 AM)voodoo Kirjutas: ...
Loogika ütleb, et kui 8,5 tollise velje diameeter koos 255/35/R19 rehviga on ka suurem, kui 9,5 tollise velje peal.

Kas selle loogika kinnituseks on numbreid ka? Mina ei ole kohanud.
Vasta
#9
(18-10-2017, 11:51 AM)v6sa Kirjutas:
(18-10-2017, 11:05 AM)voodoo Kirjutas: ...
Loogika ütleb, et kui 8,5 tollise velje diameeter koos 255/35/R19 rehviga on ka suurem, kui 9,5 tollise velje peal.

Kas selle loogika kinnituseks on numbreid ka? Mina ei ole kohanud.

Jah, panin puusse... see rehvikalkulaator ei arvesta ka ju võrdluses, et erinevad laiused velgedel.
Vasta
#10
Ei pruukinud panna - ma ju ka ei tea. Teooria ütleb, et kui sama veerepinna laiusega rehv panna tolli võrra kitsamale veljele, surutakse ka veerepinda veidi kumeramaks. Samas määrab veereraadiuse siiski rehvirõhk, millele assisteerib rehvi ehitus. MB on piisavalt raske auto, et need mõned millimeetrid teoreetilist erinevust laiaks surudaWink

Ehk pigem on siin küsimus selles, kuipalju konkreetne rehv kaasa mängib.
Vasta
#11
Ma olen uurinud ka mujalt ja öeldakse, et ei maksa igaks juhuks mängida nendega. Vahekasti rikkumise oht on olemas. UM'ist öeldi, et BMW puhul see nii on.
Vasta
#12
Kui internetist otsida märksõnadega "Stretch" (teemaalgataja kaalub ju kitsama laiusega rehvi panna laiemale veljele) ja "rolling diameter", siis üks esimesi vasteid on see:
Stretched Tires: Do they affect diameters?

Ja neile kes lugeda ei viitsi või terminoloogia võõras on siis lühike kokkuvõte oleks sedasi:
Rehvide venitame mõjutab ristlõike laiust sest muudetakse rehvi servade asukohtasid. Diameeter ei ole (vähemalt mitte mingil märkimisväärsel määral) mõjutatud rehvi venitamise tulemusena kuna diameetri paneb paika rehvi karkass.

Konkreetse mõõduga stretch on ka päris okei:
Teemas kolmas postitus pildiga.
Vasta
#13
Ma kaaluks sinna väiksemaid velgi. Aastane kokkuhoid umbes umbes 80 euri vahetuse pealt.
Vasta
#14
Tänud, Marksus. Lugesin täna muideks sama asja ja ma arvan, et tuleb 255/35/R19 kõikjale.
Mul pole asi väga säästus vaid selles, et saaks kiirelt ja normaalselt rehvid kätte - ja alla, siis kui vaja ja enne, kui hilja Smile
285/30/R19 rehvi on keeruline leida - seda pakuvad mingid "kahtlased" veebipoed, kus raha saadad mingile saksa firmale jne... ootad mingi x aja jms. Mulle sobib, kui rehv reaalselt laos olemas ja saan päeva-kahega kätte.
Vasta
#15
(19-10-2017, 01:49 PM)voodoo Kirjutas: 285/30/R19 rehvi on keeruline leida -

Vaatasin kah paaris kohas ringi ja, tõepoolest, ongi miski haruldane mõõt...???
Suuremat (20") meestel isegi on, aga 19" laiutavad vaid käsi.

.

Vasta
#16
Tellinud siit lehelt ja tuleb kiiresti kohale.
4 valikut selles mõõdus olemas: https://www.rehviliider.ee/autorehv-285-...s%5B0%5D=W
Vasta
#17
(19-10-2017, 07:28 PM)väikemees Kirjutas: Tellinud siit lehelt ja tuleb kiiresti kohale.
4 valikut selles mõõdus olemas: https://www.rehviliider.ee/autorehv-285-...s%5B0%5D=W

Ma sealt ka alguses hakkasingi tellima, aga kui nägin, et makse läheb kuskile Saksa firmale, siis katkestasin ära. Ei tea kuidas arve ja käibemaksuga on, kui firmale vaja osta...
Vasta
#18
fs.ee - soovitan sealt ka uurida.
Head hinnad ja kiire ning tasuta tarne.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#19
(23-10-2017, 08:39 AM)voodoo Kirjutas:
(19-10-2017, 07:28 PM)väikemees Kirjutas: Tellinud siit lehelt ja tuleb kiiresti kohale.
4 valikut selles mõõdus olemas: https://www.rehviliider.ee/autorehv-285-...s%5B0%5D=W

Ma sealt ka alguses hakkasingi tellima, aga kui nägin, et makse läheb kuskile Saksa firmale, siis katkestasin ära. Ei tea kuidas arve ja käibemaksuga on, kui firmale vaja osta...

Seda on võib-olla mõistlik küsida mõnest töökojast, kes nendega liitunud on. Saad tellida sealt otse rehvivahtustöökotta.
Vasta
#20
Homme lähevadki need alla, kõik 255/35/19. Seda ka selle pärast, et võtsin continentalid (testivõitja). 285/30 leidus enamasti mingit pirelli sottozerot - selle segu tundus väga kõva ja sportlik, kui koha peal vaatamas käisin. Kui on veel suur miinuskraad ka, siis kujutan ette, et on neist talvistes oludes vähe tolku. Nii huvi pärast - kas muidu mingit viidet sellele viimasele väitele on? Smile
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Kustutada teema. madis71 0 818 22-11-2020, 10:25 PM
Viimane postitus: madis71
  K: Rehvi diameeter vs ABS ning muud vidinad roodla 5 3,923 15-05-2018, 10:00 AM
Viimane postitus: roodla
  Mure s320 4matic w221 Ain_V 6 4,471 15-04-2018, 01:22 PM
Viimane postitus: Ain_V
  Rehvi kulumine herki 5 5,908 25-10-2017, 12:35 PM
Viimane postitus: v6sa
  W221 4matic ja rehvid. Ain_V 7 5,329 26-02-2017, 09:45 PM
Viimane postitus: Rolz
  Kas kõigil univ. kerega mb on taga õhkvedrustus? 140KW 1 2,662 07-01-2017, 09:16 PM
Viimane postitus: Laur
  DOT 60M4 rehvi valmistamise aeg? nostromo 3 3,883 23-02-2016, 05:09 PM
Viimane postitus: nostromo
  w124 4matic diiseldaks rax988 11 6,160 01-02-2016, 09:40 AM
Viimane postitus: v6sa
  w639 rehvi sobivus vito111 2 2,837 26-11-2014, 04:27 PM
Viimane postitus: meego
  mure 91a w124 vesi juhi jalgade ees. appi! kribu124 6 4,302 20-10-2013, 10:55 AM
Viimane postitus: kribu124



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne