Postitused: 34
Teemad: 1
Liitus: May 2015
Maine:
0
(27-09-2017, 10:24 PM)Werewolf Kirjutas: Selle VR6 mootoriga seoses tekkis mul küsimus, kuidas need Vitode peale jõudsid? Üldiselt on Mercedes läbi ajaloo kasutanud oma mudelitel ikkagi ainult omaenda tehnikat, nii et nad pidid antud kompaktsest mootorist vist üsna vaimustuses olema, et seda oma mudelile paigaldada või olid mingid muud põhjused?
Seda VR6 mootorit pakuti W638 Vito peal, mis oli esiveoline. Mercedesel aga esiveolisele sobivat (ristiasetus ja lühike mootor) suurt mootorit polnud (ega ole ka praegu) ja eks sellest tulenevalt leiti lahendus VW osade kasti kiigates. Tehti ju samal ajal kõvasti koostööd Sprinter/Crafter mudelitega seoses ning kuna Crafteri peamine väljatöötamine toimus Daimleri poolt, siis saadi vastutasuks võimalus kasutada VR6 mootorit väiksemal bussil (Vitol). Sarnane koostöö nagu hetkel Renault'ga, kus väiksed diislid tulevad Renault varasalvest ja vastu jagatakse suuremaid diisleid (OM651 Infiniti peal näiteks).
Postitused: 1,214
Teemad: 26
Liitus: Mar 2006
Maine:
5
(27-09-2017, 10:24 PM)Werewolf Kirjutas: Või oskab keegi ajaloost veel mõne Mercedese mudeli nimetada, millel ei ole kasutatud Mercedese mootorit?
Ajaloost vist tõesti ei oska, aga 10a tagasi bemmimehed küll olid lootusrikkad, et nende mootoreid hakkab ka MB kasutama.
MB, kes ju tegelt oluline nende konkurent on, aga bemmimeeste väide oli, et siis saavad keretegijad muudele olulistele asjadele keskenduda...
Nüüd räägivad mersumehed mingist 3,0 ridakuuest uuesti (nad läksid ju V-dele mingil ajal üle ja vana hea R6 kadus üldse ära) ja sel on 2 turbot.
Pisut nagu lõhnaks bemmi järgi, neil on see R6 twinT juba ammune teema.
Raske midagi tuvastada, eks klapikaaned jne tehakse kõik MB märkidega, et päritolu mitte reeta.
Samas, ega bemm ju halbu asju pole teinud.
.
Postitused: 346
Teemad: 1
Liitus: Nov 2016
Maine:
0
28-09-2017, 06:05 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 28-09-2017, 06:06 PM ja muutjaks oli Oliver.L.)
BMW N47 ja N63 mootorid ebaõnnestunud. Samas M57N oli täitsa hea kone.
Postitused: 1,214
Teemad: 26
Liitus: Mar 2006
Maine:
5
(28-09-2017, 06:05 PM)Oliver.L Kirjutas: BMW N47 ja N63 mootorid ebaõnnestunud.
Kas neil polnud mitte see sama teema, mis VAG-idel, et õli asemel kasutatakse mingit imelikku 5W-30 kirjadega vedelikku ja tehas lubas selle vedelikuga 30 000km läbi sõita, enne kui vahetust nõudis.
Ehk siis 89000 sõitnud masinal oli elu jooksul ainult 2x õli vahetatud.
Raske arvata, eksole, miks ei kesta...
W124-ja kahesel traktoril oli 89000km pealt juba 12 korda vahetatud, kui tegu oli linnasõidu masinaga.
.
Postitused: 3,895
Teemad: 80
Liitus: Nov 2005
Maine:
8
Tänaseks lubab tehas mõningatel autodel 40 000 sõita
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Postitused: 346
Teemad: 1
Liitus: Nov 2016
Maine:
0
(29-09-2017, 10:55 AM)stihl Kirjutas: (28-09-2017, 06:05 PM)Oliver.L Kirjutas: BMW N47 ja N63 mootorid ebaõnnestunud.
Kas neil polnud mitte see sama teema, mis VAG-idel, et õli asemel kasutatakse mingit imelikku 5W-30 kirjadega vedelikku ja tehas lubas selle vedelikuga 30 000km läbi sõita, enne kui vahetust nõudis.
Ehk siis 89000 sõitnud masinal oli elu jooksul ainult 2x õli vahetatud.
Raske arvata, eksole, miks ei kesta... Ketiprobleemid tingitud "long-life" õli kasutusest tõesti. N63'l 50- 60 000km juures mootori kap.rem. sama tavaline nähtus, kui päikse tõus idast. N43 on ka tavaline nähtus "miss fire"..
Postitused: 1,214
Teemad: 26
Liitus: Mar 2006
Maine:
5
Töötasin paar aastat tagasi volkkari esinduses ja ikka päris palju juhtumeid oli, kus vähesõitnud (kuni 50 tuhat) ja vähe kasutust leidvatel uutel masinatel see kett hakkas klõbisema ja tahtis garantiiga vahetust.
VAG-i pisikestel konedel pole see kett enam selline tugev ja rullidega nagu jalgrattal (ja bemmi N47-el) vaid lihtsalt mingi splintidest ja plaatidest kokku pressitud hammaskett.
Mis ilma õlita muidugi üldse ei tööta. (suurematel 3,0 VAGi traktoritel sama jama ja neil on kett samuti mootori TAGA nagu bemmilgi)
Aga kogu aeg olen mõelnud, et mis siis saaks, kui sellise uuena ette võtaks, DPF-id ja muud jamad välja viskaks/välja progeks ja normaalset täissünt 10W-60 kasvõi sedasama Castroli bemmiõli 15t tagant kasutaks.
Kas siis ka samamoodi lagunevad?
Vaevalt.
Postitused: 84
Teemad: 15
Liitus: Oct 2015
Maine:
0
Küljes oli firma IWIS kett http://www.iwis.de/en/engine-systems/pro...ng-chains/
See oli mulle küll üllatus, et Mercedes on VR6 mootoreid kasutanud.
Üherealiste kettide kasutamine nende tööeale kindlasti kaasa ei aita. Olen lugenud juhtumeid kus on mootoriõli ca 10 tuh intervalliga vahetatud ja ikkagi kett kulub (ka minu BMW-l kahjuks).
Cl55 AMG
Postitused: 1,214
Teemad: 26
Liitus: Mar 2006
Maine:
5
Minu kogemus näitas, et kui tehas lubas longlife`i, siis autoostja seda ka mõnuga kasutas. Ehk niikaua sõideti, kui mutrivõti ekraanist pähe hakkas juba taguma. Vblla 1-2 inimest kokku lasi 10k tagant (VÕI igal sügisel) vahetada kogu müüdud saanite armee peale.
Ja noh, kui saad kasutatatuna sellise kätte, siis võid ka iga 1000 pealt õli hakata vahetama, ketti korda see enam ei tee.
.
Postitused: 3,997
Teemad: 199
Liitus: Dec 2005
Maine:
16
30-09-2017, 01:02 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 30-09-2017, 01:03 PM ja muutjaks oli hents99.)
Keti venimine ja õlivahetus?
Kuna olen tegelenud tuuninguga, siis paar sarnast tähelepanekut...
Nt tuunid mootorit ja pärast ca aastat klient teavitab, et tal nüüd rullikud teevad häält, sillapulgad kulunud ja esindus ei taha tegeleda, sest Auto on “chipitud “ ja kõik edasised vead saavad alguse just sealt...
Sama lugu keti venimise vms. Lihtsalt sama mõõduga/materjaliga=sama tugev kett kestab erinevatel mootoritel erinevalt. Vastus pole õlivahetuses vms. Võrreldes vanade nö pommikindlate mootoritega on tänapäevasemad ka 2-3x suurema väändega.
Täna arendab 4-silindriline mootor vabalt 500-600Nm, jookseb 1-realisel ketil ja lisaks õli- kütusepumbale veel mitu agregaati, mis on jällegi takistuseks.
Teine asi on veel hambumise kulumine....
Paari aasta tagant (ca 100k km) ketti vahetada pole ju teab, mis kulu hoolduse mõttes.
Ega ketikomplekt nendele tuhandeid ei maksa nagu nt vanade mb mootorite omadele...
Postitused: 346
Teemad: 1
Liitus: Nov 2016
Maine:
0
Keti komplekt ise jah odav. Ainuke mis siin maksab, kui tallad ka vahetada, siis töö ise..
Postitused: 84
Teemad: 15
Liitus: Oct 2015
Maine:
0
22-04-2018, 07:30 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-04-2018, 08:02 PM ja muutjaks oli Ogadik.)
Sai natuke R32 tervist/olu parandatud.
Esiteks sai vahetatud termostaat, tulemus mootor soojeneb hulga kiiremini. Huvitav tähelepanek oli, et vana Wahleri VW logodega termostaat oli maha võttes kinnises asendis, kuid tema vaheseinas olid pisikesed avad mis eeldatavasti lasid jahutusvedelikul voolata ka siis kui termostaat ise oli kinni. Ma pole seda lahendust enne kohanud (mitte, et ma oleks neid ka hulgim vahetanud). Uuel termostaadil neid avasid polnud ja algselt võttis kaaluma kas on üldse mõtet vahetada.
Teiseks kui juba eelneva töö jaoks oli õhufiltrikopsik ära võetud avastasin, et käiguvalitsa trossi otsapuksid olid väsinud, need sai vahetatud. Õnneks on VW varuosade hinnad (ka. originaal) siiski soodsamad kui MB ;D
Kolmas asi, võtsin julguse kokku ja tõmbasin maha tagumist logo katva kile
Kahjuks pilt polnud ilus, R32 logo on tava Golfist erinev (nagu paljud osad).
Aga peale kerget lihvi, puhastust, värvi ja lakki...
Lõpuks üks pilt ka uute-vanade originaal st taastatud velgedega
Minu arvates kordades kenam kui enne ja enam ei käi ratas vastu koopaserva.
PS Silm ikka otsib huvitavamaid MB-sid linnas. Viimase nädala jooksul olend kohanud mitut valget CL55 AMG, küllap on neid nüüdseks rohkem selle ajaga võrreldes kui mina oma tõin. Aga kui MB siis AMG on tõesti see mis on kirss tordil.
Cl55 AMG
Postitused: 84
Teemad: 15
Liitus: Oct 2015
Maine:
0
17-05-2018, 01:41 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 17-05-2018, 01:48 PM ja muutjaks oli Ogadik.)
Jätkan R-i silumist.
Kuna käiguvalits tundus mulle siiski veel tsipa lõtkuvat peale trosside otsapukside vahetust sai vahetatud välja kõik selle ülejäänud puksid ja need määritud.
Avamisel selgus, et vanad puksid olid heas olukorras, aga kuna kõik jupid olid olemas sai siiski kõik ära vahetatud, tulemus käiguvahetus on nüüd tummisem ja küllap ka rohkem uue auto moodi. Küllap mitme üksiku puksi summaarne lõtk andis siiski tunda.
Kõige suurem töö oli trossi salongipoolsete pukside vahetus, keskkonsooli eemaldamine ja tagasipanek olid ka mitme tunni töö.
Teine väike asi mis sai tehtud on mootorikatte mürasummuti mati vahetus. Vana oli väsinud ja kohati läbi vajunud. Uus on kõvasti etem ja kogu katte alune palju viisakam.
Peale vana eemaldamist, vaatasin, et ka ilma katteta on kena.
Eelmisel nv sai käidud Riias auto kokkutulekul. Üks tuttav jõujaam oli ühe C126 kapoti all, küll mitte kõige ilusami värvitud.
Lisaks oli seal üks MB klubi logoga W126 mis küll kahjuks ajas summutist välja kõvasti sinist. Kuidagi hakkas see asjaolu silma, eriti arvestades ürituse eripäraga. Omanikuga kahjuks juttu ei ajanud.
Üks väike asi veel:
MNT arvel märts 2018
Mercedes
CL55 amg 368kw 2003 3 tk, 2005 1tk, 2006 1tk
E500 1992...1994, 7 tk
190 SL 1960...1961, 3tk
SL60 AMG, 1992...1998, 2tk
CL60 AMG, 1995, 1 tk
600 SEC kupee, 1993, 1tk
600 SEC AMG, 1995, 1tk
SL600 1992...1995, 3tk
560 SEC kupee 52 tk
560 SE, sedaan, 1989, 1 tk
560 SEL, sedaan, 22 tk
190, 348tk
190D, 316tk
190E, 620tk
W123,1263tk
VW Golf R32
2006, 5tk, 2007, 2 tk, 2008, 3tk. NB Mul ainuke manuaal.
Cl55 AMG
|