Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MB 220D, 1975, W115
#21
Kolmanda pealt teisele vahetades kostub siiani undamist ning varem ei tahtnud teine sees püsida, kuid see probleem lahenes peale hambutu veohargi vahetust. Nimelt simese pealt teisele minekul tuli kangi hoida mõne sekundi jooksul oma asendis paigal, muidu kukkus pooleldi välja ja hakkas kõrisema. Esimene tekitas lõpuks kohalt minnes vaid jõnksatusi (ilmselt polnud hambumist veohargi sees) ning parem variant tundus siduriga mängides teise käiguga alustada. Tagumine käik ei läinud sisse (kostusid raginad ja auto tuli korraks välja suretada tagumise käigu lülitamiseks) -- aitas siduri töösilindri vahetus, mille mansettide vahelt voolas ohtralt mahla.
Siiski jah, kastis polnud viga, enamus probleemidest kadus teiste varuosade vahetamisel vaid see esmalt nimetatud kolmanda pealt teisele vahetamisel kostuv heli. Ei saa välistada, et toimin ise valesti ning peaks käiguvahetuse tegema veelgi madalamal kiirusel (kui sünkronisaatorid läbi).
(12-12-2014, 11:44 AM)V@hh Kirjutas: Kasti võiks kohe mängust välja jätta, pole 20 aasta jooksul kohanud sellist vanakooli MB manukasti mis oleks peetis või mingitki häält teinud, kuigi mõnest on välja tulnud lasta valget emulsiooni Eusa_angel
Reeglina manuaalkast hakkab häält tegema aeglustavate või kiirendava käigu peal, otsekäigul - antud juhul 4 käigul on vaikus.

Vasta
#22
Taaskord kimbutamas tülikad pisivead... Kevadel kukkus juhiukse klaas sisse, mida hoidis esiotsa paigal ajutise lahendusena seatud volditud papitükk. Leidsin aja eemaldada uksepaneel ning selgeks sai kohe ka põhjus -- purunenud neet, asendasin selle poldi ja stoppermutriga.
[Pilt: Sisse_kukkunud_klass_m.jpg]
Vahepeal võtsin hõbenoole sihikuks teekonna Pärnusse, mille üheks osaks oli minu kurbsilma kunagise omaniku külastamine, kes loovutas tema jaoks nüüdseks kasutuid kroomliiste ja ukse sisse käivat mehaanikat.
[Pilt: MB_Parnus_m.jpg]
Hilisel novembril märkasin et juhi taha jäävat ust nupust lukustada pole võimalik, lähemalt probleemi olemusse ei süüvinud ja leitama hakata polnud põhjust: valisin välja korralikuma samaväärse mehaanilise konstruktsiooni, jäi vaid asendamise vaev. Stoppermutter esiukses on ikka ilmselt omal kohal, senikaua kuni asi toimib, ei hakka mehaanikat seal küll vahetama... Icon_razz
[Pilt: Tagumise_ukse_konstruktsioon_m.jpg]
Tugilaager mul ilmselt vaid välisel visuaalsel vaatlusel viisakas Doubt
(13-12-2014, 01:21 PM)v6sa Kirjutas: Kardaani tugilaager?

Vasta
#23
W124 omanik selles samas foorumis kirjeldas probleemi, millest analoogse otsa sattusin ka ise nädalapäevad tagasi: sirgel teel auto kiirust ei kogu ka gaasipedaali põhja surumisel ning järjekordsel startimisel parkimiskohalt siduri vabastamisel gaas toimet ei oma. Vedru tõmbas pedaali tagasi, tross terve, kuid teisel pool mootorit vaatas vastu lahtine hoob, mille esiotsa pistsin koos molübdeenmäärdega külge tagasi. Väljavahetamist kindlasti see tahaks, liiatigi et leidsin lisaks ühe mõranenud liigendi... Kodumaised varuosapoed nii vanale mudelile selliseid juppe ei paku, hulgi tulemusi saab Ebay's/Google'is otsinguga "throttle linkage socket end" vms ning suure lombi tagune Mercedessource väidab, et 60ndatest hiliste 80ndateni on antud jupid sobivad: https://mercedessource.com/store/throttl...ints-set-4
[Pilt: Gaasihoovastik_m.jpg]
Vasta
#24
Oba, sul veab, et see nii kättesaadavas kohas on. Minul on väga rõvedas kohas see kuulliigend. Igatahes. Mine kusagile autopoodi. Ma täna leidsin ühe koha Paides, kus müüakse kuulliigendeid, mis arvatavasti sobivad mulle, kuid pean selleks võtma praeguse kuulliigendi maha, et leida täpselt õige Smile
Vasta
#25
Minu omal (ja ilmselt veel järgneval 123-l) mahub veel üsna lahedasti kapoti all askeldama, olgu probleem starteriga vms. Enam lihtsamaks minna ei saa, tundub olevat 50ndate Pontoni või 60ndate Fintail'i tase endiselt Smile Hoob oleks siiski enam kui soovituslik vahetada, kuna selliseid leidlikke vigureid teeliikluses ise ei teeks:
(16-12-2014, 02:13 AM)lxx2 Kirjutas: Oba, sul veab, et see nii kättesaadavas kohas on. Minul on väga rõvedas kohas see kuulliigend. Igatahes. Mine kusagile autopoodi. Ma täna leidsin ühe koha Paides, kus müüakse kuulliigendeid, mis arvatavasti sobivad mulle, kuid pean selleks võtma praeguse kuulliigendi maha, et leida täpselt õige Smile

Vasta
#26
1973. aastal läbis W115 facelift'i, mille käigus vahetus ära vana peenike kroomroom kaasaegsema vastu, tulid uued küljepeeglid, iluvõre läks laiemaks, esimesed kolmnurkaknad kadusid, esilaterna ümar klaas muutus tasapinnaliseks, tagumised siledad tuled aga ribiliseks ja nii mitme järgneva põlvkonna jooksul. Muutusi oli väljanägemises kindlasti veelgi ning midagi jäi mainimata. Kuuldavasti ehitati oma vanem masin sel ajastul ümber värskema väljanägemise peale. Mind tabas siiski retrovaimustus ning otsustasin paigaldada vanema tüübi rooli "uuema" kummivooliku (suur läbisõit, mis muud) asemele. Päris niisama korras asju pole võimalik saada ning paigaldamisjärgselt selguski, et signaal on peal -- rooli lammutamisel tuli sisemuses mõned vanad kummipuksid asendada. Rooli keskmisel osal on näha ka mõni mõra, eks ajahammas on teinud oma töö või keegi hambaid pidi rooli lennanud varasemal ajal. Niisiis pre-facelift Icon_cool
[Pilt: roolivahetus_m.jpg]
Vasta
#27
Pole küll päris uueväärne tagumise tule klaas, kuid vähemasti ühes tükis...
[Pilt: Tagumise_tule_klaas.jpg]
Vasta
#28
Starter käis uimaselt ringi, aku voolust sageli ei piisanud suvisel ajal -- lihtsaima abinõuna pingeregulaatori vahetus, harjad tundusid kulunud...
[Pilt: Pingeregulaatori_vahetus_m.jpg]
Vasta
#29
Korrodeerunud tagumine kroomstange saab asendatud korralikumaga...
[Pilt: tagumise_stange_vahetus_m.jpg]
Vasta
#30
Mulluse suve saabudes muutus käiguvahetus üha raskemaks ja kuniks ühel hetkel liikluses vajus siduripedaal põhja...
Mahlad olid väljas ning lekkis tüüpiline koht -- siduri töösilinder. Kahtlustasin esialgu pedaalide juures asuvat peasilindrit, kuna selle tolmukumm oli niiske, kuid auto alla pilku heites võis silmata loiku... Piduri kadumisele siiski ohtu polnud: saavad küll nii pidur kui sidur oma etüleenglükooli ühest anumast, kuid õnneks olid Saksa insenerid projekteerides vaheseina lisanud. Icon_smile
FAG või Ate, siduri-piduri-anuma korgil Ate, peasilindril FAG, töösilinder ühtlaselt roostes ning polnud isu mansettide vahetusega tegeleda vaid õige lahendusena tundus uus silinder. Kasti külge kinnituvad poldid sai lahti tellitava mutrivõtme otsas oleva nr 13 silmusvõtmega, sellist eraldi ma ei omanud. Hüdrotoru kruvi oli ühtlaselt ümar ning avatud silmusvõti külge ei hakanud, niisiis tuli veel toru ise ka asendada.
Suurima ettevaatusega sulgesin õhutuse järel alumiiniumkruvi kartes seda liigse jõuga pooleks keerata...
[Pilt: toosilindri_vahetus_m.jpg]
Vasta
#31
tagumise tule klaasiga seoses tuli meelde, et nägin hiljuti Viljandi taaskasutuskeskuses w115 tagatulesid. täpselt ei mäleta kas oli 1 või 2 ja kui 1 siis kumma poole oma, aga kui huvi, siis võin järgmine nädal läbi käia järgi vaadata. Minu mäletamist mööda olid korralikud. Ise veel mõtlesin, et küllap keegi neid tikutulega taga otsib...
Vasta
#32
Hea kuulda, et W115 juppe veel liigub (neid 90ndate alguses ilmselt sisse ka toodud omajagu), 110 oleks juba lootusetu pidada ilma ebay'ta Eusa_think
Nii katte kui reflektori poolest peaksid praegused tagatuled korralikuks klassifitseeruma Thumbsup
Siiski tänud info eest! Smile
Võtsime riskid erinevatel õhtutel kevadsuviste väljasõitude näol Jägala joale, Purekkari neemele, Lohusallu...
Suurimad senised ohud kõrvaldatud: starteri puksid ehk päälinna poole teele asudes kinni ei poo, akus piisavalt voolu, õõtshoob läbi ei kuku... Smile
[Pilt: jagala_joal_aprill_m.jpg]
[Pilt: purekkari_neemel_aprill_m.jpg]
Vasta
#33
A-piilaris vaid augud -- saab kinnitatud kriimuline kroomliist...
[Pilt: piilar_m.jpg]

Tundub, et kroomi oli juba paar aastat tagasi vähemal hulgal:
http://www.curbsideclassic.com/cc-global...inn-tales/
[Pilt: Merc.jpg]
Vasta
#34
Kütuse inline-filter ei näinud hea välja... profülaktika mõttes vahetus...
[Pilt: 16756202142_dd255d982e_b.jpg]
Vasta
#35
Enne keerukamate tegevuste juurde asumist veel lihtsam asi -- mure sõõrik.
[Pilt: 16898985615_16a76258ca_b.jpg]
Vasta
#36
Vahepeal midagi uuemat.
Tagurdamine muutus poe parklas raskeks ning auto vajus kreeni, ratas uppus koopasse.
Purunenud oli... tagumine vasak alumine õõtshoob, mis oli imselt siis seest välja roostetanud. Aastapäevad tagasi sai vahetatud vasakpoolne, mis ähvardas tol ajal sisse kukkuda, nüüd olid see juhtunud teisel pool.
Õnneks leidus maakohas doonortüki pakkunud inimene ning vahetus osutus keerukaks, kulus tunde...
[Pilt: 16398601224_cfefa2dcb6_c.jpg]
Iluraud, veokonks eemaldada, tagumine sild lahti, pääsemaks ligi olemasolevate tööriistadega...
Poolteljel oli kumm ribadeks ja õli välja jooksnud ning seda ei hakanud lappima vaid vahetasin terve pooltelje -- seda enam, et nuutide otsast ei saanud välist otsa kätte (ehk olid nuudid üle käinud?) Vajalik oli diferentsiaal õlist tühjendada kaane eemaldamiseks, et sisemine ots kätte saada (fikseeritud stopperseibiga).
[Pilt: 16398586624_5dccf7046b_c.jpg]
Pisut hõõrus kumm mastiksit maha, kuid ribadeks ei jõudnud veel minna. Amordi kinnitusmutter purunes, uus Balti poldipoest. Käsipidur oli vaja veel üle vaadata ja trossid panna, valmis sai Smile
[Pilt: 16400858963_2c6efe1562_c.jpg]
Vasta
#37
Ülevaatusmehed tuvastasid loksu paremas välises rooliotsas. Selles samas foorumis leidus kuulutuste all kasutaja, kellel oli just selline ainsana vanadest Mercedes-Benz asjadest alles ning loovutas jubina kohvitassi raha eest Smile
[Pilt: 17124132445_1346d5a529_b.jpg]
Rooliots oli sisemisse keermesse kõvasti kinni roostetanud ning vajas kuumal suvepäeval külma, kopsimist ja pikka kannatust...
[Pilt: 16916750307_810e275a82_b.jpg]
Vasta
#38
Difri kork ei meenutanud enam sisekuuskanti...
[Pilt: 16998999730_4941401d02_c.jpg]
Vasta
#39
Kaks oma aja ära elanud hooldevaba akut Kuusakoski poole teele -- vana diisel tahab kõva käivitusvoolu...
[Pilt: 17278644565_94440fe7fc_c.jpg]
Vasta
#40
ÖÖülikool
[Pilt: 17133648567_1c6052772b_c.jpg]
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB 200D -75a W115 redn2ck 12 8,150 09-10-2009, 04:08 PM
Viimane postitus: redn2ck



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 9 külali(st)ne