Postitused: 42
Teemad: 7
Liitus: Aug 2014
Maine:
0
Autoks W211 200CDI. Diagnostikas selgus, et DPF täitub juba tühikäigul kiiresti. Auto on väga palju sõitnud aga ma ei tea kas see on esimene filter seal all. Diagnostika oli vigadest puhas, rõhuandurite töö on korras aga back pressure kõrgevõitu. Filter umbes ei ole selles mõttes et mingeid veateateid annaks aga puhastab ennast väga sageli (400km maanteesõidu peale näiteks 2-3 korda). Diagnostikas vaadati, et juba kohapeal töötades täitub filter silmnähtavalt. Mootori õlikulu kohta ei oska midagi kosta, kuna tase vaikselt tõuseb DPFi pärast ja ma ei tea kas ja kui paju ta seda õli põletab. Mingi pihustite testiga ma küll ei mäleta mis ühikuga neid numbreid tähistati (vist oli midagi mm³/...) aga pihustite näidud minu mälu järgi olid olid sellised
-0,1
-0,5
-0,1
-0,9
Kas on võimalik, et seda põhjustab lootusetult vananenud filter või on ikkagi autol mingi viga küljes, mida diagnostika ei näidanud? Tegelikult ma ei eemaldaks seda DPFi heameelega aga ma ei näe ise praegu muud võimalust ka. Sest kui filter vahetada aga viga on autos, on see uus filter samamoodi kohe umbes. Või vaatamata puhastustele ta ikkagi on mingil määral umbes ja sellepärast backpressure kõrge?
Postitused: 706
Teemad: 85
Liitus: Jul 2006
Maine:
6
08-10-2014, 09:57 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-10-2014, 09:57 PM ja muutjaks oli Sm. Västrik.)
Õhtu ja võibolla osalt ka Franziskaner sunnib heietama.
Kindlasti on Sul õigus, et tasub teha kõik võimalik, et veenduda, et mootor ise on ok, sest kui mootor õli põletab või mõni andur segast peksab, on kahtlemata tulemuseks ummistunud filter. Mercedestel ei ole liiga sageli süüdlaseks päriselt tuksis/kulunud mootor, küll aga mäletan ummistumisjuhtumeid vigaste andurite süül.
Kui filter on piisavalt kinni ja auto ka korras mootori ja andurite puhul seda enam korralikult lahti põletada ei suuda, ei ole alati põhjust uue filtri järele haarata ega seda ka vahelt välja rookida (mis on ju eriti vägivaldne tegu tegelikult).
Filtri keraamika on väga habras (ei maksa üritada seda survepesuriga pesta või muul moel jõuliselt töödelda), kuid kui see on terve (mitte ummistuse ja vasturõhu tõttu ära pudenenud), on seda võimalik korpuse seest väljavõetuna mehaaniliselt puhastada. Puhastamise ja uuesti korpusesse keevitamise järel on filter enamasti peaaegu sama puhas nagu uus detail. Sellise töö hinnavahemik jääb tavaliselt paarisaja euro kanti (moodsate diislite kohta väga odav), mistõttu mõistlikud automüüjad ei eemalda filtrit mõjuva põhjuseta tänapäeval isegi müügiautodel. Tartus oskaksin sel teemal enamvähem asjalike kontaktidega aidata, kuid Saaremaal või mujal Eestis ilmselt mitte.
Kuid taaskord, kui auto mootori töö tõttu filter kiiresti täitub, võib kogu puhastustegevus olla asjata ning seega on raha maha viskamise vältimiseks päris oluline veenduda, et elektroonika on ok.
Edu DPF-iga möllamisel.
Tauno
Postitused: 42
Teemad: 7
Liitus: Aug 2014
Maine:
0
Müüakse leotusaineid, mis filtri sisse lastakse, mõtlesin, et proovin seda. BMWga proovisin seda ainet, mida kütte sisse lisatakse aga seda ma ei taha enam panna.
Muidu need pihusti näitudega arvuti ütles, et normaalväärtused on 2,0 - -2,0 nii et nende järgi peaksid mu pihustid korras olema. Õlikulu ei saa ka väga suur olla, kuna tase ikkagi tõuseb DPFi pärast. Andurid on kõik korras ja rõhuanduri toru ka puhas. EGR oli enne seda juba puhas, ülemise lambda anduri vahetasin kunagi ennem juba ära, see oli ainuke viga mootoris, mis diagnostika näitas.
Postitused: 24
Teemad: 1
Liitus: Oct 2014
Maine:
0
Kas õli mootoris on ikka õige? DPFiga autod nõuavad madala tahmasisaldusega õli, Mercedes-Benz puhul peab vastama 229.51 spetsifikatsioonidele
Näiteks Castrol Edge 5w30 või Valvoline 5w30 XL-III.
On kuulda olnud, et Castroli kanistrites on liikunud ka mingit täielikku solki, on teada ka üks juhtum, kus see on mootori kotti ajanud. Laboriuuringutest hiljem selgus, et Castroliga polnud sellel kraamil mitte mingit pistmist. Nii et tahmafiltriga autodele tasub õli osta ikkagi usaldusväärsest varuosapoest ja vajadusel müüjalt üle küsida.
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(08-10-2014, 08:28 PM)sigaelmar Kirjutas: ...
Mootori õlikulu kohta ei oska midagi kosta, kuna tase vaikselt tõuseb
...
Oot, mootoriõli tekib juurde?
Postitused: 311
Teemad: 19
Liitus: Nov 2005
Maine:
4
(23-10-2014, 10:49 AM)v6sa Kirjutas: (08-10-2014, 08:28 PM)sigaelmar Kirjutas: ...
Mootori õlikulu kohta ei oska midagi kosta, kuna tase vaikselt tõuseb
...
Oot, mootoriõli tekib juurde?
DPF puhastamise tõttu satub kütus karterisse ja tase tõuseb. Kuskil on probleem! Kui on õlivarras, tõmba välja ja nuusuta: diisli lõhn juures!
RENTIDA THULE KATUSEBOX! Diagnostika. Autode elektroonika remont. Webasto diagnostika/remont. Auto konditsioneeride kontroll/survestamine/täitmine. Tel. +3725145023 Puksiirabi +37255558678
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(23-10-2014, 08:20 PM)meego Kirjutas: DPF puhastamise tõttu satub kütus karterisse ja tase tõuseb. Kuskil on probleem! Kui on õlivarras, tõmba välja ja nuusuta: diisli lõhn juures!
Kui mootoriõli tase tõesti tõuseb, siis on pahasti. Aga kütus ei satu õlisse mitte DPFi puhastamise tõttu, vaid mingi rikke tagajärjel.
Kas sel mootoril KSP ajam mitte karteriruumist läbi rinna ei tule? Selle võllitihend võib läbi anda...
Postitused: 311
Teemad: 19
Liitus: Nov 2005
Maine:
4
24-10-2014, 12:56 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 24-10-2014, 12:58 AM ja muutjaks oli meego.)
Probleem on ju olemas, DPF puhastab liiga sageli. See on paljudel DPF-ga autodel tuntud probleem. Enamus juhtudel on tegemist lühikeste linna sõitudega kus palju stop and go`d(linnas valgus foori taga, ummik jne.) On olnud ka rõhuanduri või väljalaske gaasi temp anduri viga.
A DPF Regeneration is when the vehicles Electronic Control Module will inject after pulses of diesel into the engine chambers commonly known as "Post Injection Pulses". This is done to increase Exhaust Gas Temperatures to unacceptable levels in order to burn out the trapped soot from the DPF.
Unfortunately, due to Post Injection Pulses of Fuel during a DPF regeneration, a certain amount of diesel will mix into the vehicles engine oil which have been often proved by an engine oil analysis and reports of Oil Level Rising.
This is a known problem. Change oil and oil filter. Run the manual regeneration of DPF with Star Diagnosis. This occurs because regeneration is interrupted and fuel flows through the engine. Is no other solution than to go for a ride on the freeway for 25 minutes every 1000 km.
RENTIDA THULE KATUSEBOX! Diagnostika. Autode elektroonika remont. Webasto diagnostika/remont. Auto konditsioneeride kontroll/survestamine/täitmine. Tel. +3725145023 Puksiirabi +37255558678
Postitused: 42
Teemad: 7
Liitus: Aug 2014
Maine:
0
Pesin filtri Liqui Moli puhastuskomplektiga ära ja läks asi tunduvalt paremaks. Enam pole tunnet, et ta iga päev ennast puhastab. Ma tegelt ei saa enam üldse aru kui tihti ta teeb seda, võib-olla korra nädalas ikka teeb aga siin väikelinnas sõites ei saa selle vastu vist midagi vana auto puhul.
Postitused: 58
Teemad: 14
Liitus: Aug 2011
Maine:
0
(23-10-2014, 11:19 PM)v6sa Kirjutas: (23-10-2014, 08:20 PM)meego Kirjutas: DPF puhastamise tõttu satub kütus karterisse ja tase tõuseb. Kuskil on probleem! Kui on õlivarras, tõmba välja ja nuusuta: diisli lõhn juures!
Kui mootoriõli tase tõesti tõuseb, siis on pahasti. Aga kütus ei satu õlisse mitte DPFi puhastamise tõttu, vaid mingi rikke tagajärjel.
Kas sel mootoril KSP ajam mitte karteriruumist läbi rinna ei tule? Selle võllitihend võib läbi anda...
Satub justnimelt selle DPF-i puhastamise tõttu. Minu autol juba algusest peale selline nähe, et u 10K peale õlivahetust on kogus nii suur, et hakkab häiret andma. Siis olen ka alati õli ära vahetanud, ehkki silber ütleb, et ühe korra võib pealt maha imeda (või alt välja lasta), et selleine kütuse/õli suhe olla nende arvates veel OK.
DPF puhastus toimib nii, et mingi N kilomeetri tagant lasevad pihustid törtsu kütust väljalaske takti ajal silindritesse, kus see siis lihtalt aurustuma peaks, ja filtris lõplikult ära põlema, viimast selliselt puhastades. Aga et see toimib effektiivselt vaid pööretel 2000+, siis muul juhul valgub osa kütusest mööda silindriseinu karterisse. See protsess on ca 5 min. kestev. ja kui sa selle jooksul seisma jääd, siis hakkabki kütus karterisse nõrguma.
Ja kõik see olla normaalne.
Peugeotil minuteada ainsana on see probleem lahendatud eraldi pihustiga otse filtrisse.
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
19-11-2014, 09:52 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 19-11-2014, 09:56 AM ja muutjaks oli v6sa.)
(19-11-2014, 09:14 AM)Hanno Kirjutas: ...
lasevad pihustid törtsu kütust väljalaske takti ajal silindritesse, kus see siis lihtalt aurustuma peaks, ja filtris lõplikult ära põlema, viimast selliselt puhastades.
...
Kindel, et see lisapihustus DMB mootoritel just väljalasektaktis tehakse? Mitmel tootjal lisatakse DPF-i puhastamise ajal "puhastuspulss" põhitsükli järele töötakti lõppu nii, et põlemine silindris jätkuks ka väljalasketakti alguses. Ühisanumpritsega mootoritel koosneb sissepritse ju mitmest erinevast etapist ning puhastamiseks venitatakse seda viimast.
Väidetavalt muutuva klapiajastusega mootoritel tuuakse väljalasketakti algust ka ettepoole, kuid sellele pole kinnitust saanud.
(25-10-2014, 05:29 PM)sigaelmar Kirjutas: ...
Ma tegelt ei saa enam üldse aru kui tihti ta teeb seda, võib-olla korra nädalas ikka teeb aga siin väikelinnas sõites ei saa selle vastu vist midagi vana auto puhul.
Kuidas auto sellest märku annab? Süütab tulukese armatuuris?
Mõnedel töömasinatel on võimalus öelda, et lükka protsess xx minutit edasi (et seda sobiva koormuse hetkega ajastada). Tõsi, seda ei saa teha lõpmatult ja pidev edasilükkamine võib lõppeda ka kuluka remondiga DPFi ummistumise tõttu.
Kas 211 puhul pole võimalik autole öelda, et ära praegu hakka, vaid teeme seda näiteks homme Tallinna sõitma hakates?
|