Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
w201 190 mootori temperatuur.
#1
Tere.
Teemat on googeldatud paar õhtut aga õiget vastust pole leidnud veel.
Mis peaks olema temperatuur?
Hetkel tundub natuke liiga kuum olema, 80 kraadi kriipsu kohal on järgmine kriips kuhu seier seisma jääb.
Koha peal olen proovinud gaasiga ja mingi hetk võtab ventilaatori järgi, hakkab korralikult puhuma gaasi andes mingil ajal.
Kapoti all juhipoolse tule juures on mingi temperatuuri seadistamis nupp, saab tõsta ja siis keerata.
Kleepsul on ka erinevad temperatuurid ja asendid.
Proovisin erinevaid ei muutunud temperatuur jäi samaks algne asend oli N.Radikas läheb kuumaks käega katsudes.

Kas keegi teab millised pirnid on spidomeetri valgustuses?
Võtsin lahti ja nägin ka pirni korpust aga kuna plokk jäi rooli taha pidama ei saanud pirni kätte.Plaan on pimeda aja saabudes LED hõõgpirni asemele panna.

Veel on küsimus esimeste valjuhääldite kohta, mis mõõdus nad on?
Vanad tunduvad läbi olema heli poolest.
Kas nende vahetuseks piisab nende plast katete eemaldamisest ?
Vasta
#2
(12-08-2014, 01:21 AM)MB 190 Kirjutas: Tere.
Teemat on googeldatud paar õhtut aga õiget vastust pole leidnud veel.
Mis peaks olema temperatuur?
Hetkel tundub natuke liiga kuum olema, 80 kraadi kriipsu kohal on järgmine kriips kuhu seier seisma jääb.
Koha peal olen proovinud gaasiga ja mingi hetk võtab ventilaatori järgi, hakkab korralikult puhuma gaasi andes mingil ajal.
Kapoti all juhipoolse tule juures on mingi temperatuuri seadistamis nupp, saab tõsta ja siis keerata.
Kleepsul on ka erinevad temperatuurid ja asendid.
Proovisin erinevaid ei muutunud temperatuur jäi samaks algne asend oli N.Radikas läheb kuumaks käega katsudes.

Kas keegi teab millised pirnid on spidomeetri valgustuses?
Võtsin lahti ja nägin ka pirni korpust aga kuna plokk jäi rooli taha pidama ei saanud pirni kätte.Plaan on pimeda aja saabudes LED hõõgpirni asemele panna.

Veel on küsimus esimeste valjuhääldite kohta, mis mõõdus nad on?
Vanad tunduvad läbi olema heli poolest.
Kas nende vahetuseks piisab nende plast katete eemaldamisest ?

80c täitsa normmaalne. Ventilaator hakkab tööle vastavalt selllise kuumuse juures mis kraadiga tem.andur on, ja mulle tundub et tegemist on 90c temp.anduriga. Kui oleks 70c andur siis hakkaks ventikas tööle 70 juures.
See nupp mida sa keerasid ei mõju ventika temperatuurile, kui ma ei eksi siis on see katalüsaatorile mõeldud, ja see kleps kus on infot õhutemperatuuride kohta, näiteks suvi ja talv. Suvel on õhutemperatuur kõrgem kus võib keerata selle nupu asendi N-peale
Vasta
#3
Siis tuleks veel temperatuur alla poole tuua.
Millest alustada? Radikas tühjaks lasta ja vaadata ummistusi?
Ise arvan, et ventilaator võiks kiiremini puhuda mitte lihtsalt aegluubis keerelda, kui järgi võtab siis juba häälest kuulda ,et puhub.
Vasta
#4
Alustuseks kirjuta mis mootor sul seal on. Kui aegluubis keerleb siis ilmselt ei lülita magnet ventikat järgi. Ehk andur läbi. Või sul sootuks viskovent?
Naftapress.
Vasta
#5
mu autol samuti ei keerle ventikas nii kiiresti külma mootoriga kui ei ole magnet järgi võtnud ja see minuarust norm. Kui mootor töötab ja ventikas aeglaselt liigub siis minul küll sellest piisab ja temperatuur on tõusnud 90 või 100 (see kriipsuke peale 80-ne) siis võtab ventika järgi ja puhub kui aga gaasi anda siis tunduks nagu turbo oleks kapotiall. Kui aga ventilaatori kiiremat liigutusi tahan näha külma mootoriga siis võtan ventilaatori temperatuuri anduril juhtme küljest ja teen juhtmepesas sildühenduse ja näen kas ventikas hakkab tööle või mitte.
80-90 kraadi ongi väga kuum et kätt ei hoia väga kaua voolikust kinni.
Vasta
#6
Härra MB190,

Kõige tähtsam küsimus enne lammutama asumist on, et mis mootoriga on tegu.

Ma oletan, et me räägime bensiinimootoritest.

M102 mootori (2.0 ja 2.3 liitrit autod) tühikäigutemperatuur kasvab nii sooja kui külma ilmaga vabalt kuni pisut üle 100 kraadi, misjärel annab temperatuuriandur korralduse ventilaatori elektromagnetsiduri abil käivitamiseks. Kui temperatuur langeb alla 93-98 C (mõõtetolerants), lülitatakse ventilaator uuesti välja.

See on antud mootori puhul täiesti normaalne töötemperatuur ja seega tasub kogu edasine tegevuskava unustada ning temperatuurinäidikut jälgida vaid selleks, et mitte magada maha ventilaatorit rakendava temperatuurianduri töölepingu lõppemine. Seda on vanadel autodel ikka juhtunud ja siis on peagi temperatuur üle 110 jne.

M103 mootori (2,6 liitrit) puhul ei kasutata elektromagnetsidurit, vaid viskosidurit ning seega on ainsaks elemendiks, mis ventilaatori tööd reguleerib, ventilaatorisidur ise. Kui see tuksis on, kasvab temperatuur samuti tühikäigul ja madalatel pööretel kontrollimatult ning auto läheb keema. Viskosiduri kontrollimine koduste vahenditega on ebamõistlikult keeruline, sest ta ei muuda ventilaatorit päris jäigaks, vaid tagab "piisava pöörlemiskiiruse".

Ehk siis kokkuvõtteks - suure tõenäosusega, kui Su auto on M102 mootoriga, ~102 C juures ventilaator järgi lülitatakse ja selle peale mootor jahtuma hakkab, pole rohkem tarvis midagi teha ning tasub rahulikult juhiistmesse naalduda või muid väljakutseid otsida.


Parimate soovidega,

Tauno

PS! Hea materjal: http://www.furi-dorifto.com/tech/MB_w124...0012-1.pdf
Vasta
#7
Tere.
Täpselt ei tea aga m102 kuna mul on 2.0 mootor.
Kui see on normaalne temperatuur siis nii las ta jääda.

Kuidas neid vee kanaleid võiks puhastada?
suruõhuga pole vist vaja läbi puhuda?

Ja mis mõõdus esi kõlarid armatuuri lähevad?
Pole enda armatuuri veel laiali võtnud.
Vasta
#8
(13-08-2014, 08:29 PM)Tauno Mõts Kirjutas: M103 mootori (2,6 liitrit) puhul ei kasutata elektromagnetsidurit, vaid viskosidurit ning seega on ainsaks elemendiks, mis ventilaatori tööd reguleerib, ventilaatorisidur ise. Kui see tuksis on, kasvab temperatuur samuti tühikäigul ja madalatel pööretel kontrollimatult ning auto läheb keema. Viskosiduri kontrollimine koduste vahenditega on ebamõistlikult keeruline, sest ta ei muuda ventilaatorit päris jäigaks, vaid tagab "piisava pöörlemiskiiruse".

Kodusex vahendix on rulli keeratud ajaleht, millega tasakesi ventilaatorit pidurdama hakata. Kuuma mootori korral, korras viskosiduri puhul hakseldab ventilaator ajalehe pilbastex, pekkis viskosidur aga jääb pikapeale seisma.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
#9
Just kirjutas et 2,0 mootor ajalehega pole tal kapotiall midagi teha.
Naftapress.
Vasta
#10
(13-08-2014, 10:01 PM)arts24h Kirjutas: Just kirjutas et 2,0 mootor ajalehega pole tal kapotiall midagi teha.

Ma kirjutasin ju vastusex Tauno postitusele ja üleüldise märkusena, et inimesed, kes edaspidi otsingut kasutades siia teemasse satuvad ja kel on M103 mootor, ka mingit abi saaxid. Pealegi kirjutasin ma oma postitust sel ajal kui teemaalgataja mainis, mis mootoriga tegu, seega mina ei teadnud veel, mis mootor tal kapoti all on.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
#11
Nüüd jahedamad ilmad ja pikem sõit tehtud.
Temperatuur kergelt üle 80 kraadi.
Kohapeal natuke tõuseb.
Vasta
#12
(15-08-2014, 12:50 AM)MB 190 Kirjutas: Nüüd jahedamad ilmad ja pikem sõit tehtud.
Temperatuur kergelt üle 80 kraadi.
Kohapeal natuke tõuseb.

Niikaua, kuni seier 120-ni ei tõuse ja mootor keema ei lähe, on kõik korras. Nagu Tauno mainis hakkab ventilaator tööle alles 100+ kraadi juures, nii et u. 80 - 105 kraadi vahel kõikuv seier on normaalne.

90 kraadine jahutusvedeliku temperatuur autode veesärgis ei ole tingimata rusikareegel aga tavaautode puhul siiski üsna levinud. Kõik oleneb mootori ehitusest ja selles kasutatud tehnoloogiate ja materjalide valikust. Näitex võistlusautode puhul võib mõni auto näidata parimat dünaamikat kui jahutusvedeliku temperatuur on 70 kraadi, samas kui teisele mootorile sobib kõige paremini näitex 100 kraadine temperatuur ja ta annab selle temperatuuri juures kõige enam hobujõude välja. Seda saab muidugi vaid dünostendis ja raja peal mõõta ja vahe ei pruugi olla väga suur, aga mootorispordis on iga hobujõud arvel.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
#13
Ei hakka uut teemat tegema, saab sarnased probleemid ühte kohta.
Mootoriks 1.8, 80kW. Kohapeal tõuseb temperatuur viimase kriipsu ja 120c vahele (eeldan, et 110c siis umbkaudselt?), sõitma hakates langeb aga 90c peale. On see okei või peaks mõtlema temp. anduri/veepumba vahetusele?
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  W204 C300cdi TCC lukustuse mure peale mootori remapi. Pr0phet 6 229 10-10-2024, 07:20 PM
Viimane postitus: Pr0phet
  MB 190 90a 2,0 mecl 0 111 28-09-2024, 09:00 PM
Viimane postitus: mecl
Heart W201 MB 190 küsimused EnricoN 1 355 31-03-2024, 12:31 AM
Viimane postitus: EnricoN
  w201 2.5d käigukast MarkiJeg 1 400 03-11-2023, 09:43 PM
Viimane postitus: v6sa
  W201 varuosad Fred_W201 0 369 19-06-2023, 04:10 PM
Viimane postitus: Fred_W201
  W201 1.8 66kw 1984 ,Millest peale hakata? Treufeldt 3 816 09-08-2022, 08:50 PM
Viimane postitus: Rolz
  C200 2.2cdi,2004a.Diisel.Käigukasti ja mootori õli kogus. MAN 2 3,992 24-08-2020, 12:22 AM
Viimane postitus: arturmalcik
  W201 190E 2.3 autom. -90 vaakumi jama? alambe 8 3,258 22-08-2020, 11:30 AM
Viimane postitus: alambe
  Jeep Wrangler W201 C 250 D mootori leke HarryPokker 2 2,336 31-07-2020, 04:58 PM
Viimane postitus: HarryPokker
  w201 velje sobivus karl190 5 4,534 26-03-2020, 10:45 PM
Viimane postitus: v6sa



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne