Postitused: 4
Teemad: 2
Liitus: Apr 2014
Maine:
0
13-04-2014, 08:18 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 13-04-2014, 08:19 PM ja muutjaks oli nemeetrius.)
Peale auto ostu sai õli leemendamise tõttu vaadatud turbo õhutorud läbi ja avastasin et neis oli korralik kiht õli arvatavasti pikema aja jooksul kogunenud. Turbos on lõtk sees ja seetõttu lekib õli vahelt läbi. Tegin torud ja lõdvikud puhtaks ja tundub et väga kiiresti õli sinna juurde ei tule, mõned sõidud olen teinud juba ja torud veel puhtad. Sellegipoolest mõtlesin, et küsin kui suur lõtk lubatud on ning millal võib asi lõhkuma juba hakata? Turbo iseenesest töötab nagu peab.
Postitused: 1,175
Teemad: 87
Liitus: Sep 2008
Maine:
3
Tavaline asi et disladel sisselase õline.
Naftapress.
Postitused: 4
Teemad: 2
Liitus: Apr 2014
Maine:
0
See oli päris kole vaatepilt muidu, mootor suhteliselt kõvasti leemendas. Kõik oli turbost tulnud. Kui suur see lõtk tal olla võib siiski?
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(14-04-2014, 05:38 PM)nemeetrius Kirjutas: See oli päris kole vaatepilt muidu, mootor suhteliselt kõvasti leemendas. Kõik oli turbost tulnud. Kui suur see lõtk tal olla võib siiski?
Kas karterituulutus on juba põhja alla viidud, et õlilekke süüdlasena turbot näed?
Kuniks töökettad kesta ei puutu, pole veel lugu. Pikilõtk on neil ikka mingisugune, ristlõtku olla ei tohiks. Kui see on selgelt tuntav, siis on lõppemine aja küsimus. Samas sõitsin mina lõtkuva turboga julgelt 40 kkm oma kolmega...
Postitused: 29
Teemad: 0
Liitus: Jun 2009
Maine:
0
(15-04-2014, 08:11 AM)v6sa Kirjutas: (14-04-2014, 05:38 PM)nemeetrius Kirjutas: See oli päris kole vaatepilt muidu, mootor suhteliselt kõvasti leemendas. Kõik oli turbost tulnud. Kui suur see lõtk tal olla võib siiski?
Kas karterituulutus on juba põhja alla viidud, et õlilekke süüdlasena turbot näed?
Kuniks töökettad kesta ei puutu, pole veel lugu. Pikilõtk on neil ikka mingisugune, ristlõtku olla ei tohiks. Kui see on selgelt tuntav, siis on lõppemine aja küsimus. Samas sõitsin mina lõtkuva turboga julgelt 40 kkm oma kolmega...
Pikilõtku just ei tohi olla ja risti on isegi uuel.
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(16-04-2014, 08:17 AM)_siim_ Kirjutas: ...
Pikilõtku just ei tohi olla ja risti on isegi uuel.
Tuntav ristilõtk on alates 0,1 mm.
Ma ei tea, mida ütlevad autoturbode juhendmaterjalid, kuid traktorimootorite turbolaadurite juhendmaterjalides on lubatud lõtk 0,07 mm. Minu näpp säärast lõtku ei suuda tuvastada...
Telglõtk paar kümendikku pole tihendusele probleem - see on säärane tajutav lõtk, kuid mitte loksumine.
Üldiselt peaks turbo olema muidugi tihe igas suunas, kuid paljupöörelnud vurrid tikuvad ikka lõtkuma.
Postitused: 354
Teemad: 43
Liitus: Jan 2012
Maine:
1
(16-04-2014, 08:17 AM)_siim_ Kirjutas: (15-04-2014, 08:11 AM)v6sa Kirjutas: (14-04-2014, 05:38 PM)nemeetrius Kirjutas: See oli päris kole vaatepilt muidu, mootor suhteliselt kõvasti leemendas. Kõik oli turbost tulnud. Kui suur see lõtk tal olla võib siiski?
Kas karterituulutus on juba põhja alla viidud, et õlilekke süüdlasena turbot näed?
Kuniks töökettad kesta ei puutu, pole veel lugu. Pikilõtk on neil ikka mingisugune, ristlõtku olla ei tohiks. Kui see on selgelt tuntav, siis on lõppemine aja küsimus. Samas sõitsin mina lõtkuva turboga julgelt 40 kkm oma kolmega...
Pikilõtku just ei tohi olla ja risti on isegi uuel.
Vabandust, aga igasugune loogika ütleb vastupidist sinu jutule.
MB E320 CDI S211 Avantgarde '04
MB 250D W124 facelift '92 OM602.982 2.9 swap
Postitused: 802
Teemad: 46
Liitus: Nov 2007
Maine:
0
16-04-2014, 10:59 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-04-2014, 11:10 PM ja muutjaks oli erx000.)
See 0,07 on tõenäoliselt pukside juurest mitte tiiviku labadest, labade juurest ja võlli otsast on lõtk igal juhul suurem kui 0,07. Mul seisab karbis tutikas holset ja lõtk on umbes sama nagu siin videos, pikilõtku ei suuda tuvastada.
https://www.youtube.com/watch?v=9pCgikb7wl4
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Turbo võll pöörleb puksidel. Sellega seoses on paratamatud väikesed lõtkud: kuidas muidu tekib tööks vajalik õlikile?
Suvaline teemakohane materjale in inglišš:
http://www.turbos.bwauto.com/en/products...ystem.aspx
Turbo töötamisel on paratamatu, et telgsuunalise jõu kompenseerimisele töötavad liugepinnad saavad enam vatti, kui võlli puksid, mistõttu omamoodi õigeks võib pidada väidet, et turbo pikilõtku suurenemine on sõlme kulumise näitaja. Samas ei täheda pikilõtk näiteks 0,6 mm veel seda, et turbo tingimata õli lekiks: sõltub konkreetse isendi eripärast. Kui hästi istuvad pinnad, kui hea on tihendussõlm sattunud, kui hea õli on kasutusel.
Muide, õli häädus on oluline turbo kestvuse kontekstis. Mitte ainult kunagi mootorisse valatud leeme purgilt loetud reklaamhüüatused, vaid mootoris ringleva määrdeaine ja selle manuste seis. Ning need manused kipuvad üsna kiiresti oma parimad omadused kaotama...
Turbo purunemine juhtub ikka siis, kui mingi võõrkeha lendab töörattasse või tabab tööratas kesta. Mõlemal juhul on kahjustus väga tõenäoline ja harva saab säärase kohtlemise üle elanud puhurist asja. Aga väidetavalt mõnest ikka saab ka
|