Nädalavahetusel hakkasin vaatama, et mu varuosaautol, milleks on mingi w123 230E, on rihmarataste juures mingi kolme otsaga andur. Ma kahtlustasin, et sellel on mingi seos tahhomeetriga:eureka:. Edasi uurides leidsin veel mingi relee, millel oli peal 6200/min 4zyl. Kas vastab tõele, et tegemist on miski elektroonikaga, mis juhib tahhomeetrit?
See relee, millest ma rääkisin, sellel oli üks klemm TD ja tahhokal oli ka TD klemm, millest ma panin 2+2 kokku. Aga mille jaoks see andur seal siis ikkagi on? Diiselmootorile sobiks ka see andur nagu ma käega katsudes aru sain.
Küsimus on ikkagi selles et kas signaal läheb süütepoolilt otse tahhokasse või käib see veel kuskilt läbi vahepeal. Sest kui ma teise auto peal proovisin tahhokat, siis läks seier kohe põhja nii kui süüte sisse panin.
Ei see relee on bensuka pealt ikkagi, nii et ju ta bensuka oma on, vähemalt ma ise arvan.Tahhokas on mingi 6-silindrilise oma nagu seal peal kirjas oli.
Keegi siin mingi aeg andis mulle selle el. peegli skeemi ja tänaseks on peegel küljes ja töötab.Äkki seesama inimene teab miskit lähemalt ka tahhokate skeemidest.
Niipalju veel lisaks et kui ma seda ühe BMW peal proovisin selle lihtsa ühenduse järgi, siis kohe kui süüte sisse lülitasin, kargas seier põhja. Sellepärast ma kahtlustangi, et kas see asi nii lihtne on.Või on tahhokas ise läbi kõrbenud vms:confusedangry:
see tahhomeetri relee on ka pööretepiiraja samal ajal. Ühel sõbral, kes ka siin kasutaja, oli 380SE peale pandud 4-sil relee - otsad samad, aga piirab pöörded v8 jaoks liiga vara, poole varem siis täpselt. Pani õige ja hakkas kõik tööle nii, kuis vaja.
Minu meelest nendes venekeelsetes raamatutes pole ma veel üheski näinud tahhoka skeemi,nagu see oleks mingi eriline lisavarustus, samas kui on olemas igasugu püsikiirushoidjate ja el akende skeemid. Netist olen ka otsinud, aga ei ühtegi skeemi:bash:
Siiski leidsin kuskilt netist pildi, millel oli diiselmootor ja sellel omakorda andur sama koha peal, mis ma kirjeldasin.Ja see ikkagi oli tahhomeetri andur. Lisaks läheb vist vaja mingit tahhomeetri võimendit, mis asub tavaliselt kuskil juhipoolse esitule taga.Aga tee mis tahad, vastavat elektriskeemi pole ma siiamaani ikka veel leidnudad:
124 Diisli tahokas saab infot hoorattalt, ei tea täpselt kuidas seda andurit kutsutakse, (halli andur vist) igatahes loeb ta hooratta hambaid.
Ja see relee kus syl arv peal kirjas, osadel 4, mu dislal oli 4-5 syl, tõmbasin välja mootor käis edasi ja taho ka töötas ning mootoril hoopis 6 syl. Mitte küll tehase pooltilly:
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Laur Kirjutas:124 Diisli tahokas saab infot hoorattalt, ei tea täpselt kuidas seda andurit kutsutakse, (halli andur vist) igatahes loeb ta hooratta hambaid.
Ja see relee kus syl arv peal kirjas, osadel 4, mu dislal oli 4-5 syl, tõmbasin välja mootor käis edasi ja taho ka töötas ning mootoril hoopis 6 syl. Mitte küll tehase pooltilly:
BTW 280 SE 126l peaks tolle relee kaudu k2ima ka bensu pump.
09-01-2007, 10:05 PM (Seda postitust muudeti viimati: 09-01-2007, 10:08 PM ja muutjaks oli meego.)
W124 D tahhoka relee asub minu autol aku taga ja seesama relee juhib siis ka külmalt mootori pöördeid. Aga infi saab hoorattalt. Mul el. skeeme palju aga kuskilt pole otseselt välja lugenud, et tahhoka andur. Bensukatel saab infi kuskilt el. süsteemist.
RENTIDA THULE KATUSEBOX! Diagnostika. Autode elektroonika remont. Webasto diagnostika/remont. Auto konditsioneeride kontroll/survestamine/täitmine. Tel. +3725145023 Puksiirabi +37255558678
Millist andurit sul vaja kontrollida? Kui pöörete andurit, siis oleneb kas 2(signaal+varjestus/mass) või 3(signaal+5V toide+varjestus/mass) juhtmega. Tavaliselt on mersul 2 juhtmega ehk VR andur, 3 juhtmega andur on HALL.
Kontrollida saad ostsilloskoobiga.