Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BMW 318i Baur TC '85 - soo
#1
Nüüdseks on antud eksemplar minu käes olnud peaaegu 5 aastat ning selle ajaga üsna armsaks saanud.

Tekst pärineb soetamise ajast - märts 2009:

Minu cabrio fantaasia sai ilmselt alguse ülemöödunud suvel, kui satusin Risti tanklas kokku ühe sõbraga, kes oli endale Audi B4 Cabrio soetanud. Peale väikest ilusa ilma ja avakatusega jäi pisik külge... Eelmisel suvel käisin päris mitut erinevad MB toodangu masinat proovimas eesmärgiga oma igapäevasõiduk cabrioks vahetada. Takistuseks jäi kasin ostuhuvi minu enda auto vastu ja mitut paarisajatuhandest masinat nagu liisingus ka ei tahaks pidada.

Cabrio mõte lükkus edasi ja ärkas üles uuesti selle kevade esimeste päikeseliste ilmadega. Paar korda jäi pilk püsima Viljandi autoaias olevale Baur-ile, aga nagu ei tekkinud viitsimist nii kaugele vaatama seda sõita. Kuid siis ühe eriti päikesepaistelise ilmaga ma murdusin ja laupäeva varahommikul asusin mulgimaale teele. Kuulutuse pildid olid ise-enesest paljulubavad ja jutt ka juures, et masin väga korralik. Mõtlesin, et kui auto on poolt ka nii korralik, kui pildid ja tekst lubasid, siis toon ta koju.

Kohale jõudes ei pidanud aga õnneks pettuma. Punane maasikas säras keset autoplatsi, nagu oleks alles tehasest välja veerenud. Värvkatte praktiliselt veatu. Õnneks on korrosioon sellest masinast kaarega mööda läinud. Vaid paar üksikut täppi tuleks enne sügist korda teha. Eriti hea nägi välja salong - kõik detailid kenasti olemas ja paigal ning esmasel ülevaatusel ei suutnud tuvastada ühtegi defekti. Uskumatu, et nii vana masin sellises seisukorras Viljandi autoplatsile oli eksinud. Mootor pisut küll puterdas, aga see mind enam ei häirinud - tehniline pool on kõik kergesti tehtav ning vana bemari jubinad suurt midagi ei maksa. Peaasi, et kere ja katus korralikud.

Niisiis sai tehtud väike tiir Viljandi linnas ning tagasitulles juba müüjaga käed löödud. Kuna masin polnud veel Eestis arvel, rääkimata ülevaatusest, siis lubasin järgmine nädalavahetus alles autole järele tulla ning müüa omakorda ülevaatuse ära teha ja masina arvele võtta.

Oli väga pikk nädal... Aga taas üks varajane laupäeva hommik ja suundusin sõbraga Viljandi poole cabrio järele. Masin seisis jälle kenasti keset müügiplatsi aga seekord juba registreerimisnumbrid küljes.
Müüjal õnnestus päris kena number autole külge saada, millega ma olen eriti rahul.

Esimene pikem sõit andis auto seisukorrast vaikselt juba aimu. Sportistmed on väga mugavad, ning ei väsita üldse selga. Mingil põhjusel ei tööta temperatuuriandur ja tundus, et ega ka auto väga soojaks seest ei läinud. Tõenäoliselt tuleks ka üle vaadata lamda-andur mootori ebaühtlase töö ja suure kütusekulu pärast. Ka oleks mõistlik vahetada kogu puksiring sildades. Sõit ise läks sujuvalt ja nii vana auto juhitavus ning käitumine jätsid eeskujuliku mulje.

Pisut tehnilisi andmeid:

BMW 318i

Esmane registreerimine: 17.04.1985
Registreerimine Eestis: 24.03.2009
Sõiduki värv: Punane
Kere tüüp: kupee (?)
Mootori töömaht: 1754cm3
Võimsus: 77kw
Tühimass: 1020kg
Märkused: Mitmevärviline

Pildid:
[Pilt: med_gallery_901_47_153592.jpg]
[Pilt: med_gallery_901_47_407377.jpg]
[Pilt: med_gallery_901_47_451660.jpg]
[Pilt: med_gallery_901_47_369495.jpg]
[Pilt: med_gallery_901_47_886050.jpg]
[Pilt: med_gallery_901_47_18966.jpg]
[Pilt: med_gallery_901_47_96739.jpg]
[Pilt: med_gallery_901_47_356097.jpg]
Vasta
#2
Ilus bemm.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#3
Ilus klassik! Kas nüüdseks lambda vahetatud? Kütusekulu ok?
Punane värv väga vinge ja numbrimärk väga viis!
Vasta
#4
Väga ilus ja hästi hoitud. Minu silmis oleks ta päris äge selliste velgedega http://image.eurotuner.com/f/featuredveh...wheels.jpg

Numbrimärgiga sobiks ka kokku Unibrow

Edit: pilt tuli suur, panin lingina
Vasta
#5
Huvitav on see, et aastaid tagasi kui E30 oli praeguse E36 asemel rullnoka staatuses, oli selle mudeli vastu lausa allergia. Ütlesin, et kunagi ei ostaks sellist....

...praegu aga mõlgub mõtteis 1gen E30 soetamine ja M3 replica ehitamine....
Venna taastatud E30 MK-motorsport (isegi bmw huvilised enamjaolt ei tea, mis asi see on. MB puhul oleks see brabus/kleemann, ehk võimsaim E30, mis tollel ajal poest sai osta) seisab mul garaazis ja järjest rohkem hakkab meeldima.
Eks tegemist on vist sama nähtusega, et kui SEC on olemas, siis tahad SEL`i ehk mõlemad peavad korraga olema (mul on olnd ka).
Minu puhul siis tegemist 190E EVO1 replica ja kõrvale oleks vaja E30 M3 replicat.
Originaalid oleks ju ka head, aga hinnaklass ei võimalda paraku originaalile mõelda.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#6
Vinge kolmene, huvitav mu sõbral ka 320 kabrio samasugune punane aga tal ei ole neid katuse ääri.
Naftapress.
Vasta
#7
Väga ilus E30 t6esti Thumbsup
Olen ise ka vaadanud sarnast- kindlasti punane,must nahksisu,väike läbis6it ja mootor2.5 aga paraku hinnaklass algab sellisele juba alates 4.5k. E30M3- ei tasu unistadagi...
E30M3 yks unistuste hobiauto nimekirjast : audi urquattro,lancia delta integrale, escort cossworthi k6rval.
having trouble having fun...
Vasta
#8
(25-01-2014, 11:47 AM)arts24h Kirjutas: Vinge kolmene, huvitav mu sõbral ka 320 kabrio samasugune punane aga tal ei ole neid katuse ääri.

Alguses oligi lahtise E30 soovijatele saadaval vaid Bauri ehitatud E30. Kui ma nüüd ei eksi, siis puhtatõuline BMW E30 kabriolet ilmus 1987. aasta mudeliuuendusega. Baur tootis oma versiooni edasi, kuid haruldased on nad sellest hoolimata. Kuskilt on kõrva jäänud 13000 eksemplari kanti jäänud tootmiarv.

On olemas ka E21 & E36 Baur, samuti vahvad autod.

Teemaalgatajale väike märkus - E30 Baur on tegelikult TC2, TC nimetust kannab E21 Baur.

Tegemist on väga ilusa ning huvitava avaversiooniga. Kuidas kaaskodanikud autosse suhtuvad? Eeldan, et tehakse suured silmad ning ei saada aru, mis imeloomaga tegemist on.

Parimat soovides,

Uku
1993 Ford Scorpio Stufenheck 2.0i Topas
Vasta
#9
See Baur seletab ka kitsa tagatule vist. Muidu kabriolettidel on lai tuli juba.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#10
Smile 
(24-01-2014, 09:05 PM)Mike22 Kirjutas: Ilus klassik! Kas nüüdseks lambda vahetatud? Kütusekulu ok?
Punane värv väga vinge ja numbrimärk väga viis!

Need alguse probleemid sai väga kiiresti ära likvideeritud. Kusjuures see lamda oli Saksas peale pandud, et kindlustus odavam oleks. Sai see vahelt välja korjatud ning kütusekulu langes 11 pealt 7 peale.

Iga kevad on ta puhtalt ka ülevaatusest läbi saanud. Aga plaanis on üks viga likvideerida, millele ülevaatuse härra tähelepanu osutas - mootor liiga lahja...

Hetkel plaanid on suurejoonelised:
- E30 2.5 125kw mootor peale
- vahetada välja mõningad plekid ja seejärel üleni värvimisse
- õmmelda uus kahetooniline nahksisu

Plaan on hoida ikkagi jäika joont vastavalt ajastule ning uuemate mudelide detaile ei plaani kasutada. Palju on pandud järgmise põlvkonna mootoreid vahele, aga tahaks leida õige mootoriga E30 doonoriks.

Eks kui mu CLK endale uue omaniku leiab, siis vabaneb ka resurssi põhjalikuks ehitustegevuseks.

(25-01-2014, 12:09 AM)190 Kirjutas: Väga ilus ja hästi hoitud. Minu silmis oleks ta päris äge selliste velgedega http://image.eurotuner.com/f/featuredveh...wheels.jpg

Eks ma isegi pean neid velgi kõige ideaalsemateks, mis sellele masinale alla saaks kruvida. Paraku neid kohalikult turult väga keeruline leida ning ebay's küsitakse ka korralikku raha. Ilusad on küll
Vasta
#11
(27-01-2014, 02:44 PM)soo Kirjutas: ...
Need alguse probleemid sai väga kiiresti ära likvideeritud. Kusjuures see lamda oli Saksas peale pandud, et kindlustus odavam oleks. Sai see vahelt välja korjatud ning kütusekulu langes 11 pealt 7 peale.
...

Viitsid ehk selgitada seda kindustuse asja? Milliseid riske nad lambda abil maandavad? Eusa_angel

Vasta
#12
(27-01-2014, 02:53 PM)zum Kirjutas:
(27-01-2014, 02:44 PM)soo Kirjutas: ...
Need alguse probleemid sai väga kiiresti ära likvideeritud. Kusjuures see lamda oli Saksas peale pandud, et kindlustus odavam oleks. Sai see vahelt välja korjatud ning kütusekulu langes 11 pealt 7 peale.
...

Viitsid ehk selgitada seda kindustuse asja? Milliseid riske nad lambda abil maandavad? Eusa_angel

Ilmselt lahmisin pisut segast selle kindlustuse osas...
Pigem on asi ikka seotud automaksuga ning summa sõltub sellest, millises on Euro 1 .. Euro 5 märgise vahemikus su sõiduk on. Lamdaga ilmselt omal ajal vähendati heitgaaside hulka ning seeläbi sai parema Euro märgise.

Aga tunnistan, et olen teemas siiski võhik ning ei tasu mu sõnu päris kullana võtta.
Vasta
#13
Ok. Tekitas huvi lihtsalt, et milleks seda va lambdat tarvis on, kui mootor ilma käima on loodud Eusa_angel
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  100autot ehk kasutaja "soo" mitte-MB'd ja ka MB'd soo 77 37,898 26-01-2022, 02:28 PM
Viimane postitus: Priit
  BMW 335i E93 & Daimler Super V8 python 8 5,505 09-12-2020, 03:13 PM
Viimane postitus: arcar
  Jaguar XK8 Convertible 1997 - soo soo 27 37,880 23-05-2019, 01:21 PM
Viimane postitus: väikemees
  Ktmduke- Bmw 730 IL 1996 ktmduke 1 7,461 09-05-2017, 10:30 AM
Viimane postitus: icecube
  BMW e36 328 Coupe 1997 tns-one 1 7,796 31-08-2015, 12:51 PM
Viimane postitus: MBW126
  BMW 530d aut touring 2000a Joonas Joonas 2 11,207 21-01-2014, 08:32 PM
Viimane postitus: Cobra
Wink BMW 324D - kodutu kodutu 4 9,672 20-01-2014, 06:06 PM
Viimane postitus: kodutu



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne