Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Niimoodi siis.
Minu jaoks on see ostuteema ammendunud - sai Punapea ää toodud ja laupäeval peale keeratud.
Täna hommikul esimene käivitus oli...muljetavaldav (mitte, et ma selles akus kahelnud oleks, aga meeldiv üllatus siiski).
Aga teema võiks jääda erinevate akude kiitmiseks-laitmiseks lahti.
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
Mina läksin seda teed, et ostsin kõige odavama 100Ah aku. Vabandus on selline, et 2a on garantii ja rohkem ma ei loodagi, ostan järgmise. Sama firma AGM aku maksab muide 2590kr, aga see on ikkagi ligi 3x kallim kui ma sain.
Liigutan teema ka ostuabisse, kus jätkame teemat ja jagage julgelt kogemusi!
Postitused: 1,244
Teemad: 46
Liitus: Nov 2007
Maine:
6
17-12-2009, 12:07 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-01-2010, 12:02 AM ja muutjaks oli ReinGSM.)
v6sa Kirjutas:Mind huvitaks, kaua selline asi kesta võiks...
Olen ühe aku niimoodi hapestanud ja see kooles küll kahe kuuga. Aga kihlveo kaotasin. Mina arvasin, et ei saa akust niimoodi enam käivitajat. Aga paariks kuuks täitsa sai...
Muide, Soome ajakiri KoneViesti tegi katse ühe sulfateerunud traktoriakuga. Valasid vana sodi välja, loputasid destveega mitu korda ja seejärel täitsid-laadisid uuesti. Tulemus oli.... ümmargune null. Kolmandal tsüklil oli mahtuvus taas olematu.
Olen ka selliseid katseid teinud usna kasutuskõlbmatute akudega, võib küll paremaks asja saada, kuid ei tohi selliselt remonditud akut tühjaks lasta ja seisma jätta, siis kooleb täitsa ära ja hiljem laadides voolu pidama ei hakka.
Toon näiteks 3 sellist katset:
1. 74Ah aku varem suutis lahja mootoriga auto vaevaliselt käima ajada otse laadijast võetuna. Peale happe vahetust suutis käivitada diisel Fordi ja 1.6 mootoriga halvasti käivituva bensukast auto starterit mitu proovimist vooluga varustada. Seisis paar kuud ilma laadimata ja surnud ta oligi. Enam voolu kinni ei suuda hoida.
2. 55Ah aku mis ainult laadijast võetuna suutis väiksema motoga kergelt käivituvaid autosid käima saada. Happe vahetus > tulemus sama. Läks seistes lühikese ajaga 4 voldini ja enam voolu ei pea. Ei saanud asja
3. 68Ah aku suutis vastu pidada paar keskmiselt pikka käivitust. Ehk siis halvas seisus töötav aku. Happe vahetus> tulemus paranes. Oli kasutuses mõned kuud (eelmine talv) , töötas kenasti. Külma ei kartnud. Seismine>laip>laadimine>ikka laip.
Mercedes-Benz varuosad, remont, hooldus, diagnostika, tarkvara uuendused, SCN kodeeringud jne
LESVEN OÜ Suur-Sõjamäe 30F Tallinn
www.lesven.ee
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
Äratame vana teema üles!
Minu odav aku kestis ilusti 3a ja läks autoga kaasa. Vahepeal oli ka -36 kraadiga käivitamist ja auto käivitus! Okei aitab kiidulaulust. Nüüd olen elu esimese "traktori" omanik ja talv koputab uksele. Orig. AGM aku näitab suremise märke, kuigi õnneks veel on käivitunud.
Kuda v6sa "punapea" ennast õigustanud on?
On mingeid muutusi turul? Parimateks vist ikka Optima, Varta, Bosch? Jagage kogemusi!
Postitused: 3,894
Teemad: 80
Liitus: Nov 2005
Maine:
8
Kogemused tulevad veidi hiljem. Mul ka akuvalik ukseees. 4a. peal olnud originaal aku samuti teeb viimaseid käivitusi vaevaliselt, esimese külmaga on leping läbi.
Tundub, et ostan Varta SILVER dynamic´u
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
18-11-2013, 09:35 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-11-2013, 10:08 AM ja muutjaks oli v6sa.)
(18-11-2013, 12:28 AM)marek Kirjutas: ...
Kuda v6sa "punapea" ennast õigustanud on?
...
Autokasutusse overkill. Sama raha eest saab kaks head sooduspakkumisega tavaakut või poolteist AGMi.
Optima õnnetus on vähene mahtuvus: jätad ööseks parktuledega tee äärde ja hommikuks enam käivitusvoolu ei ole.
Minul on too patarei kasutuses universaalse akuna: russ, saska, parajasti tõrkuv auto - sinna see läheb. Põhikohaga russi akualusel. Paar korda on sissejäänud massilüliti (vene traktoril käib "süüte" lülitamine ju massiühenduse kaudu) tõmmanud aku täiesti tühjaks, kuid senini pole halba mõju ilmnenud. Samas, külmad on alles ees...
Kuidagi palju on "kvaliteetakudega" mitterahuolevaid tegelasi...
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
Ma vaatasin ka seda Silver Dynamic. Samas see Start Stop Plus tundub ahvatlev, aga 50% kallim ka umbes...
Huvitav kas KGK on ainuke maaletooja?
Postitused: 728
Teemad: 12
Liitus: Mar 2011
Maine:
1
Vartal on mitu maaletoojat.
Akuexpert Kadaka teel
Renovaar?
KGK ehk Autoeksperdi kett
Postitused: 3,640
Teemad: 412
Liitus: Nov 2005
Maine:
19
No mina julgeks ainult Vartat soovitada, ehkki on juba tulnud kuulujutte, et neidki on hakatud Hiinas kokku panema.
" The Best Or Nothing" Mercedes-Benz
Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(18-11-2013, 02:29 PM)indrek Kirjutas: No mina julgeks ainult Vartat soovitada, ehkki on juba tulnud kuulujutte, et neidki on hakatud Hiinas kokku panema.
Mina soovitada ei julge enam üldse midagi. Eriti säärasele autole (ja kogemustega kom..kodanikule). Aga mõned tähelepanekud oma eluea lõpul olevate akude kohta.
Excide - keskpärane, kuni sureb surnuks äkki. Ja siis ongi täitsa surnud.
Varta - kaotab mahtuvust kiiresti, kuid teenib veel kaua väiksema mahtuvuse juures. Kuniks voolu on, seda ka annab.
Oberon - akulaadne toode. Õnneks on odav.
Sznajder ja Bären - soodsa hinna juures hea kestvus.
Ülalloetletud akusid on aastate jooksul läbi käinud teistkümmend ja selle alusel valiks Varta. Kaotab küll mahtuvust kiiremini, kuid olemasolevat vooluvaru suudab välja anda kuni Võiduka Lõpuni.
Postitused: 728
Teemad: 12
Liitus: Mar 2011
Maine:
1
Ma siis pisut täiendaks.
Kunagi ajakiri TM rääkis ka sel teemal.
Exide grupp peaks olema üks Euroopa suurimaid, akusid müüakse Eestis Exide, Centra nime all kindlasti. Veel on müüdud grupi akusid Fullmen ja Sonnax kaubamärgi all. Võimalik, et müüakse tänagi.
Varta Bosch grupp peaks olema ka päris arvestatava suurusega. Kuulub täna mingisse Johnson Control "grupeeringusse". Tehased peaks asuma Hispaanias ja Tsehhis. Hispaania tehast olen ise ka külastanud 1998 aastal, kui turule tuli Silber/Silver aku. Sel hetkel valmistati seal ka näiteks Fordile Motorcraft akusid. Ma ei usu, et neid täna Hiinast siia veetakse.
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
Tuletan meelde, et see TM test tehti 7a tagasi. Mida suurem grupp, seda rohkem asjad "ligadi-logadi" ja seda rohkem raha "testide" rahastamise ja heade tulemuste jaoks. Seega kõige parema hinnangu saab vist ikkagi tarbijatelt.
edit:
Mis on eriti halenaljaks, Johnson Controls on üks maailma suurimatest õlifirmadest. Viimased 30a on olnud neil akude arendamine teadusprojekt, ehk otse välja öeldes on kõik seisnud.
Gruppi kuuluvad Optima, Hoppecke, Varta, Delphi...
Tsitaat wikipediast:
Johnson Controls has been working on testing the new generation of lithium-ion batteries through electric-vehicle projects from up to 30 years ago
Sry OT.
Postitused: 728
Teemad: 12
Liitus: Mar 2011
Maine:
1
Ma pidasin sõna TM mainides pigem silmas erinevate tootjate turuosasid. Kunagi oli TM-s artikkel, kus jäi meelde, et Exide grupp oli nagu kõige suurema turuosaga, siis järgnes Bosch Varta jne. Kuna see artikkel ilmus mitmeid aastaid tagasi, siis tänaseks võib olla olukord muutunud, keegi on kedagi üles ostnud, keegi on kedagi maha müünud. Eks neid akuteste on ka aeg ajalt ilmudud TM-s.
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
Uurisin täna veel veidi - USAs kiidetakse Exide grupi akusid. Neil on tohutult erinevate siltidega akusid, kuid tootjaks Exide. USA Bosch'i kiruti, aga euroopasse pidi teine tehas tegema ja need pidid päris head olema. AGA, USAs on ju tunduvalt soojem kliima kui meil. Soomes ja meil üldiselt arvatakse, et VARTA on hea valik, negatiivseid kogemusi on, aga vähestel.
Postitused: 3,894
Teemad: 80
Liitus: Nov 2005
Maine:
8
Kas kellegil on õnnestunud garantii korras uus aku ka saada?
Ma korra küsisin, vastus oli midagi sellist, et kui ikka hooldamas ja laadimas pole käidud ja me siin mõõdame teie autot ja akut jne.
See ei pidanud argument olema, et auto hommikul ei käivitu enam ja uue akuga käivitub.
Kas keegi on Eestis akut vahetades kohanud, et vahetuse ajaks pannakse krokodega väike signa aku peale seadmetes voolu hoidma?
Soomes lasin sealses aku keskuses vahetada siis nii tehti.
Uuemal autol saad ilusa punase armatuuri mõneks ajaks peale voolu katkestust ja hulga asju mis tuleb pärast õigeks ajada või õpetada.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Postitused: 877
Teemad: 17
Liitus: Nov 2005
Maine:
4
19-11-2013, 10:47 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 19-11-2013, 10:49 PM ja muutjaks oli ralak.)
Enda kogemused:
*6-7 aastat tagasi ostetud Banner - mega, paneb kuude viisi seisnud autod ja traktorid endiselt tuimalt käima, ka. talvel
*1,5 aastat tagasi ostetud Banner - täielik crap, esimene talv oli koomas, seejärel veel üks halb kogemus Banneriga ja lõpuks tunnistas ka akumüüja et tuuakse jõhkralt tagasi ja ka nemad enam seda sisse ei võta
*100Ah Bosch Silver - käias külmunud küttega 124 diislit ikka kümneid minuteid ilma et kooma oleks langenud möödunud talvel, ptüi-ptüi-ptüi, loodetavasti möödub ka teine talv kenasti
*Exide - paras suveaku, käivitab ja toimetab hästi +kraadidega, külmaga nöökis alalõpmata täiesti ootamatult ja vajas laadimist
*ootan samuti huviga mida siis tänasest turul pakutavatest akudest eelistada hea nö töökindluse läbi
setud sõitsid seciga
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
(19-11-2013, 09:02 PM)Laur Kirjutas: Kas kellegil on õnnestunud garantii korras uus aku ka saada?
Ma korra küsisin, vastus oli midagi sellist, et kui ikka hooldamas ja laadimas pole käidud ja me siin mõõdame teie autot ja akut jne.
See ei pidanud argument olema, et auto hommikul ei käivitu enam ja uue akuga käivitub.
Kas keegi on Eestis akut vahetades kohanud, et vahetuse ajaks pannakse krokodega väike signa aku peale seadmetes voolu hoidma?
Soomes lasin sealses aku keskuses vahetada siis nii tehti.
Uuemal autol saad ilusa punase armatuuri mõneks ajaks peale voolu katkestust ja hulga asju mis tuleb pärast õigeks ajada või õpetada.
Ma tean ikka väga palju juhtumeid. Heale kliendile antakse isegi siis uus kui on alalaetud. Vigase aku diagnoosimine on väga lihtne, kas koormustestiga ja/või sisetakistuse järgi nt. Midtronics'i testriga. Kui nendest 1 on negatiivne, läheb aku vahetusse. Hooldusest rääkimine on hämamine, et mitte hüvitada. Tänapäeval müüdavad akud on enamus hooldevabad (Ca/Ca). Vähemalt esindustes peaks see asi nii käima. Muidugi oleks mõistlik laadimine ka ära kontrollida.
Mõnel võis tekkida küsimus, et mida ma siis uurin kui tean palju juhtumeid - enamus on tundmatu tootja brändikaup või siis üldse ilma kirjadeta ja siis on Panasonicu geelikad mitte starterakud.
Postitused: 25
Teemad: 11
Liitus: Nov 2012
Maine:
0
Enda mersul Sznjaider peal.Minukäes olnud ca 2 aastat ja enne seda veel vähemalt 3 aastat peal olnud.Käib siiamaani ja eelmine talv muresid ei tekkinud, loodetavasti toimetab ka seeaasta samamoodi.Hind mõistlik ja paistab, et kestab küll.Ära peab mainima, et on ära kannatanud ka ca 1kw voolutarbega helissüsteemi, samas on ka laadimine korralik.
Postitused: 797
Teemad: 58
Liitus: Aug 2006
Maine:
4
Mul on Deta Senator 3, 3 aastat olnud, auto seisab aastas 6 kuud külmas garaazis aku juhe maas,
seni on 3 kevadet olnud nii, et juhe peale, vōtit, ja mootor käib.
SEC-i sõltlane.
560SEC, G55, 190E 2,0B, C400 4M Coupe
Postitused: 3,894
Teemad: 80
Liitus: Nov 2005
Maine:
8
Diisli ja bensuka aku kestvus on väga erinevad.
Aku tapab ära see kui ta tühjeneb pea lõpuni. Lühikesed otsad ka kus akut ei jõuta uuest täis laadida.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
|