Postitused: 22
Teemad: 6
Liitus: Sep 2012
Maine:
0
30-09-2012, 07:17 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 30-09-2012, 07:18 PM ja muutjaks oli vleeduks.)
Nimelt soovin vahetada (w463 90a 3.0 83kw)
mootorit uuema vastu 3.0 130kw 99a vastu.
Ilmselt pole vaja ka sellel mootoril aju kui panen mootorile pele vana pumba.
Mis võib probleeme valmistada ja kas istub kasit ontsa jne.
Ette tänades.
Postitused: 3,894
Teemad: 80
Liitus: Nov 2005
Maine:
8
Turbo juhtimine vaja teha, kasti ilmselt ka ei sobi, vanal starter teisel pool?
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Postitused: 22
Teemad: 6
Liitus: Sep 2012
Maine:
0
(30-09-2012, 07:22 PM)Laur Kirjutas: Turbo juhtimine vaja teha, kasti ilmselt ka ei sobi, vanal starter teisel pool?
Uue tüübi mootori saan kõigega ainult järg minemis vaev.
Kuid hetkel olen vaid pildi pealt näinud.
Moorori müja muidugi arvas et istub ilma suuremate probleemiteta aiste vahele?
Postitused: 518
Teemad: 76
Liitus: Sep 2006
Maine:
0
30-09-2012, 07:30 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 30-09-2012, 07:31 PM ja muutjaks oli karuanton.)
(30-09-2012, 07:22 PM)Laur Kirjutas: Turbo juhtimine vaja teha, kasti ilmselt ka ei sobi, vanal starter teisel pool? Starter on 460 -l om617 mootoriga teisel(paremal) pool, see 83kw mootor on OM603 kus starter on vasakul pool
W463 ja W212
Postitused: 22
Teemad: 6
Liitus: Sep 2012
Maine:
0
(30-09-2012, 07:30 PM)karuanton Kirjutas: (30-09-2012, 07:22 PM)Laur Kirjutas: Turbo juhtimine vaja teha, kasti ilmselt ka ei sobi, vanal starter teisel pool? Starter on 460 -l om617 mootoriga teisel(paremal) pool, see 83kw mootor on OM603 kus starter on vasakul pool
Aga kui vahetada koos kastiga???
Postitused: 3,894
Teemad: 80
Liitus: Nov 2005
Maine:
8
Vaevalt sa originaal ajuga tööle hakkad ajama, kui ei siis kuidas turbo tööle saad?
Minul ideid pole, aga kuulaks huviga.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Postitused: 3,997
Teemad: 199
Liitus: Dec 2005
Maine:
16
Turbot juhitakse ikka mehaaniliselt ju?
Siinse foorumi kasutajal "m2rkz" on 130kW OM606 W126 peale aretatud. OM603 asemel. Ei mingit lisaelektroonikat ja turbo toimetas ka. Nüüd muidugi suurem turbo
Postitused: 1,520
Teemad: 60
Liitus: Nov 2006
Maine:
5
OM603 ja OM606 on sisuliselt ju samad mootoriplokid, mis mõttes starter teisel pool ja kasti otsa ei istu?? Turbot võib juhtida ju lihtsalt pneumaatiliselt ehk teatud ülerõhu juures WG klapp avaneb ja kõik....
Postitused: 22
Teemad: 6
Liitus: Sep 2012
Maine:
0
(30-09-2012, 10:10 PM)hannes_s Kirjutas: OM603 ja OM606 on sisuliselt ju samad mootoriplokid, mis mõttes starter teisel pool ja kasti otsa ei istu?? Turbot võib juhtida ju lihtsalt pneumaatiliselt ehk teatud ülerõhu juures WG klapp avaneb ja kõik....
Nii kuulsin mina ka?
Ja ja mu lühikesel gl peaks se päris hästi toimetama ju?
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(30-09-2012, 07:17 PM)vleeduks Kirjutas: Nimelt soovin vahetada (w463 90a 3.0 83kw)
mootorit uuema vastu 3.0 130kw 99a vastu.
Ilmselt pole vaja ka sellel mootoril aju kui panen mootorile pele vana pumba.
Mis võib probleeme valmistada ja kas istub kasit ontsa jne.
Ette tänades.
Kasutaja Madu tegi selle triki ära. Mehh. pumbaga mootor vajab vaid tühikäigupöörete tõstmise elektrit, mis poile eriline ajukirurgia.
Plokk on samal põhjal, seega on starter samal pool.
Käigukasti võlli pikkust peab jälgima.
G puhul ei ole vahet - niikuinii sellest raketti ei tee. Aga maastikul võiks OM606 isegi ilma aeglustita väänata suuta...
Postitused: 3,894
Teemad: 80
Liitus: Nov 2005
Maine:
8
Ei tea mida ma lugesin, millegi pärast arvasin, et vana R5 3,0 sorry, minu viga.
Pole turboga 606 lähemalt uurinud, sellel ilma muutuva geomeetriata turbo?
siis vast lihtsam.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Postitused: 84
Teemad: 23
Liitus: May 2010
Maine:
0
kast sobib. 83kw pump on jama, sest seal puudub ALDA klapp. Sõita saab, aga hakkab tossama pidevalt. Vaja on om603 turboka pumpa. Korralikku üpris raske leida. Muidugi mul ei ole originaal turbo. Pluss mul on tegelt pumba sisu ka täiesti ümber tehtud pluss teine sisselase ja väljalase. Aga reaalis peab om603 turbo pumbaga ilusti tööle hakkama. Peab lihtsalt sisselaskest voolikuga rõhu pumba alda klapile andma ja asi toimibki. tava pumbaga ei saa kuidagi turbo rõhust sõltuvalt kütet reguleerida ja hakkabki tossama. Vaja pumba hammasratast ka, mis ketile käib om603 oma, sest 606 on see teistsugune. Kütusetorud jäävad om606 omad. EGR viska ka minema. Algul sai mulle pandud viiene manuaal. Sobis ilust. hetkel on viiekäigune w210 amg elektrooniline kast ja sobis ka ilusti. Saan sõita Drivega ja nupust manuaalselt käike vahetada, siis kui ise tahan. Kardaani pikkused aind erinevad.
Need on minu kogemused. Aga kuna ma pole lukksepp ja ei tegele igapäevaselt autodega, siis võibolla mõni on targem ja oskab paremaid soovitusi jagada.
Postitused: 22
Teemad: 6
Liitus: Sep 2012
Maine:
0
(01-10-2012, 08:34 PM)m2rkz Kirjutas: kast sobib. 83kw pump on jama, sest seal puudub ALDA klapp. Sõita saab, aga hakkab tossama pidevalt. Vaja on om603 turboka pumpa. Korralikku üpris raske leida. Muidugi mul ei ole originaal turbo. Pluss mul on tegelt pumba sisu ka täiesti ümber tehtud pluss teine sisselase ja väljalase. Aga reaalis peab om603 turbo pumbaga ilusti tööle hakkama. Peab lihtsalt sisselaskest voolikuga rõhu pumba alda klapile andma ja asi toimibki. tava pumbaga ei saa kuidagi turbo rõhust sõltuvalt kütet reguleerida ja hakkabki tossama. Vaja pumba hammasratast ka, mis ketile käib om603 oma, sest 606 on see teistsugune. Kütusetorud jäävad om606 omad. EGR viska ka minema. Algul sai mulle pandud viiene manuaal. Sobis ilust. hetkel on viiekäigune w210 amg elektrooniline kast ja sobis ka ilusti. Saan sõita Drivega ja nupust manuaalselt käike vahetada, siis kui ise tahan. Kardaani pikkused aind erinevad.
Need on minu kogemused. Aga kuna ma pole lukksepp ja ei tegele igapäevaselt autodega, siis võibolla mõni on targem ja oskab paremaid soovitusi jagada.
Nii et ilmselt siis tuleb ylevaatusel ka jama?
Postitused: 1,520
Teemad: 60
Liitus: Nov 2006
Maine:
5
Peale keeramata tava pumbaga (83kW) ei tule mingit jama, aga edasi ka ei liigu. Kui peale keerad ja jääd kusagile 2-3 tiiru juurde (CCW) siis peaks ka veel TÜV-ist läbi minema. Alda saab ehitada ka tava pumbale, mis loomulikult peaks olema kõigepealt peale keeratud... Rohkem infot STD foorumis.
Postitused: 100
Teemad: 29
Liitus: Apr 2012
Maine:
0
Noh, kas asi edeneb? Mul see reha läbitud, kui tahad võin pajatada. Mõned asjad polnud küll nii nagu eelpool mainitud aga see sellex . Kui tahad mootorit HÄSTI käima saada odavamalt, otsi 3,5 pump. Mina ostsin neid eestist 4 tk kokku ja ükski ei sobinud selleks. Leedust on kohe 300.- normaalne pump lihtsam osta. 3,5 annab heaste pääle kruvida. Meilt saab 125.- ,150.- need kätte.
Küsi kui huvi on.....
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(25-12-2012, 09:54 AM)jaan140 Kirjutas: Noh, kas asi edeneb? Mul see reha läbitud, kui tahad võin pajatada. Mõned asjad polnud küll nii nagu eelpool mainitud aga see sellex . Kui tahad mootorit HÄSTI käima saada odavamalt, otsi 3,5 pump.
...
Mina tean küll, aga teile ei ütle
Räägi lähemalt, ära niisama kõvata. Eraldi teema oleks kõva sõna
Mille poolest Sinu vihjat pumbad ei sobi? Regulaatorist lõpevd vedavad pöörded? Sektsiooni tootlikkusest ei piisa?
Korraliku võimsuse saamiseks tasub niikuinii pump ringi teha. Ning kasutatud pump ilma stendimata on niikuiniii riskibisis.
Postitused: 1,244
Teemad: 46
Liitus: Nov 2007
Maine:
6
Miks eelistada 3,5 liitrise pumpa 3,0 turboka omale?
Mercedes-Benz varuosad, remont, hooldus, diagnostika, tarkvara uuendused, SCN kodeeringud jne
LESVEN OÜ Suur-Sõjamäe 30F Tallinn
www.lesven.ee
Postitused: 1,520
Teemad: 60
Liitus: Nov 2006
Maine:
5
25-12-2012, 04:40 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 26-12-2012, 01:53 PM ja muutjaks oli hannes_s.)
Sest mõlemad on turboka pumbad ehk ALDA-ga, mõlemal on 5.5 elemendid aga 3.5 110kW pumpa on lihtsam leida kui 3.0 108kW oma. Muud eelist vast pole...
EDI: on üldlevinud lihtne info justkui 3.5 110kW pump oleks kuidagi totaalselt teistsugune (st. vajaks ümberehitust või vahetükki) võrreldes 3.0 108kW pumbaga.... küll aga 3.5 pole just "the best" mootor, sellest varuosade (ka pump) hind pigem soodsam ja a24 järgi saadavus parem.
Postitused: 1,175
Teemad: 87
Liitus: Sep 2008
Maine:
3
Kaasneks sellega mingit lisavõimsust kui 606 ele panna 3,5 pump 3,0 108 kw asemel? Mul 124 3,0 603 turbokas, omal ka mõttes mõlkunud 606 panek väike lisa kilovatt ei teeks paha ja seda enam et 124 606 turbot vist originaalis pole ka.
Naftapress.
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Ikka. Kui pakiruumiembleemi ka ringi vahetad, saad veel +13 heppa.
Iseasi, kui palju miljoneid sõitnud pump ja nohune mootor tegelikult välja anda suudavad...
Rohkem on kasu mootori hingamise parandamisest ja auto tehniliselt eeskujulikku seisu viimisest. Väike turbo, natuke vahejahutit ja suuremad pulgad pumpa - nii need poolteljed minema hakkavad.
|