Postitused: 5
Teemad: 1
Liitus: Jul 2012
Maine:
0
Tere,
Olen EBS tudeng ja pean sügissemestril tegema turundusteemal uurimistöö, seetõttu sooviksin juba varakult hakata materjali kogumisega ja pole vist paremat kohta taustsüsteemist arusaamiseks, kui Mercedese entusiastide foorum.
Uurimustöö teemaks oleks Daimler Benz AG brändikultuuri arendus G klassi Mercedese näol. On ilmselge, et G klassi Mercedes on legendaarseks saanud, oma suurepäraste maastikuomaduste ja vastupidavuse tõttu ja seda juba enam kui 30 aastat, kuid antud kontekstis huvitab mind hoopis majandusteoreetiline anomaalia milleks on hoopis G klassi Mercedese hind, mis on väga kõrge ka järerturul.
Üritan leida toetust hüpoteesile, et Daimler AG turundusstrateegia on olnud G klassi Mercedest positsioneerida vaid teatud ühiskonnaklassi inimestele hoides seega kõrgel sõiduki staatust. Seda võib järeldada ka läbimüügi osas geograafilise asukoha järgi, mille kohaselt G klass müüb kõige paremini just lähis-ida väga rikastes naftariikides. Kui teised autotootjad on üritanud kunstlikel viisidel tagada brändikultuuri säilimist, näiteks mittepõhjendatult kõrgete varuosahindade ja limiteeritud autotootmisega, siis see siiski ei ole täitnud oma eesmärki.
Minu isiklik arvamus on see, et G klass on viimase kümnendi jooksul pigem staatusesümbol kui praktilise otstarbega sõiduk. Vabaturumajanduse üldreegel on see, et konkurents tagab kõige efektiivsema ja kasutajasõbralikuma toote esilekerkimise. G klass on visalt sellele vastu võidelnud paradoksiga, et kontingent, kes sõidukit ostab ei vaja tegelikult seda off-roadiks, mille jaoks G klass esialgselt loodi. G55 rehvisuurus on 275/55 R19, mis ei ole tõsiseltvõetav maastikusõiduks rasketes tingimustes. Enamik neist masinatest liigub linnateedel ja see polegi üldse oluline brändikultuuri seisukohast. Oluline on see, et G klass on unikaalne oma sihtturu positsioonilt, kuigi konkurendid on paljudes praktilistes aspektides märksa paremad sõidukid (näiteks Range Rover).
Sooviksin Teie mõttekäike lugeda sellekohta, miks on G klass nii kõrge staatusega ja suudab hästi hoida oma järeturu hinda? Palun seejuures mitte vihjata masina maastikusuutlikusele, kuna see on nagu katkise grammofoni kuulamine, teadupärast enamik G klassi ostjaid ei vaja seda masinat offroadi otstarbel.
Mu sõber käis välja märksa proosalisema ja väljakutsuva põhjuse, nimelt:"Kui G55 võtab maanteel keskmiselt 18 liitrit sajale kütust, siis ei osta seda ükski Soome ehitaja kunagi. Ka 10 aasta pärast."
Ei tahaks just nõustuda sellise absurdihõngulise väitega G klassi legendaarsuse põhjusena, kuid ootan meeleldi Teie sõnavõtte antud teemal.
Tänud,
Markus
Postitused: 2,407
Teemad: 122
Liitus: Nov 2005
Maine:
12
Esmalt peaks mainima, et Mercedes üldse hoiab oma turuväärtust väga kõrgel järelturul. BMW/Audi ei saa selles MB-le ligilähedalegi.
G klass ongi staatuse sümbol. Inimesed, kes tahavad staatust, on selle eest nõus maksma.
Ja ei tasu ka ära unustada, et liiga odavad asjad ei saa staatust näidata, see võib ka üks hinna kujunemise faktoreid olla. Selline toode peabki kallilt müüma,
et eristuda ja pakkuda staatust. Samas kindlasti mõjutab hinda ka kalis tootmine, G ju siiani käsitööna valmistatakse Austria tehases.
Aga see auto pakub ka sõiduelamuse/kogemuse, mis on täiesti teisest maailmast.
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Postitused: 8,227
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
08-07-2012, 08:56 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-07-2012, 02:12 PM ja muutjaks oli v6sa.)
Huvitav ülesandepüstitus... Suudad Sa teemat objektiivselt käsitseda? Ma natuke kahtlen, kui tood võrdlusena kõrvale Range Roveri, pidades seda sobivamaks...
G puhul tuleb siiski alustada tema ülesandest - olla robustne ja töökindel liikumisvahend seal, kus autodega reeglina ei liiguta. Tõsi, massi tõttu peab juhil olema oidu mitte sõita behmesse - seal muutub liikumise suund lühikeseks ajaks perpendikulaarseks senisega ja lõpeb seejärel sootuks (kuni välise jõu saabumiseni).
Ma ei oska rääkida kaasa selles, mida teemaalgataja tõenäoliselt taga ajab ehk miks sõidavad Geega need, kes selle loomisel eesmärgiks võetud omadused kasutamata jätavad (või need tänavakõlblikuks "tjuunimisega" rikuvad).
G käruvedurina on üle prahi - õnnestunud kaalujaotus, piisav mass ja talutav (kuni piisav, õige mootori korral ) pöördemoment madalatel mootoripööretel annavad stabiilsuse ja kindluse autorongi edenemisse.
Tõsi, sama pakuvad ju kõik täisraamil ja talasildadega maasturid...
Aga G puhul lisandub see "miski", mida ei oskagi kohe sõnadesse panna. See kas meeldib või mitte. Tänapäevase arusaama järgi on "see miski" liiga vedel, rohmakas ja vanamoodne. Aga näikse piisavalt leiduvat neid, kellele sellised olud meeldivad. Samal põhjusel sõidab ringi muljetavaldav kogus E-klassi sõidukeid, mille eakaaslased teistel valmistajatel juba teisel (või kolmandal) ringil on. Majanduslikul põhjusel neid reanimeerida ei tasu, ikka emotsionaalsetel.
Ning ikkagi jääb hulk (mulle arusaamatu) seltskond inimesi, kes ostavad G sellepärast, et see on "sümbol". Kuigi sarnaseid sümboleid on ka teedele hulga paremini sobituvate masinate hulgas... Oleks huvitav teada, miks ostavad kõrge, suurel kiirusel ebastabiilse, januse, lärmaka ja uimase auto oma igapäevaasjade ajamiseks...
Ainsa põhjusena näen selleks vaid oma ignorantsuse ja halva maitse eksponeerimise soovi - mul on piisavalt pappi ja mõtlemispeetust, et lubada oma kasutusoludesse sobimatut ja ressursse raiskavat liiklusvahendit.
Kes ülaltoodust loeb välja, et mulle G meeldib, saab õigesti aru. Aga mulle meeldib ta just robustsuse, kliirensi, vedrustuse suure käigu ja haagiseveoomaduste poolest. Mulle ei meeldi üldse, et hulk inimesi on nõus maksma G-kujulise utiilihunniku (mida turul väga palju esineb) eest auto hinda ja ajavad sellega kasutatud auto hinna üles.
Postitused: 2,407
Teemad: 122
Liitus: Nov 2005
Maine:
12
(08-07-2012, 08:56 AM)v6sa Kirjutas: Ainsa põhjusena näen selleks vaid oma ignorantsuse ja halva maitse eksponeerimise soovi - mul on piisavalt pappi ja mõtlemispeetust, et lubada oma kasutusoludesse sobimatut ja ressursse raiskavat liiklusvahendit.
Siin vaidleks vastu, selle eesmärgi täidavad muud "liikluses olemise vahendid", pigem vaataks sinna uuema USA raua poole, kus loeb suurus, mass, bling velg, olematu kavliteet kõikjal.....
G on legend ja stiilipuhtamat autot annab otsida, mida täna osta veel saab uuest peast. Kõik ei taha olla osa hallist massist, G annab piisava võimaluse sealt hallist mainstreamist erineda ja seda just mitte liiga silmapaistval moel.
G ei ole kindlasti edevuse toitja, see auto ei korja pilke tänaval. Hariliku massi jaoks on ta auto nagu iga teinegi. Ja kellel edevuse janu suur ei ole ja silma paistmist ei vaja, kuid tahaks ikkagi "seda miskit", seda erinevust, siis G annab selleks ideaalse võimaluse.
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Postitused: 1,848
Teemad: 20
Liitus: Feb 2007
Maine:
5
08-07-2012, 03:08 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-07-2012, 03:14 PM ja muutjaks oli väikemees.)
Ma vaidleks vastu kõrgele järelturu hinnale. See ei ole nii. Leia G-le vastane ja kõrvuta hinda, ülalpidamiskulusi.
Alles hiljuti kajastati siin foorumis 6000euroga w124 müügist! Kas mõni jaapanlane suudab selle vastu midagi panna. Või mõni muu euroopas toodetud auto, BMW näiteks?
Kui jõuad osta G klassi, siis tõenäoliselt on sul ka raha, et hoida seda korras ja tänu selle on ka väärtus suurem.
2006 aasta G klassi saad hetkel kätte 30tuh euroga. S klassi saad 20tuh euroga. S klassi valik on loomulikult palju suurem.
Mis määrab auto hinna: vastupidavus ja varuosade hinnad. Mercedese puhul nii kurb kui see ka ei ole, roostekahjusused või pigem nende likvideerimise maksumus.
G55 ei tasu üldse võrdluseks tuua. Samamoodi on E55 tunduvalt kallim tavalistest mudelitest.
Kütusekulu 18L maanteel ei ole ka mingi näitaja. Võrdle ameerika maasturitega, kütusekulu peaaegu sama. Pluss G klass on luksulikum nii nime kui sisu poolest.
Soomest tulnud ehitaja ei taha seda maasturit mitte kütusekulu, vaid välimuse pärast. Naisi sellega ei saa, vastupidi naised saavad mehi sellega.
Ma pakun, et G klassi ostavad inimesed kes hindavad klassikat, kes näevad asjade väärtust seal, kus tavainimene seda ei näe.
Tõenäoliselt on neil vaja sellega ka vedada midagi. S klassiga oleks natuke imelik ju jahti vedada?
Ja üks hea pilt miks omada G klassi: http://www.carblog.co.za/wp-content/uplo...mobile.jpg
Kas oleksid nõus maksma E.Wiiralti maali eest suure summa, lihtsalt selleks, et omada seda?
Postitused: 5
Teemad: 1
Liitus: Jul 2012
Maine:
0
(08-07-2012, 03:08 PM)väikemees Kirjutas: 2006 aasta G klassi saad hetkel kätte 30tuh euroga. S klassi saad 20tuh euroga. S klassi valik on loomulikult palju suurem.
Mis määrab auto hinna: vastupidavus ja varuosade hinnad. Mercedese puhul nii kurb kui see ka ei ole, roostekahjusused või pigem nende likvideerimise maksumus.
G55 ei tasu üldse võrdluseks tuua. Samamoodi on E55 tunduvalt kallim tavalistest mudelitest.
Kui tohib küsida, siis kus kohast need andmed pärinevad? Minu kodutöö põhjal võin väita, et G klass hoiab oluliselt paremini oma väärtust kui E klass ja seda kõigi mudelite puhul.
Kui võrrelda tippmudeleid G55 ja E55 sinu välja pakutud 2006 tootmisaastal, siis USA autoturgu analüüsiva veebilehe CLEARbook andmetel on:
G55 turuhind 59035 USD
E55 turuhind 22788 USD
Kui võrrelda seda vastavalt 104500 ja 81800 dollarilise 2006 aasta baashindadega, siis E klassi järeturu väärtus on kahanenud 72% ja G puhul vaid 43%.
Loomulikult on oluline masinate seisukord, läbisõit, lisade rohkus - kuid sellegi poolest G klass hoiab keskmiselt oma väärtust märgatavalt paremini kui E klass.
Postitused: 2,279
Teemad: 32
Liitus: Apr 2007
Maine:
7
Kas teemaalgataja teeb uurimust kogu G seeriast või G55. Head nahka sellest ei tule kui G55 baasil teed otsuseid W460 mudelist. Alles W463 seeriast võiks rääkida minu arvates staatuse autost, enne seda oli tegemist ikkagi VÄGA teise sihtturuga. Või oleme me näinud hunnikus 53 kW masinaid naftameestel?
Turundusstrateegia W463 mudelil on tõesti ilmselgelt teatud rahaka ostja suunas kallutatud, eriti kui me räägime AMG mudelitest. Aga AMG turundusstrateeria ongi ju täiesti teistsugune võrreldes Mercedese mudelitega. Seega isegi G400 CDI ja G55 müügistrateegia on erinev, on minu väide. Lisaks on ta erinev veel erinevates riikides.
Väga suure tüki oled võtnud järada, sest vaevalt õnnestub sul ühte uurimustöökesse mis enamjaolb ilmselt baseerub Su sisutundele, kaasata Daimlery 30+ aastane strateegia Gelände teemadel lisades sinna veel täiesti eraldiseisva ettevõtte AMG malekäigud.
Katkise grammofoni kohta ütleks seda, et vaevalt sellist autot staatusena ostetakse vaid ikka seetõttu, et ta on maastikul TEGIJA http://www.auto24.ee/used/995432 kuigi nõustun, et alates teatud W463 staatusemasinate tulekuga võis ka selliste vanakoolimudelite hind ülesse poole minna, ehk et AMG toetab ka järelturu teiste isendite müüki.
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
Postitused: 1,848
Teemad: 20
Liitus: Feb 2007
Maine:
5
Kui G on toodetakse vähem ka ja nagu eelnevalt on kirjutatud valmib G käsitööna. E klass on masstoodang.
Mina võrdlesin hinda pakkumiste järgi mis oli auto24.ee lehel. Võibolla saaks paremaid vastuseid 4x4 foorumi lehelt.
Või äkki siit: http://blog.gomaailm.ee/rolling-estonian...ber-maailm
G klassi väärtust võrdleks ma pigem Hummer H2 või isegi H1-ga.
Postitused: 1,025
Teemad: 14
Liitus: Nov 2007
Maine:
1
E- ja G-klass on ju hinna suhtes võrreldamatud. Kui üks on püsinud aastakümneid väikeste muudatustega tootmises, siis teisel on samal ajal ikka palju põlvkondi vahetunud. Kui, siis tõesti H1-ga annaks võrrelda.
Postitused: 5
Teemad: 1
Liitus: Jul 2012
Maine:
0
(08-07-2012, 05:36 PM)R129 Kirjutas: Katkise grammofoni kohta ütleks seda, et vaevalt sellist autot staatusena ostetakse vaid ikka seetõttu, et ta on maastikul TEGIJA http://www.auto24.ee/used/995432 kuigi nõustun, et alates teatud W463 staatusemasinate tulekuga võis ka selliste vanakoolimudelite hind ülesse poole minna, ehk et AMG toetab ka järelturu teiste isendite müüki.
Tõsi ta on, et täpsustada tuleks generatsiooni, kuna G klass on lihtsalt nii pikalt turul olnud. Kui vaadata vanemaid gelandewageneid, siis neid võibkohata militaarvägedes, jahimeeste/kalameeste kasutuses ja isegi ümberehitatuna off-roadi võistlustel.
Paraku enamik W463-si veerevad linnatänavatel, seega siiski see off-road element on minu arvates sisutühi. G klass lihtsalt õhkab seda kunagist maskuliinsust mis ei oma reaalset otstarvet.
Postitused: 2,407
Teemad: 122
Liitus: Nov 2005
Maine:
12
Üldiselt, et G omadust mõista, peab teda omama
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Postitused: 1,379
Teemad: 87
Liitus: Nov 2007
Maine:
5
Pesuruumide ja saunade remont.
Aurusaunade ehitus.
W/C126 peenhäälestus. #w126garaaz
5 126 735
Postitused: 5,236
Teemad: 150
Liitus: Nov 2005
Maine:
20
"Maailma ihaldusväärseim telliskivikujuline asi"
Ega see väljend pole tühja koha pealt tekkinud...
Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Postitused: 8,227
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(08-07-2012, 07:16 PM)Rolz Kirjutas: Üldiselt, et G omadust mõista, peab teda omama
Ugh!
Mõnda asja ei saa seletada - seda peab tunnetama. Ja kui tunnet ei teki - siis ei teki...
Tegelikult oli üks varasem märkus väga asjakohane: tuleb vahet teha, kas me räägime algsest Geest (mudelid 460/461) või kohitsetud ja poleeritud mudelist 463 ja selle edasiarendusest AMG seelikus? Need kaks on piisavalt erinevad oma olemuselt.
Postitused: 1,244
Teemad: 46
Liitus: Nov 2007
Maine:
6
Kas G sõjaväe autona on ka rikka inimese sümbol?
Kas Peugeoti P4 ja muude valmistajate GEED on ka staatusesümbolid?
http://www.auto24.ee/used/1046047
Kas sa paned hiljem oma kodutöö G alal ka meile lugemiseks?
Mercedes-Benz varuosad, remont, hooldus, diagnostika, tarkvara uuendused, SCN kodeeringud jne
LESVEN OÜ Suur-Sõjamäe 30F Tallinn
www.lesven.ee
Postitused: 3,640
Teemad: 412
Liitus: Nov 2005
Maine:
19
Seda viisi pidi sa küll oma ülesannet lahendatud ei saa. Enamus foorumi kasutajaid sõidavad autodega, mis maksavad alla 10 K EUR ja enamus neistki pole G rooli istuda saanud.
Kui sa küsiksid küsimuse, miks ja kas sina ostaksid omale G klassi, siis saad juba koos mõnede lisaküsimustega selgema pildi siiski mitte aga objektiivse. Objektiivsed vastused saaksid ainult G klassi omanikelt küsides, kes on suutnud osta ja seda ülal pidada.
Siinkohal on klubist vähe abi, pigem Silberautoga äkki suhelda, et nad saavd oma G klassi klientidele väikse uuringu saata.
Võin ka aidata Saksamaa G klubiga suhtlemisel, mis aga peaks ka vastutasutud saama - nimelt siis hilisem MB klubi õigus valminud teost oma lehel avaldada, kui see on saanud vähemalt hea tulemuse hindamisel.
parimatega
" The Best Or Nothing" Mercedes-Benz
Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Postitused: 145
Teemad: 27
Liitus: Jul 2009
Maine:
0
Ma natukene nõustuks teema algatajaga. Kui kellegile öelda G klass ja mida ta selle kohta öelda oskab siis üldine vastus, mida mina kuulnud olen on vene maffia. Jah paljude autode imagot on natukene rikutud sellega, et neid ostetakse uhkustamiseks. Kuid ei saa võtta nii, et see esineb ainult G klassi puhul. Seda on igalpool. Sama võib öelda mingi rahvuse kohta, et nad on lollid ja märatsevad, kuid sinu arvamus kujuneb sellest, mida sa igapäevaselt näed. See, et sa reaalselt selles oleks on juba teine asi. Nagu rahvuse kohta, sa pead enne teda tundma õppima, kui teda kritiseerid. Kui rääkida G55´st, siis sellel on juba mõeldud rohkem sportlikuma peale. Olen G55 kõrval istunud ja auto tundus jäik. Nii et sportlikus ei võrdu mugavusega.
Postitused: 3,790
Teemad: 280
Liitus: Feb 2009
Maine:
9
11-07-2012, 05:22 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-07-2012, 05:30 PM ja muutjaks oli nostromo.)
Ütleme nii et G55 AMG 368kW proovisõit on kogemus kogu eluks Tegemist on luksusliku mini-tankiga.
Mulle lihtsalt meeldib mõte et ühte mudelit on toodetud aastast 1979 ja seda käsitööna Austrias.
Ning DISAIN, DISAIN, DISAIN. Seda juba ühegi teise autoga segi ei aja ja on lihtsalt maailma ilusaim kuigi enamuste inimeste jaoks on ta vaid "mõttetu kast".
Igasugused x5-d, länkkärid, cayennid jne jätavad mind lihtsalt külmaks kuna on liiga sarnase disainiga ning tunduvad G kõrval lihtsalt "odavad".
Postitused: 118
Teemad: 2
Liitus: Jun 2010
Maine:
0
Ma ei julgeks küll nii kindlalt väita, et enamus G sõidab ainult tänavatel. Militaris kasutatakse seda ikka päris palju. Seda isegi Eestis. Samuti on ta kasutusel nii teede hooldusel, lennuväljadel, keskkonnakaitse, erinevate spetsiaalautodena jnejne. Ehk siis - tegu on pigem tarbeautoga. Seega suuremalt jaolt on ta oma võimekuse tõtu viidud linnas kondava tudengi silma alt minema. Mul ei ole kahjuks küll täpseid numbreid, kuid mingi kõhutunne ütleb, et valdav osa G liigub siiski päris sihtotstarbeliselt rasketes oludes. Ja need mis linna jäävad - paljud on millegi (paat, hobused, suvila jne) vedurid või lumerohkete talvede ootel. Statistilise hälbena vaataksin aga neid kõige silmatorkavamaid - viimase rahanatukesega ostetud G lasnamäe kortermaja ees.
Postitused: 5
Teemad: 1
Liitus: Jul 2012
Maine:
0
EKV GD-d on aastast 1993, ei ole mina näinud ühtegi uut G Mercedest Eesti Kaitseväes. Rahumäe teel Vahipataljonis on sõjaväepolitseil soomustatud musta värvi G, mis on veidi uuem, aga ikka üle 10 aasta vana.
Sooviks täpsustada G otstarvet teedehooldusel Olen näinud, et Unimogi kasutatakse teedeäärte niitmisel, kuid G Mercedest teedehooldusel? Võibolla mõni mees on naljaviluks endale saha ette pannud talvel, kuid teehoolduseks seda selle klassikalises mõttes ei saa pidada.
Ja statistikast rääkides leian, et 40% pole enam hälve vaid ilmselt mood. Nimelt teatud viidete põhjal 40% G müügist on seni moodustanud AMG mudel.
The new G63 AMG outperforms its predecessor, the G55 AMG KOMPRESSOR, by 44 hp and 44 lb-ft of torque, and was a clear favorite for G-Class purchasers, making-up 40 percent of sales globally.
http://www.0-60mag.com/news/2012/04/cars...-g-wagons/
|