Postitused: 138
Teemad: 21
Liitus: Jul 2008
Maine:
1
(08-07-2011, 03:39 PM)denis23 Kirjutas: Mina räägingi et W124 tehasekonditsioonis ja tippvarustuses on väärtuslikum!
Sul on vist probleem sõnaga "väärtuslik" ... ma vahetaks kohe tehase kondits ja nänni täis 300TE "pintsliga värvitud" T või TT vastu...
Just kargas päeh, et sattusin kevadel juhulsikult ühe teatava väikeseeria MB 170V restaureeritud isendi juures hargnevale tõsisele arutelule, teemaks nimelt ülerestaureerimine ja probleem seisnes selles, et teatavad kohad kerel PIDID OLEMA pintsliga värvitud ... aa frits oli ilusti püstoliga värvinud ... vot nii.
Dad.
Postitused: 205
Teemad: 21
Liitus: Aug 2006
Maine:
2
08-07-2011, 06:09 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-07-2011, 06:46 PM ja muutjaks oli denis23.)
Ei ei ma kõigest saan aru, et plekk peabki lainetama ja värv peabki olema pintsliga kantud jne.
Sina ei saa pointile pihta. Mina räägingi, et eelistaks tehasekonditsioonis MB W124 või näiteks, 1994 aasta 300TE tehasekonditsioonis Ford T-le.
Kusjuures, olen kindel, et 15 aasta pärast Ford T ja paljud-paljud muud uunikumid maksavad sama palju ,aga tehasekonditsioonis W124 hinna võiks X3 kordistada.
Sest et nende uunikumitega pole eriti teha. Kollektsioniväärtust nendel ei ole (kuna neid on liiga palju), ajalooväärtust ka mitte (sest et reeglina kuulusid plebsile ning ajalugu on kadunud), sõidumõnu need ei paku, rallidel jm. ei saa osaleda.
Põlvkond kelle jaoks need midagi tähendavad on aga ammu surnud.
Mercedes 560SEC või W124 300TE 4matic on aga väga mõnus sõitmiseks, neid on säilinud vähe, taastada sama hästi kui pole võimalik, või see on väga kallis, need sobivad kruisimiseks jne jne.
Selline on minu arvamus.
Postitused: 138
Teemad: 21
Liitus: Jul 2008
Maine:
1
(08-07-2011, 06:09 PM)denis23 Kirjutas: Kusjuures, olen kindel, et 15 aasta pärast Ford T ja paljud-paljud muud uunikumid maksavad sama palju ,aga tehasekonditsioonis W124 hinna võiks X3 kordistada.
Sest et nende uunikumitega pole eriti teha. Kollektsioniväärtust nendel ei ole (kuna neid on liiga palju), ajalooväärtust ka mitte (sest et reeglina kuulusid plebsile ning ajalugu on kadunud), sõidumõnu need ei paku, rallidel jm. ei saa osaleda.
Põlvkond kelle jaoks need midagi tähendavad on aga ammu surnud.
Oled sa nii kindel, et 15 aasta pärast sa jõuad sinna sisse bensu osta?
Ford-T sõidab ka piirituse vms põleva asjaga (võiks ju konjakiga proovida aga ei raatsi), seevast kõik el.pumbaga mersud kardavad tilgakest vett bensiini sees nagu vanakurat välku ja muud kütust sinna areatda on päris raske. Ja Ford-i võib ka puugaasi peale ümber teha, nelja ümberehitust ei kujuta hästi ette.
Tsitaat:Selline on minu arvamus.
Sellest peaksid sa iga kord alustama
Dad.
Postitused: 1,553
Teemad: 38
Liitus: Sep 2006
Maine:
5
Nojah, aga samahästi võib ju siis juba hobuvankriga ringi sõita. Kui vedav agregaat välja arvata on muu ju sisuliselt identne.
Pealegi Ford T-sid on ju tehtud 15 miljonit, kui neist näitex ka pooled olex hävinud olex neid ikka veel 7,5 miljonit alles. Universaalkerega 124-jasid tehti veidi üle 300 000-de ja neistki on päris paljud juba pressi alla läinud, seega seleta mulle lollile, mille poolest see ajast ja arust Ford T nii väärtuslik on?
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Postitused: 205
Teemad: 21
Liitus: Aug 2006
Maine:
2
(10-07-2011, 11:56 AM)Werewolf Kirjutas: Nojah, aga samahästi võib ju siis juba hobuvankriga ringi sõita. Kui vedav agregaat välja arvata on muu ju sisuliselt identne.
Pealegi Ford T-sid on ju tehtud 15 miljonit, kui neist näitex ka pooled olex hävinud olex neid ikka veel 7,5 miljonit alles. Universaalkerega 124-jasid tehti veidi üle 300 000-de ja neistki on päris paljud juba pressi alla läinud, seega seleta mulle lollile, mille poolest see ajast ja arust Ford T nii väärtuslik on?
Ma arvan, et Ford T "survival rate" jääb kuskil 0.1-0.5% juurde, aga ka see teeb 15-75 000 alles jäänud autosid.
Tuginedes teiste sama klassi autode kogemusele, jääb Mercedes W124 "survival rate" ilmselt jääb kuskile 0.5% lõpude lõpuks, millest ilmselt omakorda "tehasekonditsioonis" säilinud autosid jääb väga väga vähe. Arvestades seda pruugitud Mercedeste voogu, mida omal ajal voolas Aafrikasse, Lähis-Itta ning Ida-Euroopasse, arvan mina, et üsna varsti väikese läbisõiduga W124 Mercedes jääb harulduseks.
Ning lisaks sellele, eriti väärtuslikud on kupeed, kabriod ning 500E, samuti tippvarustuses tavamudelid (300E, 4-matic) jne.
Mida on oluline aru saada. Sa saad isegi oma garaazis taastada Ford-T algupärase konditsiooni. Mercedest W124 sa nii ei taasta, nutad aga ei saa...Sellega, need isendid mis on jäänud, need on jäänud, rohkem neid ei tule.
Seda sama ilmselt puudutab ka W126,116 ja teisi täna allahinnatud Mercedeseid - aga need juba maksavad päris palju.
Postitused: 616
Teemad: 41
Liitus: Aug 2010
Maine:
2
Seda sama ilmselt puudutab ka W126,116 ja teisi täna allahinnatud Mercedeseid - aga need juba maksavad päris palju.
[/quote]
Ei maksa keegi nende eest palju,veel..
Lihtsalt küsitakse palju ja hetkel oluliselt määravad veel turuhinda väsinud "kährikud"
Postitused: 142
Teemad: 4
Liitus: Jan 2008
Maine:
5
10-07-2011, 09:06 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-04-2012, 06:42 PM ja muutjaks oli Riho-Peeter S..)
MB600
Postitused: 205
Teemad: 21
Liitus: Aug 2006
Maine:
2
(10-07-2011, 09:06 PM)Riho-Peeter S. Kirjutas: Küsimus tundub olevat maitses. Kõnekäänd on, et maitse üle ei vaielda, kuigi tegelikkuses on maitse just see põhiline asi, mille üle vaieldakse.
Mainitud "youngtimerite" (W116, W126, W124) võrdlemine kuulsa oldtimeri - Ford T-ga - on selles mõttes õige, et ei üks ega teine oma (vähemalt praegu) märkimisväärset kollektsiooniväärtust. Ma ei ole küll väga suur Ford T spetsialist (kuigi meie peres selline auto 90 aastat tagasi oli), kuid minu teada Ford T kuigi hinnaline uunikum ei ole. Ma ei ole näinud, et kusagil oksjonil või diileri juures ka kõige paremas korras Ford T üle küsitaks üle EUR 25 tuh. Tavaliselt jäävad Ford T hinnad siiski pigem EUR 10-15 tuh. kanti. Pole ka ühtegi olulist põhjust, miks peaks Ford T hind lähemas või kaugemas tulevikus tõusma hakkama. Veteranautode huvilistele on Ford T alati meeldinud, sest see on vaieldamatult üks kättesaadavamaid ja taskukohasemaid ning hõlpsamini remonditavaid veteransõidukeid. Esimese Eesti Vabariigi ajal, muide, anti Ford T juhtimiseks välja juhilube, kuhu oli sisse kirjutatud, et need on mõeldud Ford T jaoks.
Haruldasemate ja paremate Daimler-Benzi yountimerite hinnad on juba mitu aastat tõusuteel. W116 seeriast tasub osta MB450SEL 6,9, W126 seeriast 560SEC, W124 seeriast E500AMG, kõik kabrioletid ja kupeed. Nende youngtimerite hinnad on täna päris soolased, kui autod on tehasekonditsioonis (vähe sõitnud, mitteavariilised, enam-vähem uueväärilised). Selle aasta kevadel müüdi Saksamaal väga heas korras 450SEL6,9 hinnaga EUR 75 tuh., paar aastat tagasi müüdi Amsterdami MB peadiileri poolt 20 tuh.km sõitnud 560SEC hinnaga EUR 85 tuh. ja Saksamaal uuevääriline E500AMG hinnaga EUR 40 tuh. Arvan, et täna oleks need hinnad veel kallimad. Kas need hinnad on odavad või kallid, on suhteline. Võrreldes sama mudeli suure läbisõiduga youngtimeriga, on tehasekonditsioonis autod kallid. Võrreldes tehasekonditsioonis MB600-ga, on need hinnad soodsad. Selle foorumi lugejad kasutavad oma youngtimereid arvatavasti sagedaseks sõitmiseks. Igapäevase kasutusväärtuse poolest on neeed youngtimerid kindlasti paremad kui MB600. Samas kerkib alati üles küsimus, et kui auto on "liiga heas korras", kas on see üldse mõistlik, sest sellist autot igapäevaselt (või isegi igal nädalavahetusel) arvatavasti ei raatsiks kasutada.
Nohh aga see ongi see mida ma ütlesin - tehasekonditsioonis youngtimerite hinnad tõusuvad. Sama puudutab ka W129. Aga see kehtib ikkagi ainult ideaalsete autode puhul, igatahes läbisõit peab olema minimaalne.
Postitused: 142
Teemad: 4
Liitus: Jan 2008
Maine:
5
Jah, tehasekonditsioonis youngtimerite hinnad on tõusuteel. Eelkõige puudutab see muidugi iga seeria tippmudeleid: W124, W116, W126, aga ka W129. Nagu ikka on kasutatud auto juures oluline pigem selle seisukord kui varutuse tase ja täpne mudel. Ehk näiteks kui on huvi SEC-i vastu ning on võimalik osta ideaalses korras W126-seeria 420SEC, siis ei ole mõtet jätta see ostmata selleks, et ihaldusobjektiks on hoopis 560SEC. Seda muidugi siis, kui auto saab ostetud (pühapäeva)sõitmiseks, mitte investeeringuna ootama hinnatõusu või angaari kollektsiooni osana seisma. Paradoks seisneb mu meelest selles, et kui osta ideaalilähedases seisukorras minimaalse läbisõiduga auto, siis ei raatsi seda sõitmiseks kasutada. Siis tekib küsimus, et kui palju võiks auto olla kulunud (ja selle võrra odavam), et poleks kahju sellega sõita ning julgeks ka kaubanduskeskuse parklasse jätta.
Postitused: 205
Teemad: 21
Liitus: Aug 2006
Maine:
2
11-07-2011, 05:57 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-07-2011, 06:21 PM ja muutjaks oli denis23.)
(11-07-2011, 12:20 PM)Riho-Peeter S. Kirjutas: Jah, tehasekonditsioonis youngtimerite hinnad on tõusuteel. Eelkõige puudutab see muidugi iga seeria tippmudeleid: W124, W116, W126, aga ka W129. Nagu ikka on kasutatud auto juures oluline pigem selle seisukord kui varutuse tase ja täpne mudel. Ehk näiteks kui on huvi SEC-i vastu ning on võimalik osta ideaalses korras W126-seeria 420SEC, siis ei ole mõtet jätta see ostmata selleks, et ihaldusobjektiks on hoopis 560SEC. Seda muidugi siis, kui auto saab ostetud (pühapäeva)sõitmiseks, mitte investeeringuna ootama hinnatõusu või angaari kollektsiooni osana seisma. Paradoks seisneb mu meelest selles, et kui osta ideaalilähedases seisukorras minimaalse läbisõiduga auto, siis ei raatsi seda sõitmiseks kasutada. Siis tekib küsimus, et kui palju võiks auto olla kulunud (ja selle võrra odavam), et poleks kahju sellega sõita ning julgeks ka kaubanduskeskuse parklasse jätta.
Ma arvan "tehasekonditsioon" lõpeb kuskil 50 000 km juures, sellega kui ostad 20 a. vana auto, millel on 50 000 km ls, ning aastaga sõidad 1000 km, siis põhimõtteliselt on asi ok. Arvestada et suvised pühapäevasõidud on üldiselt üsna vähekurnavad auto jaoks.
Aga minul on hoopis teine küsimus - nimelt, kui palju oli istmete paigaldusskeemi MB600 pullmanil?
Näiteks, mis asi on see?
Postitused: 304
Teemad: 42
Liitus: Mar 2009
Maine:
8
11-07-2011, 07:32 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-07-2011, 07:34 PM ja muutjaks oli Sm.Tihhonov.)
(11-07-2011, 05:57 PM)denis23 Kirjutas: [Aga minul on hoopis teine küsimus - nimelt, kui palju oli istmete paigaldusskeemi MB600 pullmanil?
Näiteks, mis asi on see?
See on Paavst Paul VI jaoks tehtud eriversioon. Lisaks ühekohalisele tagaistmele erineb tavamudelist kõrgendatud katuse poolest. Täna võib teda näha Mercedese tehasemuuseumis.
Kusjuures minu meelest polnud ta klassikaline Pullman, vaid ikkagi 3 küljeaknaga variant, ent oluliselt pikema tagauksega kui tavaline 600.
Terve aasta poole aastaga
Postitused: 138
Teemad: 21
Liitus: Jul 2008
Maine:
1
600 on nii eriline seeria, et selle ei ole olemas "seeriatoodangut", kõik tehti tellija soovide järgi.
Dad.
Postitused: 205
Teemad: 21
Liitus: Aug 2006
Maine:
2
11-07-2011, 09:09 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-07-2011, 09:28 PM ja muutjaks oli denis23.)
(11-07-2011, 07:32 PM)Sm.Tihhonov Kirjutas: See on Paavst Paul VI jaoks tehtud eriversioon. Lisaks ühekohalisele tagaistmele erineb tavamudelist kõrgendatud katuse poolest. Täna võib teda näha Mercedese tehasemuuseumis.
Kusjuures minu meelest polnud ta klassikaline Pullman, vaid ikkagi 3 küljeaknaga variant, ent oluliselt pikema tagauksega kui tavaline 600.
Muide ma juba ammu räägin, et erinevalt clubmb.ee eelistustest, ei olnud nahk (vähemalt kuni 80-ndate keskpaigani) kõige kallim-prestiizikam materjal. Näiteks, Bentley HMS Limo on tagaistmed tehtud villase kangasega, ZILid tehti seest veluuriga, W100-s olid tagaistmed tehtud MB Suedest, Tsaika kasutas samuti MB Suede, tippklassi ameeriklased kasutasid gobeläänkangast jne.
[img]std_1970_mercedes_benz_600_landaulet-interior-wood-max-.jpg[/img]
Postitused: 142
Teemad: 4
Liitus: Jan 2008
Maine:
5
Istmete paigaldusskeeme oli MB600 Pullmanil standardvarustuses kaks. (Rooma paavsti eritellimusel valmistatud MB600-st, mille foto Denis esimesena üles laadis, räägin järgmises lõigus.) Pullmanil oli tagareas tavaline istmerida, kuhu mahtus 2-3 inimest ja keskmises reas oli kaks võimalust, mis sõltusid sellest, mitu ust oli pullmanil. Pullmane valmistati 4- ja 6-ukselistena. Kuueukselistel pullmanidel olid keskmises reas nn. ajutised istmed - need, mis on Denisi alumisel fotol (see, kus on keskmise rea parempoolne valgest nahast iste lahti- ja vasakpoolne kokkuklapitud). Neljaukselistel pullmanidel oli keskmine rida sõidusuunas tagurpidi (nn. vis-a-vis istmed). Pullmane valmistati kokku üle 500 eksemplari, neist ainult väike osa olid 6-ukselised. Seepärast on 6-ukselised pullmanid kõrgemas hinnas, võrreldes 4-ukselistega. Kõik pullmanid on odavamad kui landauletid, mida valmistati kokku ainult 59 tükki. Lisavarustusena oli võimalik nii lühikese teljevahega MB600-le kui pullmanile tellida klaasvahesein. Klaasvahesein liikus nupust hüdrauliliselt. Klaasvaheseinaga auto juhiiste liigub manuaalselt, mitte nupust hüdrauliliselt nagu ilma vaheseinata autodel. Klaasvaheseinaga autodel on juhiiste üsnagi vastu rooli ja seega juhil vähem liikumisruumi. Samas on klaasvaheseinaga autol siiski juhi jaoks piisavalt ruumi, et rooli taha saada ja pärast autost välja pääseda. Võrdluseks - ZiL117 juhi töökoht on vaheseina tõttu väga kitsas, mistõttu saab ZiL117 rooli päris üles keerata, et juht kabiinist sisse/välja pääseks. Ainult kolm MB600 pullmani valmistati ilma klaasvaheseinata. Denisi fotol olev valge nahksisuga MB600 pullman on üks neist kolmest vaheseinata eksemplarist.
Traditsiooniliselt on Daimler-Benz valmistanud paraadsõidukeid Rooma paavstile. Fotol näidatud MB600 valmistati Rooma paavstile eritellimusel. See auto seisab Mercedes-Benzi uues muuseumis Stuttgartis, kuhu huviliselt on võimalik seda vaatama minna. Selle auto juures on mitmed asjad erilised. See auto landaulet, kuid tegu on ainueksemplariga. Tagumise istmerea asemel on üks suur tugitool, mida paavst sai ise istme kõrval olevast nupust hüdrauliliselt üles-alla tõsta. Selle funktsiooni mõte oli, et kui paavst sõidab autol rahvast tervitama, lastakse katus alla ja tõstetakse paavst üles, et rahvas teda näeks. Sellise tagaistmega on ainult fotol olev paavsti MB600. Selle auto tagauksed on oluliselt pikendatud nii, et puudub vajadus esi- ja tagauste vaheliseks klaaspaneeliks, mis on kõigil teistel 4-ukselistel pullmanidel. See omadus on ainult kõnealusel paavsti autol. Lisaks on selle auto katust tõstetud kümmekond sentimeetrit. Sarnaselt on katus mõnel tõstetud mõnel Saksamaa valitsuse käsutuses olnud MB600-l. Aeg-ajalt näitab Daimler-Benz paavsti MB600 erinevatel näitustel ja konkurssidel. YouTube'is on video sellest, kuidas seda autot näidati hiljuti kuulsal Amelia saare konkursil: http://www.youtube.com/watch?v=GfVNDEV5sp0.
Postitused: 205
Teemad: 21
Liitus: Aug 2006
Maine:
2
11-07-2011, 09:33 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-07-2011, 09:38 PM ja muutjaks oli denis23.)
Muide, kas keegi on oma silmaga tehase W116 limo näinud?
Poleks kunagi uskunud, aga selline eksisteerib.
Huvitava sisuga "lühike" W100
Teine:
Postitused: 142
Teemad: 4
Liitus: Jan 2008
Maine:
5
Ka mulle tundub, et kõige peenem materjal esindusauto reisijateosa jaoks on ikka olnud kvaliteetne kangas. mitte nahk. Nahkistmed olid autojuhi jaoks. Vanasti tehti kõik Rolls-Royce'i limusiinid nii, et juhiiste oli kaetud vastupidava nahaga ja tagaistmed olid kangast (West-of-England-kangas). Üleni nahksisuga olid sportautod, aga mitte limusiinid. MB600 tekstiilistmed on kaetud sama veluurkangaga, mida kasutati vanasti ja ka tänapäeval Saksamaal kiirrongide esimese klassi vaguni istmetel. Minu teada oli esimene Mercedes-Benz, mille istmetel rongi esimese klassi vaguni istmete veluurkangas kasutusele võeti, viimase seeria Adenauer - W189 MB300d.
Vanemate ZiL-ide (114/117) puhul oli esiiste nahast, aga tagaiste kaetud kvaliteetse kangaga (sarnane Rolls-Royce'i West-of-England-kangale). Hiljem (ZiL 115) kaeti kõik ZiL-i istmed kangaga, aga siis oli kasutusel juba veluur. Päris esimeste ZiL-ide istmed olid mingist muust vastupidavast kangast - seda võib vaadata Valeri Kirsi muuseumis, kus on ühe ZiL 111 ahervare vaatamiseks välja pandud.
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
Postitused: 205
Teemad: 21
Liitus: Aug 2006
Maine:
2
11-07-2011, 09:50 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-07-2011, 10:00 PM ja muutjaks oli denis23.)
(11-07-2011, 09:35 PM)Riho-Peeter S. Kirjutas: Vanemate ZiL-ide (114/117) puhul oli esiiste nahast, aga tagaiste kaetud kvaliteetse kangaga (sarnane Rolls-Royce'i West-of-England-kangale). Hiljem (ZiL 115) kaeti kõik ZiL-i istmed kangaga, aga siis oli kasutusel juba veluur. Päris esimeste ZiL-ide istmed olid mingist muust vastupidavast kangast - seda võib vaadata Valeri Kirsi muuseumis, kus on ühe ZiL 111 ahervare vaatamiseks välja pandud.
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
Lp Riho-Peeter, ma arvan et Valeri Kirsi (ilmselt juba endine) ZIL-111 ei ole sugugi ahervare vaid vastupidi, tohutu suure ajalooväärtusega sõiduk, (ZIL-111 kere 0012) mille väärtus ilmselt kahaneb kui seda on restaureerida.
Kui ma õieti mäletan, oli see müüdud hiljuti paari restaureeritud W100 hinnaga.
Ma avan väikese saladuse ZIL 111 orig. istmepolster ei ole nõukogude inimese geenius leiutanud. Minu kristallpall ütleb...ütleb...ütleb...et see on ilmselt Packard või Imerial aastast...aaaaastast...pakuks 1956-57)))
Uuupss...peaaegu avasin praegu ära. Selline see oli ainult hall (vastavalt isikustele kes seal istusid)
http://www.smsautofabrics.com/product-in...&ino=38054
Postitused: 142
Teemad: 4
Liitus: Jan 2008
Maine:
5
Väike täiendus seoses MB600 istmete paigaldusskeemidega. Lisavarustuse koodi nr. 401 all oli MB600-le võimalik tellida eraldi tagumised istmed. Eraldatud tagumise rea istmed on näha Denisi postituse nr. 175 all (helesinine auto konjakivärvi nahksisuga). MB600 on väga palju pildistatud auto. Fotosid MB600 sisust on hulgaliselt leida internetist. MB600 pilte on avaldatud raamatutes, ajakirjaartiklites ja YouTube'i videotes. Pean tunnistama, et eraldi tagaistmetega MB600 fotot ei ole ma enne Denisi helesinist MB600 varem näinud. Teadsin, et eraldi tagaistmed on lisavarustusena justkui olemas, aga kuna polnud kunagi näinud, arvasin, et tegu on mingi eksitusega. Tuleb välja, et see siiski ei ole eksitus, vaid eraldi tagaistmed on ikkagi olemas. Arvatavasti on tegu väga haruldase lisavarustusega.
Denisi postituse nr. 175 fotol oleva helesinise MB600 vahesein on valmistatud eritellimusel. Standardlisavarustusena oli MB600-le võimalik tellida klaasvahesein. Klaasvaheseina sai tellida nii lühikese kui pika teljevahega MB600-le ja see on Denisi postituse nr. 175 kolmel järgmisel fotol. Helesinise MB600 vahesein ulatub ainult istmete kõrguseni ja on mitmel muul moel erilise kujuga. Ka selle auto nahksisu on teist tüüpi nahast ja teisiti kokku õmmeldud. Standardnahksisu oli "triibuline" ja selle keskmine osa oli (vastavalt kliendi soovile) kas perforeeritud või mitte.
Postitused: 142
Teemad: 4
Liitus: Jan 2008
Maine:
5
Üks MB600 eksootilisemaid omapärasid (millele Dad on varem vihjanud), on asjaolu, et seda autot oli võimalik Daimler-Benzi tehasest tellida mitte ainult suure hulga lisaseadmetega, vaid eritellimusel väga erinevate omadustega. Pullmanile sai tehase ametliku lisaseadmena tellida näiteks Sony televiisori, mis oli tol ajal suur haruldus. Auto esiistmete vahel asuvasse panipaika oli võimalik tellida külm laegas, mille juurde käis kristallist klaaside komplekt ja pudel. Laeka jahutamine käis nii, et salongi konditsioneeri poolt jagatav külm õhk lihtsalt puhuti läbi laeka. Eritellimusel oli võimalik salongis kasutada eksootiliste loomade nahkasid ja kasutada kõige erinevamaid värvikombinatsioone. Olen näinud MB600, mille põrand oli kaetud roosa lambanahaga ja istmed helerohelisest nahast - tehase töö.
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
Postitused: 205
Teemad: 21
Liitus: Aug 2006
Maine:
2
(15-07-2011, 08:04 AM)Riho-Peeter S. Kirjutas: Üks MB600 eksootilisemaid omapärasid (millele Dad on varem vihjanud), on asjaolu, et seda autot oli võimalik Daimler-Benzi tehasest tellida mitte ainult suure hulga lisaseadmetega, vaid eritellimusel väga erinevate omadustega. Pullmanile sai tehase ametliku lisaseadmena tellida näiteks Sony televiisori, mis oli tol ajal suur haruldus. Auto esiistmete vahel asuvasse panipaika oli võimalik tellida külm laegas, mille juurde käis kristallist klaaside komplekt ja pudel. Laeka jahutamine käis nii, et salongi konditsioneeri poolt jagatav külm õhk lihtsalt puhuti läbi laeka. Eritellimusel oli võimalik salongis kasutada eksootiliste loomade nahkasid ja kasutada kõige erinevamaid värvikombinatsioone. Olen näinud MB600, mille põrand oli kaetud roosa lambanahaga ja istmed helerohelisest nahast - tehase töö.
Lp. Riho-Peeter, Sulle üllatuseks, et tol hirmsal ajal, millal autootjatel puudusid turva- ning keskkonnastandardid, ning üldiselt, kasumimarginaal ühe auto kohta ilmselt, oli, arvestades, inflatsiooni, oluliselt, kõrgem kui praegu, sellist võimalust oli paljudel teistel autodel.
Näiteks, oli täiesti tavaline, et inimene kes tahtis osta auto, pidas tehasega (mitte diileriga) pikka paberkandjal kirjavahetust tehingu ja selle tingimuste kohta.
Põhimõtte oli lihtne - klient on kuningas, kuni ta selle eest maksab. Neid kliente kes olid valmis maksma, ilmselt, oli vähem, kui Mercedes 600 ostjaskonna hulgast, kuid juhul, kui need leidusid, ei olnud mingi probleem nende soovide täitmiseks.
Rover näiteks oli täiesti valmis valmistada mõnda aksessuaari potentsiaalse ostja visandi järgi - näiteks, tikutopsinissi uksepolstrisse, või suitsupiibu hoidja keskkonsooli.
Cadillac absoluutselt rahulikult õmbles polstrid kliendi materjalist, aga see oli haruharva, kuna standardsete polstrite valik ulatus sadadesse erinevate variantidesse.
Isegi levinumad autod tehti väga suures osas käsitsi.
|