Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
W202 otsib teed.
#1
Mõtlesin, et küsin targematelt nõu.95 aasta C-klassiga sõita on igavene õudus.185/65 R15 talvekaga polnud hullu aga 16" 205/55 suvekaga hakkab hirmus kiskumine pihta. Seda nalja nagu eelnevad aastad ei olnud.Isiklikult tundub, et süüdlane on roolikarp kus on tavalisest suurem rooliloks sees. Ära olen ma vahetanud Sarniirid,õõtsapuksid,ülemise õõtsa,pendelhoova puksi,rooliamordi ja korduvalt kokkujooksu ka regullinud.(ühesõnaga pea kõik mida annab vahetada.) Kas kellelgil on tiba rohkem selle totaka esisillaga kogemust kui minul?
Vasta
#2
Mul endal konkreetselt on s202 ning just sai suverehvid ja veljed alla monteeritud, mõõtudega 225/45 R17 ning ka minul otsib teed ja ma võin sulle öelda, et pisutki rööpalised teed kisuvad ka minimaalselt siis, kui sul esisillas kõik timm on Smile
Vasta
#3
Orig. mõõdus velg + uus conti rehv ei kisu kuskile. Wink

P.S. Vanasti ei osatud MB esisilda enamus kohtades regullidagi, meibi nüüd on ajad muutunud.
Vasta
#4
Kusjuures Marek, asi peab paika... Lasin omajagu osi esisillas vahetada, peale mida Hinkusesse Tartus, algul oli rool vasakule viltu, peale sillastendi oli pisut veel paremale ja nüüd on jälle kolksud tagasi. Uuele ringile.
Vasta
#5
w202 tehasemõõdud on:
6,5 J x 15 - 195/65 R 15 (nt. talveks)
7 J x 15 - 205/60 R 15 (nt. suveks)

Kui nüüd panna madalamad ja kandilise profiiliga rehv, siis hakkabki kiskuma. Korralik rehv õige rõhuga ja õigesti regullitud sillaga ei kisu. (Kuna sa selles "totakas" esisillas oled juba kõik vahetanud, siis ei teeks paha ka roolisüsteemi läbipesu uue õliga.
Vasta
#6
(19-04-2011, 10:56 PM)Rene Kirjutas: ...
korduvalt kokkujooksu ka regullinud.

Aga muud seaded? Ega see pole esiveolise käki sild, millel vaid kokkujooksu keerata saab!

Ning tasub lasta ka tagasilda kontrollida - mitmikhoobadega vedrustus kipub kuludes kah huvitavalt käituma hakkama...

Eks natuke sõltub muidugi rehvist ja velje ETst kah...Eusa_whistle
Vasta
#7
Ma selle regullimise olen targematele jätnud.Velgedel on ET37.Tibakene on peast läbi käinud see mõte, et kui esimeste rataste rööbet laiemaks ajada ehk muudaks asja paremaks.

Muidu nagu ma enne mainisin et paganama roolikarbis on korralik loks sees.Ise ei julge seda keerata ja kui viimane kord Imre juures palusin keerata siis töömiis näitas näpuga ette, et rooliamort vajab vahetust ja pendelhoova puksis on lõtk.Kusjuures...uues febi-bilsteinis oli sama "lõks" mis vanas puksis.

Kusjuures annab tunda just esisilla kiskumine.Tagasild hoiab ennast rööpas suht paigal aga rooli käib näpuvahel linta-lonta.
Vasta
#8
Suht keeruline ja delikaatset lähenemist nõudev probleem.

Paar asja, mis on kindlad:

1. Kui otsib teed, siis on sillad valed. Ehk esi- ja tagasild omavahel ei sobi või ei sobi esirattad/tagurattad omavahel. Ehk juhib see, mis hetkel tugevamini maas ja ülejänud kahelt toetus olemas...
Sest offset ja velje laius tunduvad õiged.
Lihtne. Vahet isegi pole, kas käändtelg on paugu saanud või mitte...

2. 205/55R16 või 205/60R15 (väidetavalt originaalmõõt) või 205/50R17 on kokkujooksu seisukohalt kõik ühesugused, kui offset on sama ja velje laius kõigil 7 tolli. Kasutusmugavus, jah, on tallinnas erinev, aga see ei puutu hetkel asjasse.

3. Kuna silda on juba paar korda tehtud ja võttes aluseks, et teoreetiliselt laserpingist ei tohiks loksuva šharniiti/puksiga auto läbi minna (ekraani peal hakkab ju nool pendeldama punase ja rohelise vahel, keera kuidas tahad), siis on viga ilmselt peidetud. Ehk vahel on loks, vahel pole/misiganes.
Sihukest üles leida, aga pole kerge.

4. Roolikarbi lõtk ei tekita tuiamist. Roolikarbi lõtk on lihtsalt roolikarbi lõtk. S. o. keerad ja ratas keerab pool tundi hiljem. Kui tee tahab autot suunata, siis on seda samuti pool tundi hiljem roolist tunda. Aga ikkagi on.


Mis siis teha? Misu soovitus on, et kasuta kallimat töökoda.
Kellega annab enne tegemist sõlmida ka kokkulepe, et kui abi ei ole, siis raha ei maksa. Kuni selleni, et nende soovitatud vahetamist vajavad varuosad võetakse uuesti küljest ja pannakse vanad tagasi. Kuna tolku nagu ei olnud ja klient ei pea ju kellegi "spetsialisti" arvamust kinni maksma, (et ehk on uus Febi osa väiksema lõtkuga kui olemasolev)
Enamus kontoreid, muidugi, saadavad su sellise jutu peale pikalt - lihtsam on "pärast rooliotsavahetust" sild paika saada ja kliendilt raha ära võtta...

V.a. Eestis on siiski paar töökoda, kes ei saa endale lubada, et nad ei saa Mercedes Benz tüüpi auto silda paika. Arvan, et saad isegi aru, mis töökojad need on...Icon_smileIcon_smileIcon_smile
Ükskõik, kui vana või uus su auto on.

P.S. Esisilla kiskumine on paljudel juhtudel põhjustatud just tagarataste valest kokkujooksust...
Vasta
#9
Mõistlik jutt.Kuid jäin mõtlema, et ega silberlased ei hakka just roolilõtku pärast ohkima?
Kokkujooksu protsessis fikseeritakse ju rool kindlasse asendisse kinni ja kui alt poolt hoobasi reguleerides/liigutades need ühele/teisele poole liiguvad siis ei saa see lõpptulemus ka perfektne just olla või mis?

Ma just kontrollisin loksu suurust.Rooli ringi pealt "mõõtes" ( silm sirkel, nina vinkel ) on loks umbes 4cm.
Keegi silberis on kokkujooksu regullimas käinud? Hinnakirjas neil eraldi teenust pole vaid üldhinnakiri.Mind huvitab et palju seal see asi neil üleüldse maksma võiks minna.

Enne tasub vist uuesti sild üleloksutada ja triple checkida ega mingi muu pulk vahetust ei vaja.
Vasta
#10
(22-04-2011, 12:02 PM)Rene Kirjutas: ... jäin mõtlema, et ega silberlased ei hakka just roolilõtku pärast ohkima?

Võivad hakata. Sest nad peavad garantii andma, et rool on pärast otse.
Aga ma arvan, et sõltub tööde vastuvõtjast ja tema kogemustest. Kannatab ka otse küsida, et kas teete silda, kui rool 4cm loksub. Ja et ma ei tahagi, et rool otse oleks, peaasi, et auto ei kisuks ja rattad omavahel paigas (sest ma praegu ei jäksa osta karpi, mis maksab teil umbes tonn euri letis).... Roolikaikad, rattalaagrid, tagasillahoovad jne, muidugi, peavad kõik 100% head olema.

Väike näide: mul oli oma 55nda aasta Jaguariga (jah, ongi ligi 50a vana auto) analoogiline häda - sel on rooliloks juba tehasest 7cm, nüüd isegi veel rohkem.
Inchcape tegi eksperimentaalkorras silla ära ja auto ei kisu. Sõidetud juba mitu aasta nii originaalrehvi kui laia ja madalaga. Ja loksuga olen täitsa harjunud.

P.S. W202-le roolikarp leida on umbes 100 korda lihtsam, kui pärastsõjaaegsele Jaguarile...Icon_razz
Vasta
#11
Mina olen seni pruukinud Prorehvi (rallimees Muraka mehed) teenust ja sellega rahul. Nemad teevad kontrolli ja seadmist kõigi neljale rattale korraga ja sellega välistavad sildadevahelise erinevuse. Paljud kohad teevaad silla kaupa ja siis võib juhtuda, et sillad ise on küll paigas, kuid auto pikitelje suhtes ei ole seade sümmeetriline, mistap auto ikkagi kisub.

Silberisse ma sellise keerukama murega ei läheks - neil ilmselt ei ole motivatsiooni sellise asjaga tegelda...Doubt
Vasta
#12
(22-04-2011, 02:21 PM)v6sa Kirjutas: Paljud kohad teevaad silla kaupa ja siis võib juhtuda, et sillad ise on küll paigas, kuid auto pikitelje suhtes ei ole seade sümmeetriline, mistap auto ikkagi kisub.

Mis jutt see on, nii ei saa ju sildu regullida...???
Sa pead ehk silmas seda, et tagasillast hakatakse alati pihta ja siis liigutakse ette, aga tagarattad on ju anyway laserkiirega/millegaiganes esiratastega seotud ja ekraanilt kogu kompott korraga näha.
Vasta
#13
Saab...Retard

Kusjuures niimoodi saab väga edukalt reguleerida esiveoliste sildu (ehk kokkujooksu). Hulk pisikesi sillareguleerijaid ju sihukesi stendikesi omabki, kuhu mahub korraga vaid üks sild. Kuidas Sa ikka mahutan nõukaaesese garaažiboksi kogu autoremonditöökojaEusa_whistle

Lihtsalt Sina ja mina ootame natuke rohkem sõnade "sildade reguleerimine" tagant, kui vaid kokkujooksu reguleerimist...
Vasta
#14
Ja siis on veel need variandid, kus tagasillas on kõik nii ära roostetanud, et pole mõtet seal midagi reguleerima hakata, kuna see lõppex purux poltide ja saja muu hädaga. Seda muidugi juhul kui kõik võimalikud meetodid (mehhaaniline ja termiline mõjutamine) detailide liikuma saamisex on läbi proovitud. Ex see sõltub ka töökojast ja töö hinnast.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
#15
pere mart teeb kõigile silmad ette oma vanakooli lampidega, eriti silberile.

kindel see!
Vasta
#16
(22-04-2011, 08:35 PM)punnsilm Kirjutas: pere mart teeb kõigile silmad ette oma vanakooli lampidega, eriti silberile.

kindel see!

Silmad teeb ette...seda sossseppa ei soovitaks vaenlasele ka mitte. Olen seal umbes 6-7 autoga käinud läbi aegade, algul lõin käega kuid viimane kord kui 2005a Nissan Patrolil reguleeris mees silda nii et rool oli kolmveerand pööret viltu peal sõites (sinna minnes oli kõik ok, lihtsalt sai rooliotsad vahetatud) ja küsimuse peale, et miks on nii, tuli vastuseks et "tõsta rooli nuudist ringi" jäi küll karp lahti.
Mees ei ole vist mitte midagi kuulnud rooli asendi anduritest ja MF rooli lintkaablitest...Lisaks suunatule kang enam välja ei lülitu jne. Vist ainult üks kord oli tulemus esimese korraga rahuldav, st rool otse, ei kisu jne, kusjuures mujal on asi paika pärast pandud, seega pole auto viga. Kokkuvõttes selle Mart Pere urkasse küll ei soovita minna.

Vasta
#17
(22-04-2011, 08:35 PM)punnsilm Kirjutas: pere mart teeb kõigile silmad ette oma vanakooli lampidega, eriti silberile.

Niidi ja nõelaga pandi vanasti! Smile Silberis saadakse sild ilusti paika muide.
Vasta
#18
(22-04-2011, 07:24 PM)Werewolf Kirjutas: Ja siis on veel need variandid, kus tagasillas on kõik nii ära roostetanud, et pole mõtet seal midagi reguleerima hakata, kuna see lõppex purux poltide ja saja muu hädaga...

Mismõttes? W124-jal näiteks on (mälujärgi) 14 punkti, kust sildu saab reguleerida. Kui umbes pooled neist on reguleerimatud, mis sa arvad, kas saab auto õigeks või mitte....?

"Pole mõtet..."
Kui enam mõtet pole, siis Kuusakoski on kindel ostja sellele autole.
Siis kas sõidad oma tuiava autoga edasi ja ei nuta või vahetad need puksid koos poltidega ära, mis kinniroostetanud on.
Rohkem variante ei ole.

Loodan, et teemaalgatajal "need variandid" ei ole...Smile
Vasta
#19
Marek mine loe w202 manuali 16" veljed on kah lubatud tehase poolt
17" AMG jagu.

Tegelt võiks alustada sellest ,et mis firma rehve sa kasutad?
Ja põhiline probleem ujumisel tekkib järgmistel juhtudel:
Jäiga küljeseinaga rehvid ei olene velje suurusest rehvi laiusest ega kõrgusest. (nagu on pirelli, bridgestone jne.)
Kogu rooli süsteem: Pendel hoob, rooli otsad (sisemised ja välimised) ning muidugi ka rooli amort. (karp nii väga ei mõjuta)
Mis mõjutab väga auto ujumist ja juhitavust on kokku- ja lahkujooks nii esi- kui tagasillas.
Tagasillas olevad loksud määravad pigem suuremat taguosa loopimist (auto tundub teel olema vedel/laisk).
Vasta
#20
(23-04-2011, 05:57 AM)stihl Kirjutas:
(22-04-2011, 07:24 PM)Werewolf Kirjutas: Ja siis on veel need variandid, kus tagasillas on kõik nii ära roostetanud, et pole mõtet seal midagi reguleerima hakata, kuna see lõppex purux poltide ja saja muu hädaga...

Mismõttes? W124-jal näiteks on (mälujärgi) 14 punkti, kust sildu saab reguleerida. Kui umbes pooled neist on reguleerimatud, mis sa arvad, kas saab auto õigeks või mitte....?

"Pole mõtet..."
Kui enam mõtet pole, siis Kuusakoski on kindel ostja sellele autole.
Siis kas sõidad oma tuiava autoga edasi ja ei nuta või vahetad need puksid koos poltidega ära, mis kinniroostetanud on.
Rohkem variante ei ole.

Loodan, et teemaalgatajal "need variandid" ei ole...Smile

No ma pidasin silmas näitex Opel Omega tagasilda, kus kokkujoox varrastest reguleeritav, enamjaolt on need nii kinni roostetanud, et aitab ainult nende alt ära võtmine ja kruustangide vahel lahti võtmine, et need liikuma saax, kuid see tegevus ei mahu enam sillareguleerimise hinna sisse. Siis ei jää muud üle, et ütled kliendile, et keera need kodus lahti ja tule siis uuesti silda, või keerame need siin lahti, kuid see läheb rohkem maxma.

Või näitex mu enda S124-jal olid esiõõtsa poldid nii kinni oxüdeerunud, et pidin need 2 kohast poolex saagima ja uued puxid ja poldid muretsema.

Ex siin tulebki mängu see, kui palju ollaxe nõus oma auto remontimisele raha kulutama, kuna on ka selliseid kliente, kes tulevad ja tahavadki, et ainult ees kokku lahkujooxu paika sätixid, et kiirelt ja odavalt saax.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  w202 bensiinipumba relee dinowalk 4 511 19-11-2023, 07:35 PM
Viimane postitus: dinowalk
Tongue W202 2.0D 55kw süüteluku juhtmete erinevus Mersuotsingul 0 260 20-10-2023, 03:52 PM
Viimane postitus: Mersuotsingul
  W202 Starting issue Santtu 0 461 02-05-2023, 08:03 PM
Viimane postitus: Santtu
  W202 Diffri erinevus rexrex 4 676 15-02-2023, 04:23 PM
Viimane postitus: rexrex
  w202 mootoriaju pinout 7hp 0 496 05-01-2023, 03:39 PM
Viimane postitus: 7hp
  W202 250td ei puhu jalgadele sooja Alpz 1 878 09-12-2021, 10:11 PM
Viimane postitus: v6sa
  W202 c180 rev limiter merce 2 1,246 21-01-2021, 07:09 PM
Viimane postitus: merce
  w202/H0 2.0 D (OM 601),1994a. küsimused Jokker 12 3,752 28-12-2020, 10:40 PM
Viimane postitus: Jokker
  W202 VDO MSE H10 ecu pinout xmediax 0 1,088 25-12-2020, 05:25 PM
Viimane postitus: xmediax
  w202 250 diisel (OM 605) kaal HarryPokker 2 1,782 23-08-2020, 09:09 PM
Viimane postitus: HarryPokker



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne