Postitused: 30
Teemad: 6
Liitus: Jan 2009
Maine:
0
oskab keegi öelda kas 124 200d kõrgsurve pumpa on kuidagi võimalik peale keerata? et segu rikkamaks saada siis!!
Mul nimelt vedeles see mootor ja sõbral oli üx turbo üle ja tekkis mõte et lihtsalt experimenteerimise ja huvi pärast vaatax mis välja tuleb kui need 2 asja kokku panna.
Postitused: 3,894
Teemad: 80
Liitus: Nov 2005
Maine:
8
Saab regulaatorist. Pead ise uurima kuidas.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Postitused: 30
Teemad: 6
Liitus: Jan 2009
Maine:
0
aga kuskohast seda uurida on sellex mingit kirjandust või lihtsalt katseexitus meetodil?
Postitused: 3,894
Teemad: 80
Liitus: Nov 2005
Maine:
8
Regulaatori korpus maha, või tuli eemaldad regulaator küljest...
Vaata sinna sisse ja ürita tööpõhimõttest aru saada ja seejärel keera, mitte vastupidi.
Katseta, või räägi mingite diislimeestega.
Enamasti on seal kaks reguleerimis polti, üks on max pöörded, teine kütuse etteanne.
Minu jutt ei ole 100% Mercedes-Benz pumbaga seotud. Mercedes-Benz pumpa pole keeranud, küll aga vene põllumajandus tehnika oma. Tööpõhimõte on neil sama.
2 ringist piisas, et sumpsist pikk lont välja saada
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Postitused: 1,520
Teemad: 60
Liitus: Nov 2006
Maine:
5
Endal keerasin ka peale ja kuskil teemas sai viitega link ka üles pandud. Ise enam täpselt ei mäleta, kolme asja tuli keerata.
Postitused: 1,244
Teemad: 46
Liitus: Nov 2007
Maine:
6
(23-02-2011, 01:06 AM)hannes_s Kirjutas: Endal keerasin ka peale ja kuskil teemas sai viitega link ka üles pandud. Ise enam täpselt ei mäleta, kolme asja tuli keerata.
kui üles leiad, pane Remondi ise alla üles, seda loeks huviga
Mercedes-Benz varuosad, remont, hooldus, diagnostika, tarkvara uuendused, SCN kodeeringud jne
LESVEN OÜ Suur-Sõjamäe 30F Tallinn
www.lesven.ee
Postitused: 1,520
Teemad: 60
Liitus: Nov 2006
Maine:
5
Ühes väljamaa foorumis oli täpne õpetus koos pildiga, mälu jägi sai ka siin foorumis sellest juttu tehtud, võimalik et vaba teema all. Proovin leida.
Postitused: 30
Teemad: 6
Liitus: Jan 2009
Maine:
0
vene põllumajandus tehnikaga olen ise ka kokku puutunud, aga päris kruttima pole päris hakanud veel.
2 tiirust lont väljas:-P see on siis tuli või must lont ikka?
Jübe kift oleks küll kui leiaks mingi õpetliku lingi kuidas seda pumpa näppida
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Põhimõtteliselt saad keerata kahte asja: maksimaalse etteande hulka ja etteande lõpu pöördeid. Etteannet siis suuremaks ja ettande lõppu ülespoole.
Keeramisega ole ettevaatlik - kui keerad palju, võid lõhkuma lasta. Ning väidetavalt ei pruugi seiskamishoob enam mootorit tappagi. Ei tea, pole proovinud.
Kui oled pumbast rammusamaks keeranud, pead tühikäiku kah alla laskma (ikka sealtsamast regulaatorist), muidu ei lange pöörded alla.
Üldiselt ilma asjast midagi jagamata ei tasu pumpa lammutama hakata - võib kalliks minna. Samas, kui niikuinii on plaan see mootor ära lõhkuda ühel või teisel viisil, võib ju pumpa kruttides protsessi kiirendada... Soe soovitus on katsetada veerand pöörde kaupa, vahepeal proovisõite tehes.
Hannes viitas ilmselt tollele Soome postitusele, mis viis Mese.fi Wikisse, mis kahjuks serveriminestuse tõttu bititaevasse kolis möödunud sügisel. Ehk selle lingi taga enam juttu ei ole
Postitused: 1,520
Teemad: 60
Liitus: Nov 2006
Maine:
5
Ma printisin joonise jutuga välja (kunagi), täna sõidan koju siis otsin garaaži alt ehk on veel alles kuskil. Igatahes seda keskmist suurt kuuskanti tuli keerata sisse poole 1 täispööre (ega rohkem ei kannatagi, muidu stoppermutikat ei saa kinni keerata).
Ja nüüd läheb asi hägusemaks, ülemine ja alumine kruvi, üks keerab tühikäiku ja teine küttesegu. Ühte tuli keerata kinni, teist lahti. Kodus ka üks kõrgsurvepump laiali, viskan pilgu peale siis asi selgem. Tegelikult kui keeramised meelde jätta, siis saab ka katse eksitus meetodil asja paika.
Tühikäigu kruvi tuleks keerata tunde järgi, kuigi üldiselt pea sama palju kui kütte kruvi, lihtsalt vastas suunas.
Tolles õpetuses keerati seda kütte kruvi üks täis pööre. Mina keerasin 1,75 pööret (nüüdseks juba 30 000km sedasi sõidetud, mul OM602) ülevaatusel tahmasisaldus 1.4 seega igati normis. Sõbra esimesel OM601 sai keeratud 2,75 pööret tema tungival soovil, aga sellega ta ülevaatusele ei jõudnud, tossas küll jubedalt, arvan et see ikka liig ja liigsel küttel ilma lisa õhuta pole mõtet. Sõbra praegusel OM601 sai keeratud 2 täispööret, ülevaatuse läbis ametlikult, täpset tahma sisaldust ei mäleta. Normaalselt sõites pumba peale keeramine küttekulu ei suurenda, küll aga suureneb küttekulu põhjagaasiga sõites. Enda OM602 sai sai pump peale keerata peale plokikaane remonti ja pihustiotste vahetust-no ikka tunduvalt ergemaks läks auto.
Et peale keeratud pumbaga läheb mootor rohkem pöörde, siis käigud muutuvad ka tera pikemaks.
OM601 on pumpa tülikas peale keerata, kuna pumba tagakaane (plekist) eemaldamiseks tuleb eemaldada ka õlifiltri kopsik (ja seda korduvalt kuna vahepeal on vaja ka katsetada). OM602 ja OM603 on asi lihtsam, keerad taga kaane maha ja saad töötamis ajal kruve näppida (kuna õlifiltri kopsik jääb külge), maha nõrgub ehk heal juhul 2-300g õli.
Proovin õhtuks ka mõned pildid siia üles panna...
Postitused: 1,520
Teemad: 60
Liitus: Nov 2006
Maine:
5
Garaaži alt leidsin selle paberi üles, sai tookord väike konspekt kokku pandud.
Edu kõigile katsetajatele, olge silikoniga ikka mõistlukud, eriti õlifiltri kopsikut kokku pannes
Postitused: 7
Teemad: 1
Liitus: Sep 2009
Maine:
0
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Vot see on asine materjal! Tänud.
Juhin tähelepanu, et teema algab mitte pumba pealekeeramisega, vaid hoopis heitgaaside temperatuuri anduri paigaldamisega.
Postitused: 319
Teemad: 7
Liitus: May 2007
Maine:
0
olen isegi kaalunud pumba peale keeramist. tean mõnda tegelast kes on oma vana Mercedes-Benz pumpa suht tunde järgi peale keeranud ja minek on päris palju paranenud. mootorile see vist eriti ei mõju, kuna üks vend juba 3 aastat nii sõitnud ja mootor käib ikka siga hästi ja kui "lappa" annab siis on sumpsist korralik must lont väljas aga pöörete tõustes see kaob ja ülevaatuselt on ka ilma pistiseta läbi saand aga kui on veel turbokas siis segu ei tohiks väga valeks minnagi, sest niikui põlemisel rohkem gaasi eralduma hakkab nii tuleb turbost kohe ka ju õhku peale. ja kui nüüd turbot ka vähe peale keerata või mõne tõhusamaga asendada siis peaks jõudu tulema nagu putru
olen otsinud teemat või foorumit kui räägitaks diisli tuunimisest aga pole siiani midagi asjalikku leidnud otsisin muidugi ainult eestikeelseid lehti. soomes on diisli tuunimine päris heal tasemel. videosi leiab youtube-st küllaga ei tea kui palju eestis on huvilisi, kes sooviks diisel mootorit võimsamaks ehitada mina ise olen suur diisli fänn ja mõtlen pidevalt, et mis otsast seda diisli tuunimis asjaga algust teha et kas teha siia mb foorumisse mingi selline teema või turboclub-i või ma ei teagi kuhu
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Just, MB mootor kestab ju kõike...
Enamus Soome häid STsid on alustanud sulanud kolbide vahetusest. Soojuskoormus pole naljaasi. Ärge unustage, et kuigi mootor on vaid õhupump, toodab sisepõlemismootor lisaks mehhaanilisele võimsusele veel kaks korda sama palju soojusvõimsust. Ehk tahtes rattast saada 150 kW, peate atmosfääri suunama 300... (OK, natuke ilustasin asju, kuid suurusjärk on õige...).
Eestis mõned korralikud mootorid ikka on. Kahjuks ei ole nende ehitajad just suuremad asjad (foorumi)jutumehed...
Postitused: 7
Teemad: 1
Liitus: Sep 2009
Maine:
0
(04-03-2011, 10:34 PM)joristaja Kirjutas: ja kui nüüd turbot ka vähe peale keerata või mõne tõhusamaga asendada siis peaks jõudu tulema nagu putru http://www.superturbodiesel.com/std/ip-f...t-189.html
http://www.superturbodiesel.com/std/w210...-1742.html
Siin paar teemat kus on juttu stock turbo pealekeeramisest.
Ehk siis stock turbo ja väljalaske kolle flantsi auk on nii pisikesed et koheselt läheb vasturõhk lubamatult suureks. Hakkan ise varsti uut kollet keevitama. Eks siis panen pilte ka. Teen Holset HX35 jaoks.
Postitused: 319
Teemad: 7
Liitus: May 2007
Maine:
0
rõõm näha, et keegi miskit ikka katsetab turbo ise ainult üks osake süsteemist. kas sa küttega ka tegeled või piirdud rõhu tõstmisega?
Postitused: 7
Teemad: 1
Liitus: Sep 2009
Maine:
0
Kindlasti ka kütus sest lisajõud tuleb ikka suuremast kütusekogusest mitte rõhust. Ilma lisakütuseta on tulemus hoopis negatiivne, sest suurem kogus õhku tuleb ju kokku ka pressida ja kui pihusti annab ikka sama vähe kütust siis võtab see ju jõudu hoopis vähemaks. Stock pumbaga on veel see mure et väikeste (5,5 või 6mm) elementidega pumpa peale keerates läheb 250HP juures pritse aeg väga pikaks mis toob kaasa kütuse mittetäieliku põlemise e. palju musta suitsu ja EGT (väljalaske temperatuuri) kasvu. Ja see temp on ju see mis kolbe jne. sulatab.
|