Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Manuaalkastiga C124-jale automaatkast.
#1
Juba mõnda aega mõtlen enda autole automaatkasti panna, siit ka sellised uurivad küsimused. Autoks 1995 aasta C124 2.5 diisel (OM602) 5-manuaal. Kui selle projektiga ükskord valmis saan, siis saab ka DIY-sse ühe teema jälle juurde.

1. Mida täpselt mul ikkagi vaja on?? (loomulikult kasti ennast, aga mida veel, mingi juhtsüsteem...?)
2. Kas manuaalkasti kardaan ka sobib?
3. Kas bensuka automaat kast ka sobib või on mõni erinevus? milline?
4. On ju nii 4 kui ka 5 käiguga automaat kastid, mis erinevused, kumb mõtekam....
5. ARK-is sellist vahetust ju ometi registreerima ei pea?
6. Leidsin ka ühe doonori http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=21777 selles kuulutuses selline lause "automaat kast vahetab käike normaalselt siis kui gaasi korra järgi anda." mida sellest arvata??? Helistasin ka müüjale, kes väitis et kui liialt järsku gaasi anda, siis vahetab käike alles 3500-4000 põõrde pealt. Samas kui ennem gaasi pisut vabastada, siis vahetab käigu sujuvalt ära (normaalsetel põõretel). Väidetavalt toimub käiguvahetus sujuvalt, jõnksuta ja kiirelt...

Ootan igasuguseid arvamusi ja vastuseid küsimustele.
Jätaks jällegi asja mõtekuse/äratasuvuse siin teemas käsitlemata.
Ette tänades!
Vasta
#2
Pidades silmas Sinu eelmisi arendusi, ootan huvigaNod

Mõned mõtted Su küsimuste teemal.
1. Vajad hüdrotrafot, käigukasti, kardaani esimest osa, käigukasti tala, kangi koos hoovaga, elektrijuhtmeid (Sinule vast ei pea kordama, et MB kimbud käivad loogilisteks üksusteks lahti), piduripedaali ja pedaalikarpi (kuigi see vist ei ole hädavajalik), KD lüliti.
2. Esimene pool ei sobi, tagumine küll.
3. Füüsiliselt sobib. Erinevused on käiguvahetuspunktides ja ülekandearvudes.
4. Viiene on elektrilise juhtimisega. Kui ajukirurgia ei hirmuta (ja Sind ilmselt mitte) on viiene ökonoomsem.
5. Teoorias pead - tüübikoodis võib tulla erinevus. Praktikas ei huvita see kedagi.
6. Kõla, nagu oleks KDtross liiga pingul. Aga proovisõit on niikuiniii vaja teha. Ning kastiõli ei tohi olla kärsahaisuga...

Üldiselt tasub suhelda R129ga nendel teemadel.
Vasta
#3
5 kastil lülitatakse 5 käiku kuidagi kiiruse peale, kuid tegu siiski mehaanilise kastiga, mitte elektroonilise juhtimisega.
Kui jupide ostuks läheb osta kardaan kogu pikkuses, tagumine ots küll sama pikk, kuid erinevatel mootoritel erineva läbimõõduga.
Peaülekanne on ka teise ülekande arvuga, automaadi puhul.
Lisaks vaja vaakum regulaatorit pumba gaasi hoovastiku otsa.
Ma pole ise kunagi 5 automaati näppinud kuid, kui lülitatakse 5 käiku kiiruse peale siis võimalik, et sellisel puhul on ka elektriline spido.
Viimane küll puhas teooria.
Käigukangi ümbruse ava on kah erineva mõõduga
lisaks v6sa mainutule on veel KD relee.
Lisaks vajad veel teist radikat. Automaadil jookseb õli jahutus läbi mootori jahutuse radika.

Aga midagi müstilist pole, 124 ikka väga kiviaja lahendustega auto, hea lihtne ise ehitada.
Hea kui saad doonori pealt vaadata kuidas juhtmed jooksevad.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#4
Kahest kardaanist vist ühte teha ei tohi, siin videos räägib vähemalt nii http://www.youtube.com/user/Mercedessour...mznEE7JRpI
Arvan, et viiene kast saab kiiruse signaali sealt samast kust kliima automaatik ja püsikas.
Mis asi on hüdrotrahvo?
Vasta
#5
Hüdrotrafo, konverter, muhv... see on too toroidikujuline pajebann, mis eluneb väntvõlli ja autmaatkasti vahel, täites muu hulgas ka hooratta ülesannet.

Jahutus pole selle mootori puhul primaarne, kuid kasti eluea pikendamise huvides väga soovitav.

Kardaanidega on nii, et teoorias on kumbki pool omaette tasakaalustatud. Praktikas on küllalt juhtumeid, kus kahest poolet kokku pandud kardaani enam tasakaalu ei saagi. Ilmselt on siin märksõnaks iseehitajad ja tasakaalustusteenuse kättesaadavusWink Lollikindlam on haarata kogu võll doonori alt kaasa.

KD relee ja regulaator ununesid tõesti. Nagu ka peaülekande vahetamise vajadus.

Mis puutub viiesesse kasti, siis tõepoolest, tegemist on elektriliselt lülitatava lisakäiguga neljakäigulisega. Hents sõitis pikka aega nii, et viiene kast toimetas neljasena... Tal oli teema seoses progeaju ja kasti juhtelektroonika kommunikatsiooniprobleemiga. Ei teagi, kuidas see tal lahenenud on.
Vasta
#6
Kas kasti jahutus peaks olema radiaatoris või võib olla ka eraldi selline toru nagu siin pildil?
[Pilt: kama369.jpg]
Vasta
#7
Torust jääb suvel väheks.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#8
See toru muideks on roolivõimendi oma.

Soovitaks ikkagi jah panna läbi jahutusradika selle asja. Uus ei maksnud ka vist nagu päris meeletut hinda...

Teine variant on paigaldada sinna ventika juurde eraldi õliradiaator käigukastile, nagu e39-l on. eraldi radiaator annab suurema jahutuspinna...

Mul ntx pikema ja kiirema sõidu juures hakkab kast mingist hetkest jõnksuga käike vahetama. Peale tunniajast seimist on asi jälle korras. Ise oskasin seda seostada ainult kehva jahutusega. Sõitsin siis üle 1000km jutti 120+kmh. Metsapeatusteks ka auto mootorit seisma ei jätnud...
Vasta
#9
Aga mis vahe nendel kastidel, osadel on see nupp S ja E, teistel kastidel seda nuppu pole? S on standard ja E on economi? See nupp tähendab jälle mõnda lisa releed kuskil? jutt 4-jastest kastidest
Vasta
#10
Diislitel ma sellist nuppu pole kohanud, bensukatel küll, minu 300E 24 oli olemas.
Avab ta mingi vaakum kraani, ja siis vahetab kast varem käigu all ja vahetab üles kõrgematel pööretel.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#11
(16-02-2011, 09:28 PM)Laur Kirjutas: Diislitel ma sellist nuppu pole kohanud, bensukatel küll, minu 300E 24 oli olemas.
Avab ta mingi vaakum kraani, ja siis vahetab kast varem käigu all ja vahetab üles kõrgematel pööretel.
Oi, aga see on ju hea või diisli peal efekti ei anna?
Vasta
#12
Ma ei kujuta ette, kui palju see diislil efekti anda võiks - pöördemomendi graafik on üsna lame... Selles on Sul õigus, et toob juurde lisavidinaid.
Vasta
#13
Soetasin siis lõpuks doonor auto W124 300E m103 722.320 kastiga.
Enne kasti paigaldamist kupeele olen otsustanus bensuka kasti saada toimetama OM602-ga ning alles hiljem kogu toimiv kupatus kupeele paigaldada. Seoses tulevase vahetusega mõned küsimused.
1. Kas sama mootorit ja sama kasti omavad sedaan, kupee ja universaal 124-jad omavad sama pikkusega kardaane? (Igatahes kui sedaan ja universaal on 2.8m teljevahega siis kupeel 2,715m)
2. Kas 722.3 ja 722.4 on ühe pikkusega?
Vasta
#14
722.4 ja 722.3 on ühe pikkusega kastid, kardaani kinnitus flantse on aga erinevate auguvahedega (minu andmetel 722.3 on suur auguvahe ja 722.4 on kahte sorti auguvahedega nii suure kui väikse)

Paigaldasin nüüd OM602 722.3 bensaka automaat kasti külge. Kui originaal bensiini mootoriga (M103) kohapeal piduripedaal põhja vajutada ja samal ajal gaas põhjas, käigukang asendis D, siis lasi kast mootori pöörded umbes 1850p/min, mis on igati norm. Nüüd, kus sama kasti otsas 2.5 diisel, on samas situatsioonis pöörded vaevalt 1500p/min. Arvan, et just sellest tulenevalt on ka kast uimane, ka käiguvahetus lööb "kergelt selga". Vaja oleks siis sisuliselt et kast libistaks kohapealt minnes rohkem, kas selleks piisab vaakum modulaatori reguleerimisest või ....?
Vasta
#15
OEH - kast EI LIBISTA kohapealt minnes. Sidurid on 101 % lukus, ainult hüdromuhvis toimub "libisemine". Erinevate mootorite jaoks on erineva stall speediga trahvod. Modulaatorrõhk on käiguvahetuse teema ja tema jällegi ei mõjuta absoluutselt hüdromuhvi tööd vaid ainult seda kui kiiresti üks pakk avatakse ja teine kokku litsutakse. Härrased, elementaarsed asjad enne ikka selgeks ja siis inseneerima Smile
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
Vasta
#16
Vajan seega OM602 mootorile mõeldud hüdromuhvi? Et vastav hüdromuhv pärineb 722.4 küljest, siis kas see sobib 722.3 külge?

Ilmselt tuleb siiski soetada õige diisli ATM kast, ent kuna tegu suures osas õppeprojektiga, siis tahaks ikkagi bensuka kastiga edasi katsetada.
Vasta
#17
Või on mõni võimalus veel kuidas seda hüdromuhvi stall speed-i muuta?
Vasta
#18
Mingi aeg tagasi otsisin ise el. skeemi kuidas neljal KD kickdown relee on ühendatud, päris head asja ei leidnudki, ainult algusaasta punnsilma oma (wis otsing pe27.19-p-2000-99c). Skeemilt jääb vähe segaseks mis on PE07 ja PE00.19-2000
Viitab justkui mõnele teisele skeemile, kuid mina nende järgi WIS-ist teisi abiskeeme ei leidnud (võibolla ei oska otsida).

Mahub täpselt A3 formaati printimiseks
   
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  C124 Ramiak8 1 454 09-07-2023, 03:38 PM
Viimane postitus: kodutu
  C124 pistikud kunde isme all Ramiak8 10 927 29-05-2023, 09:26 PM
Viimane postitus: Ramiak8
  C124 juhiaken Ramiak8 6 923 28-04-2023, 07:01 PM
Viimane postitus: Ramiak8
  C124 turvavöö etteandja kolmnurga vahetus JNS 1 2,645 14-04-2019, 08:56 PM
Viimane postitus: Mike22
  C124 katuseluuk Rene147 1 3,545 09-05-2018, 02:52 PM
Viimane postitus: Rene147
  C124 püsikiiruse hoidja Egoolen 1 3,164 01-10-2017, 08:21 AM
Viimane postitus: v6sa
  C124 sõidupealt lõi armatuuri tuled põlema Valgma 11 9,139 18-09-2017, 07:12 AM
Viimane postitus: Valgma
  C124 veetemperatuuri anduri juhtmed Egoolen 1 3,267 14-08-2017, 09:26 AM
Viimane postitus: hents99
  c124 SRS Egoolen 2 3,644 09-07-2017, 12:22 AM
Viimane postitus: Egoolen
  C124 1992 kõigi lukkude vahetus (süütelukk + juhiuks + kõrvalistujauks + pagasiluuk)? nostromo 2 4,887 11-09-2016, 09:42 PM
Viimane postitus: nostromo



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne