Postitused: 17
Teemad: 5
Liitus: Dec 2007
Maine:
0
02-05-2008, 01:04 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 02-05-2008, 01:07 AM ja muutjaks oli sveno.)
Tere,
vigane õhulugeja (õhumassi andur, MAF) tekitab üldjuhul palju erinevaid probleeme. Toon siinkohal välja sümptomid mis minu bensiinimootoriga ning automaatkastiga '98 W202 C200'l esinesid ning mis lahenesid.
Kui järgnevad sümptomid teie murega suuresti kattuvad siis soovitan soojalt õhulugeja välja vahetada.
1) Käivitamine.
Enne: Mootor läheb kähku käima, pöörded tõusevad hetkeks üle 1200 ning siis sureb välja või peaaegu sureb välja. Mõnikord on vaja isegi rohkem kui 2 korda süüdet anda.
Pärast: Läheb kohe käima ning jääb stabiilseks.
2) Tühikäik külmalt.
Enne: Väga ebaühtlane, ähvardab välja surra. Tundub nagu 1-2 silindrit ei töötaks. Kui gaasi anda nii, et pöörded > 1500 siis muutub ühtlaseks.
Pärast: Mootor töötab ühtlaselt, tahhokas 1300-1400 peal.
3) Sõit külmalt.
Enne: Mootor jõuetu, kui gaasi palju vajutada siis hakkab pooma. Automaatkastiga kiirust keeruline üles saada (gaasi pedaali pumpamine aitab). Kui kiirendab, siis kõhklemisega.
Pärast: Mootor ei kõhkle, kiirendus hea. Ei poo kui gaas põhja vajutada.
4) Tühikäik soojalt.
Enne: Kohe kui jahutusvedeliku näiduk ülespoole liikuma hakkab muutub mootor ühtlaseks. Pöörded lähevad alla 600-700 peale.
Pärast: Ühtlane.
5) Sõit soojalt (jahutusvedeliku näidik ei ole täiesti all)
Enne: Mootor jõuetu. Liigub hästi ainult kui gaasi palju ei vajuta (ca 2/5 peale). Kui põhja vajutada siis poob.
Püsikiiruse hoida võib lolli mängida - kiirendades võib kiirus kinni jääda (mul alati 80 peal).
Automaatkast käitub imelikult (mida soojem mootor seda hullem) - kiirendades käiku vahetades läheb neutraali peale ning pöörded lööb +2000-3000 enne kui järgmise peale vahetab.
Gaasi täiesti põhja vajutades (kickdown) võib kiirendus isegi halvem olla kui poole peale vajutades.
Pärast: Mootor töötab laitmatult - jõudu on küllaga, gaasi põhja vajutades kiirendab koheselt. Käiguvahetused on kiired ja ühtlased.
Nagu näete põhjustab vigane lugeja palju probleeme mis ajapikku lähevad aina hullemaks. Minu puhul "check engine" tuli põlema ei läinud.
Nimetatud pöörded võivad teiste mootorite puhul kõvasti erineda.
Ehk aitab see viga leida diagnostikasse pöördumata.
Edu! mile:
Postitused: 505
Teemad: 30
Liitus: Nov 2005
Maine:
0
punktid 3), 4) ja 5) käivad eduliselt ka minu KE-jetrooniku kohta
Postitused: 140
Teemad: 26
Liitus: Jan 2006
Maine:
0
Kas KE-jetronicul üldse õhulugeja on?
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
loetellu võiks panna veel ühe kogemuse m119 mootoriga:
külmalt ja soojalt sõidab rahulikult ilusti, kiirendab ainult sujuvalt gaasi andes, vahest jätab vahele, kickdowniga kiirendades tahaks nagu tagasi lüüa(nagu vanad mootorrattad M, Z, java jne), jõnksutab kiirendades nagu pidurdaks hästi kiiresti ca0,5-1sek intervalliga, täpselt nagu oleks kõrgepinge viga, kütust läheb ca 50% rohkem.
Postitused: 391
Teemad: 37
Liitus: Jul 2007
Maine:
0
mina võin öelda et minu c 240 2,4L 98a w202 automaat oli nii gaasi pedaal nagu on-off nupp kui gaasi antsid järsku siis nats ootas ja läks aga muidu puterdas. ja madalatel pööretel poos hinge kinni
Postitused: 197
Teemad: 34
Liitus: Jan 2006
Maine:
0
jan110 Kirjutas:Kas KE-jetronicul üldse õhulugeja on? Et siis...
Kas teab keegi et kas on?
Postitused: 42
Teemad: 6
Liitus: Aug 2007
Maine:
0
MarekV Kirjutas:jan110 Kirjutas:Kas KE-jetronicul üldse õhulugeja on? Et siis...
Kas teab keegi et kas on? Minuteada on kuna selline jubin mul küljes on aga kui eksin siis on see mingi muu vidin.
Postitused: 8,228
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
K-Jetil õhukulu lugejat ei ole. Õhu kulu arvestatakse mahu järgi. Ja taldrik liigutab otse dosaatori kolbi, mingit elektrilist pajebanni seal vahel pole.
KE-Jetil on sama taldrik, lihtsalt siibri võllile on lisatud 2 mikrolülitit: tühikäigu ja maks avatuse jaoks. Lisaks on juhtrõhuregulaatoris elektrilised abivahendid külma mootori tühikäigu parandamiseks.
Mõlemal on tühikäigu stabiliseerimiseks lisaõhuklapp, kutsutakse ka tühikäigumootoriks. Selle ülesanne on anda lisaõhku "segusiibrist" mööda, kui see on peaaegu suletud ning mootor vajab stabiilseks tööks veidi enam õhku.
Mõlemal on lisaks temperatuuriandur külmkäivituse tarvis.
Kogu keemia.
Kustmaalt mootoritele tekkis elektriliselt õhukulu lugev mõõtja, ütleb ehk mõni targem...
Igatahes elektrilise pumbaga diislitel on elektriline õhukulu mõõtja, mis perioodiliselt ära sureb. Põtrade foorumit uskudes, nii veerand miljoni tagant.
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
v6sa Kirjutas:Kustmaalt mootoritele tekkis elektriliselt õhukulu lugev mõõtja, ütleb ehk mõni targem... LH-JETRONIC on selle nimi ja "kõik asjad" teeb ära drosselklapp.
Postitused: 374
Teemad: 25
Liitus: May 2007
Maine:
3
Tere
Ei hakanud uut teemat tegema, kuid käisin oma autoga diagnostikas(w140, s420, 96) ja öeldi, et õhulugeja on läbi. Mul küsimus, et kas keegi on seda asendanud ka mõne teise margi või mudeli omaga, kuna esialgne hind mis mulle öeldi oli 8500kr. Internetist leidsin ka 5000kr ja ükes kohas oli isegi 1500EEK.
Kaido
Postitused: 17
Teemad: 5
Liitus: Dec 2007
Maine:
0
Olen ostnud kokku 4 erinevad õhulugejat ning parim mitte orgininaal (ehk Bosch) on olnud Löwe oma. Ülejäänud unusta ära.
Odavamalt saad kas www.ebay.co.uk või www.ebay.de kaudu. Otsi koodi järgi.
Postitused: 619
Teemad: 22
Liitus: Oct 2008
Maine:
0
Kuna siin foorumis jubedalt armastatakse korda, siis mainin ära:
teema on e-klassi alafoorumi all, jutt on c-klassist... ja üleüldiselt läheb teema "üldise jutu" alla pigem.
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
Panin tehnilise alla ja jätkaks siis vigaste õhulugejatega ehk jagage kogemusi mis auto enne õhulugeja vahetust tegi.
Üldiselt võiks kogu õhulugejatega seonduva siia kokku koguda.
Postitused: 2,407
Teemad: 122
Liitus: Nov 2005
Maine:
12
KE-Jetronikul on õhukoguselugeja, lausa nii suur ja massiivne, et hoia ja keela.
Antud Võsa poolt kirjutatud lüliti asub drosselklapi otsas, millel on kolm asendit, O;Idle ja Full trottle.
Et saada infot, kas mootor on tühikäigurežiimis või maksimum kiirendus režiimis või "tavalises tööolekus".
Kogu "osa" mis jääb pritsungi pea ja drosselklapi vahele ongi õhukogusemõõtja.
Ehk mootori vaakum imeb õhukoguse klappi lahti ja vastavalt asendile annab CIS-ile infot selle küljes olev potentsiomeeter.
Sellel on feriritrajad takistuse muutmiseks, mida antud klapp vaakumi tõttu muudab, kui rajad maas on, on süptomiteks ebaühtlane tühikäik, ebalik käivitamine, väljasuremised pidurdamisel jne.
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Postitused: 374
Teemad: 25
Liitus: May 2007
Maine:
3
Kuna mul siis vigane õhulugeja autol s420, 205kw, 1996, lisaks siis sümtomid:
1. Algul käivitus ilusti, kuid mõne minuti möödudes hakkas mootor puterdama ja suri välja, kui uuesti käima panna ning rohkelt gaasi anda, siis jäi ilusti tööle, tühikäigul
2. Sõita oli võimalik, kuid käis väga halvasti, puterdas.
3. Vahetasin ära küünlad, käis kaks päeva ilusti ja hakkas jälle puterdama.
4. Kuna õhulugeja veel vahetamata, siis külmalt algul pöörded kõiguvad, kui mootor läheb soojaks võivad hakkata pöörded kõikuma 600-2000 ja tahab sõiduaeg välja surra, kiirendamine aitab seda viga parandada mingiks ajaks.
Diagnostika maksis 350eek
Postitused: 374
Teemad: 25
Liitus: May 2007
Maine:
3
e-bays pakutakse sellist asja, on ka kallimaid: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayIS...OTORS:1123
See pidi olema samaväärne OEM tootega ja müüakse kui ilma tootjata mudelit, see info siis müüjalt.
Samas on pakkuda ka Renco toodet, kas sellest teab keegi midagi?
http://www.expressauto24.com/epages/Auto...0280217807
Postitused: 3,790
Teemad: 280
Liitus: Feb 2009
Maine:
9
06-12-2010, 08:29 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-12-2010, 08:33 PM ja muutjaks oli nostromo.)
Mu 4/1997 CL600 290kW M120 mootoril hakkas vahel kohapeal seistes bensukulu üle 20L näitama ja hakkas ka imelikult turtsuma. Aitas tavaliselt uuestikäivitamine.
Lesvenis öeldi et tihti lähevad öhukululugejad tuksi öigel ajal vahetamata öhufiltri pärast mis omakorda vöib katalüsaatorid tuksi keerata.
Kuna mul oli ainult parempoolne vigane siis läks soodukaga+Klubikaardiga 5200kr+vahetus ca 0.5h. Pärast antud probleem kadus ja töötab ühtlaselt.
Postitused: 374
Teemad: 25
Liitus: May 2007
Maine:
3
07-12-2010, 11:58 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-12-2010, 11:58 AM ja muutjaks oli kaido.)
(06-11-2010, 09:42 PM)kaido Kirjutas: e-bays pakutakse sellist asja, on ka kallimaid: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayIS...OTORS:1123
See pidi olema samaväärne OEM tootega ja müüakse kui ilma tootjata mudelit, see info siis müüjalt.
Samas on pakkuda ka Renco toodet, kas sellest teab keegi midagi?
http://www.expressauto24.com/epages/Auto...0280217807
Ostsin ikkagi Boschi oma, ei julenud muud proovida, kuid sain hea hinnaga.
Postitused: 391
Teemad: 37
Liitus: Jul 2007
Maine:
0
Unustasin mainida muidugi ,et õhulugeja üks rikke põhjuseid on värvitolm. Olen ise kogenud seda ja mitmed tutavad kah. Tavaliset tekib see rike umbes nädal peale värvimist kui õhuvõtu toru ei ole suletud (kalts või midagi sellist ette toppitud). Õhufiltrist ainult ei piisa värvitolm on nõnda peen et see tuleb filtrist läbi.
Postitused: 97
Teemad: 5
Liitus: Sep 2017
Maine:
1
MB C 140 6.0 l V12. 1993 aastal ehitatud.
Pikemalt on olnud probleem mootori tööga. Külmalt paneb tööle ainult ühe poole mootorist (kaassõitja) Pöörded tõstab 800 - 1000 p/min. Vahel lülitab sisse 2 lisaventikat ees, vahel mitte. Juhipool mootorist hakkab tööle, kui mootor soojeneb töötemperatuurile. Edasi sõites kõik korras , kiirendus ok ,kickdown ok, autopiloot ok. Tühikäik soojalt kõigub kõvasti ja vahel sureb auto välja. Selline anomaalia. Uuritud enamusi variante, mis antud viga võivad põhjustada. Siin nimekiri.
1. Mootori juhtmestik kontrollitud(drosselid, MAF id. j.n.e.)
2. MAF ide lahti ühendamine ei muuda pöörete kõikumist ega käivita ühte mootori poolt.
3. Kogu mootori vaakumi torukeste süsteem üle vaadatud.
4. Lambdad uued ja tõstetud ühelt poolt teisele, mis ei muutnud midagi.
5. Uus kütusefilter, uus surveklapp mootori peal.
6. Kontrollitud temp.andurite juhtmestik ja andurid. Releed, mis kaitsmete karbis on vahetamat. Avamisel paistsid seest nad täiesti korras ja puhtad.
7.Uued jagajakaaned, süüteküünlad 4000km sõitnud.
8. Õhufiltrid uued 4000km sõitnud.
9. Drosselklappe pole kontrollitud!
10. ASR selle anomaaliaga põlema ei lähe.
Ootan teie mõtteid ja kogemusi probleemi lahendamiseks.
|