Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
C124 konditsioneer töötab ebastabiilselt – soovitage meistrit
#1
Minul on probleem auto konditsioneeri töötamisega ja ma otsin firmat, kes seda seadet oskaks parandada. Täitmise koha leidmisega pole probleemi – vaja on meistrit, kes tunneks hästi MB 124 konditsioneeri. Autoks on MB 300 CE 1990 C124. Autol on „Behr air conditioner (585)“.

Mure on selles, et konditsioneer ei taha soojalt töötada. Kui mootor läheb soojaks ja konditsioneer on mõnda aega töötanud, siis hakkab ta sisse/välja lülituma. Mida kuumem on õhk õues, seda rutem hakkab klõpsimine pihta ja läheb tihedamaks. Lõpeb asi sellega, et seade jääb üldse välja ja autosse puhutakse lihtsalt välisõhku. Kusjuures kui hakkab üks suurem klõpsimine, siis konditsioneeri taha lülitudes mõjub see tuntavalt jõule. Sõites sujuvalt on tunda, et autol tuli suur tarbija taha – hakkab nagu hoogu pidurdama. Tühikäigul õlirõhk kõigub 0.1 bar-i ulatuses. Kui mootor on väga soe ning rõhk on seistes niigi 1 peal ja kui konditsioneer taha tuleb, siis rebib selle veelgi alla poole ja tahab lausa mootorit välja suretada. Kui vajutada EC nupu peal ehk konditsioneer välja lülitada, siis töötab mootor ühtlaselt ja sõit on sujuv.

Konditsioneeri lisati nädalapäevad tagasi 860 g ainet ja nii enne kui ka praegu suudab külma mootoriga raudkülma õhku puhuda. Ainet lisati nii, et pandi rõhumõõtja külge ja pumbati juurde – rõhk suurt ei muutunud ja raske oli hinnata, sest konditsioneer lülitus pidevalt sisse/välja.

Vaja on saada konditsioneer tööle ka soojade ilmadega ja selgust, kas konditsioneeri töötamine peabki sellisel määral mõjutama sõitu ja mootori töötamist.

Palun soovitage asjad tundvat firmat/meistrit. Võimalusel kirjutage kogemustest.
Vasta
#2
Kuskohas seda meistrit vaja on?

Tallinnas, Õnne tänaval toimetab üks kodanik, kes viitsib selliste vigade põhjuseid otsida. Tõsi, pole just usaldustäratav koht ja töökultuurgi auto ümber (kuigi seest on auto alati puhas olnud) jätab veidi soovida, kuid hinna ja töökvaliteedi suhe on väga hea.
Helista Yllile 5052156 ja kurda oma muret.

Mujal ei oska soovitada.

Mootorit tappa kont ei tohi. Kas süsteem ikka enne tühjaks pumbati? Lihtsalt rõhkude järgi ei saa süsteemi täita...
Vasta
#3
Tõesti jäi mainimata väga tähtis asi nagu asukoht Icon_redface. Hea meistri järgi pole muidgi raske ka kaugemale sõita, aga ise elan Tallinna lähedal ja seega pealinna lähedal soovin ka kohta leida.

Ei pumbatud ta midagi tühjaks! Selle pärast ma ka selle protseduuri ülesse kirjutasin, et mulle tundus see kahtlane Icon_confused.
Vasta
#4
Enne kondi täitmist tuleb jah süsteem vakumeerida ehk tühjaks pumbata.Ja vaadata, kas hoiab vaakumit et diagnoosida leket. Ja täita ka tuleb kindlal temperatuuril. Enda c124-l ka avastasin esimeste kuumadega, et kont töötab ainult külma mootoriga. Nii kui töösoojaks läks, lükkas kondi tagant ära. Tundub, et üks temp andur mootori juures oli läbi, sain asja toimetama. Aga isegi tulede sisselülitamine koormab generaatorit piisavalt palju, et mootori pöörded muutuks. Ja konditsioneeri pump on mitmeid kordi võimsam.
Vasta
#5
Kas radikate ees asuv ventilaator hakkab ikka tööle kui konditsioneeri sisse lülitad ja radikatest õhk läbi ka ikka käib? Tunduks nagu kuumeneb kondi süsteem üle ja elektroonika lülitab selle siis välja et kõige hullemat vältida. Teine asi on ka kui süsteemis on liiga palju külmaainet, mida sinu juhtumi puhul ilmselt ongi(aga kui enne täitmist oli sama jama, siis ikkagi jahutust vähe). Autodata näitab et 950 - 1100 grammi peaks olema süsteemi kogumaht ja kuskil 400 grammi pealt peaks süsteemis rõhk niipalju langema et enam kont tööle ei hakka. Kolmas asi võib olla ka sisetempi andur, mis võib villast panna ja auto arvab salongi temperatuuri veidi valesti.

Kui - siis lase kuskil teises kohas uuesti täita ära ja veendu, et pannakse õige kogus külmaainet ja et ka natuke õli süsteemi lisataks(~50grammi max).

Aga mul tõmbab ka natuke hinge kinni, kui pump järgi ennast lülib.
Vasta
#6
Juhipool on need torud mis kondi radikast välja tulevad, pane kont käima ja katsu neid palja käega. Kui kinni hoida ei saa on ilmselgelt midagi valesti, rõhk süsteemis liiga suur ja temperatuur kõrge. Kliima radikast tulevad torud peavad sellised kergelt soojad olema aga käega peab kannatama ilusti hoida. Kohapeal proovides kui läheb väga kuumaks siis võid kergelt vett kliima radikale piserdada aitab väga hästi. Kas sul on maanteel ka sama probleem või ainult linnavahel sõites?
Naftapress.
Vasta
#7
(09-06-2010, 05:58 PM)-tanel- Kirjutas: Tundub, et üks temp andur mootori juures oli läbi, sain asja toimetama.

kas mootori küljes ka temp andur, et mootori temperatuurist sõltub kuidagi kondi töö? arvasin siiani et kont on eraldiseisev süsteem.
Vasta
#8
kuna täidan ise ka kliimasi siis tean äelda et mb tõuseb rõhk suurex ja kui kliima vent ei tööta siis hakkabki sisse-välja lükkama
aga on ka ette tulnud et gaasi on palju sees
endal on tehtud survemõõdik ja masin teeb hiljem vaakumit
hea koht kus tallinnas teha saab on www.vianor.ee tartu nmt.119
ise täidan pärnus
päikest ja jahedat olemist autos
Vasta
#9
Loogiline oleks jah, et konditsioneer on eraldiseisev süsteem. Aga millegipärast asus see andur mootori peas.
Vasta
#10
kliima andur on jah mujal aga kui salondi omad ikka pange panevad siis ei saa ka midagi
Vasta
#11
Käisin v6sa soovitatud meistri Üllari juures. Veel leidsin, et pea kõiksugu auto foorumites on seda meest soovitatud.

Paistis pädev mees. Kohaks oli hoov kuuriga ja ilma soovituseta ei oleks julgenud minna. Tõesti jäeti mälestuseks õline jälg kapoti kroomosadele, aga ega mul see auto nii prillikivi ka pole. See ei ole mulle üldse probleem.

Ma hindaks, et mees teab, mida teeb ning tunneb ka vanemaid konditsioneere. Hind oli kallim, kui tava töökojas kaasaegse gaasiga, aga samas panid ka õiget ehk kordades kallimat gaasi.

Soovitan!

Kirjutasin veel natukene ka oma auto teema all: MB 300 CE, 1990, C124 - Mondos
Vasta
#12
ma ei saa aru mis kallima gaasi jutt kuna ise täidan ka siis ei ole kuulnud et kallim gaas
olemas on R-134A ja vanematel masinatel (suuremosa audid) on R-12 (külmikugaas) mis ei ole piisavalt hea kui R-134a

kui on keegi kes teab mis on kallim gaas siis seletage mullegi

päikest
Vasta
#13
Gaasid R-401A ja R-413A on kallimad kui R-134A. Nad ei ole paremad vaid halvemini kättesaadavad ja toodetavad. Ei saa ju panna R-12 süsteemi niisama kohe R-134A peale, sest õlid ei sobi. Olen millestki valesti aru saanud?
Vasta
#14
ok sain siis vastuse aga pole siis kuulnud et on ka sellised gaasid autodesse aga kui siis ok
õlid jah ei sobi aga õli käib pumpa eraldi
Vasta
#15
(10-06-2010, 11:23 PM)-tanel- Kirjutas: Loogiline oleks jah, et konditsioneer on eraldiseisev süsteem. Aga millegipärast asus see andur mootori peas.

et teema on mulle huvitav, siis küsin.
kas mootori küljes asuv andur ütleb kliima süsteemile, et jahutusvesi on soe-seega jahutusradikas on soe-seega oleks vaja panna tööle kliima radika jahutus ventillaator kuna mõlemad radikad on kõrvuti. või on see andur mingil muul eesmärgil?
Vasta
#16
(30-06-2010, 02:19 PM)timka24 Kirjutas: ma ei saa aru mis kallima gaasi jutt kuna ise täidan ka siis ei ole kuulnud et kallim gaas
olemas on R-134A ja vanematel masinatel (suuremosa audid) on R-12 (külmikugaas) mis ei ole piisavalt hea kui R-134a

kui on keegi kes teab mis on kallim gaas siis seletage mullegi

päikest

Hea näide täna väga levinud "kliima hooldusteenusest"...
Kas täidad automaatseadmega või kaalude-kellade järgi? Vana gaasi ikka välja pumpad? Kaua vaakumit süsteemis hoiad? Millist õli kasutad?

Sina täidad kliimasüsteeme ja peaksid ise teadma, et vanemate süsteemide gaas (R12) on keelatud (elik tootmisest maas) ning ametlik asendus niisamuti tootmisest maas.

"Roheline" gaas aga ei püsi vanas ja hõredas süsteemis sees - on vaja liited ja torud üle vaadata. Põtrade foorumis on kuulda olnud isegi vanade voolikute murenemisest, kui on täidetud keskkonnasõbraliku ainega. Aga kes tahab seda süsteemi ümber ehitada?

Seda plahvatusohtu on küll räägitud, kuid minu kõrvu pole veel ühtegi õlide-gaaside kokkusobimatuse tõttu õhku lennanud masinat sattunud. Kuid vigase rõhuanduri tõttu lõhki pumbatud süsteeme on küll. Lasin ise koos Ülliga meie säästuka kompressorist ühe klapi pilbasteks, kui me ei uskunud, et vaevalt kolm kuud süsteemis olnud kuivati võib umbes olla. Oli küll - 25 bar rõhukella saime igatahes põhja enne, kui plaks käis...

Hea, et on selliseid kodanikke, kes viitsivad asja endale selgeks teha. Üll teeb asju hästi ja kiiresti, kuid see koht...
Halb, et tal endal pole ettevõtmise soont nii palju, et endale tekitada viisakas töökoht ja kliendile mugav ning usaldusväärne töökoda.
Vasta
#17
Kurrja...

Uuendaks ka teemat siis. Nimelt otsustas siis ka minu MB 124 konditsioneer lõpetada suvalisel hetkel külma tootmise. Ühel päeval töötas, järgmisel enam mitte... Seega küsiks nüüd, et kas on võimalik AC süsteemis veakoode lugeda tavalise LED testriga? Vähemalt on kindel see, et viga on elektri poolel, kuna sai igaks juhuks süsteem tühjaks tõmmatud ja uuesti täidetud R134-ga(süsteem ilmselt juba saksas ümber ehitatud, kuna Stuttgarti(ja ka MB) logode ja numbritega AC kleps oli kapoti all). Sisse läks 1000gr, välja tõmbas aparaat veidi üle 700gr.

Igaljuhul on süsteem täidetud ja ikka ei hakanud toimima. Seega kas on mingi DIY mille saaks enne läbi teha kui kuskile edasi pöörduda. Kaitsmed vahetasin juba välja...
Vasta
#18
täidan siis täisautomaatse masinaga ja ikka võtan välja kõik mis seal see siis teen 25min. vaakumit ja kui toimib siis gaas sisse ja ongi valma
Vasta
#19
To hannes_s:

See andur mis mootori peas asub, on oma olemuselt normaalselt avatud lüliti. Kui mootori temp tõuseb umbes 85 kraadi, siis kontaktid sulguvad. Ja vot sellel hetkel kukkuski mul konditsioneer tagant ära, kuigi vent juba ammu üürgas. Ehk siis kliima süsteem saab teada, et mootor on töösoojaks jõudnud, aga mida ta selle infoga peale hakkab, seda ma täpselt pole uurinud.

To Nustu826:

Kas sul pumba üldse haagib järgi kui konditsioneeri sisse lülitad? Võibolla ei jõua vool pumba elektromagnetsidurini või on selle siduri mähis läbi. Muidugi on variante veel miljoneid, aga need saad lihtsasti kodusel teel ära kontrollida.
Vasta
#20
Jah, eile õhtul süvenesin asja pisut ja selgus, et pumba elektromähise küljest on mõlemad juhtmed katki ja mähis liigub teatud maa ringiratast, niiet uuel nädalal tuleb see ära vahetada...

Ja võin veel lisaks öelda, et mootoril 2 andurit(3,0TDT), millest üks siis juhib mootori tööd(1 juhtmega) ja teine on kondi jaoks. Kui mootor üle kuumeneb, siis lülitatakse kont välja ja pannakse elektriline ventilaator(kondi oma) täisvõimsusel mootorit jahutama.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  C124 Ramiak8 1 456 09-07-2023, 03:38 PM
Viimane postitus: kodutu
  C124 pistikud kunde isme all Ramiak8 10 929 29-05-2023, 09:26 PM
Viimane postitus: Ramiak8
  C124 juhiaken Ramiak8 6 928 28-04-2023, 07:01 PM
Viimane postitus: Ramiak8
  C124 turvavöö etteandja kolmnurga vahetus JNS 1 2,645 14-04-2019, 08:56 PM
Viimane postitus: Mike22
  C124 katuseluuk Rene147 1 3,547 09-05-2018, 02:52 PM
Viimane postitus: Rene147
  C124 püsikiiruse hoidja Egoolen 1 3,164 01-10-2017, 08:21 AM
Viimane postitus: v6sa
  C124 sõidupealt lõi armatuuri tuled põlema Valgma 11 9,150 18-09-2017, 07:12 AM
Viimane postitus: Valgma
  C124 veetemperatuuri anduri juhtmed Egoolen 1 3,268 14-08-2017, 09:26 AM
Viimane postitus: hents99
  c124 SRS Egoolen 2 3,645 09-07-2017, 12:22 AM
Viimane postitus: Egoolen
  C124 1992 kõigi lukkude vahetus (süütelukk + juhiuks + kõrvalistujauks + pagasiluuk)? nostromo 2 4,887 11-09-2016, 09:42 PM
Viimane postitus: nostromo



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne