Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mootori soojendamine!!!!
#1
Leidsin siis Delfist sellise pärli.
Olen ise kuulnud küll väga erinevaid versioone mootori soojendamisest enne sõitmist, kuid taolist asja loen küll esimest korda!!!Rolleyes
Mida arvate???

http://uudised.ekspressauto.ee/news/auto...3&l=fplead
320CDI - Väikevenna

Vasta
#2
uskumatu, mul 15 min käib vahest
Vasta
#3
Olen seda soovitust varem ka kuulnud, kuid proovi sa hommikusel tipptunnil madalaid pöördeid hoides vaikselt sõita. Uuemad aparaadid soojenevad kiiremini ka siis kui panna kohapeal töötades tuled põlema, kuid see raskendab generaatori elu.
Ostan vanu münte ja muud vanakraami.
Vasta
#4
See sekundite jutt on küll pehmelt öeldes imelik. -25C juures on lisaks mootorile vähemalt automaatkastidele vajalik ka mingi soojendamine. Kui vaadata mis firmast see jutt tuleb siis ... L-Prantsusmaa kohta võib see ehk sobida aga mitte meile.
Vasta
#5
270cdi Kirjutas:uskumatu, mul 15 min käib vahest

Sama siin - Toyotaga lähen ära kiiremini, kallist pärlit (500SEL) soojendan umbes 10 minutit max.
320CDI - Väikevenna

Vasta
#6
Nii ja naa.Icon_confused

Sekunditega ei saavuta mitte ükski auto jahutusvedeliku temperatuuriks põlemiskambri ümber ~100°C. Samas tõsi on see, et kohal soojendades jäädki ootama, millal mootor röötemperatuurini jõuab (kui veepump just väga nadi pole) - salongisoojenduse paned ikka järgi ja see jahutab mootorit päris ilusti...

Viisteist minutit on ilmselge overkill. Lisa see ei anna, ainult kütust (ja puhast õhkuSmile kulutab.
Võib-olla neil, kes kohe peavad täiega panema hakkama, on oluline mootori (ja automaatkasti) töötemperatuurini soojendamine. Aga seda peaks tegema siis oluliselt tõstetud tühikäigupööretega. Ilmselt oleks 1500-2000 paras... Tõsi, seda peale külmkäivitusrikastuse lõppu, kui mootori pöörded hakkavad langema.

Mina soojendan nii palju, kui auto puhastamiseks kulub. Suurte külmadega olen teinud ka nii, et panen hobuste juurest tulles (tööjope seljas) auto tiksuma, vahetan toas jope ja võtan arvutikoti ning siis hakkan sõitma. Ikkagi vaid paar minutit.

Aga ma elan metsas kah, mul kulub suure teeni jõudmiseks samuti viis minutit ja ma võin need minutid sõita nii rahulikult, kui soovin - kedagi ei sega...Eusa_whistle

Aga sekundite jutt käib pigem Lõuna-Euroopa kohta sel ajal, kui seal on normaalne tal +/- 0° C juures...
Vasta
#7
Mina soendan suuremate külmadega senikaua kuni mootori pöörded langevad. Mul käib külmast peast mootor nagu kõrgelt, kui soojaks läheb siis tõmbab ära rahulikuks ja soendus on sel ajal kinni, sõitma hakkan siis panen alles soenduse käima.
Vasta
#8
arts24h Kirjutas:...
kui soojaks läheb siis tõmbab ära rahulikuks ja soendus on sel ajal kinni, sõitma hakkan siis panen alles soenduse käima.

Just nii need esiklaasid purunevadki...

Selle ajaga peaks soojenduse avadest päris sooja õhku tulema hakkama. Kui esiklaas on ühest kohast kuum aja teiselt poolt välistemperatuuril, siis pole vaja kuigi suurt pinget, et klaas mõraneks...

Eriti hästi tegid seda kaheksakümnendate pehme kerega japsid...
Vasta
#9
Kes ütles et ma siis soenduse põhja panen ja aind esi klaasile. Kohapeal käies pole mõtet soendust käima panna kui eesmärk on mootor võimalikult ruttu enamvähem töö temperatuurile saada.
Vasta
#10
Eluterve lähenemine.Thumbsup

Aga enamus ju nii teevad - mootor soojaks ja siis soojendus täie võimsusega akent puhtaks puhma...krõpssss...
Vasta
#11
Kuperjanovis armastatakse külmadel aegadel öelda, et pole külma ilma vaid ilmale mittevastav riietus.
Ostan vanu münte ja muud vanakraami.
Vasta
#12
Ei ei ma panen tavaliselt ikka esimesse astmesse et auto vaikselt soojaks läheks. Pole mõtet täiega uugama panna kohe.
Vasta
#13
Ega pole jah - mul mõlemal autol puhur AUTO positsioonis ise vaikselt mootori soojenedes krutib pöördeid juurdeSmile
320CDI - Väikevenna

Vasta
#14
Marten Kirjutas:Mida arvate???

http://uudised.ekspressauto.ee/news/auto...3&l=fplead
Sellist jama on raske kommenteerida. Huvitav kas need renoopannid on siis nii ebaökonoomsed? Minu ökovõrr soojeneb küll kohapeal paremini kui sõites. Selleks ajaks kui lumi pühitud, on ka jää akendelt suland. See artikkel kõlab samamoodi nagu see, et CO2 on loodusele (taimestikule) kahjulik.
Vasta
#15
Mind ka hämmastas see jutt veits .

Külmaga panen maja ees mootori tööle, istmesoenduse sisse ja lähen joon rahulikult toas veel kohvi ära. Tavaliselt ~10 minti. Hea sooja autosse istuda ja aken ka puhas.

See paari seki teema on küll ikka paras huumor Icon_eek
Vasta
#16
marek Kirjutas:
Marten Kirjutas:Mida arvate???

http://uudised.ekspressauto.ee/news/auto...3&l=fplead
Sellist jama on raske kommenteerida. Huvitav kas need renoopannid on siis nii ebaökonoomsed? Minu ökovõrr soojeneb küll kohapeal paremini kui sõites. Selleks ajaks kui lumi pühitud, on ka jää akendelt suland. See artikkel kõlab samamoodi nagu see, et CO2 on loodusele (taimestikule) kahjulik.
hmm, tegelt võibolla ongi selles uba, et renoopunnid on liiga ökonoomsed Smile
minu träfik läheb sõites märgatavalt kiiremini soojaks kui paigapeal tiksudes. Eriti jama on hommikuti ummikusse sattuda, kus juba nõksa soojenenud mootor taas silmanähtavalt jahtub nii et näpud külmetama hakkavad.
Milleks siis muidu need seisu- ja sõidusoojendused (mul pole kumbagi)
Vasta
#17
jansa Kirjutas:hmm, tegelt võibolla ongi selles uba, et renoopunnid on liiga ökonoomsed Smile
minu träfik läheb sõites märgatavalt kiiremini soojaks kui paigapeal tiksudes. Eriti jama on hommikuti ummikusse sattuda, kus juba nõksa soojenenud mootor taas silmanähtavalt jahtub nii et näpud külmetama hakkavad.
Milleks siis muidu need seisu- ja sõidusoojendused (mul pole kumbagi)
No sa räägid masuudikast ilmselt, need jah ei soojene tühikäigul. Aga mu bensukal on küll jõhker vahe kas soojendan või mitte, esimesel juhul on mootor soe Assakul, teisel juhul pisut enne Ülemistet. V8 oli soe juba Tartu mnt'le keerates. Smile
Vasta
#18
Mulle koolis õpetati ,et kohapeal lasta tiksuda 1.5 minti ja siis sõita 3-4 km rahulikult.
Vasta
#19
Nuh, täna hommikul siis nähtud neid 4-5 sek. soojendajaid. Hea kui kojamehed nägemisvälja puhtaks teinud on. Ei näe naad ise suurt midagi, ja ei näe sina neid, kuna pole viitsitud tulesitki puhtaks pühkida. Täielikud lumehanged kulgevad ringi ja sina mõistata mida ta teha kavatseb. Mitte ühtegi tulukest pole näha. Huvitav kuidas selline asi liiklusohutusele kasulik on? Icon_evil
Vasta
#20
Selllist jama on raske kommenteerida. Kust küll sellised "teadlased" tulevad? Kui olid siin paar nädalat tagasi 20-25 kraadised külmad siis lasin pool tundi tiksuda kuni kohvitasin, oli masin soe ja aknad puhtad. Sellise külmaga on mootoril alguses iseenda ringivedamisegagi tegu, rääkimata sõitmahakkamisest + pedaalid kangid kanged ja liikumatud, ka automaatkasti normaalsest funktsioneerimisest maksa rääkidagi. Suvel kui on soojad ilmad võib nii toimida, kuigi jah, mõnel vanemal masinal ei löö 4-5 sekiga isegi korralikult õlisurvet üles.

Tundub et artikkel on kusagilt Google translaatoriga tõlgitud Unibrow

Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Mootori vahetus Mercedes vito 0 487 30-10-2021, 05:55 PM
Viimane postitus: Mercedes vito
  Mootori õli Alan87 11 7,045 10-08-2018, 04:22 PM
Viimane postitus: v6sa
  Mootori keti probleem peale hooldust mbw204 5 4,805 17-10-2016, 06:27 PM
Viimane postitus: mbw204
  k:3,2 170kw mootori kohta arturmalcik 3 4,625 09-11-2012, 01:26 AM
Viimane postitus: arturmalcik
  K:numbrid mootori küljel. andovaga 2 3,224 28-03-2010, 08:10 PM
Viimane postitus: andovaga
  Mootori vahetus?? Hullm 9 6,441 08-02-2010, 02:10 AM
Viimane postitus: arturmalcik
Bug K:Kust kontrollida mootori seerianumbrit? Arseen 3 3,556 22-12-2009, 05:52 PM
Viimane postitus: sass300
  Mootori tõstukit laenuks? Laur 1 2,606 23-04-2009, 06:33 PM
Viimane postitus: Laur
  mootori kood? Hydroid 1 2,172 10-05-2008, 08:30 AM
Viimane postitus: v6sa
  Mercedes-benz 190e mootori joonis!! Keimps 10 5,634 09-02-2008, 02:53 PM
Viimane postitus: Heinar



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne