Teema hinnang:
  • 2Hääli - 1 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
KE-Jetroniku tühikäik
#21
wdb240 Kirjutas:Kui te vaid  teaksite  miks see  kruvi seal on  ,siis te seda ei keeraks niisama  igaks  juhuks ühele või teisele  poole. Kas tõesti ei ole  mu jutt nii usutav.  MA nüüd võtan omale 10 min aega  ja räägin miks ja kus  ja milleks.

Selle kruviga saab reguleerida  kütuse ja õhu suhet...... Tõesti selle kruvi keeramine  aitas  vanadel K-JETRONIC-tel ja sellega keerati CO gaas  paika. Kuna sinul on  aga tegemist KE-JETRONIC-ga siis seal on vahel juba  mootori aju .Seda see (E) täht tähistabki. Lõviosast meie  teedel liikuvatel KE pritsetel on väljalaskes lambda  andur. Sina võid ju seda  kruvi keerata ja segu muuta, kuid aju keerab segu ikkagi lambda anduri järgi sinna, kuhu ta seda soovib. See kruvi on sellejaoks jäätud, et aegajalt  süsteemi järgi aidata ja et aju ei peaks  nii kohutavalt  pingutama segu seadmisel elektrohüdraulilise  dif.rõhuregulaatoriga. Nagu  foorumikaaslane VÕSA juba ütles ,on see  kruvi täppis häälestuseks. On aga jäänud kõrvu folkloor, et see ongi maagilise  tähtsusega kruvi ja sellega saab asjad  korda.. Tegelikult mõjub selle keeramine suvaliselt VALUVAIGISTINA, mille tulemusena võib olla kuidagi paremini töötav mootor,samas  tanmunud küünlad, kinnipõlenud katalüsaator ja suurenenud  küttekulu. Õigest kohast pool pööret vasakule või paremale  ajab systeemi nii paigast ära, et isegi aju ei suuda  lambda anduri pahandamise peale  dif.regulaatoriga segu õigeks saada. Ühesõnaga  seda kruvi keeratakse  ainult  siis, kui on vaja segu reguleerimise  protsenti uuesti null piirkonda  tagsi tuua.(komponentide  vahetuse  või vananemise tagajärjel). Reguleerimis  protsenti näeb ainult  vastava seadmega  diagnoosi pistikust või milliampermeetriga  diferentsiaaldõhuregulaatori ahelasse vahele ühendamisega. Et  seda teha  on eelduseks, et systeem on töökorras: Kütterõhk=OK, diferentsiaalrõhk=OK (mitte  üle 0,4 bar), Lambda andur=OK, diferentsiaal reg  =OK  pritsepea=OK. jne.

Tühikäik:
Tühikäiku reguleeritakse  KE pritsel siis järgmiselt. Uuematel avatakse või suletakse PWM signaaliga  regulaatorit, mis siis  laseb drosselklapist möödaminevat lisaõhku. Mootori aju ei jälgi MOOTORI PÖÖRLEMIST, vaid  jälgid  õhulugeja asendi andurit. Tühikäigul peab olema  sealne pingi 0,5-0,9V. Süsteemis ei tohi olla õhu lekkeid, sest muidu läheb  kusagilt  mujalt  lisa  õhk ja see on mõõtmata  õhk, mis ajab süsteemi jällegi paigast ära. Kui kõik on  paigas  ja õige, siis sellise õhukogusega  mis väljendub  ajule pingena 0.5-0.9V ongi mootoril normaalne tühikäik. Loomulikult peab tühikäigu lüliti ütlema, et praegu on vaja tegelema  hakata  tühikäigu hoidmisega.

Ilmselt võiks teha kunagi suvepoole väikese KE sissepritse koolituspäeva. MB meestel seda KE pritset veel tükiks ajaks tagumiku all  Icon_smile
Olen kogu sinu jutuga nõus, aga konkreetselt minul käis pritse maas. Kuna see kruvi oli kinni jäänud, siis puhastasin ta sel ajal, kui see oli lihtsustatud. Ühtlasi lihvisin ka klapid jne jne. Ning peale seda tühikäik kadus. Siis oli juu vaja kuskilt see tühikäik tagasi saada. Nii ma siis hakkasin seda katse eksitus meetodil seadistama. Tulemus jäi ikka väga hea. Pöörded ei kõikunud, mootor ei hüpanud, kütet võttis normaalselt- keskmiselt 8. Ja kirjutasin selle eelneva postituse kruvi näppimisest- lähtudes oma kogemusest selle kruviga.
Vasta
#22
martiini Kirjutas:
alan2 Kirjutas:Selline vahepalne küsimus ka, et mis siis selle 87kw automaatkastiga auto tühikäigu pöörded peaksid olema? Mul mingi 1000 praegu ja kui käik sees siis mingi 700 ja nhakkab värisema kohe.
720-820 rpm tühikäigul.

Aga kui ma automaatkastil käigu sisse panen ja pidureid peal hoian siis ju sureb täitsa välja, või asi on minu kastis? Praegugi on kohapeal tuhat ja kui käik sees siis tõmbab 700peale!?
Vasta
#23
alan2 Kirjutas:
martiini Kirjutas:
alan2 Kirjutas:Selline vahepalne küsimus ka, et mis siis selle 87kw automaatkastiga auto tühikäigu pöörded peaksid olema? Mul mingi 1000 praegu ja kui käik sees siis mingi 700 ja nhakkab värisema kohe.
720-820 rpm tühikäigul.

Aga kui ma automaatkastil käigu sisse panen ja pidureid peal hoian siis ju sureb täitsa välja, või asi on minu kastis? Praegugi on kohapeal tuhat ja kui käik sees siis tõmbab 700peale!?
Sinu auto andmed võtsin Haynes´i kataloogist.
Mul oli '88 2,0 90kW võrr. Selle tühikäik on 750 +-50 rpm tehase manuaali järgi. D, või R asendis langes 550-600 rpm-ini.

Sinu probleem ei ole kastis, vaid mootoris.
Vasta
#24
[/quote]
Sinu auto andmed võtsin Haynes´i kataloogist.
Mul oli '88 2,0 90kW võrr. Selle tühikäik on 750 +-50 rpm tehase manuaali järgi. D, või R asendis langes 550-600 rpm-ini.

Sinu probleem ei ole kastis, vaid mootoris.
[/quote]

No selge sellega siis.
Vasta
#25
wdb240 Kirjutas:Kui te vaid  teaksite  miks see  kruvi seal on  ,siis te seda ei keeraks niisama  igaks  juhuks ühele või teisele  poole. Kas tõesti ei ole  mu jutt nii usutav.  MA nüüd võtan omale 10 min aega  ja räägin miks ja kus  ja milleks.

Selle kruviga saab reguleerida  kütuse ja õhu suhet...... Tõesti selle kruvi keeramine  aitas  vanadel K-JETRONIC-tel ja sellega keerati CO gaas  paika. Kuna sinul on  aga tegemist KE-JETRONIC-ga siis seal on vahel juba  mootori aju .Seda see (E) täht tähistabki. Lõviosast meie  teedel liikuvatel KE pritsetel on väljalaskes lambda  andur. Sina võid ju seda  kruvi keerata ja segu muuta, kuid aju keerab segu ikkagi lambda anduri järgi sinna, kuhu ta seda soovib. See kruvi on sellejaoks jäätud, et aegajalt  süsteemi järgi aidata ja et aju ei peaks  nii kohutavalt  pingutama segu seadmisel elektrohüdraulilise  dif.rõhuregulaatoriga. Nagu  foorumikaaslane VÕSA juba ütles ,on see  kruvi täppis häälestuseks. On aga jäänud kõrvu folkloor, et see ongi maagilise  tähtsusega kruvi ja sellega saab asjad  korda.. Tegelikult mõjub selle keeramine suvaliselt VALUVAIGISTINA, mille tulemusena võib olla kuidagi paremini töötav mootor,samas  tanmunud küünlad, kinnipõlenud katalüsaator ja suurenenud  küttekulu. Õigest kohast pool pööret vasakule või paremale  ajab systeemi nii paigast ära, et isegi aju ei suuda  lambda anduri pahandamise peale  dif.regulaatoriga segu õigeks saada. Ühesõnaga  seda kruvi keeratakse  ainult  siis, kui on vaja segu reguleerimise  protsenti uuesti null piirkonda  tagsi tuua.(komponentide  vahetuse  või vananemise tagajärjel). Reguleerimis  protsenti näeb ainult  vastava seadmega  diagnoosi pistikust või milliampermeetriga  diferentsiaaldõhuregulaatori ahelasse vahele ühendamisega. Et  seda teha  on eelduseks, et systeem on töökorras: Kütterõhk=OK, diferentsiaalrõhk=OK (mitte  üle 0,4 bar), Lambda andur=OK, diferentsiaal reg  =OK  pritsepea=OK. jne.

Intrigeeriv teemaIcon_smile

wdb240: olen keeranud kruvi pool pööret vasakule/paremale. EHA saab väga ilusti hakkama segu justeerimisega tagasi õigesse vahemikku. Töösooja mootoriga tuleb ECU-st vool peale +- 3mA ning oss näitab ka ilusat lambda signaali kuju.

Ajahambast kulunud pritsepeal ning mootoril võib reguleerida diferentsiaalrõhu ka 0,45 bari peale, et ühtlustada mootori tööd ning kompenseerida normaalsest kulumisest tekkinud vajakajäämisi.

wdb240 Kirjutas:Tühikäik:
Tühikäiku reguleeritakse  KE pritsel siis järgmiselt. Uuematel avatakse või suletakse PWM signaaliga  regulaatorit, mis siis  laseb drosselklapist möödaminevat lisaõhku. Mootori aju ei jälgi MOOTORI PÖÖRLEMIST, vaid  jälgid  õhulugeja asendi andurit. Tühikäigul peab olema  sealne pingi 0,5-0,9V. Süsteemis ei tohi olla õhu lekkeid, sest muidu läheb  kusagilt  mujalt  lisa  õhk ja see on mõõtmata  õhk, mis ajab süsteemi jällegi paigast ära. Kui kõik on  paigas  ja õige, siis sellise õhukogusega  mis väljendub  ajule pingena 0.5-0.9V ongi mootoril normaalne tühikäik. Loomulikult peab tühikäigu lüliti ütlema, et praegu on vaja tegelema  hakata  tühikäigu hoidmisega.

Julgen väita, et KE-Jeti puhul jälgib just ECU mootori pöörlemiskiirust. TD signaal(rpm) tuleb kommutaatorist diagnostikapessa ning sealt juba ECU-sse, kus seda võrreldakse ettenähtud signaaliga(milline ta peaks olema vastavalt moto temperatuurile ja moto koormusele), võttes arvesse mootori temperatuuri ning signaali tühikäigu lülitist(kas on rakendatud või mitte) ja vastavalt sellele reguleerib ECU lisaõhukanalit tühikäiguregulaatori kaudu.


Aga jah ma soovitan ka muidu wdb240 juttu uskuda.
Kui ei tea, siis ärge näppige.
Vasta
#26
Igatahes sain puhastamisega ja tühiläigu asendi anduri reguleerimisega oma asja paremaks. Kui mõni päev veel natuke nokitsen siis loodame, et on päris hea juba!
Vasta
#27
mul endal on 190e 2.0 90kw 86a. ilma lamdata. oli sama jama küljes. kohalikud spetsialistid kruttisid nii palju kui oskasid aga ei midagi. lõpuks käisin diagnostikas kus tuli välja et juhtmes on viga ja sellega asi lahenes. ma ei soovita ise midagi kruttida kui juhtmeid küljes ei ole. see on muidugi minu isiklik arvamus.
kõike head soovides
Vasta
#28
Kas keegi pole kohanud selle KE Jeti asendust? Ma mõtlen tervet süsteemi näiteks nagu monopritse, võiks veel programeeritav ka olla.
Vasta
#29
(06-07-2010, 11:05 AM)jarko Kirjutas: Kas keegi pole kohanud selle KE Jeti asendust? Ma mõtlen tervet süsteemi näiteks nagu monopritse, võiks veel programeeritav ka olla.

Mina juba mõnda aega pakun alternatiivi KE Jetile. Täisprogrammeeritav kaasaaegne elektrooniline sissepritse ja jagajavaba süüde.

Aga see pole odav, odavam ilmselt, kui KE`d remontida, aga mitte mõnesaja/tonni teema, mida lammarist saab.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#30
Kes paneb Tallinna lähiümbruses pöörded paika nagu peab? Hetkel käib 90.a 5,6L moto 1000/rpm.... Sain küll ise pöörded 700-le aga seda eemaldades õhuvooliku kommutaatorilt. Tahaks ikka , et oleks nagu peab, mitte kompunnimise tulemusel.
SEC-i sõltlane.
560SEC, G55, 190E 2,0B, C400 4M Coupe 
Vasta
#31
(02-10-2010, 05:53 PM)secman Kirjutas: Kes paneb Tallinna lähiümbruses pöörded paika nagu peab? Hetkel käib 90.a 5,6L moto 1000/rpm.... Sain küll ise pöörded 700-le aga seda eemaldades õhuvooliku kommutaatorilt. Tahaks ikka , et oleks nagu peab, mitte kompunnimise tulemusel.

See kommutaatori (MAP anduri) vaakum pane kindlasti tagasi. Ei tea täpselt, kuidas või õigemini mida MAP andur KE puhul toimetab, aga loogika ütleb, et muudab süütenurka vastavalt koormusele.

Otsi kusagilt vaakumileket, probleem on pigem selles. Kas soojalt ja külmalt sama jama?
Tühikäigu releed vist pole mõtet vahetada, selle mittetöötamise puhul on sümptomiks ca 1500rpm tühipööret.
Aga proovida võiks seda vahetada - lihtne teha ja saab kellelgi käest prooviks võtta.
Kui ei leia, siis võin enda omi laenata, ma ainult veidi kaugel sinust.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#32
Märten just hiljaaegu maadles ühe 126 kerega. Oi jah, seal oli ikka neid võimalikke veakohti mis tühikäiku kõrgel hoiavad - ühe käega neid kokku ei loe igatahes.
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
Vasta
#33
(03-10-2010, 02:41 AM)R129 Kirjutas: Märten just hiljaaegu maadles ühe 126 kerega. Oi jah, seal oli ikka neid võimalikke veakohti mis tühikäiku kõrgel hoiavad - ühe käega neid kokku ei loe igatahes.

Sai ta korda ? Kus viga oli ?
SEC-i sõltlane.
560SEC, G55, 190E 2,0B, C400 4M Coupe 
Vasta
#34
Vist oli mitu viga: väikesed õhutorud lekkisid, siis kliima plokk andis kogu aeg teada, et "ma olen taga" ja see tõstab pööret juba mini 100 rpm-i, siis tühikäigu regulaator ka vist jebis ning midagi oli pritses ka paigast ära.
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
Vasta
#35
Vaakumitorud imesin ja puhusin kõik mis leidsin, leket nagu pole. Külmalt on pöörded 700 peal. Tühikäigureleelt pistiku eemaldamisel tõusevad pöörded 1500-le.

Kui õieti mäletan, läksid pöörded paigast peale vahejuhtumit, kus põles läbi kaitse mis asub ühe relee peal kliima juhtrelee kõrval. Siis olid pöörded kuskil 1800 peal ja enne põlenud kaitsme leidmist sai ikka kõik muud ( ebatõenäolisemad ) kohad üle käidud, enne kui Rolz soovitas kaitset vaadata... Ju siis läks miski paigast. Seetõttu otsingi kohta kus keegi need milliamprid ja - voldid üle mõõdaks ja paika keeraks.
SEC-i sõltlane.
560SEC, G55, 190E 2,0B, C400 4M Coupe 
Vasta
#36
Tunnike Speedsteris Hannese juures ja nüüd pöörded ilusti 650 rpm peal.
Soovitan ka teistel arvamise-leiutamise-proovimise asemel sealt alustada - hoiab hulga aega kokku ja on kokkuvõttes kindlasti ka odavam Nod
SEC-i sõltlane.
560SEC, G55, 190E 2,0B, C400 4M Coupe 
Vasta
#37
Hannes teab, Hannes oskab.
Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Vasta
#38
Ilmselt võib neid diagnostikuid, kes tunnevad Boschi K ja KE Jetronicut, Eestis kahe käe sõrmedel üle lugeda.
Lisaks nimetatud Speedsterile veel Albert Särg Viljandis, Tõnu Pall Türil, Aivar Tiisler Pärnus, Truumu diagnostika Tallinnas, Jaanis Koovit Rakveres, endine Pärnu mnt 137 Bosch Service diagnostik Vaido Valge (täna enam diagnostikuna leiba ei teeni). Ilmselt mõni on veel. Loetlesin neid, kes meelde tulid. Ise ei ole mõtet mingeid kruvisid keerama hakata, nagu eelpool juba mainiti.
Vasta
#39
Ma arvan et kui neid kruvisid mõistusega keerata ei juhtu seal hullu tegelt midagi. Sai seda hilja aegu proovitud ka ühe vana MB k-jeti peal. Ja hakkas väga hästi ja ühtaselt nurruma. Kõikides reziimides. Ning ka kütuse kulu väga optimaalne selise masina kohta. Selge see et kui võtad kruvka ja keerad julmalt ühele poole ja teisele poole ja ootad nüüd tulemust ja ei tea enam isegi seda kus kruvi algselt asus siis on palju õnne. mina märkisin hästi täpselt ära kruvi asukoha ja siis liigutasin seda hästi natuke ühele poole. Tulemus on väga hea. Aga kindlasti on wdb 240 jutt 100 % õige. Need asjad peavad seal täpselt paigas olema. Mina küsisin ka tema käest igaks juhuks üle. Aga nagu ta mainis siis need kruvid ongi selle jaoks et mehhaanilisest kuumisest tekkinud lõtkusid järgi aidata. Et mootor jälle ühtlaselt töötaks. Sellepärast ei tohigi neid kruvisid seal keerata kohe mitu tiiru ja oodata tulemust mina keerasin seda kruvi kokku kõigest 3mm ja sellest piisas väga palju. Hetkel olen selle autoga sõitnud juba väga mitusada kilomeetrid ja mina olen väga rahul. Käib nagu antsu viiul. Võrreldes sellega mis ta algul oli.

Igal juhul edu kruvide keeramisel.
Mercedeste haige.Keeran oma hõbenoole rooli.
Vasta
#40
Keegi võiks ühe KE-Jet'ialase töötoa korraldada küll, kui mõte juba lendu lasti. Tegemist on väga intrigeeriva teemaga iseenesest, kuna kõigil neil on vanusest tingitult omad hädad juba küljes ja siinkirjutaja näiteks ei saa midagi aru, kui räägitakse diferentsiaalrõhust või muust huvitavast.

Tahaks ka targemaks saada.

Tauno
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  W203 C270 tühikäik raksike 0 2,066 24-02-2015, 12:59 AM
Viimane postitus: raksike
  w201 2.5D tühikäik kõrge. mhku 3 3,373 01-02-2015, 06:22 PM
Viimane postitus: mhku
  190E Tühikäik jamab SanderV 4 5,394 16-11-2014, 12:53 PM
Viimane postitus: rayaju
  Tühikäik hüppab C220 (W202) Marcuz 12 9,727 22-01-2010, 10:55 AM
Viimane postitus: coeng
  190 E tühikäik ja vaakum "kutsikas" 1 2,979 05-10-2009, 12:31 PM
Viimane postitus: "kutsikas"



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne