Teema hinnang:
  • 2Hääli - 1 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
KE-Jetroniku tühikäik
#1
Exclamation 
Tere! Oman siis Mercedes-Benz 190 E 2,0 87 kw, 1990a automaatkastiga.
Uurisin vanematest teemadest ka, aga kasu ei saanud eriti. Nimelt probleem selles, et kui mootor külm on siis tav läheb kohe ilusti tööle küll aga mõne sekundi pärast sureb välja. Kui gaasi hoiad kuskil 2000 pöörde juures siis töötab. Kui mootor soe, siis töötab igatepidi. See õhupuhasti all olev klapp pn naq puhas, lisaõhku ei saa, kaks temperatuuri andurit on vahetatud. aga naq ei hakka tööle. Mida võiks veel vaadata. Seal Pritsungi juures on kuuskant kruvi ka, oam audil ma timmisin seda siis sain tööle, aga mersul selle keeramisest ei aita minumeelest!. Palun andke head nõu mulle.
Vasta
#2
kas sul tühikäigu mootor töötab üldse? kontrolli ära, kui ei tööta, siis mõõda kas senna vool tuleb
Vasta
#3
kuuskant kruvi pidi vist kõigepealt alla vajutama ja siis keerama. reguleerib siis tühikäigu põõrdeid (töösooja mootoriga)
Vasta
#4
hannes_s Kirjutas:kuuskant kruvi pidi vist kõigepealt alla vajutama ja siis keerama. reguleerib siis tühikäigu põõrdeid (töösooja mootoriga)


EI.. seda nii keerata ole mõtet.  Seda keeratakse ikka  diferentsiallrõhu regulaatori milliamprite järgi. Niisama keerad valeks.
Tühikäiku see ei muuda. Võib ainult  mõjutada .
Vasta
#5
Kui ma võtsin tühikäigu mootorilt ülemise vaakumvooliku lahti siis läks asi hoopis hullemaks nii, et võiks arvata et see töötab eks!?
Vasta
#6
wdb240 Kirjutas:
hannes_s Kirjutas:kuuskant kruvi pidi vist kõigepealt alla vajutama ja siis keerama. reguleerib siis tühikäigu põõrdeid (töösooja mootoriga)


EI.. seda nii keerata ole mõtet.  Seda keeratakse ikka  diferentsiallrõhu regulaatori milliamprite järgi. Niisama keerad valeks.
Tühikäiku see ei muuda. Võib ainult  mõjutada .

Nojah ,eks osad räägivad jah, et niisama pole mõtet näppida seda, aga pole naq midagi hullu juhtunud, no ma vaatan võibolla keeeran seda millimeetrikese!
Vasta
#7
Mina hakkasin küll katseeksitusmeetodiga seda keerama. Juhtus nii, et keerasin selle kruvi sinna sisse üldse. Peale seda pidin selle ke-jeti uuesti maha võtma ja sain selle uuesti toimima. Panin kokku ja peale ja hakkasin uuesti katsetama, seekord olin targem: lugesin ära mitu tiiru saab seda keerata ja läks lahti. Lõpptulemus jäi väga hea. (Ka pöörded kõikusid).
Kuid nüüd probleem tagasi. Probleemi põhjustajaks sooja mootoriga see ke-jeti all olev kummivann- mõrad sees ja saab lisaõhku. Külmalt pole viga, aga just soojalt kõiguvad 800-1000 vahel.
Vasta
#8
taanneell Kirjutas:Mina hakkasin küll katseeksitusmeetodiga seda keerama. Juhtus nii, et keerasin selle kruvi sinna sisse üldse. Peale seda pidin selle ke-jeti uuesti maha võtma ja sain selle uuesti toimima. Panin kokku ja peale ja hakkasin uuesti katsetama, seekord olin targem: lugesin ära mitu tiiru saab seda keerata ja läks lahti. Lõpptulemus jäi väga hea. (Ka pöörded kõikusid).
Kuid nüüd probleem tagasi.  Probleemi põhjustajaks sooja mootoriga see ke-jeti all olev kummivann- mõrad sees ja saab lisaõhku. Külmalt pole viga, aga just soojalt kõiguvad 800-1000 vahel.

Nujah, loodame et mina seda siis täitsa sisse ei keera, ei viitsi küll uuesti maha võtta seda Icon_smile
Vasta
#9
Kui ainult natuke keerad siis pole hullu. Mina hakkasin täitsa nullist seda näppima(Käima üldse ei läinud).
Vasta
#10
taanneell Kirjutas:Kui ainult natuke keerad siis pole hullu. Mina hakkasin täitsa nullist seda näppima(Käima üldse ei läinud).

Tean jah, tegin oma audil samat asja, mõni päev kui aega on siis krutin natukene!
Vasta
#11
Miks te seda kruvi krutite?Retard Pritse peab käima suvalises kruvi asendis. Sellega vaid aetakse asi täpselt häälde...

Ilmselt annab küsijal mõni voolik vaakumit/õhku läbi või on kütuse surve madal...

Kuidas auto järgmisel käivitusel käitub? Jääb käima või sureb jälle välja? Aga soojalt? Aga vahepealse temperatuuriga?

Millal on vahetatud kütusefilter?
Kas süüte pikemalt seeshoidmine (kuni pump välja lülitakse) enne starteriasendise keeramist parandab käivitust/käimaspüsimist või ei mõjuta üldse?

Kas külmkäivitusrelee pistik on ikka õigetpidi peal? Seda saab lolli jõuga suvalises asendis peale suruda....Retard
Vasta
#12
No vaatasin neid vakkumjuhtmeid seal, ühe katkise leidsin aga rohkem naq ei hakanud niimoodi silma. Parandasin selle ära juba ammu aga see ei mõjunud. Külmkäivituse pistik on õiget pidi otsas, samas minu meelest see külmkäivitus pihusti tööle ei lähe, vb sellepärast et mul garaašis on mingi 8 kraadi sooja, äkki siis ei peagi minema? Vahetasin temp. andurid ära, sest see pihusti vist lähen nende andurite kaudu tööle eks?. Külmast peast läheb kohe käima aga, sureb välja mõne seki jooksul, käivita kasvõi 10 korda, paremaks ei lähe, ainult pead gaasi peal hoidam kuni soojemaks läheb ja siis töötab. Pole kunagi niikaua seda pumpa taga hoidnud, ma võin proovida äkki aitab. filtri vahetusest ei tea midagi, suht värske omanik olen. Soojana viskab vahetevahel käivitades pöörde 2000 peale ja siis langeb jälle sinna 900 peale v nii, aga muidu sooja mootoriga ei kurda!
Vasta
#13
Kui te vaid teaksite miks see kruvi seal on ,siis te seda ei keeraks niisama igaks juhuks ühele või teisele poole. Kas tõesti ei ole mu jutt nii usutav. MA nüüd võtan omale 10 min aega ja räägin miks ja kus ja milleks.

Selle kruviga saab reguleerida kütuse ja õhu suhet...... Tõesti selle kruvi keeramine aitas vanadel K-JETRONIC-tel ja sellega keerati CO gaas paika. Kuna sinul on aga tegemist KE-JETRONIC-ga siis seal on vahel juba mootori aju .Seda see (E) täht tähistabki. Lõviosast meie teedel liikuvatel KE pritsetel on väljalaskes lambda andur. Sina võid ju seda kruvi keerata ja segu muuta, kuid aju keerab segu ikkagi lambda anduri järgi sinna, kuhu ta seda soovib. See kruvi on sellejaoks jäätud, et aegajalt süsteemi järgi aidata ja et aju ei peaks nii kohutavalt pingutama segu seadmisel elektrohüdraulilise dif.rõhuregulaatoriga. Nagu foorumikaaslane VÕSA juba ütles ,on see kruvi täppis häälestuseks. On aga jäänud kõrvu folkloor, et see ongi maagilise tähtsusega kruvi ja sellega saab asjad korda.. Tegelikult mõjub selle keeramine suvaliselt VALUVAIGISTINA, mille tulemusena võib olla kuidagi paremini töötav mootor,samas tanmunud küünlad, kinnipõlenud katalüsaator ja suurenenud küttekulu. Õigest kohast pool pööret vasakule või paremale ajab systeemi nii paigast ära, et isegi aju ei suuda lambda anduri pahandamise peale dif.regulaatoriga segu õigeks saada. Ühesõnaga seda kruvi keeratakse ainult siis, kui on vaja segu reguleerimise protsenti uuesti null piirkonda tagsi tuua.(komponentide vahetuse või vananemise tagajärjel). Reguleerimis protsenti näeb ainult vastava seadmega diagnoosi pistikust või milliampermeetriga diferentsiaaldõhuregulaatori ahelasse vahele ühendamisega. Et seda teha on eelduseks, et systeem on töökorras: Kütterõhk=OK, diferentsiaalrõhk=OK (mitte üle 0,4 bar), Lambda andur=OK, diferentsiaal reg =OK pritsepea=OK. jne.

Tühikäik:
Tühikäiku reguleeritakse KE pritsel siis järgmiselt. Uuematel avatakse või suletakse PWM signaaliga regulaatorit, mis siis laseb drosselklapist möödaminevat lisaõhku. Mootori aju ei jälgi MOOTORI PÖÖRLEMIST, vaid jälgid õhulugeja asendi andurit. Tühikäigul peab olema sealne pingi 0,5-0,9V. Süsteemis ei tohi olla õhu lekkeid, sest muidu läheb kusagilt mujalt lisa õhk ja see on mõõtmata õhk, mis ajab süsteemi jällegi paigast ära. Kui kõik on paigas ja õige, siis sellise õhukogusega mis väljendub ajule pingena 0.5-0.9V ongi mootoril normaalne tühikäik. Loomulikult peab tühikäigu lüliti ütlema, et praegu on vaja tegelema hakata tühikäigu hoidmisega.

Ilmselt võiks teha kunagi suvepoole väikese KE sissepritse koolituspäeva. MB meestel seda KE pritset veel tükiks ajaks tagumiku all Icon_smile
Vasta
#14
Paraku leidub "professoreid" kes lihtsalt ei suuda uskuda, et kunagi mõeldi Stuttgarttis natuke täpsemad asjad kui russi mootor välja. Nähes kruvi on kohe mõte, et seda võiks ju keerata - kruvi mõte ongi ju üldiselt keeramiseks. Kurb tõesti kurb kui pähkel ei suuda eneseteadvusele tunnistada, et küsiks eelkõige abi ja hariks ennast enne kui folkloori uskuma hakatakse.

Tundub et K ja KE küsimusi on tõesti niipalju, et Märten peaks rahvale koolituse tegema.
Vasta
#15
wdb240 Kirjutas:Reguleerimis protsenti näeb ainult vastava seadmega diagnoosi pistikust või milliampermeetriga

Mida milliampermeeter näitama peab? 0 mA ?
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#16
Polegi veel seda kruvi näppinud tegelikult. Pumba kauem taga hoidmine ka ei aita. Võtsin täna selle pritsungi värgi maha, puhastasin ja mõllasin, kontrollisin vaakumeid ja asju. Siis avastasin ühe huvitava asja. Ma ei tea kuidas seda nimetatakse, aga pritsepea ja selle alumise kummi vanni vahel on see jurakas kus see sur klapp seal sees on ja kus see kurikuulus kruvi ka on. Selle külje peal(auto eespool otsas) on selline must asi kus lähevad kolm juhet sisse. See oli täitsa õhele poole nurka keeratud ja ma keerasin pulli pärast selle keskele ja nüüd naq läks paremaks, ma ei tea kas sellest kkeramisest või puhatstamisest. Päris hea pole aga nõksa parem.
Vasta
#17
Selline vahepalne küsimus ka, et mis siis selle 87kw automaatkastiga auto tühikäigu pöörded peaksid olema? Mul mingi 1000 praegu ja kui käik sees siis mingi 700 ja nhakkab värisema kohe.
Vasta
#18
Laur Kirjutas:Mida milliampermeeter näitama peab? 0 mA ?

Mootoritel mõneti erinevad need  , aga suht nulli kandis kõigub.
Siin sai üks näide ka foorumikaaslasele ülesse riputatud.

KE-jetroniku  dif.regulaatori reguleervool

alan2:
See must karbike kolme juhtmega ongi see sama õhu lugeja asendi andur. Selle pealt ta tühikäiku hoiabki. Kui seal mõni nupumees seda keeranud juba on, siis võib arvata, et tühikäiku on püütud kunagi sellega keeramisega ravida. Ilmselt on seal sees olev potensiomeeter andur tuksis. Aga võis ka nii olla, et spetsialistid ei osanud muud viga leida ja keerasid sealt pealt tühikäiku juurde :-D
Vasta
#19
No vaatan täna veel liigutan seda väheke kuskile poole ja vaatan äkki hakkab täitsa ideaalselt tööle. Aga kui ikkagi see tuksis on siis saab selle ära vahetada eks? Ma sain vana pritsevärgi ka kaasa, sellel oli see kuidagi ära lõhutud, ei saadud vist ilusti kätte seda! teise pealt uurima, kuidas see maha käib.
Vasta
#20
alan2 Kirjutas:Selline vahepalne küsimus ka, et mis siis selle 87kw automaatkastiga auto tühikäigu pöörded peaksid olema? Mul mingi 1000 praegu ja kui käik sees siis mingi 700 ja nhakkab värisema kohe.
720-820 rpm tühikäigul.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  W203 C270 tühikäik raksike 0 2,066 24-02-2015, 12:59 AM
Viimane postitus: raksike
  w201 2.5D tühikäik kõrge. mhku 3 3,375 01-02-2015, 06:22 PM
Viimane postitus: mhku
  190E Tühikäik jamab SanderV 4 5,398 16-11-2014, 12:53 PM
Viimane postitus: rayaju
  Tühikäik hüppab C220 (W202) Marcuz 12 9,729 22-01-2010, 10:55 AM
Viimane postitus: coeng
  190 E tühikäik ja vaakum "kutsikas" 1 2,979 05-10-2009, 12:31 PM
Viimane postitus: "kutsikas"



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne